Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Frank schreef:Valt me op dat iedereen hier zegt, dit en dat.
Maar geen enkele auto is het zelfde!
Zo kun je onze Terrano 3.0Di tot 80kmu in zijn 4wd zetten bijvoorbeeld.
M en S banden en liever nog winterbanden zijn 's winters altijd beter dan zomerbanden, en datheeft niks met een hype te maken!
Ik ga ze deze week nog onder mijn Vito leggen.
Frank schreef:fjordnina schreef:Wat veel mensen vergeten als ze de 4x4 gebruikt hebben is om de auto even in de achteruit te zetten zodat de wielen weer vrij lopen, doe je dit niet, dan kan dit erg veel slijtage geven.
Even een stukje door de berm kan hetzelfde effect geven.
Gewoon even kijken of het lampje van de 4x4 uit is!
HobbyRobby schreef:fjordnina schreef:Wat veel mensen vergeten als ze de 4x4 gebruikt hebben is om de auto even in de achteruit te zetten zodat de wielen weer vrij lopen, doe je dit niet, dan kan dit erg veel slijtage geven.
Het lampje laat zien dat de 4*4 is uitgeschakeld, maar achteruitrijden doe je om je vrijloopnaven los te laten komen.
Sjolvir schreef:Dank jullie voor de tips.
Ik heb tot vanavond alleen 2H gereden, maar nu je het zegt, met trailer is best een optie om hem standaard op 4H te zetten.
Heb SW banden eronder zitten, volgens de garage zou dat oke zijn?
Als ik mijn andere auto nog had gehad, had die nu op winterbandjes gestaan,
na al dat blij dat ik glij vorig jaar...
Heb overigens nu met 4H niet harder gereden dan ik met mijn oude auto had gedaan.
Ben zuinig op mezelf, de auto en andere weggebruikers.
Ja, zit ook een knop automaat op had ik begrepen. Heet de zomer of winter stand,
Ik ga eens lezen wat dat precies inhoudt.
8nnemiek schreef:Oamaru schreef:Een auto in 4wheeldrive is nooit goed. Doe het alleen als je het echt nodig hebt (en in sneeuw kan dit het geval zijn) Maar dat verschilt niet per auto.
Die van mij kán ik helemaal niet omzetten naar 2-wiel-aandrijving
Oamaru schreef:Een auto in 4wheeldrive is nooit goed. Doe het alleen als je het echt nodig hebt
. Op de gewone droge wei kunnen wij prima met hoge gearing uit de voeten (Range Rover P38 uit 1999)geerke schreef:ik vind het niet echt lekker rijden hoor die 4x4 stand...het is dan net of hij wringend de bocht omgaat...
Karreman schreef:Weet iemand trouwens of de AT banden ook in Duissland worden geaccepteerd als winterband. Binnenkort worden winterbanden daar VERPLICHT en bij de echte winterbanden staat er een sneeuwvlok(*) op de zijwangen afgebeeld en dit is bij de AT banden niet het geval.
Dinopino schreef:Wer mit seinem Wagen auf schnee- oder eisbedeckten öffentlichen Straßen fährt, muss Winter- oder Ganzjahresreifen montiert haben; solche Reifen sind durch die Aufschrift M+S bzw. das Schneeflocken-Symbol gekennzeichnet.
Rijd best fijn zo met die sneeuw.
Bravura schreef:Hm, heb ook enkele vragen over 4-wiel.
Heb hier een Nissan Terrano II 2.7. Ik rijd als het glad wegdek is (sneeuw, ijs, gladde stukken) in de 4H, ook op de snelweg, tot zo'n 130 km per uur. Er liggen winterbanden op.
Kan het kwaad om in de 4H te blijven rijden bij winterweer, want ik vind de auto toch een heel stuk beter rijden dan. Nadeel is dat de auto toch best een trolleylijn geluid geeft bij gas geven, als ik het gas los laat hoor je niets. Is dat dan normaal voor de 4-wiel?
Bochtjes rijden, zoals bij in- en uit parkeren gaat lastiger. Het is alsof de auto tegen wordt gehouden als je te veel instuurt. De scherpe bochtjes moeten dus ruimer worden genomen, anders wordt het heen- en weer steken. Is dat dan normaal?
Heb me verder laten vertellen dat de 4L alleen is voor in de zware blub en dat ik dan helemaal niet meer mag sturen en dat dat ook alleen maar stapvoets mag gaan? Heb dit dan ook nog nooit gebruikt.
Bravura schreef:Bochtjes rijden, zoals bij in- en uit parkeren gaat lastiger. Het is alsof de auto tegen wordt gehouden als je te veel instuurt. De scherpe bochtjes moeten dus ruimer worden genomen, anders wordt het heen- en weer steken. Is dat dan normaal?
Jobbeltje schreef:Bravura schreef:Bochtjes rijden, zoals bij in- en uit parkeren gaat lastiger. Het is alsof de auto tegen wordt gehouden als je te veel instuurt. De scherpe bochtjes moeten dus ruimer worden genomen, anders wordt het heen- en weer steken. Is dat dan normaal?
Dat heb ik ook! Rijd in een TerranoII 2.7.
Vind het met 4H ineens stukken lastiger sturen. En de auto loopt ook minder confortabel heb ik het idee....