Huis te koop, geen kopers... wat kunnen we verbeteren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Re: Huis te koop, geen kopers... wat kunnen we verbeteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:17

Ik zou inderdaad 'fleurigere'zomer fotos maken van buiten. Oogt inderdaad wat 'somber'.
Wellicht trekt de markt nu meer aan met de 2% regeling

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:22

Iedereen heeft het over plantenbakjes enzo en kleuriger en minder rommelig maar daar kijk je als koper niet naar. Je kijkt juist door die dingen heen om te zien wat je krijgt voor je geld. Zomerfoto's schelen misschien wel wat maar je kijkt naar prijs, object, vierkante meters grond en dan ga je afwegen of het aanspreekt en of je het kunt betalen en of je het wilt betalen.

Het object is gewoon wat anders dan anders door het gastenverblijf en daardoor ook duurder. En simpelweg geduld hebben. Hier staan huizen wel meer dan 3 jaar te koop. En ooit gaat het wel onder de hamer helaas voor de verkopers wel veel goedkoper dan ze zouden willen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:28

wat een leuk huis! hoe lang staat ie al te koop? en heb je al veel kijkers gehad?

ik ga dit topic even volgen. sinds vorige week staat mijn huis ook te koop (zie onderschrift). Ik ben ook wel benieuwd naar tips.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:17

Volgens Funda staat het 3 maanden te koop.

Net zo lang als ons huis (nou ja, appartement). Zoals gezegd...... ik mis kleur, sfeer etc.
Kaarsjes, kussentjes etc. Dat soort dingen maken veel verschil en hebben wij echt voor de verkoop aangeschaft :j
Tuurlijk gaat het om het huis, maar ik hoor van veel kijkers dat ze juist de sfeer zo leuk vinden :j
Linkje: http://www.funda.nl/koop/utrecht/appart ... ntsoen-16/

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:20

De prijs;

3 ton voor 750m2 woonoppervlak is ontzettend veel. Tegenwoordig krijg je amper dit bedrag als hypotheek, ook als je tweeverdieners bent.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:23

Bellona_K schreef:
De prijs;

3 ton voor 750m2 woonoppervlak is ontzettend veel. Tegenwoordig krijg je amper dit bedrag als hypotheek, ook als je tweeverdieners bent.

750m2 WOONoppervlak?? Dan zou het wel een enorme villa zijn :j :j ;) ;)

Maar dat ligt enorm aan de locatie/regio. In onze omgeving betaal je dat voor een kaveltje van 200m2 :j

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:26

De eerste foto's hebben totaal geen uitstraling. Eerste foto lijkt het zelfs alsof de kozijnen en deuren een likje verf nodig hebben. De binnenfoto's vind ik te vol (in tegenstelling tot wat de rest zegt met meer decoratie). Ik zou er misschien zelfs voor de foto's even wat meubels uithalen.

Hoorde laatst een tip: Je huis mag lijken op een (luxe) hotelkamer. Ruimtelijk, licht en kwa smaak dus open.
Succes met de verkoop!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:33

manzano schreef:
Bellona_K schreef:
De prijs;

750m2 WOONoppervlak?? Dan zou het wel een enorme villa zijn :j :j ;) ;)

Maar dat ligt enorm aan de locatie/regio. In onze omgeving betaal je dat voor een kaveltje van 200m2 :j

precies mijn gedachten hehehe

verder doet het vrij kil aan moet ik zeggen. probeer wat meer sfeer te creeren.
en maak idd nieuwe foto's van buiten. het is nu groener en dus oogt het frisser. zet een leuk tuinstel neer in de dan opgeruimde tuin en het ziet er wellicht al aantrekkelijker uit.

en 3 mnd pas te koop, had je verwacht het al verkocht te hebben? want dat is niet realistisch voor deze tijd en deze woning.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:37

Ik zou de makelaar ook zeker vragen nu wat nieuwe foto's te maken, wanneer het mooi weer is. Dat hebben mijn ouders onlangs ook gedaan met hun huis en het ziet er zo veel aantrekkelijker uit.

