ANWB Rijopleiding - ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: ANWB Rijopleiding - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:56

Yup, ik ook :)
schema per mail en in tweevoud op papier waarvan ik er 1 getekend weer in moest leveren :) geen lessen afgezegd :n 1 keer een ochtend een andere instructeur gehad ivm autopech. WEl een paar keer een stagair meegehad :) heb zowel B als BE in Utrecht gehaald :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:57

Mijn vriend heeft ook een spoedcursus gedaan bij de ANWB en was er erg over te spreken :) Hij had een fijne instructeur, alleen waren de tijden soms niet zo ideaal maar dat kwam omdat hij er tussen gezet kon worden!
Ik ga binnenkort ook zo'n test doen om te kijken hoeveel lessen ik nodig heb en ben dan ook van plan om hetzelfde te doen als hij! :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:59

He Maris, ik heb ook bij de ANWB een snelcursus gedaan, dat is zo goed bevallen dat mijn zusje dat ook heeft gedaan. Ik had een hele leuke instructeur en was zeker geen 'nummer'. Heb het daar echt naar mijn zin gehad :j

mardjaiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:06

MRIIIS schreef:
Wauw wat een verschillende ervaringen, zeg. In mijn geval gaat het overigens om ANWB Rotterdam/Vlaardingen. :)

Mijn man heeft bij de ANWB in de spaanse polder gezeten ;)
Met veel plezier en goed succes hahahaha.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:18

Ik ben ook absoluut niet te spreken over de ANWB rijopleiding, maar dat had meer met mijn instructeur te maken. Wát een ontzettende *bliep*. Tja, en als je dan als meisje van 18 wat zó graag wil leren rijden omdat je paps dat ook zo graag wilt en nou ja. Als je dan een instructeur hebt die bij een goed uitgevoerde bijzondere verrichting je schamper aankijkt en zegt 'nou, een zesje dan'... dan is dat niet leuk. Hij ging totaal verkeerd om met mijn onzekerheid waardoor ik er 4 keer over heb gedaan. Ik klapte volkomen dicht bij het examen en was zó nerveus dat ik een hartslag van tegen de 200 had.

Nu zijn we 4.5 jaar verder en wetende wat ik nu weet had ik het toen heel anders aangepakt. Ik heb m'n rijbewijs wel hoor, daar niet van :P Maar de manier waarop het toen allemaal gegaan is, nee. Daarnaast vind ik ze ook prijzig.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:38

Mijn broertje rijdt ook bij de ANWB en die is ook helemaal niet tevreden, hij heeft al drie verschillende instructeurs gehad (alle drie niet echt vriendelijk of geduldig) en twee verschillende auto's. Je kan alleen pakketen nemen en geen losse lessen, hij is inmiddels al drie keer gezakt (wat nou slagen de eerste keer?) en gaat binnenkort voor de vierde keer, hopelijk haalt hij het dan wel. Hij wilde graag lessen via de ANWB omdat je er snel je rijbewijs zou halen, (hij rijd altijd 2 of 3 uur) maar dat valt behoorlijk tegen en hij is ook al veel meer geld kwijt dan wanneer hij, net als ik, bij Tempo was gaan rijden en gewoon per les zou betalen.

Hij zegt zelf ook, ik hoop nu wel bijna klaar te zijn, daarom ga ik niet meer switchen van rijschool maar ik zou het echt niemand aanraden! (Dit is trouwens de ANWB in Den Haag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:02

Berdien, ik heb ook bij Groningen gereden en wat betreft instructeur liep ik daar ook heel erg tegen aan. Mijn zelfvertrouwen zakte een heel eind en dan ook nog een rijinstructeur die zijn handen niet thuis kan houden. := Maar goed, dat is niet het enige wat mee speelde.

Bij mij ging de afspraken alleen via de mail, maar bij ik ook gerust een aantal weken niks hoorde. Even bellen en dan vervolgens horen dat je even moet mailen... Er zijn meer afspraken naast het lesschema die je echt op papier moet zien te krijgen. Zoals je lespakketkeuze, manier van betalen ect. Bij waren ze vergeten door te geven hoe ik zou betalen. (wel besproken) met als gevolg: Twee aanmalingen van elk 3000,- en dreigen met een deurwaarde...

Ik mocht ook elke keer bijna afrijden, nu twee jaar later maar eens een andere rijschool gezocht. Die met grote verbazing aan ziet hoe ik heb leren rijden.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:21

Ik begin maandag met mijn spoedcursus moet volgende week donderdag afrijden. Bij de intest had ik een aardige man en heb ik gewoon lekker relaxed rondgereden.
Ik had wel een aantal lessen bij een andere rijschool gehad maar ben daar snel weggegaan. :n

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:44

Ik heb de spoedcursus gedaan, helaas is dat nu alweer bijna een jaar geleden en heb ik nog m'n rijbewijs niet. Ik ben al drie keer gezakt. Dat heeft verder niet zozeer met de ANWB te maken maar met mij, maar ik baal er wel heel erg van. Vooral omdat het allemaal niet goedkoop is.

Maar even ontopic over de ANWB: ik heb (in Amsterdam) heel fijn les gehad van een goede instructeur. Een puntje is wat mij betreft dat ze inderdaad vrij prijzig zijn. Wat ook vervelend is bij een spoedcursus, is dat je van tevoren je examen al plant. Dat betekent dat je sowieso die dag gaat afrijden, ook als je er eigenlijk nog niet helemaal aan toe bent. De één heeft meer lessen nodig dan de ander, en ik was dus eigenlijk nog niet aan dat examen toe. Resultaat: gezakt natuurlijk!

