Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:57

Een tip

stoppen met roken.....
En dat is een winwin situatie, je houd geld over en het is een stuk gezonder........

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 08:58

Ook 70 euro voor anderhalf persoon (vriendlief en ik) en 2 katten, 2 konijnen, 7 valkparkieten en 3 kippen (ik studeer --> op kamer, ook nog 3 a 4 dagen in de week, vandaar anderhalf persoon) En daar komt voor vriendlief nog 1 pakje shag per week overheen.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:05

Zit hier op gemiddeld 100 euro in de week voor 3 volwassenen, kind van 4, baby en een kat.
Dit is inclusief rookwaar, luiers, babyvoeding en spul voor de kat.
Doe boodschappen bij de Boni en dan vooral eigen merk. Kom eerlijk gezegd nooit bij de Aldi of Lidl tenzij ze goede aanbiedingen hebben.
Wasmiddel bij de action kan ik nog wel eens overwegen, al haal ik nu gewoon voorraad als het in de aanbieding is.....toch eens kijken of het scheelt.
Als luiers heb ik het huismerk en voor voeding net zo. Beeb doet het er prima op en heeft nergens last van en het bespaart me zon 6 euro op de duurdere variant.
Verder haal ik veel dingen van de aanbiedingen en ga naar de groenteboer toe. Lijkt duurder maar heb veel meer voor hetzelfde geld, moet je het wel zelf snijden en wassen.
En aardappelen halen we bij de boer. Zak van 10 kilo voor een euro of 6.
Eten voor de kat haal ik bij de groothandel, heb ik geluk, beestje wil alleen goedkope variant eten dus dat is weer voordeliger voor mij en haal daar van de kattebakvulling weg. Scheelt me zon 4 euro op het voer en 2 euro op kattebakvulling.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:53

Yv_ schreef:
Jeetje, ik sta echt te kijken van die bedragen zeg. En dan kunnen jullie gewoon elke dag een lekkere maaltijd voorzetten? Ik ben 80/90 euro per week kwijt, voor 1 persoon en 2 katten (wel incl sigaretten).

Natuurlijk.
1x pasta, 1x patat, 1x iets aparts, 4x aardappels (gekookt/gebakken)/vlees/vis/groenten.
Ik kook voor 5a6 euro per dag. (excl evt. soep/toetje)

Ik ben voor 5 personen (2V+3K), 3 honden en 2 katten, 110/120 E per week kwijt.
Dat is incl groenten/fruit van de markt.

Mri

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:05

Ikw eet niet hoeveel ik kwijt ben per week, dat scheelt.
Ik struin wel de aanbiedingen af.

Wasmiddel en vaatwastabletten koop ik niet, die spaar ik bij de hoogvliet met de kassabonzegels.
Die komen nl altijd wel een aantal keer per jaar langs, en per 3 weken sparen kan ik (met een beetje creatief boodschappen doen) gemakkelijk 5-6-7 spaarkaarten vol krijgen. Scheelt ook weer geld.

Vlees wordt in 2 persoons porties voorverpakt en gaat de vriezer in. Die koop ik in groot in als het in de aanbieding is.
Verder eten wij niet heel duur en ga ik echt de aanbiedingen af. Dirk/bas/Digros heeft nu weer wereldgerechten in de aanbieding, 1 euro per doos. Vriendlief vind het erg lekker, dus daar heb ik ook weer een aantal dozen van gekocgt.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:24

Ik ben ook van het zuinig boodschappen doen. Voor vier personen, 2 katten en drie honden ben ik gemiddeld 140 euro per week kwijt. Ik weiger wel om goedkoop vlees te kopen vanwege het dierenleed waarmee dat gepaard gaat. Dus die 150 euro is inclusief biologisch vlees (of vis of veggi).

Ik ga niet echt op de koopjes af. Een keer in de week naar de Lidl en één keer naar de jumbo en dan eten we lekker en hebben we ook een wijntje.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:10

Mri schreef:
Ikw eet niet hoeveel ik kwijt ben per week, dat scheelt.
Ik struin wel de aanbiedingen af.

Wasmiddel en vaatwastabletten koop ik niet, die spaar ik bij de hoogvliet met de kassabonzegels.
Die komen nl altijd wel een aantal keer per jaar langs, en per 3 weken sparen kan ik (met een beetje creatief boodschappen doen) gemakkelijk 5-6-7 spaarkaarten vol krijgen. Scheelt ook weer geld.

Vlees wordt in 2 persoons porties voorverpakt en gaat de vriezer in. Die koop ik in groot in als het in de aanbieding is.
Verder eten wij niet heel duur en ga ik echt de aanbiedingen af. Dirk/bas/Digros heeft nu weer wereldgerechten in de aanbieding, 1 euro per doos. Vriendlief vind het erg lekker, dus daar heb ik ook weer een aantal dozen van gekocgt.

Ik werk zelf bij de hoogvliet en spaar ook altijd de kassabonnen.Wasmiddel, kattenvoer en alles waarvan ik denk dat het handig is :)

Verder let ik altijd op de aanbiedingen. Ik heb 3 winkels waar ik mijn boodschappen doe. Ik schrijf een briefje wat ik per winkel nodig heb. En bedenk van te voren wat ik ga eten elke dag.

