Nieuwe auto kopen, 5 deurs of 3 deurs? Advies gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Nieuwe auto kopen, 5 deurs of 3 deurs? Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:24

5 deurs omdat je dan veel gemakkelijker bij de achterbank kunt.

Daarbij vond ik het zicht in de aygo/C1/107 bij de 5 deursversie net iets beter tov de 3 deursversie.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:27

Ik zou voor 5deurs gaan als je een kindje achterin hebt. Voor de veiligheid van er snel uit kunnen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:07

Wij willen ergens volgend jaar/ over 2 jaar een nieuwe auto kopen, kinderen willen we nog even niet maar toch is onze eis dat het een 5 deurs wordt :j
Ik ga niet lopen hannesen met half door de auto heen hangen om een kind of iets anders erin te krijgen.... We hebben nu een 3 deurs, niet over nagedacht toen we em aanschaften haha en het is nu al soms vervelend als er mensen mee willen rijden!
Mijn vriendje regelt het auto gebeuren, maar mijn eis naar hem is een 5deurs en dat weet ie :D Verder mag ie doen wat ie wilt hahaha

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 03:05

Zeker weten, 5 deurs! Ik heb vorige maand mijn eerste auto gekocht. Een hyundai i10, die is er alleen maar 5 deurs. Ik vind het heerlijk! Zet vaak even snel iets op de achterbank, heb niet eens kinderen..

Ik rijd voor m'n werk vaak in een 3 deurs peugot 107, vind het een verschrikkelijke auto. Vooral omdat de stoel ook nog eens uit z'n stand gaat als je de stoel naar voren klapt.
Mijn advies is, om sowieso een dagje alle dealers af te gaan en de kleine auto's te testen (soms hoef je niet eens proef te rijden, om te zien en voelen dat het net niet jouw auto is).

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:43

En TS, ben je er al uit? :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:49

5 deurs is makkelijk om bij alles te kunnen, zelf zou ik geen 5 deurs willen op een kleine auto, omdat ik het erg lelijk vind staan (Wel scheelt het wat bij inruilwaarde wanneer er 5 deuren leverbaar zijn, omdat het functioneler is). Een Twingo is alleen maar een drie deurs, dan zou ik pack individueel nemen (met de los van elkaar verschuifbare achterstoelen) voor een functioneel gebruik van de achterbank/kofferbakruimte.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 23:54

Als je echt onhandig je kind in maxicosi achterin een 3-deurs auto zet snap je ineens waarom de maxi-cosi is uitgerust met een 5-punts gordel... :))
Ik presteerde het om die knoppen aan de zijkant voor het wegklappen van de beugel tegen de deurstijl en de autostoel tegelijk in te drukken en toen hing het kind ineens op de kop in d'r bakje.
Ben me kapot geschrokken.... Dus ik zou zeker voor de 5-deurs gaan als ik kon kiezen.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:50

We hebben een 5 (Peugeot 307) en een 3 deurs (polo) auto, en drie kinderen. Ze passen makkelijk achterin de Polo (5,6,8 jaar) en het is verrekte handig dat ze zelf hun riemen kunnen dichtmaken!! Maar de ruimte en gemak van de 307, dat is heerlijk!
Dus als je moet kiezen met kinderen: 5 deuren!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:54

Ik vind de 5-deurs uitvoering vaak mooier dan de 3-deurs uitvoering.
En ik vind de 5-deurs een stuk handiger.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:21

Ik denk dat een 5deurs auto met kinderen een stuk handiger is dan een 3deurs. Dan zit je maar te hannesen met je stoel en worden er hoofden gestoten bij het erin zetten.
Ook voor volwassenen is het achterin instappen met een 5deurs versie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:24

5 deurs, ik had eerst een fiesta 5 deurs en erna een 3 deurs, maar zeker met kinderen is een eigen deur makkelijker.
Zeker gezien ik me dubbel moet vouwen om hem in zijn zitje te krijgen, terwijl ik bij mijn station auto hier geen last mee heb

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:29

Wij denken ook wel eens na over een andere auto en ik heb op dit moment twee eisen namelijk: Airco en 5 deurs. Dit terwijl we geen kinderen hebben maar ik wel veel met de hond op stap ben. Hond zit op achterbank in tuig, ik moet nu dus elke keer achterin kruipen om haar goed vast te zetten.