Ik denk trouwens dat die 750 m2 perceeloppervlak is anders is het wel een gigantisch huis hihi ;)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:41

Mootje schreef:
Zonnebloem, planten bloemen en persoonlijke bezittingen mogen niet op de foto van de meeste fotografen.
Ik ga nu de advertentie bekijken :)

Dat heb ik nog nooit gehoord?. Dit lijkt wel een model huis waar niet in geleefd wordt. Zou graag foto's willen zien van een huis waar in geleefd wordt. Idd de planten en dingen die het gezelliger maken. net die ene foto enz...het mist sfeer.

Waarom verkopen jullie het?.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:48

Ik vind het taalgebruik in de omschrijving ook erg oubollig.

Dus huis spreekt niet meteen aan, taalgebruik niet flitsend. Hmmmm....

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:49

nou moet ik ook wel zeggen dat als je een beetje serieus koper bent, je door de inrichting e.d. heen moet kijken en niet hoe er nu geleefd wordt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:51

Als het in de randstad (of dichterbij de randstad of ons woongebied) had gelegen, hadden wij zeker komen kijken :j maar ja :) te ver weg :\

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:52

Ariebombarie schreef:
nou moet ik ook wel zeggen dat als je een beetje serieus koper bent, je door de inrichting e.d. heen moet kijken en niet hoe er nu geleefd wordt.

Mijn ervaring is dat de meeste kopers dat echt niet kunnen :n

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:53

Nieuwe foto's met gereinigde bestrating en liefst ook de dakpannen, bloeiende planten buiten, en in huis, dan toont het geheel meer "onderhouden" en "in gebruik". (Even voor de goede orde; ik zeg niet dat de woning niet onderhouden is, maar als de algaanslag weg is maakt het een frissere indruk)

Prijs is imo prima voor deze regio.

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:55

Kan me wel vinden in wat Arie zegt over de inrichting, maar ik zou zeker buiten wat goedgevulde bleombakken neerzetten en nieuwe foto's maken. De binnekant ziet er wel ok uit, dat moet je toch met eigen ogen zien, maar de buitenkant heeft geen uitstraling (sorry, maar het is zo).

Verder gewoon geduld hebben, de markt is echt niet zo denderend nu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:55

Ariebombarie schreef:

Dat klopt, maar dat is vooral bij de bezichtiging. Je hebt wel een foto nodig om mensen naar je advertentie te lokken.
Als ik het na 3 foto's niks vind (en dan bedoel ik ook écht niks), dan klik ik weg. Ik moet wel snel de potentie kunnen zien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:03

mooi appartement manzano, je hebt inderdaad wel aansprekende foto's. heb je al veel bezichtigingen gehad?
nog tips voor mijn foto's, presentatie?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:08

Wat mij als eerste opviel is dat de buiten foto's nog heel winters zijn! Alles is nu groen dus de buiten foto's zou ik echt meteen opnieuw maken :) succes met de verkoop!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:09

Ten eerste, leuk huis, hoelang staat het nu tekoop?

Persoonlijk vind ik dat je er een stuk meer uit kunt halen, ik vind het zo op het eerst gezicht een kil en kaal huis, van binnen en buiten.
Zaai het gras eens bij, zet wat potten en planten neer, reinig het dak, de muren en de oprit, veeg de straat(?) eromheen even netjes aan,
zet er desnoods een leuke auto naast of wat in de tuin zoals een bankje ofzo, iets wat een beetje kleur en leven in t plaatje brengt.

Huiskamer zie ik niet zo snel verbeteringspunten, ziet er netjes uit, wel wat kil naar mijn idee, maar niet slecht. Wat meer bloemen en groen
zou trouwens in elke ruimte wel kunnen, zet in de huiskamer eens een hoge plant naast de bank, een flink boeket op tafel en wat kleine plantjes
in de vensterbanken. In de keuken idem, zet eens wat planten in de vensterbanken of op het aanrecht, wat meer durven spelen met kleur!
De huiskamer kan je wel wat levendiger maken met kussens, kaarsen, glaswerk, potjes, beeldjes, tijdschriften (netjes op een stapeltje dan).

