Boxspring, echt het einde?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Boxspring, echt het einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:57

Wij hebben anderhalf jaar geleden een nieuw bed gekocht, héérlijk!
Wij hebben 2 aparte boxsprings (2x 90cm - 220cm (lange vriend)) met traagschuim matrassen en echt... hadden we veel eerder moeten doen :)
We hebben ons bed gekocht bij Mammoet Wonen & Slapen.

S_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:00

Ik heb ook een boxspring en wil niet meer zonder. Alleen denk ik dat je het met 1000,/ niet gaat redden. Ik heb dan wel de breedste maat bed die er te vinden is maar verder redelijk simpel en was rium 1500 euro kwijt aan me bed. Je hebt verschillende matrasssen zo zijn de mijne tot en met 80 kilo en heb 2 losse me vriend en i hadden nooit last van elkaar oid. Hij lag ietsje minder lekker omdat ie 85 kilo woog. Ik zou gewoon naar een beddenzaak gaan en je daar laten informeren.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:02

S_C schreef:
Ik heb ook een boxspring en wil niet meer zonder.

Ik ook niet, echt in één woord ZALIG! Ik kwam echt herboren uit m'n bed na de eerste nacht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:08

Een tijdje geleden is er onderzoek geweest van de consumentenbond of een consumenten programma... 'k weet het niet meer exact uit m'n hoofd.

Maar daar kwam uit dat prijs van een matras vaak hélemaal niets zegt.
In tegendeel; de duurdere matrassen kwamen over 't algemeen zelfs veel slechter uit die test dan de goedkopere matrassen.

Zo werd IKEA aangeprezen en bijv. de dure Hästens bedden bleken juist minder duurzaam en minder goed te zijn.

Prijs en "duur merk" bleken dus absoluut niet garant te staan voor slaap comfort en duurzaamheid.

Ik zou daarom gewoon voor een bed gaan bij een winkel waar je kunt proefslapen en waar je goede garantievoorwaarden krijgt.
Wij gaan binnenkort ook shoppen voor een nieuw bed, en ik weet bijna zeker dat we een geschikt bed bij IKEA zullen vinden. Je kunt je aangekochte bed ook thuis vrijblijvend "proberen" voor een vrij lange tijd. En ze hebben goede garantievoorwaarden.
Bovendien zijn ze niet duur en hebben ze een zeer ruime keuze.

M'n ouders hebben voor hun gast-kamers ook alle bedden bij IKEA gekocht een tijd geleden. Daar liggen natuurlijk iedere dag weer andere lichamen op, en die bedden houden zich perfect! :j

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:16

Ik heb ook 2 matrassen bij de IKEA gehaald een half jaar (of langer alweer) terug, af en toe draai ik ze om doordat je soms wel heel licht een slaaphouding krijgt, maar heb geen last van echte kuilen oid waarbij je wanneer je ze om wilt draaien weer in een kuil ligt ;) Ben zelf ook wat aan de zware kant (75 +/-). Weet niet meer precies welk type matras ik heb, iig een voor zijslapers :) Ben er echt tevreden over!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:21

Gister toevallig wezen kijken voor evt een boxspring.
Je hebt alleen zoveel keuze in matrassen, EN boxsprings zelf. Je moet echt proefliggen.
En je goed laten voorlichten. De hardheid vh matras ligt bv ook heel erg aan of je op je rug/zij slaapt, of op je buik. En uiteraard aan je eigen gewicht.
Ik had 1 matras waar ik echt super lekker op lag. Maar die was ook 928,50 euro. 80x200.
Gelukkig daar wel 2e matras gratis nu. Matras op soort lattenbodem gehad, en op een boxspring. Moet zeggen dat het weinig uitmaakte qua liggen. Een topper erop vond ik eigenlijk ook minder fijn.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:27

Femke schreef:
Zo werd IKEA aangeprezen en bijv. de dure Hästens bedden bleken juist minder duurzaam en minder goed te zijn.

Mwah, ik heb een Hästens en mijn zoon een Ikea en ik moet toch zeggen dat ik mijn bed lekkerder vind slapen, mooier is en enorm duurzaam. Ik heb het al zeven jaar en het is nog als nieuw. Maar Ikea heeft ook zeker goede matrassen :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:51

Lekker liggen is echt zo persoonlijk!
Het matras dat ik gezien heb had ook een garantie van 10 jaar. Dus zal wel goed zijn.
Maar hij lag ook nog eens heerlijk. En laat dat nou het belangrijkst zijn.
Op een naam kan je niet slapen. :D
Ik ga dus ook echt nog langs meer zaken en ook de Ikea.
Alles een beetje proberen.
Ik heb al eeuwen een waterbed (lees ik denk wel bijna 20 jaar) en vind het best moeilijk om nu naar een "gewoon" bed te gaan. Dus ik wil er geen spijt van krijgen.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:48

Hier nog een tevreden IKEA-matras-eigenaar. De matrassen van IKEA komen erg goed uit de test en zijn prijstechnisch erg aantrekkelijk. Ik heb mijn (nieuwe) matrassen nu ruim 3 jaar en ik kan niet zeggen dat er kuilen oid in gekomen zijn. Ik wel een matras met binnenvering, dat zal (lijkt mij) langer in model blijven dat een matras met zo'n foamvulling.

