wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:10

Moonsparkle, particulier huren heb je hier in de omgeving amper, en dan enkel nog voor korte periodes, niet voor onbepaalde tijd. Anders was dat zeker een optie geweest.

@vuurneon, ik woon dus ook nog steeds thuis :o

vuurneon

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:11

Nee nee dat zeg je verkeerd; ik woon op kamers 'kuch' bij mijn ouders 'kuch'

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:14

ik ga wel samenwonen maar mn vriend studeerd voorlopig nog, t komt dus alleen op mijn salaris aan. voor mij is huren via woningnet eigenlijk juist de enige optie

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:32

Wij zitten in hetzelfde schuitje. We zijn al een tijdje op zoek naar een appartement(je) in Groningen. Commercieel huren is hartstikke duur, maar de wachttijd bij Woningnet is echt super lang. Het is haast niet meer de moeite waard om je in te schrijven, want je bent pas aan de buurt als je afgestudeerd bent. Ik vind het ook raar dat mensen die al wonen in een sociale huurwoning 1,5 punt per maand krijgen en de rest maar 1 punt per maand.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:38

Ik heb nu een woning in almere na 4,5 jaar inschrijving

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:42

Marijuhhhhh schreef:
Wij zitten in hetzelfde schuitje. We zijn al een tijdje op zoek naar een appartement(je) in Groningen. Commercieel huren is hartstikke duur, maar de wachttijd bij Woningnet is echt super lang. Het is haast niet meer de moeite waard om je in te schrijven, want je bent pas aan de buurt als je afgestudeerd bent. Ik vind het ook raar dat mensen die al wonen in een sociale huurwoning 1,5 punt per maand krijgen en de rest maar 1 punt per maand.

1,5pt of 1 das best een groot verschil

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:48

Is niet raar, heeft te maken met doorstroming; anders blijft de oude garde vastgeroest op de oude plek. Nu komen er nog vooral kleinere appartementen vrij. Dat is de insteek :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:00

De wachttijden zij zo lang omdat er steeds meer huurwoningen verkocht worden, want dit kabinet wil graag dat je loonslaaf van de bank wordt :)*

Het feit dat je als starter niets op één salaris wat kunt kopen zou mensen toch de ogen moeten openen. We stevenen af op een vastgoed/huizencrisis in NL

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 23:58

Choce schreef:
Ik heb nu een woning in almere na 4,5 jaar inschrijving

echt? is dit sinds net pas?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:56

ik sta ook bij woningnet ingeschreven.. wachttijd voor de huizen die ik zou willen is ongeveer 10 jaar.
dat is dus heel frustrerend..
ik heb inmiddels wel urgentie, maar dat helpt ook niets, want ik sta nog steeds net zo laag op de lijst als ik reageer.

veel sterkte!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:07

juval schreef:
ik heb inmiddels wel urgentie, maar dat helpt ook niets, want ik sta nog steeds net zo laag op de lijst als ik reageer.

Huh, dat is raar? Reageer je wel op voor jou passende woningen? Normaal gezien zouden met urgentie alleen andere urgenten (die al langer urgentie hebben, of een andere vorm van urgentie) boven jou moeten komen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:45

hm.. nee, dat klopt.
ik wil liever niet op een flatje met al mn kinderen en beesten, dus ik reageer op de foute woningen, vandaar..
ik had gehoopt dat de urgentie toch iets verschil zou maken. helaas niet

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:12

De bedoeling van urgentie is toch dat je een huis kunt krijgen, omdat je in nood zit? Hoe kun je dan nog allemaal eisen stellen, dat mag toch niet? Ik dacht dat je bij urgentie gewoon wat toegewezen kreeg, en als je 3x weigert je urgentie vervalt ofzo..

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:10

imd, dat werkt overal weer anders.. Bij ons moet je eerst 3 maanden zelf reageren, op passende woningen, daarna krijg je woningen aangeboden waarbij je inderdaad niet mag weigeren. In sommige regio's worden direct woningen aangeboden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 13:14

Hier moet je meteen de eerste beschikbare woning accepteren in een bepaalde regio.
Doe je dat niet, dan ben je blijkbaar toch niet hoognodig op zoek en dus je urgentie kwijt.
Ik had trouwens wel dezelfde dag van m'n urgentie een woning :+ Gelukkig ook nog in de goede regio.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:21

Marijuhhhhh schreef:
Ik vind het ook raar dat mensen die al wonen in een sociale huurwoning 1,5 punt per maand krijgen en de rest maar 1 punt per maand.

op zich niet zo raar. diegene die er al zitten die houden vaak de goedkopere en kleinere woningen bezet. door die punten willen ze de mensen stimuleren om te verhuizen naar een grotere/duurdere woning. daar tegenover staat dat er weer starterswoningen vrij komen.

hier doen ze trouwens niet aan die punten. alleen het aantal jaren inschrijving geld. ik stond 5 jaar ingeschreven toen ik dit appartement kreeg. nu sta ik weer ingeschreven in de hoop ooit een eens-gezinswoning te krijgen voor mij en m'n meisje maar dat zit er voorlopig niet in. wachttijd is minstens 9 a 10 jaar en wordt misschien nog wel langer omdat ze van de overheid zoveel % van de woningen moeten verkopen. en zoveel woningen worden er al niet aan geboden. soms maar 1 of 2 gezinswoningen per maand. daarvan wordt nu een deel verkocht of wordt toegewezen aan mensen met een urgentie heel erg krom en ook erg irritant. sta je zoveel jaar gewoon netjes ingeschreven en krijgt urgentie voorrang. vindt eerlijk gezegd dat ze dat weer terug moeten draaien zoals het vroeger was. bepaalde woningen waar ze op mogen reageren en niet de meest gewilde eens gezinswoningen waar mensen erg lang op wachten. 3x een aanbod doen en wordt het geweigerd?? urgentie afpakken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:43

denice schreef:
Het is bekend dat het zo lang duurt, hier bij woonnet haaglanden is de gemiddelde wachttijd 4-5 jaar..

