Huis huren in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:06

Leorah schreef:
Ligt er aan waar in nederland hoor! wij betalen 450 euro voor een normale tussenwoning.

Particuliere huur?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:06

overigens zijn bijna alle banken in nederland ermee gestopt om buitenland hypotheken te verstrekken,wij zitten bij de ING en ook dar hebben we een brief van gekregen dat ze ermee stoppen nieuwe hypotheken te verschaffen.

banken hebben inmiddels zulke eisen ( bv abn amro moet je of > 5000 euro netto verdienen of 100.000 euro inleg hebben) dat mensen hun hypotheek aanvraag daar wel bij zullen laten varen,je kan wel in dld zelf proberen een hypotheek te krijgen :)

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:07

Nou niet precies 40 000 maar onze adviseur zei ga daar maar van uit . In Duitsland is het toch zo dat als je een huis wil kopen je een bepaald deel zelf moet hebben ? In Nederland kan je 125 % hypotheek krijgen en in Duitsland 80% van wat het huis moet kosten , je moet dus zelf al wat achter de hand hebben ..
Of hebben jullie daar andere ervaringen mee ?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:08

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:09

een vriend huurt hier een woning in de grenstreek met 3000m2 grond,en een leuk vrijstaand huis om te zien voor 580 euro per maand,dit is incl gemeente belasting excl water /stroom enz...

claudia lady,heb het net al geschreven de banken in nederland financieren geen huizen in dld meer,mss na de krediet crisis weer ,maar tis nu zo goed als onmogelijk een nederlandse hypotheek voor een huis in dld rond te krijgen.

claudia_lady

Re: Huis huren in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:14

kimmie Ja sorry ik las je reactie net pas , kopen is dus geen optie..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:16

claudia_lady schreef:

In de link van Hotchocolat staat anders dat er wel diverse banken bereid zijn het volledige bedrag (incl kk) te geven.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:16

Dat is een nette prijs. Maar dat gaat vast en zeker weer via via?

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:18

Brainless schreef:
claudia_lady schreef:

In de link van Hotchocolat staat anders dat er wel diverse banken bereid zijn het volledige bedrag (incl kk) te geven.

Oke , erg veel meningen . Ik neem morgen contact op met een paar 'linken'zodat ik weet hoe het zit .
Onze adviseur zegt dat het 'onmogelijk 'is op dit moment maar ik merk dat dat niet per definitie waar hoeft te zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:21

Brainless schreef:
claudia_lady schreef:

ja dat wás zo,maar de afgelopen half jaar is er echt veel veranderd...voorheen gaven zo 100% bedrag en zelfs nog wel bouwdepot,maar nu echt niet meer :n

toen wij ons huis kochten ( 6 jaar geleden) waren er 3 banken die aan buitenland hypotheken deden:

ING,Rabobank en abn amro

ING hebben we een brief van gekregen dat buitenland hypotheken niet meer verkocht worden,ook dus gene hypotheken verlengt,niets,wij zullen dus over een paar jaar hier in dld een hypotheek moeten afsluiten.

abn amro kan maar: Komt u in aanmerking voor een Buitenland Hypotheek? Wilt u een Buitenland Hypotheek bij ABN AMRO? Dan vragen wij het volgende van u:

u hebt een Nederlands inkomen dat binnenkomt op een betaalrekening van ABN AMRO die onderdeel is van een betaalpakket
u verdient minimaal € 5.000,- netto per maand (alleen of samen met uw partner) of u hebt minimaal € 100.000,- aan spaargeld of beleggingen
(http://www.abnamro.nl/nl/prive/hypothek ... sland.html)
:+

rabobank weet ik niet,toen wij ons huis kochten ,waren zij de enige bank die maar 80% vergoedde en niet de 110% die we bij de andere banken konden krijgen.

waar ze nu ook heel streng op zijn is woon werk verkeer,bij een kennis die een prima salaris had en alles voor elkaar had werd de hypotheek afgewezen op het feit woon werk verkeer...

maar ja,proberen valt te doen,neem een goede adviseur in handen ,bespaard je de muur van frustratie als je met banken in conclaaf moet :)

ik denk dat het inderdaad niet meer mogelijk is in nederland te regelen,maar je kan altijd bij een duitse bank proberen,die verkopen ook hypotheken...

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:32

Leuk topic! Wij zitten er ook aan te denken om naar Duitsland te gaan, maar kopen zien wij nog niet zitten.
Kan ook niet echt sites vinden met huurhuizen. Wij hebben max. 1000 p.m. te besteden ( Liefst minder natuurlijk! ) en wil er ook wel wat stallen en land bij hebben. Wel in Nederland blijven werken. Liefst grens Arnhem/Nijmegen die kant op.
Dus als iemand nog wat weet... mijn pb box staat open!

