Tips om slaapkamer warm te houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:41

Voorzetramen, of doorzichtig plastic spannen met tussen het plastic en het glas een ruimte van ongeveer 1 cm.
Ook al is de zolder afgetimmerd en komen jullie er nooit, via het plafond kan er ook warmte weg. Een paar rollen steenwol zijn zo gehaald en op de zoldervloer gelegd.

En een jaren 50 huis is niet optimaal geisoleerd. Als de energieprijzen nog verder stijgen stook je jezelf arm. Ik zou toch eens gaan kijken wat je aan isolatie allemaal kunt doen.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:42

Ik heb, voordat we dubbele beglazing kregen, ook piepschuim voor de ramen gezet. Het scheelt echt een heleboel.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:45

Prrrr schreef:
Een verwarmingaanzetding(?) heet een thermostaat ;). Je zou een thermostaatkraan op je slaapkamerverwarming kunnen zetten, zodat die onafhankelijk is van de thermostaat in je woonkamer. Da's overigens ook nog best een investering, dus dat moet je wel willen.

Ik kon echt even niet op dat woord komen, ik verzon er al allemaal gekke namen voor! :D

Dankje, ik wist niet dat dit kon, ik ben zo a technisch als ik weet niet wat en ik heb een vriend die nog minder technisch is dus dat schiet niet echt op. ;)
Wij hebben deze zomer toen we net de sleutel kregen heel veel al verbouwd/verbeterd aan deze woning. En gaan daar in het voorjaar mee verder. ( het is nu mooi woonbaar, maar kan altijd beter) dan komt er dubbelglas in de hele bovenverdieping en gaan we de badkamer eruit slopen en nog veel meer. Word een leuk projectje in elk geval. :D

Dus ik zal even informeren naar een thermostaatkraan op de slaapkamer, hoe dat zit en of dat kan in dit huis.

Bedankt iedereen, ik zal nu voor nood denk ik een kacheltje aanschaffen. Daarmee moeten we de eerste maanden wel mee uit komen :)

Zonnetje81

Re: Tips om slaapkamer warm te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:46

Thermostaatkraan in de slaapkamer ik weet niet wat de kou met jullie gedaan heeft ;) dat ding hangt in de badkamer voor de douche/bad. :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 16:46

Cassidy schreef:
Voorzetramen, of doorzichtig plastic spannen met tussen het plastic en het glas een ruimte van ongeveer 1 cm.
Ook al is de zolder afgetimmerd en komen jullie er nooit, via het plafond kan er ook warmte weg. Een paar rollen steenwol zijn zo gehaald en op de zoldervloer gelegd.

En een jaren 50 huis is niet optimaal geisoleerd. Als de energieprijzen nog verder stijgen stook je jezelf arm. Ik zou toch eens gaan kijken wat je aan isolatie allemaal kunt doen.

Ik zal zaterdag langs de Gamma rijden voor die rollen steenwol. We maken idd geen gebruik van de zolder dus dat kan mooi op de vloer liggen! :) Goede tip dankje.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:49

Je zou eventueel ook een electrische deken kunnen kopen, die zijn voor vrij weinig geld al te krijgen. Ik slaap op zolder waar het in de winter ook erg koud kan zijn. Op mijn deken zit een timer die ik kan instellen zodat hij op een bepaalde tijd uit of aan gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:50

Ventileer je wel?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 17:01

Ja, elke dag. Ongeveer 1 tot uur staat de raam open. Ik vergeet het heel soms. Maar ik doe het bijna elke dag omdat ik dat frisser vind.

Kan dat er mee te maken hebben, dan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:07

1 uur is tekort, als je wil weten wat het nut van ventileren is kan je het eens opzoeken op energie sites. (Bv op nut van ventileren)
Ventileren is beter voor de vochthuishouding, gezondheid en wamteverdeling.
Aangeraden wordt 24 uur te ventileren.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:37

ik woon ook in een oud huis en boven is het ook koud, ik heb in de winter sloffen naast mn bed en een electrische deken op bed met een timer.

als ik sochtends wakker wordt dan ga ik direct naar beneden en blijf dus niet boven 'hangen'. Je zou ook nog een badjas aan kunnen doen?

Ik raad je wel aan om de verwarming boven in die niet gebruikte kamers een heel klein beetje open te zetten zodat het water kan blijven stromen, je wilt niet dat de boel bevriest in de winter!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:14

Wat wij ook hebben is van dat alu folie achter de verwarmingsplaat. Ik weet ff niet hoe t heet, maar t zorgt dat de warmte aan de achterkant van die plaat niet verloren gaat. Ik weet ook precies hoe t voelt, heb t zelf ook. Vorige winter stonden bij mij boven de ijsbloemen op het raam. Sochtends zijn bij mij de ramen ook helemaal beslagen met een dikke laag vocht. Dus gelijk de ramen open. Als ik dan thuis kom na mn werk gelijk weer dicht en de verwarming aan. Tis dan al beter als ik naar bed ga. Moet dit nog wel een paar jaar zo doen, geen geld voor nieuwe ramen boven.

En zoals hierboven al gezegd, doe de verwarming in de andere kamers ook een beetje aan. Als t vriest bevriezen je leidingen minder snel/ niet. En tis ook nog beter voor je kleren die daar hangen, krijg je t weer er niet in.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 22:36

Kana schreef:
Kan dat er mee te maken hebben, dan? :)

Schone (niet-bedompte) lucht wordt makkelijker warm :)