Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:De huren in de particulieren huursector hoeven niet boven die grens te liggen...
_Sanne schreef:Mijn vriend zit nog op school (HBO opleiding) maar werkt wel zo´n 50 uur bij zijn ouders thuis op het bedrijf.
Hij heeft geen inkomen, maar wat hij daar verdiend komt vast te staan, zodat hij later het bedrijf "goedkoper" kan overnemen.
Zijn ouders willen ook de helft van de huur enzo betalen voor hem, zodat ik dit niet alleen hoef te doen.
Hoe zit dat dan bij ons?? We zijn allebei 23 jaar.
Als je cijfers nodig hebt, dan wil ik het wel PBen.
Douraque schreef:Tiggs schreef:De huren in de particulieren huursector hoeven niet boven die grens te liggen...
Idd, maar dat zijn ook de uitzonderingen. Hier in de Randstad zit je gemiddeld boven de 800euro per maand. Ik weet natuurlijk niet waar TS exact woont, maar weet uit ervaring dat in de Randstad en omgeving de prijzen hoog liggen waardoor je geen huurtoeslag krijgt. (indien je boven de (dacht) 31.000euro verdient, ben je verplicht de particuliere huursector in te gaan)
veerledec schreef:Iedereen mag reageren, maar sorry simon, dat is grote onzin. Via een normaal bedrijf ga je geen geld witwassen en dat kan niet zomaar. Bovendien gaat het daar hier helemaal niet over. Inkomen is inkomen, als het idd zo gaat dan is het inkomen ook gewoon netjes bekend bij de Belastingdienst.
_Sanne schreef:Over dat reserveren voor later dat is vast gelegd bij de belasting. Het precieze ervan weet ik ook niet.
Denk eigenlijk dat beter mijn vriend daar over kan bellen, hij weet daar meer van.
Nuage schreef:Simon1234:_Sanne schreef:Over dat reserveren voor later dat is vast gelegd bij de belasting. Het precieze ervan weet ik ook niet.
Denk eigenlijk dat beter mijn vriend daar over kan bellen, hij weet daar meer van.
Als je tegen anderen zegt dat ze goed moeten lezen, doe het dan zelf vooral ook
Ik denk idd dat het loon in natura is en in hoeverre dit meetelt voor huurtoeslag is helemaal de vraag nu. En dat is zo'n specifiek onderwerp dat ik dat idd gewoon zou voorleggen aan de belastingdienst zelf