Vrienden van mij hebben thuis een ontzettend duur bed (Auping, Hastens oid) en in hun vakantiehuis in Frankrijk hebben ze IKEA matrassen. Toen ze me vertelden dat ze altijd zo uitkeken naar hun vakantie, omdat ze daar veel fijnere matrassen hadden en beter sliepen, heb ik toch wel even vreemd opgekeken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:13

Koud- en traagschuim zijn juist niet kuilvormend. Terwijl binnenvering dat wel kan.
Ik heb gister ene bed gekocht. := Liep er tegen aan en vond dat t m maar gewoon moest worden.
http://www.swisssense.nl/files/producte ... lak-tn.jpg
Ik heb m niet verstelbaar. Dan is het hele onderstel 1 geheel. Dus alleen de topper is los.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:24

ikheb een boxspring van de ikea. Heb hem nu anderhalf jaar en ik vind het elke avond een feest om naar bed te gaan ;) Ik vind het echt zalig slapen, heb het gevoel alsof ik geborgen lig in 2 grote handen.
Ik heb wel een van de duurdere boxsprings van ikea, ik denkd at je in een goedkopere zaak beter het duurste kan kopen dan in een dure zaak het goedkoopste (wat de kwaliteit betreft). ik heb een 200 bij 140 (met 1 topmatras, omdat wij altijd tegen elkaar aan in slaap vallen, dan zijn twee losse echt vreselijk) en die van mij koste net geen 600 euro.
Ik ben trouwens meestal een zijslaper (soms buik, weinig rug) en heb best wel een zandloper figuur, en heb brede heupen ten opzichte van mijn taille, en heb daar wel echt onsteuning voor nodig in een matras zegmaar. Ik heb ook een slaapbank van ikea, daar slaapt mijn vriend bijvoorbeeld prima op maar ik doe er geen oog op dicht.

Ik heb de sultan atna bodem en als matras de sultan hjelmas (daar zit een laag latex aan vast, helaas het enige nadeel dat je hem daardoor alleen kan draaien en niet kan keren, maar ik vond deze echt het aller aller lekkerste liggen, dus dan maar liever een paar jaar eerder een nieuw matras, maar hij is gewoonweg zalig!)
bodem: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00158811
matras: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50156664

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:32

Inderdaad, die van de IKEA is als beste uit de test gekomen als het gaat om prijs/kwaliteit!

Wij hebben ook een boxspring, en ik vind het heerlijk!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:37

Tzja veel komt hier inderdaad al voorbij.

Zelf heb ik jarenlang op matrassen geslapen, en het eerste matras wat ik tegenkwam wat echt gruwelijk lekker sliep koste me nieuw 80 euro (en ik ben niet licht..)
toen een IKEA bed van totaal 300 euro, dat sliep nog beter.
ondertussen veel bedden uitgeprobeerd voor het reizen en famillie etc. en iedere keer als ik op een boxpring mag slaap ik toch beter dan op bodem met matras.

En nu slaap ik op een aupingvering, met een random goedkoop onbekend merk als boxpring daar op, met daar bovenop een topdek van de ikea en ik heb nog nooit zo lekker geslapen.
En dan zit er voor de sier een ombouw van de leenbakker geloof ik omheen...
Het zit aan alle kanten aan elkaar gesleuteld, maar over de boxpring ben ik het wel eens.
Maar het ligt hem inderdaad vaak niet aan de prijs / merknaam.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:41

Ik heb zelf een traagschuimmatras en een lattenbodem & heb nog nooit lekkerder geslapen :+:
Nu we samenwonen slapen we op het bed van mijn vriend, da's een boxspring. Vind het prima slapen, maar kan er niet zo van genieten als van mijn eigen bed :n

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:00

Wij hebben inmiddels alweer een aantal jaar geleden een boxspring gekocht. Ver over jouw budget, maar echt een heerlijk bed. verstelbare bodem en goede matrassen. Ik heb erg veel rugklachten en kan dan ook niet zomaar ergens slapen. In ons bed gaat dat toch echt het beste.

