Laptop probleem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:57

Doe je laptop een lol en breng 'm naar de winkel waar je 'm vandaan hebt.

Voor je 'm helemaal naar de klootjes helpt :Y)

Nayomie

Re: Laptop probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 10:58

Fijn, dan zal ik eerst ruim 28 kilometer moeten fietsen of zoiets dergelijks. Maar ik zweer, hij heeft het gedaan.

Ohja, nu ik het vergeet, we hebben hem online besteld.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:59

Biggers schreef:
Het beeldscherm is echter niet kapot hoor. Want heeft heeft het wel gedaan.

@Renee,
Ik heb wel zo'n office cd.

Aan office heb je niets, ik bedoel echt de windows cd ;)

En dat zeg je goed GEDAAN, ik denk toch echt dat dit aan je beeldscherm ligt. Ik zou zeggen ga even naar een pro toe en zorgen ervoor dat alles in orde komt. Zegt die gene hier kan niets meer aan gedaan worden nou jammer dan maar dan heb je het wel geprobeerd.
Laatst bijgewerkt door Renee op 04-05-11 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 11:00

Geen idee. Ben hier echt alles kwijt. Aangezien we bezig zijn met het opnieuw inrichten van het huis. :Y)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:01

Biggers schreef:
Fijn, dan zal ik eerst ruim 28 kilometer moeten fietsen of zoiets dergelijks. Maar ik zweer, hij heeft het gedaan.

Ohja, nu ik het vergeet, we hebben hem online besteld.

Tsja, ik zou het wel weten hoor. Ik ben ook 4 uur in de weer geweest om mijn laptop weg te brengen toen hij er de brui aan gaf.

Je kan nu wel aan gaan prutsen maar niemand hiero weet precies wat er nou aan de hand is.
Bij een computerwinkel zullen ze echt sneller weten wat er aan de hand is en dan is de schade voor hen als zij hem kapot maken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 11:04

Mijn laptop is al onderzocht door mijn broer. Die concludeerde dat het helemaal kapot was. Maar echter kreeg mijn andere broer het voor elkaar dat hij het wel deed.
Die broer die zei dat het kapot was, en gewoon een nieuwe moest kopen, heeft toevallig gestudeert voor ICT. Dus dan zou die mensen in de winkel precies zo over denken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 11:11

Wat ik dus wil weten, is hoe je de Wifi eraf krijgt.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:23

Denk dat wij je vanachter onze schermpjes niet echt kunnen helpen. Gewoon contact opnemen met de fabrikant.

Mijn laptop is al 3x weggeweest voor het zelfde probleem, word gewoon keurig opgehaald en na reparatie weer thuis afgeleverd.
Mijn beeldscherm deed het overigens ook 1x niet maar dan draaide de laptop wel gewoon,de verbinding naar het scherm was bij mij toen niet in orde.
Overigens heb ik ook al een kapotte harde schijf gehad, dan doet je laptop ook verdomde weinig.....is die van jou misschien gevallen??

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 11:25

Hij is niet gevallen. Hij heeft keurig op de tafel gestaan.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:52

Biggers schreef:
Wat ik dus wil weten, is hoe je de Wifi eraf krijgt.

Als het lichtje bij je wifi knopje NIET brand dan doet je wifi het ook niet ;) ik heb het zelfde systeem op mijn laptop, dus ik denk dat je broer gewoon maar een slag in de rondte loopt te praten hoor :') wifi heeft niets maar dan ook echt niets met de beeldscherm o.i.d. te maken..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 11:53

Hij staat dus juist wél aan. En ik krijg hem niet uit, via het knopje. Dan reageert hij er niet op.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:54

Biggers schreef:
Hij staat dus juist wél aan. En ik krijg hem niet uit, via het knopje. Dan reageert hij er niet op.

dan is je laptop stuk :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 11:55

Wel vreemd dat hij wel aan heeft gestaan. En dat mijn broer wel gewoon op de laptop kon.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:08

