pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: pff voor de verkoop mijn inrichting aanpassen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:59

Eens!! Maar meestal zit die geur in je vloer, meubels etc. Dat is er dan niet uit als je de kat met de bezichtiging ff weg doet....

Maar kan er in geval van TS ook weinig van zeggen verder. Geen idee hoe het geschilderd is enzo.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:12

manzano schreef:
Jammer dat mensen zo kortzichtig zijn.... Ze zien toch ook kinderkamers :?

Mensen (vooral vrouwen) willen graag een bepaald "gevoel" hebben bij een huis: de welbekende klik. :D
En er zijn een hoop mensen die dat gevoel onbewust laten "manipuleren" door poezen/honden/hamsters/foto's en kinderkamers..

Tja kan er niet veel aan doen maar zo werkt het (helaas?) wel. :) Leuke is dat je daar dus ook op in kunt spelen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:16

Oh ja dat heb ik ook. Maar dat staat bij mij dan echt los van dat soort dingen.

Laatst hopeloos verliefd geworden op een huis waar tot in het bizarre veel foto's stonden van het verkopende stel (en de makelaar had net verteld dat ze uit elkaar waren _O- ). Was idd maf, maar ja, je koopt ze er niet bij :=

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:25

Rebel_Jits schreef:
Eum, waarom zou je dat allemaal doen?
Hele grote kans dat de volgende bewoner het toch weer over schildert. En kat weg.. Waarheen dan? Asiel ofzo? Ik word er een beetje boos van :o
Ruim het op, maak wat licht en hup foto's. Dat verkoopt ook wel hoor.

Enig idee hoe de huizenmarkt op t moment is?????
TS, ik snap dat het heeel vervelend is, maar geloof me, het kan echt een hoop schelen..
Neutrale kleuren, dingen wat opruimen, persoonlijke spullen zo veel mogelijk weg en tijdens bezichtigingen zelfs zorgen dat je huisdier weg is ja. Niet leuk, maar het helpt echt!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 23:38

Iksnap dat er geen persoonlijke dingen als fotos mogen staan. Die staan er ook niet. maar ik werk onregelmatig dus ook avonds en in het weekend dus mijn kat even weghalen wordt wel erg lastig tijdens een bezichtigen

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:46

was hele poos terug ook zo'n programma van op tv. Al die dingen die ts nu noemt kwamen daar ook vaak in naar voren. Een huis moet onpersoonlijk worden zodat de kopers beter hun eigen plaatje kunnen maken. dus steriele kleuren, geen prullaria foto's e.d.. Huisdieren werd al genoemd, maar neem aan dat er gewoon wordt bedoeld of je de kat tijdelijk ergens anders kan onderbrengen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 23:58

Is ook wat gevoelig omdat ik eerst 2 katten had maar er 2weken geleden al 1 weg heb moeten doen.
En ik ga de boel ook verven maar ik moet even wennen aan het onpersoonlijke grijs. het wordt zo steriel.
Heb overigens fotos van hoe het nu is maar weet niet hoe ik ze vanaf mijn telefoon kan uploaden . mijn muur is nu petrol das een soort groen blauw.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 00:06

De kat ruik je overigens echt niet daar ben ik heel panisch in, de kattenbak wordt 3 keer per week verschoond.
En voorheen bracht ik mijn kat naar mijn ouders als logeerde adres maar aangezien mijn andere kat daar nu woont omdat ze elkaar het huis uit vochten..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:41

En je kat komt niet buiten?? Of bij de buren?
ik heb die 2 van mij naar buiten geschopt en de hond naar ouders gebracht.
Ik had wel een paarse muur, maar alles was net verbouwd en ik had een zeer gunstige prijs, dus ik heb het eerst zo geprobeerd en het huis was na 3 dagen verkocht.
Ik moet wel zeggen dat het echt ontzettend mooie foto`s geworden waren en dat scheelt ook veel

maar elke bezichting is veel werken, alles van aanrecht af, tafels leeg, foto`s weg, bed straks opgemaakt, vuile was weg, badkamer leeg, maar,,,, het is voor het goede doe, je huis verkopen, hoe eerder het verkocht is, hoe eerder je een nieuw huis naar eigen smaak kan inrichten

succes met de verkoop

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:25

Ik heb alles in mandjes gedaan zodat ik de mandjes meteen weg kan zetten. Bijv. in de badkamer en keuken en onder het bed schuiven.
Foto's heb ik niet nodig, meteen weggehaald en opgeborgen.
Je kan ook een deel spullen die niet meteen nodig meer zijn (zomerkleren!), ergens anders stallen bijv. bij je ouders.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:30

Wij hebben ook een muur petrol, en een muur groen.
We hadden nooit foto's en toen we het gingen verkopen hebben we er juist een paar (subtiel) neergezet om het wat huiselijker te maken :=

Ach ja, je moet gewoon zelf weten wat je doet. Maar met het inschakelen van zo'n stylist kun je dit soort dingen verwachten :j :j
Ben er niet verbaasd over... of je er wat mee doet moet je natuurlijk zelf weten, maar dan had je zo iemand ook niet hoeven inschakelen ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:58

Ik heb ook eens ergens gehoord dat je de hoeken van de kamer duidelijk zichtbaar moet maken. Als je de hoeken goed kan zien, kan een koper inschatten hoe groot een ruimte is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:01

Ja dat schijnt idd zo te zijn. Zo veel mogelijk de vloer zichtbaar houden :j
Vrienden van ons hadden dichte salontafel (blok) en die hebben voor de verkoop een nieuwe neergezet op pootjes zodat het meer open was.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 13:55

Die styliste zit er bij de makelaar in. zij maakt ook de fotos .
Dat is geen eigen keuze geweest.
De kat zal in de beneden berging moeten dan. Het is geen buitenkat we hebben alleen een balkon. anders kon ie gewoon de tuin in.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:14

toen mn ouders het huis gingen verkopen (2 keer bewust meegemaakt) moesten we onze kamer altijd super netjes opruimen , kleding wegstoppen(betekende dus gewoon alles in je kast stoppen haha ) alles moest gelucht werden. er werd een apfelstrudel gebakken. er werd koffie gezet. Alles bij de cavias werd schoongemaakt (3 grote hokken in totaal binnen) er werd dus ook nieuw zaagsel in gedaan. en die domme kopers nog roepen "Het hout kun je nog steeds ruiken "... hoe kortzichtig haha . ter verduidelijking .... het was een houten huis .Helemaal hout van onder tot boven.....