Dat is niet helemaal waar hoor.. Ligt er maar net aan wat je zoekt.. Maar met 2 jaar kan je al aardig wat vinden hier :j

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:47

Tieme schreef:
Marijuhhhhh schreef:
Ik vind het ook raar dat mensen die al wonen in een sociale huurwoning 1,5 punt per maand krijgen en de rest maar 1 punt per maand.

op zich niet zo raar. diegene die er al zitten die houden vaak de goedkopere en kleinere woningen bezet. door die punten willen ze de mensen stimuleren om te verhuizen naar een grotere/duurdere woning. daar tegenover staat dat er weer starterswoningen vrij komen.

hier doen ze trouwens niet aan die punten. alleen het aantal jaren inschrijving geld. ik stond 5 jaar ingeschreven toen ik dit appartement kreeg. nu sta ik weer ingeschreven in de hoop ooit een eens-gezinswoning te krijgen voor mij en m'n meisje maar dat zit er voorlopig niet in. wachttijd is minstens 9 a 10 jaar en wordt misschien nog wel langer omdat ze van de overheid zoveel % van de woningen moeten verkopen. en zoveel woningen worden er al niet aan geboden. soms maar 1 of 2 gezinswoningen per maand. daarvan wordt nu een deel verkocht of wordt toegewezen aan mensen met een urgentie heel erg krom en ook erg irritant. sta je zoveel jaar gewoon netjes ingeschreven en krijgt urgentie voorrang. vindt eerlijk gezegd dat ze dat weer terug moeten draaien zoals het vroeger was. bepaalde woningen waar ze op mogen reageren en niet de meest gewilde eens gezinswoningen waar mensen erg lang op wachten. 3x een aanbod doen en wordt het geweigerd?? urgentie afpakken.

maar tieme, zo werkt het toch ook.. urgentiegevallen komen in onze gemeente ook niet in aanmerking voor een eengezinswoning.
allleen in sommige gevallen met medische urgentie, of zoals in de hoogstraat, dat de woningen gesloopt worden. die mensen krijgen wel voorrang voor een eengezinswoning.... gevalletjes zoals ik moeten op een flatje vanaf 1e verdieping reageren. :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 15:05

ik sta nu 16e en 5e en heb weer gereageerd voor dinsdag. er staan deze keer wel wat meer huizen op dus ik hoop echt dat we bij een huis kunnen kijken

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:57

Oeh er staan nu 2 echt leuke flatjes op woonkompas, vanavond maar even reageren (na bespreken met vriendje) ben benieuwd hoeveelste we komen te staan, zal de eerste keer zijn dat we gaan reageren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:59

Veel mensen echter doen niks meer als ze in een huisje zitten wat naar hun zin is en betaalbaar. Groter gaan niet, duurder gaan niet. En zo stagneert de markt nog meer..

Vriend en ik huren particulier, onze salarissen samen zijn te hoog voor de grens dus wij komen er sowieso niet voor in aanmerking. Maar ik vind het schrikbarend hoe moeilijk het tegenwoordig is om een huisje te vinden :=

Ik ben vanuit mijn ouders bij mijn vriend ingetrokken, als ik hem niet had gekend had ik nog wel een paar jaar bij mijn ouders gezeten met al die wachttijden in regio Utrecht - Hilversum .. :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:19

kan me wel voorstelllen dat als je eigenlijk op een gegeven moment te veel verdiend voor een sociale huurwoning maar te weinig voor een koophuis je toch wel zo lang mogelijk blijft zitten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:20

moonsparkle schreef:
kan me wel voorstelllen dat als je eigenlijk op een gegeven moment te veel verdiend voor een sociale huurwoning maar te weinig voor een koophuis je toch wel zo lang mogelijk blijft zitten.

ja.. daarom zouden de koophuizen goedkoper moeten worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:25

nu ik erover nadenk ik had ook gereageerd op een tijdelijke huurwoning maar wel tot 2015. Ik dacht dan ben je in ieder geval tot dan voorzien en je inschrijftijd blijft gewoon doorlopen. Alleen inderdaad stel dat we tegen die tijd allebei een vaste baan hebben (vriend wilt dit jaar aan nieuwe studie beginnen maar stel voor dat hij niet door de selectie komt) dan mogen we misschien tegen die tijd heel niet meer huren.
Misschien toch maar die reactie verwijderen en op een andere reageren....

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:42

Mijn vader werkt bij een woningcorporatie in Nijmegen en daar is de wachttijd nu zo'n 15 jaar -O-