@vuurneon, ik woon dus ook nog steeds thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marijuhhhhh schreef:Wij zitten in hetzelfde schuitje. We zijn al een tijdje op zoek naar een appartement(je) in Groningen. Commercieel huren is hartstikke duur, maar de wachttijd bij Woningnet is echt super lang. Het is haast niet meer de moeite waard om je in te schrijven, want je bent pas aan de buurt als je afgestudeerd bent. Ik vind het ook raar dat mensen die al wonen in een sociale huurwoning 1,5 punt per maand krijgen en de rest maar 1 punt per maand.
juval schreef:ik heb inmiddels wel urgentie, maar dat helpt ook niets, want ik sta nog steeds net zo laag op de lijst als ik reageer.
Marijuhhhhh schreef:Ik vind het ook raar dat mensen die al wonen in een sociale huurwoning 1,5 punt per maand krijgen en de rest maar 1 punt per maand.
Tieme schreef:Marijuhhhhh schreef:Ik vind het ook raar dat mensen die al wonen in een sociale huurwoning 1,5 punt per maand krijgen en de rest maar 1 punt per maand.
op zich niet zo raar. diegene die er al zitten die houden vaak de goedkopere en kleinere woningen bezet. door die punten willen ze de mensen stimuleren om te verhuizen naar een grotere/duurdere woning. daar tegenover staat dat er weer starterswoningen vrij komen.
hier doen ze trouwens niet aan die punten. alleen het aantal jaren inschrijving geld. ik stond 5 jaar ingeschreven toen ik dit appartement kreeg. nu sta ik weer ingeschreven in de hoop ooit een eens-gezinswoning te krijgen voor mij en m'n meisje maar dat zit er voorlopig niet in. wachttijd is minstens 9 a 10 jaar en wordt misschien nog wel langer omdat ze van de overheid zoveel % van de woningen moeten verkopen. en zoveel woningen worden er al niet aan geboden. soms maar 1 of 2 gezinswoningen per maand. daarvan wordt nu een deel verkocht of wordt toegewezen aan mensen met een urgentie heel erg krom en ook erg irritant. sta je zoveel jaar gewoon netjes ingeschreven en krijgt urgentie voorrang. vindt eerlijk gezegd dat ze dat weer terug moeten draaien zoals het vroeger was. bepaalde woningen waar ze op mogen reageren en niet de meest gewilde eens gezinswoningen waar mensen erg lang op wachten. 3x een aanbod doen en wordt het geweigerd?? urgentie afpakken.