Tweedehands stadsautootje: Nissan? Toyota? Renault? Help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: Tweedehands stadsautootje: Nissan? Toyota? Renault? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:30

Ik heb een toyota corrola hatchback.. Kan ongeveer 450 km rijden op 1 tank à +/- 50 euro. Maar hij is wel ietsje groter dan alle andere auto's, maar desondanks rijdt hij zuinig, weinig onderhoud (als ik de vorige eigenaar mag geloven)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:02

Pikeur schreef:
Met zo'n eisenlijstje zou ik toch naar de volkswagen lupo 1.2 3l kijken
Is uit mn hoofd wegenbelastingvrij en schijnt 1 op 33 te rijden

Die wilde ik naast de Seat arosa inderdaad ook zeggen, aangezien het exact dezelfde auto's zijn. Alleen de ene is VW en de andere Seat.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:10

Suuszels schreef:
Ik heb een toyota corrola hatchback.. Kan ongeveer 450 km rijden op 1 tank à +/- 50 euro. Maar hij is wel ietsje groter dan alle andere auto's, maar desondanks rijdt hij zuinig, weinig onderhoud (als ik de vorige eigenaar mag geloven)

Hoeveel liter inhoud heeft jouw tank dan? Ik dacht namelijk dat die ook gewoon 45 liter was.

Ik zou ook een toyota of nissan aanraden. Degelijke auto's voor een leuke prijs.

edit: Zat eens te kijken, Daihatsu Cuore zijn ook wel leuke autootjes voor weinig geld en lees er goede dingen over, zelf geen ervaring ermee.
Deawoo matiz zijn ook goed betaalbaar, ook geen ervaringen mee.

SplashIsLief

Re: Tweedehands stadsautootje: Nissan? Toyota? Renault? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:58

Mazda 121.
Erg fijne betrouwbare auto :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:38

Wat een berg met tips!
Ik ben de meesten even nagegaan.

Ford Ka wordt het inderdaad niet ivm de roestgevoeligheid. Mijn automonteur raadt het sterk af dus ik vertrouw maar op zijn mening.

Daihatsu Cuore inderdaad leuk autootje, maar mij is verteld dat deze auto's wat minder fijn zijn voor op de snelweg. En ik wil me toch prettig voelen voor de keren dat ik besluit wat verder te rijden. Het uiterlijk van de auto spreekt me ook niet aan.

Seat Arosa: Zeker geen slechte auto en inderdaad binnen budget! Maar heel eerlijk vind ik deze auto niet zo leuk :o

Renault Twingo hoor ik vaker dat deze meer kosten in het onderhoud.

Suzuki Swift vind ik leuk, maar ik zie er veel staan die of oud zijn, teveel hebben gereden, of te duur zijn. Dat zou goed zoeken worden dus.
Daar hoor ik wel meer goede verhalen over.

Ik heb besloten om proefritten te gaan maken in een Toyota Yaris en Nissan Micra. En eventueel de Suzuki Swift.
Deze auto's staan mij het meest aan qua uitstraling en zijn betaalbaar. Bovendien worden deze door veel websites (en jullie!) aangeraden.
Fijn dat jullie zo meedenken :)