Ik ben gemiddeld 20 tot 25 euro kwijt voor 5 a 6 dagen eten met 2 katten. :) En ik ben alleen. Als mijn vriend hier een paar dagen is, ben ik altijd wel iets meer kwijt :)

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:12

wij komen met zijn 2e uit op 200 euro per maand.
Daar zit ook af en toe vleesjes voor de kat bij.

Wij eten veel groente, aardappels, maar ook pasta's.
Vriendlief houd van vlees, dus daar letten we wel een beetje op.
We drinken eigenlijk voornamelijk limonade en thee, maar ook geregeld sapjes. Geen frisdanken.
Eigenlijk geen snoep/chocola (houden we niet van), alleen chips. Toetjes doen we af en toe, lang niet elke dag.
Verder zit daar ook wc papier en wasmiddel bij.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:29

Ik haal fruit en groente op zaterdag aan het einde van de dag op de markt. Dan krijg je het vaak goedkoper en mijn ervaring is dat het sowieso goedkoper is op de markt (als je bij de juiste kraam kijkt. Staan er hier meer dan 5 met groenten en fruit)

Ik ben alleen en heb een hondje (chi) en een kat en probeer niet meer dan 50 euro per week uit te geven wat over het algemeen wel lukt. (incl rookwaar en spul voor de beestjes) Ik eet zelf ook niet zoveel dus dat scheelt.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:40

Bij de aldi kan je pakken spagetti kopen voor 80 cent. Inclusief saus en kaas! Lekker uitje er doorheen en een beetje gehakt en je hebt een heerlijke maaltijd waar je met 2 van kan eten..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 19:52

Volgens mij verschilt het assortiment heel erg per winkel want dat heb ik nog nooit gezien :?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:06

oehh wij geven gemiddeld 400 it per maand voor 2 personen :o
is nu eigenlijk wel veel minder geworden maar het was wel zoveel :')
de dieren heb ik er niet eens bij gerekend maar die kosten ongeveer 100 euro per maand
paard/poes/3 cavias/hamster voor het paard hoeven we alleen slobber te halen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:34

Die spagetti met saus heb ik ook wel eens gehad, maar ze hebben het niet altijd geloof ik.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:38

Een topic naar mijn hart :D
Wij geven ook zo'n €70 max uit per week ( ene week €90 en andere week dan weer €50)
Is voor 2 personen incl wasproducten en schoonmaak. Roken doen we beiden niet

Wasmiddelen en schoonmaak haal ik bij de action ( wasverzachter is bijvoorbeeld 79cent per liter)
Douchegel en shampoo krijgen we vooral of restjes van vakantie als het er goed uit ziet
Een 5kilo aardappels kost €1
Groenten en fruit zeer goedkoop : markt/winkel of van m'n ouders hun moestuin

We hebben vrijwel heel deze week geleefd op eten uit de diepvries ( zelfs brood )
En ie is nog niet leeg, als hij netjes is ga ik bij m'n ouders in hun diepvriezen snuffelen zodat die ook leeg kunnen :) goedkoop en je helpt elkaar ( zo eten zij al 5 dagen mee van ons eten )
Verder heb ik nog 2 pakken water en 1 5l fles en voor 3jaar vaatwastabletten

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:46

Geen frisdrank kopen scheelt ook een hoop geld! ik koop alles bij Appie, in de Bonus en de euroshopper en B merken.. Woon alleen. Heb 2 katten en 2 cavias.. Ik rook niet, drink water, thee of koffie.. Ik koop karnemelk ipv Vifit. Ik besteed ongeveer 30 euro per week aan boodschappen. Dit is exlusief kattenvoer. Dat haal ik bij de DA ivb met nieraandoening. Ik kook meestal voor 2 dagen. En ik eet 1 dag brood en soep... Wasmiddel en kattegrit zit niet bij het weekbedrag...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:51

Niet rokers,drinken weinig alcohol (hebben het wel in huis voor de visite)

Hoeveel ik precies kwijt ben wisselt heel erg..
Deze week flink gehamstert bij de AH :D
Nu dus dubbel vlees in de vriezer,extra potje's met groente's in de kast.

Action haal ik ook wel de koekje's,brinta,groente's weg
Verder ben ik echt een reclame shopper,dan neem ik extra mee :j

Wel ben ik erg gesteld op goeie shampoo en deo's die probeer ik via de ''op=op'winkel te kopen (3x FA voor 5,-) of zoals afgelopen week de axe shampoo 1+1 gratis bij de ah.

Om extra variatie te krijgen gebruiken we veel kruiden of van die saus in'n pakje (conimex)
Boontje's kan ik op tig manieren klaar maken terwijl het wel afwisseld en vooral ook lekker blijft.

We hebben wel een juspan :o Dit omdat ik het lekkerder vind en iedere dag een zakje jus te maken ben je ook weer extra kwijt ipv 1x smeltjus waar je 2wk mee kan doen.