Wij hebben ook 2 losse bodems met 2 losse matrassen. 90x220. Slaapt heerlijk :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 15:50

oohja nog een tip... als je veel zweet 's nachts, let er dan op dat je geen memoryfoam neemt, want dat is niet zo geschikt (althans dat is wat ze me vertelden bij de ikea).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:10

Ik heb toen ik op kamers ging een boxspring aangeschaft bij Ikea en die heb ik nog steeds (heb 'm inmiddels bijna 10 jaar bedenk ik mij ineens) Paar jaar geleden wilde ik ruimer slapen en dus kwam er een bedframe dat twee keer zo breed was als de boxspring. Dus tweede exemplaar laten bezorgen, bij Ikea hadden ze geen boxsprings van dezelfde dikte meer dus de andere box komt bij een andere winkel vandaan :P Ik merk geen verschil tussen die twee.

Waar je even op moet letten is dat er bovenop je boxspring nog een matras of in elk geval een dekmatras hoort, anders is het echt te hard. Als je al een frame met lattenbodem hebt zou je ook in goede matrassen kunnen investeren, een boxspring is dan een beetje dubbelop. Ik vind een boxspring of een lattenbodem weinig verschil maken, afgezien van dat ik nooit door een boxspring heen ben gezakt :+ Met de combi frame + boxspring slaap je wat hoger (dus verder van de grond) en dat vind ik wel prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:21

Wij hebben een Hästens gehad maar die vond ik niet fijn slapen. Een grote 2.20 bij 2.20 ofzo, één bovenmatras met topdek en twee aparte onderstellen (is overigens nog te koop, staat in de opslag). Mijn dochter heeft een ikea en die vond ik veel lekkerder liggen.
Nu hebben we een Swensen, electrisch verstelbaar enzo, heerlijk bed!!
Als we geen swensen hadden kunnen betalen had ik óf voor een ikea óf een eastborn gekozen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:24

Ik heb een boxspring die ook verstelbaar is bij rug en voeteinde, vind het persoonlijk wel een heerlijk bed maar zeg eerlijk dat ondanks dat ik er nog wel eens rugklachten van heb..

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:19

Ik heb zelf nu sinds ander half jaar een boxspring. Gekocht bij echt een beddenspeciaal zaak. Was toen een showmodel dus het was toen betaalbaar.

Maar ik moet zeggen dat het mij wat tegen valt hoor een boxspring. Had er meer van verwacht qua comfort.

Heb zelf altijd wel last van mijn rug als ik wakker word. Dus ja je moet er van houden.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:26

Mij valt een boxspring ook tegen. En we hebben geen goedkope....
Nu komt dat doordat ik een vervelende slaper ben qua houdingen. Ik blijf niet netjes op mijn eigen " weghelft " zeg maar. Met als gevolg dat de matrassen uit elkaar schuiven. We hebben behoorlijk dure matrassen en ook een topdek maar nog schuift de boel. Ook krijgen we kuilen. Denk dat de matrassen echt geen schuld hebben eigenlijk. Maar als je zo'n rare slaper bent zoals ik is een boxspring, denk ik, geen aanrader.

Qua liggen niks mis mee. Tenminste als ik netjes op mijn helft blijf. Mijn man vindt het ook heerlijk totdat de boel weer schuift en er een gapend gat tussen de 2 matrassen komt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:32

De boxspring zelf kan enorm van kwaliteit verschillen. De goedkope zijn vaak zelfs geen eens echt springs. Want daar zit een soort lattenbodem in. Verder kan je dan nog met bonellvering krijgen en met pocketvering. Dat is alleen de box nog maar. Daarop komt een matras. Deze kan dus een binnenvering hebben, maar ook helemaal van schuim zijn. Of een combi van beide. Binnenveringen verschillen ook. Bonell of pocket. Koudschuim is meer geschikt voor mensen die snel zweten. Traagschuim wordt warmer. En heeft ook tijd nodig om te "vormen". Kuilvorming krijg je eerder bij binnenveringmatrassen. Een goed schuimmatras van koud- of traagschuim zal geen kuilvorming krijgen.
Boxsprings zijn niet beter als een "gewone" bodem. Alles valt en staat met een goed matras.
Ik heb een heerlijk matras op zowel lattenbodem als box laten leggen en beide lag het nagenoeg gelijk.

Prutsmuts, hebben jullie al een anti slipmat eronder liggen? En maak je de bedden als 1 op? (dus beide matrassen in 1 hoes)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:38

@ Needje, nee geen anti -slip. Wel een idee trouwens!
We maken ze niet als 1 op aangezien ze apart verstelbaar zijn en we daar gretig gebruik van maken....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:48

OK. Juist beide dingen zorgen ervoor dat de matrassen bij elkaar blijven. Maar bij een verstelbare is het idd niet handig om ze als 1 op te maken. :D Zal het slipmatje iig proberen. Zal allicht schelen.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 11:18

Ga ik doen!