De keuken en badkamer daar in tegen vind ik enorm kil en doods, lijkt alsof er nooit in gewoont is.. Zet in de keuken eens een kleurige
fruitschaal neer, hang wat handdoeken op, zet een kleurig zeeppompje neer, hang er eens een felgekleurd (bijpassend bij de rest van de
kleine dingetjes) canvas op ipv die witte, laat je gordijnen iets omlaag hangen, leg een snijplank neer, hang kopjes aan dat rekje..
Badkamer ook, erg kil en kaal, hang wat gekleurde handdoeken op, zet wat leuks (glaswerk bijv) in het open stukje van de kast en voor het
kleine raampje. Verder mis ik trouwens een foto van de doucheruimte zelf, die zie je helemaal niet. Slaapkamers zijn oke.

Dan het vakantiehuisje, van binnen leuk, vind het niet onaantrekkelijk! Buitenkant stuk minder, de boompjes zullen nu wel bloeien, wat
planten en potten erbij zetten, gras ook hier bijzaaien en maak het aantrekkelijk, zet de tuintafel in de kijker met wat stoelen erbij,
kussens erop, parasol open als de zon schijnt, misschien een plank met wat eten op tafel en wat glazen erbij, echt alsof er geleefd word.
En desnoods op het gras rechts een speeltoestel voor kinderen neerzetten, als je die van iemand zou kunnen lenen? Laat de koper zien
wat hij met dit huis en de tuin kan doen.

Succes met de verkoop! Hoop dat je er wat aan hebt! ;)

Edit; Erg mooie prestentatie Manzano! TS, hier kan je een voorbeeld aan nemen, deze woning is met wat meer
durf en kleur ingericht en heeft een wat meer sfeer, er word hier duidelijk geleeft maar het is wel netjes, jou woning is ook
netjes, maar geeft niet iets te weinig sfeer.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 06-07-11 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:14

Net zoals loiz zegt. En dan EEN kleur kiezen die goed past bij je interieur bijv. roze of felgroen oid. En die OVERAL terug laten komen. :)
Bovendien moet je het geheel luxer laten lijken. Alles in 1 of 2 kleuren is beter. (tv makelaar als voorbeeld)
Mooie zomerfoto's maken.
En het gras even verzorgen of fotoshoppen! haha.
Bovendien denk ik dat huis eerder geschikt is voor oude(re) mensen die een rustig plekje zoeken en een vakantiehius willen om te beunen of voor oudere kinderen? En dan moet de kwaliteit goed zijn. En dat is ook wel alleen sommige foto's zijn gewoon heeeel erg slecht gemaakt. Sorry! Maar wel een leuk huis opzich, alleen verkeerd gefotografeerd!

EDIT: maak ook leuke foto's van schemering en dan het licht aan doen (binnen)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:29

Nog even wat beeldmateriaal als toelichting op mn verhaal, kijk ook eens in wat tijdschriften als 101 woonideeën, VT wonen, At Home enz.
Genoeg tijdschriften die je meestal bij de bibliotheek kunt huren of lezen, kijk eens naar het interieur in hun bladen en dan vooral het gebruik
van kleine gekleurdeaccesoires.

Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnwoonwereld.nl/data/photo/964.jpg
http://assets6.liever.com/uploads/photo/image/4cf3d04470c3be0538002435/watermark_788491821.jpg?1301929303

Kijk ook eens op http://www.liever.com/nl of http://www.inrichting-huis.com/

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:31

@loiz Goed werk! :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:36

Het komt op mij over alsof het huis al een tijdje leeg staat en jullie al ergens anders wonen...
Niet goed voor de verkoop en ook meestal niet voor het huis zelf. (als het echt al langere tijd leeg staat)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:37

Haha dankje! Interieur spreekt me heel erg aan, na mijn opleiding bouwkunde wil ik ook interieur gaan doen, dus vind dit wel een leuk topic :D