Qua drinken zijn we lekker voordelig...
Hij drinkt het liefst die frambozen ranja van de aldi en ik de vruchtensiroop.
En soms de choco melk van de aldi,die is echt lekker!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:53

Ik kan nog wat van jullie leren, wij zitten samen met 1 hond en 2 katten echt wel veel hoger.......
(maar katten en hond krijgen duur voer etc en zelf houden we ook wel van wat luxere produkten)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:59

Ik doe mijn boodschappen bij één supermarkt, heb een erg drukke baan en de stal vol staan, dus weinig tijd!
Wij hebben het niet krap, maar ik probeer altijd wel zo zuinig mogelijk inkopen te doen.

*Wat mij nog steeds het beste bevalt is inderdaad een weekmenu bedenken, boodschappenbriefje maken en 1x/week boodschappen doen. Ik ga alleen tussendoor nog wel verse groenten halen. Zo koop je wat je nodig hebt en niet meer dan dat.
* Als er iets goedkoop is, neem ik dat mee - maar echt jagen op aanbiedingen doe ik niet omdat m'n kast na verloop van tijd vol staat met goedkope spullen die niet opkomen. En daar wordt het dan weer vreselijk duur van.
* Verder groente onverpakt en ongesneden kopen, scheelt echt - en meestal is het nog lekkerder ook.
* En ook verder je eten zoveel mogelijk zelf maken, wij kopen vrijwel nooit pakjes voor sauzen of (half)-kant-en-klare gerechten.
* Weinig vlees eten helpt ook (al bespaar ik daar verder niet op; koop scharrel of biologisch vlees).

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 15:03

Wij zijn met twee volwassen, een kleuter en twee katten ook rond de 70 per week kwijt. Wij roken niet. Wij gebruiken wel veel a-merk spullen en ik houd erg van koken, als ik kook gebruik ik alleen vers ( 5 x per week). Ik reken de koffie niet mee, die is bij ons gillend duur en bestellen we speciaal, maar dat hebben we er graag voor over.

Ik ben echt een krent volgens mijn man :o Ik maak van te voren een weekmenu, en dan gebruik ik vooral zaken die in de aanbieding zijn (vers). Zaken die lang houdbaar zijn (zakken saus, soep, ontbijtgranen, wc papier etc.) koop ik altijd erg groot in als er een goede aanbieding is ( bijv, nu met hamsterweken 1+1 gratis). Ook voor drogisterijspullen doe ik het zo: shampoo, bodylotion etc. gebruik ik altijd van een bepaald merk, maar betaal er echt nooit meer dan 50% voor.
En ik ben een couponner :D Ik kijk altijd naar zaken als 'gratis uitproberen' of bonnen via internet voor korting. Scheelt best veel als je er een beetje een sport van maakt. Deze maand al zeker 50 euro mee bespaard! En de kelder staat weer lekker vol, wij kunnen wel ingesneeuwd raken :brr:

Voor de rest is besparen op boodschappen vooral een kwestie van besparen op wat je wilt eten volgens mij. Een gewone boterham met ham 's ochtends is goedkoper dan muesli e yoghurt. Ook bij het avondeten; hoe exclusiever je kookt, hoe duurder het is. Als je elke dag biefstuk wilt eten, dan red je het niet met 70 euro per week :D

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:10

Als ik even een directe vraag mag stellen Zesiram...welke koffie drink je dan? :o

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:12

waarschijnlijk Nespresso (schat ik zo :P )

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:12

Mri schreef:
waarschijnlijk Nespresso (schat ik zo :P )

dan kan ik haar de hand wel schudden, drinken het ook maar vind het wel vele malen lekkerder :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:15

bij mn schoonouders staat er ook een Nespresso apparaat... Tijdens de kerst vakantie was mn schoonvader thuis, dat hebben ze gemerkt in de koffie := als er dan ineens rond de 15 kopjes per dag door gaan ben je niet blij :=
Na een paar dagen is hij smorgens Senseo gaan drinken, en savonds de "lekkere" koffie _O-

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:25

ik lust helemaal geen koffie, dat bespaart ook weer een hoop :D

Verder kopen wij veel drinken van Euroshopper en drinken we limonade en thee :)
op eten bespaar ik niet zo, had een tijdje ook wat euroshopper dingen maar ik vind bijvoorbeeld de verse pasta van de AH zo lekker! Dat verschil is te groot en dus bespaar ik daar niet op.... Overigens geldt dat bij ons met een heleboel dingen en dus kijk ik er niet meer naar....
schoonmaakspul, afwastabletten en wasmiddel koop ik wel graag in de aanbieding en dan sla ik ook meteen goed in :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:28

Interessant topic; ik ben niet van het besparen, er gaat hier ook rustig 100 euro per week doorheen voor 1 volwassene,2katten en een hond(ik rook wel).
Voor mij is lekker en gezond(vers) eten belangrijk, ik geef hier dan ook graag geld aan uit.
Wat is de reden dat bokkers zo aan het bezuinigen zijn, is het echt op de kleintjes moeten letten of is het de ''sport''?
Dat laatste heb ik nl wel met kledingshoppen, daarin lijk ik net zo'n amerikaanse couponning vrouw, hoe goedkoper hoe beter :-)