Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shaviera schreef:cissy schreef:dan moet je dus bij de opsteller van het huurcontract zijn en melden dat de buren de schutting mee willen nemen.
Paar palen en wat draad spannen, klimop kopen en dan heb je binnen een jaar weer een groene schutting.
ik snap je berichtje niet wij wonen hier al bijna 4 jaar.
dus toen leefde de buurman ook gewoon nog!
en stonden de schuttingen er ook al,
ik had toch toen der tijd niet kunnen weten dat nu de schutting weg gehaald zou worden????
Share schreef:De beste man zeggen dat de schutting ook van jullie is.. papier laten zien.. lijkt me dat hij weinig kan doen ertegen... En even rechtsbijstand inschakelen.. Vind wel dat de woningbouw erg makkelijk hierin is..
Prrrr schreef:Je hebt op de overnamelijst getekend voor de schutting - die zit dus niet bij je huur in. Als je bij iemand verhaal wil halen, dan moet je bij de vorige huurder zijn, want die heeft je iets verkocht wat niet van hem/haar was.
De woningbouwvereniging heeft hier dus niks mee te maken, en het heeft dan ook geen zin daar wat van te verwachten. Laat die man lekker zijn schutting meenemen (ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, trouwens), en zet er zelf voor 150 euro een andere schutting in.
liedje89 schreef:Als je hebt betaald om de schutting van de vorige eigenaar over te nemen en je hebt hier papieren van dan is het weghalen van de schutting toch gewoon diefstal?? Sowieso mag hij wanneer hij op de erfgrans staat niet zomaar zonder overleg worden weggehaald volgens mij.
IK vind 550 euro voor 4,5 meter schutting die er al een geruime tijd staat trouwens een belachelijike prijs. Is de schutting van goud???
miccamaaike schreef:Er is een verschil tussen de overname van spullen en je huurcontract.
Als deze schutting op je overnamelijst staat, is dit een overeenkomst tussen jou en de vorige huurder. De woningcorporatie heeft dit misschien wel in bezit, maar heeft verder niets te maken met welke spullen jij wel of niet hebt overgenomen van de vorige bewoner. Het zal hun cru gezegd dus ook een worst wezen wat er met die schutting gebeurt. Neem niet aan dat er in je huurcontract zelf (dus niet de overnamelijst) iets staat over de schutting?
Citaat:Als de schutting geheel op jouw (gehuurde) erf staat dan is het jouw schutting. In het algemeen heb je als huurder het recht om alles wat jij hebt aangebracht aan het gehuurde pand na afloop van de huur weer mee te nemen. Dat geldt - wat de tuin betreft - voor het tuinhuisje, de planten en ook voor de schutting. In het huurcontract kan soms een uitzondering staan maar daar staat dan wel een vergoeding tegenover.
Staat de schutting precies op de erfgrens dan is het een gemeenschappelijke schutting wat betekent dat je die niet zomaar kunt weghalen. Als het goed is zijn de kosten van de schutting ooit gedeeld met de buurman. Zo niet, dan ben je een heel gulle buurman geweest, maar dat verandert niets aan het gemeenschappelijke karakter van de schutting. Of je de planken aan jouw kant weg kunt halen, is afhankelijk van de omstandigheden, bijv. blijft de schutting zonder die planken wel staan. Kortom: blijft de schutting nog wel functioneel als erfscheiding. Wat je ook kunt doen is de verhuurder vragen om een vergoeding als je die planken laat zitten (want eigenlijk is een erfscheiding een kostenpost voor de eigenaar/verhuurder).
shaviera schreef:ik heb de rechtsbijstand heel kort gesproken,
maar deze zei het zelfde als hier eerder genoemd is, als de schutting op de erf grens staat is hij van beide en mag ook door beide niet zomaar weg gehaald of verplaats worden,
nu heb ik net de broer van de buurman daar over aangesproken waarop hij zei,
je kunt de pluris krijgen met je schutting oneerbiedig gierig wijf!
en toen werd de deur dicht getrokken,
we praten hier over een man van midden 60!!! dit is toch niet normaal,
ik heb gewoon kerurig aangebeld en mijn verhaal gedaan!
nu had de rechtsbijstand mij verteld als hij moeilijk blijft doen er iemand van het kadaster moet komen om te bepalen of het ook daadwerkelijk de erfgrens is:S:S:S:S
ik word er echt dood moe van heb er gwoon pijn in mijn buik van!