Maar al die dingen betekende wel dat allebei de huizen zeer vlot waren verkocht.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:19

Fitzroy schreef:
Ik vind dat toch anders, katten brengen toch een bepaalde geur met zich mee. Idem met honden trouwens. Je kunt gewoon in een huis ruiken dat er dieren zitten en dat is niet de meest aangename geur.

Hmmzz
een kat die je ruikt?
Ik heb 1 kat en mijn huis ruikt absoluut niet naar huis.
Het is dat je een kat in het raamkozijn ziet liggen anders had je hier niet geweten dat we een kat hebben
Nou is die van ons gelukkig wel veel buiten

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:38

Het is misschien inderdaad vervelend, die aanpassingen die je moet doen, maar ik ben zelf makelaar en ik kan je echt vertellen dat het werkt! Een fris huis met een niet al te opzichte inrichting, netjes op orde, niet helemaal bomvol met meubelen en frulletjes, valt beter in de smaak dan een onverzorgde woning. Ik vertel mijn klanten ook altijd dat ze niet naar het meubilair of de kleur op de muur moeten kijken maar naar de ruimtes en de mogelijkheden op zich, maar heb zelden klanten die dat écht kunnen. Ze laten zich toch altijd minstens een beetje beïnvloeden door het het er op dat moment uitziet.. Dus even tanden bijten, het zal je verkoop zeker bespoedigen!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:40

Amvbeek schreef:
Die styliste zit er bij de makelaar in. zij maakt ook de fotos .
Dat is geen eigen keuze geweest.
De kat zal in de beneden berging moeten dan. Het is geen buitenkat we hebben alleen een balkon. anders kon ie gewoon de tuin in.

Nogmaals: hoe lang staat je woning op dit moment al te koop?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:54

De foto's worden over het algemeen gemaakt voordat een huis de verkoop in gaat Anoeska.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:03

Als je huis lekker opgeruimd én ruimtelijk er uit ziet (zonder foto's inderdaad), dan maken katten echt niet uit hoor. Wij hebben 6!! katten en ons huis stinkt niet! Maar ik had voor de zekerheid gewoon wat gel/luchtverfrissers bij de kattenbak en in de hal gezet zodat het ook echt lekker ruikt als de mensen binnenkwamen - iets van lavendel ofzo. Geen klachten over gehad.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:13

Lindy1982 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik vind dat toch anders, katten brengen toch een bepaalde geur met zich mee. Idem met honden trouwens. Je kunt gewoon in een huis ruiken dat er dieren zitten en dat is niet de meest aangename geur.

Hmmzz
een kat die je ruikt?
Ik heb 1 kat en mijn huis ruikt absoluut niet naar huis.
Het is dat je een kat in het raamkozijn ziet liggen anders had je hier niet geweten dat we een kat hebben
Nou is die van ons gelukkig wel veel buiten

Voor jou ruikt de kat misschien niet maar dat betekend niet dat een ander het niet ruikt.

Mijn moeder is enorm astmatisch en heeft dus gelijk door als er een huisdier in huis is. Die hoeft letterlijk haar neus maar om de deur te steken. Niemand ruikt wat maar zij wel en die sprint dan dus ook naar buiten.
Zo hebben wij ons huidige huis zonder mijn moeder bekeken omdat de verkopers een hond hadden (die trouwens niet in huis was tijdens de bezichtiging).

TS, kan je het niet zo regelen dat de bezichtiging plaatsvind als je zelf vrij bent van je werk. Daar heb je als verkoper best wat over in te brengen als moet je niet te moeilijk doen natuurlijk.
Maar op die manier kan je even zelf met de kat naar buiten (tuigje/reismand) en na een uurtje weer naar binnen.

Styliste is idd handig voor de foto's. Even wat schuiven met de meubels voor de foto is wel belangrijk. Slechte foto's verkopen totaal niet en lang niet iedereen kan door een slechte foto of een kleur op de muur heen kijken helaas.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:19

Idd Marlies, mensen die zelf huisdieren hebben, hebben niet eens door dat je het wel degelijk ruikt, als je zelf geen huisdieren hebt.
Ik blijf erbij dat je ze beter weg kunt halen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:14

KarinvdM schreef:
De foto's worden over het algemeen gemaakt voordat een huis de verkoop in gaat Anoeska.

Maar een styliste komt er meestal pas bij als de woning al lange tijd te koop staat en daarna worden er weer nieuwe foto's gemaakt...

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 21:23

Nee het appartement staat nog niet te koop de styliste zit standaard in het start pakket van de makelaar.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:29

Anoeska27 schreef:
Maar een styliste komt er meestal pas bij als de woning al lange tijd te koop staat en daarna worden er weer nieuwe foto's gemaakt...

Dat hoeft niet hoor, sommige makelaars doen dat inderdaad standaard voordat de foto's gemaakt worden. :)