Hoe oud is de laptop? De meeste dingen die stuk zijn, hebben het ooit gedaan dus dat is opzich geen gek gegeven. Die van mij ging ook 3 jaar mee en toen ineens niet meer, terwijl hij geen centimeter van z'n plek af was geweest..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 12:10

Hij heeft het een half jaartje uit gehouden, en we hebben hem hier denk ik al zo'n anderhalf jaar liggen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:48

Biggers schreef:
Hij heeft het een half jaartje uit gehouden, en we hebben hem hier denk ik al zo'n anderhalf jaar liggen.

misschien is dit wel een gevalletje rust roest?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:55

Dat is niet lang, maar desondanks kan er natuurlijk iets kapot zijn. Dat hij het voorheen wel heeft gedaan, zegt natuurlijk niets. En als je broer met ict-opleiding zegt dat hij niet kapot is, lijkt mij hij de aangewezen persoon je hiermee te helpen. Want van deze afstand en met de info die we hebben is het moeilijk je te helpen.

Tussen een zwart scherm, stof in de laptop en wifi aan of uit, zie ik geen verband. Stof kan veroorzaakt hebben dat er iets is doorgebrand (wat de oorzaak kan zijn voor het zwarte scherm), maar zoiets ga je niet ongedaan maken door 'm nu schoon te maken. Het enige dat ik kan bedenken waarom die wifi knop enig effect zou hebben op het opstartproces/zwarte scherm, is dat je netwerkkaart kapot is, maar dat zou geen zwart scherm moeten geven. Lijkt me dus ook onwaarschijnlijk.

Dan blijf ik erbij dat er een probleem moet zijn met je hardware (harde schijf, moederbord, werkgeheugen, videokaart, oid). Of wat ook al genoemd is, met je scherm. Op kapotte schermen is er echter meestal nog wel iets te zien (heel vaag door kapot backlight of strepen), maar het kan natuurlijk ook zijn dat er totaal geen contact meer met het scherm wordt gemaakt.

Met een zwart scherm kan je iig moeilijk in de veilige modus opstarten of vanaf een windows cd opstarten...aangezien je niets ziet. Het lijkt me dan ook geen software probleem, anders zou je op z'n minst in de bios moeten kunnen komen of zien dat hij een poging doet om in windows te komen.

Kortom, ik zou of je broer vragen te helpen (dan ben ik ook wel heel benieuwd wat hij zegt dat het probleem nou was) of echt naar een computerwinkel of de fabrikant bellen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:40

Hoelang heb je garantie op een laptop, of verschilt dat per merk?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:41

Renee schreef:
Biggers schreef:

misschien is dit wel een gevalletje rust roest?

Nee, want hij heeft het maar een half jaar gedaan. :+
We hebben hem laten staan, juist omdat hij het niet meer deed.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:12

Biggers schreef:
Hoelang heb je garantie op een laptop, of verschilt dat per merk?

Hangt ervan af, moet je even informeren bij de webshop waar je hem van hebt ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 18:23

Oh, geen idee waar mijn moeder hem vandaan heeft. Haha, krijg nu telkens reclames: Laptop defect? Microfix Jaar Garantie! Repareer nu>>

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:25

Biggers schreef:
Oh, geen idee waar mijn moeder hem vandaan heeft. Haha, krijg nu telkens reclames: Laptop defect? Microfix Jaar Garantie! Repareer nu>>

Ik krijg de reclame met beeldscherm kapot? _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 18:26

Ja, ik krijg verschillende banners. :P
Gut, snap echt niet hoe mijn andere broer (die niet in de ICT zit) het voorelkaar heeft gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:27

Wees gewoon zo wijs om dat kreng weg te brengen ipv te gaan klöten met stofzuigers en föhns, daarmee verpest je 'm pas echt. :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 18:31

Nee, de fohn heb ik niet geprobeert hoor. :+ Leek me inderdaad geen strak plan.
Gut, nu zit ik op de 26 euro en ben nu pas aan het sparen voor een MINIlaptop.
Iemand die voor 200 euro een grote laptop verkoopt, met wifi, en het nog goed doet?? :+