Kopen vind ik zo 'eng' als ik naar een vreemd gebied verhuis, ik wil zsm weg kunnen als het niet bevalt.

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 14:39

Je paarden bij huis , alle ruimte hebben en de rust van alle mensen die je niet verstaat ...
Kan dat niet bevallen dan? :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:50

Je moet ze eens gaan tellen, de remigranten ;-) Zelfs eentje uit ons Duitsland topic ;-)

Of in Duitsland gaan werken... hier krijg je gewoon van de bank 125% hypotheek :-)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:02

MW -> HTT

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:06

Wij wonen ook in duitsland en ik kan het alleen maar aanraden hoor, we zijn blij dat we die stap gemaakt hebben. Kijk eens op de site www.verhuis.de daar staat zoveel info op over alles wat je maar weten wilt :j

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:17

Een voorbeeld. Ons huisje op onze reiterhof in Duitsland is te huur voor 600 euro per maand. Dit is inclusief normaal gebruik van Gas, water, elektra enz.
Het is een leuk klein huisje met 2 slaapkamers, en een open keuken/woonkamer en badkamer. Dan hebben we stallen te huur met binnenbak, buitenbak, weide,k paddocks en bospaden/zandpaden voor uren rijplezier gelijk achter het huis voor een kale huur van 125 euro per stal. Dit is exclusief voer, hooi, stro, uitmesten, buitenzetten enz. Ik denk dat je met zulke prijzen minimaal wel rekening moet houden.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:36

We hebben ook geen spijt, al krijg ik wel vaak te horen van mensen uit omliggende dorpen hoe we hier een huis hebben kunnen kopen.
Schijnt nogal typisch volk te zijn hier.
Omdat voor ons de stap en afstand wel groot was zijn we eerst 4 a 4x wezen kijken en hadden we ook een gesprek met de buurman aaangevraagt (deeld ivm de paarden).

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 20:58

Ja je moet natuurlijk wel zeker weten dat dat is wat je wilt , duitsland ligt wel om de hoek maar het blijft emigreren..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:34

Ins ons geval is het zonder files 4uur bij elkaar vandaan, even snel terug gaan zat er dus ook niet in.

we hebben wel eerst ons huis in NL verkocht voordat we in Duitsland nieuw terug gekocht hebben.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 06:30

claudia_lady schreef:
Nou niet precies 40 000 maar onze adviseur zei ga daar maar van uit . In Duitsland is het toch zo dat als je een huis wil kopen je een bepaald deel zelf moet hebben ? In Nederland kan je 125 % hypotheek krijgen en in Duitsland 80% van wat het huis moet kosten , je moet dus zelf al wat achter de hand hebben ..
Of hebben jullie daar andere ervaringen mee ?

Vijf jaar heb ik ook bij een Duitse bank geinformeerd en toen was het zo dat je 10% van het hypotheek bedrag aan eigen geld moest hebben .
Verder zou ik proberen in het streek gebied waar je eventueel wilt gaan wonen een gratis streekkrantje te bemachtingen .
Hier in de regio staat een grote keus aan huurwoningen /huizen in die krantjes .

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 07:04

Interessant....

Wij wonen ook in Duitsland maar wij hebben geen eigen geld in hoeven leggen voor de hypotheek, sterker nog, wij kregen extra hypotheek voor de verbouwing.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:02

Maar dan werk je in Duitsland neem ik aan? Zit je bij een Duitse bank etc.

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:08

We hebben wat in de rondte gebeld en als het goed is krijgen we het voor mekaar :j
Het blijft wel spannend natuurlijk ,

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:12

kimmie261 schreef:
[ING hebben we een brief van gekregen dat buitenland hypotheken niet meer verkocht worden,ook dus gene hypotheken verlengt,niets,wij zullen dus over een paar jaar hier in dld een hypotheek moeten afsluiten.

Die brief hebben wij ook ontvangen met het verschil dat er bij ons in stond dat we de hypotheek na afloop van de hypotheekperiode WEL opnieuw bij de ING mochten afsluiten. Onder het mom van: eens een klant dan blijft het gewoon doorlopen.
Dus ook het kleine gedeelte wat dit jaar verloopt kunnen we gewoon opnieuw afsluiten bij de ING.
.
.
.
.
.
Nou hebben we echter goed de balen van de hele ING dus eigenlijk willen we overstappen maar dan zolang de ING nog steeds de beste voorwaarden heeft blijven we (mopperend en al op hun 'service en klantgerichtheid') wel zitten. Maar zodra we een Duitse bank vinden die goed kan concurreren dan zijn we weg bij de ING :wave:

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:53

TS, wát krijg je dan voor elkaar?