Let er ook op dat je je niet meer lessen laat aansmeren dan eigenlijk nodig is, mocht je zakken. Ze willen graag geld verdienen!

Maar ondanks deze puntjes ben ik best te spreken over de ANWB, ik heb goed contact met ze, telefonisch, via e-mail, wat je maar wilt. De service is prima, de mensen zijn vriendelijk. Ik blijf dan ook gewoon bij de ANWB Amsterdam lessen tot ik dat rijbewijs eindelijk heb!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:46

Ik heb overigens niet in Groningen gereden maar in Zwolle.

Zou ook de spoedcursus doen, de intake-meneer achtte me daar wel geschikt voor. Ik raad het niemand aan :n Ja het is leuk als je al een beetje kan sturen en gewoon dat papiertje wil hebben maar het is écht zwaar. Vier uur lang rijden met een pauze tussendoor. En om nou te zeggen dat ik er zo sneller over heb gedaan? Nou nee :=

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:00

mardjai schreef:
MRIIIS schreef:
Wauw wat een verschillende ervaringen, zeg. In mijn geval gaat het overigens om ANWB Rotterdam/Vlaardingen. :)

Mijn man heeft bij de ANWB in de spaanse polder gezeten ;)
Met veel plezier en goed succes hahahaha.

Ik volg(de) ook rijlessen bij de ANWB in Rotterdam. Heb ik gedaan omdat ik snel mijn rijbewijs wilde hebben (heb voor de rest van het jaar minder tijd). Heb daarom 4 uur per dag, 11 dagen gereden (bijna elke dag). Nu moet ik zeggen dat ik meerdere uren achter elkaar rijden echt wel fijn vond. Maar het laatste uur was mijn concentratie toch meestal wat minder. 3 uur zou dus perfect moeten werken. Helaas heb ik mijn rijbewijs niet de eerste keer gehaald. Dat is helaas wel het nadeel van het examen al van te voren vastleggen: sommige dingen had ik nog niet goed onder de knie. De instructeur was wel ok, Volgens mij was er wel verschil in instructeurs, dat zal je altijd hebben. Een nadeel vond ik ook de prijs, ik moet het zelf betalen, en dat viel toch even zwaar tegen. Begin november mag ik weer afrijden, dan maar eens kijken hoe ik het er vanaf breng. Maar over het algemeen moet ik zeggen dat ik ze in Rotterdam erg netjes vindt en dat er goede instructeurs werken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:30

ANWB Arnhem vond ik heel goed, eerst 3 dagen verschillende instructeurs gehad :) en die laatste vond ik het fijnste en hoefde dan niet naar station Arnhem, maar gelukkig in me eigen dorp :)
Ik heb toen 3 weken gereden, van ma t/m vrijdag en dat dan 3 weken, waarvan de laastste vrijdag mijn rijexamen :) en elke dag 3 uur gelest :)
Ik vond zelfs dat ik teveel lessen had :o
Maar ik heb 3 super weken gehad :o

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:40

Ik heb deze zomervakantie een 10-daagse cursus gedaan bij de ANWB in Utrecht, was er zeer tevreden over. Ik reed twee weken lang vier uurtjes op een dag van maandag t/m vrijdag. Had een hele leuke jonge rij-instructeur waar ik erg veel lol mee heb gehad. :D Daardoor heb ik denk ik vier uur achter elkaar rijden niet als heel zwaar ervaren. Natuurlijk moest ik vroeg m'n bed uit en merk je het wel (aan je concentratie bijvoorbeeld) dat je een tijdje achter het stuur hebt gezeten, maar de tijd leek wel sneller te gaan. Ik heb bijvoorbeeld ook een paar uurtjes een andere rij-instructeur gehad, omdat m'n eigen instructeur een examen had met een van z'n andere leerlingen, maar dat kon voor mij niet snel genoeg voorbij zijn.
Ze waren bij mij ook erg flexibel. Ik had namelijk in april m'n rijlessen al gepland staan en net voor de zomervakantie kwam ik erachter dat ik ín de zomervakantie herkansingen had. En een paar van deze herkansingen vielen precies samen met m'n rijlessen.. Ze hebben toen wat geschoven met tijden zodat ik toch nog m'n toetsen kon maken én gewoon m'n cursus kon volgen.
Ben trouwens ook in één keer geslaagd. :)

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 22:52

Ik ben nu bezig, deze vrijdag begonnen met rijles en 9 december afrijden.
Ik heb voornamelijk dezelfde rij-instructeur, 1 keer maar een andere. Hele aardige vent, stelde me goed op mijn gemak. Afspraken gaan ook heel goed, kreeg schema mee op papier en via de mail. Ik ben dus (nog wel :P ) tevreden :)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 22:32

Nou meiden, ik heb vandaag de intest gedaan en hoewel deze me wel beviel (om één keertje te doen tenminste), heb ik toch niet gekozen voor de ANWB. Ik zou minimaal €3000 moeten neerleggen (57 lessen incl. examen) en ze konden me niet eens een garantie geven dat ik de eerste keer zou slagen (en dan zou ik dus nog eens €200 + lesgeld moeten betalen). Dit werd me allemaal een beetje te veel, omdat ik niet in zag waarom deze school beter zou zijn of betere instructeurs zou hebben dan andere, goedkopere scholen. Ik heb dus wel wat aan de intest gehad, maar ik ga toch lessen bij een andere school (die toevallig verderop in m'n straat zit :)) ). Ik heb volgende week een proefles en 22 november ga ik weer verder en ga ik elke dag lessen (indien de proefles bevalt uiteraard) :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 23:08

Een autorijbewijs halen is tegenwoordig een flinke investering. Een rijles kost maximaal € 49,75. Met het huidige verkeer en de drukte op de wegen heeft een gemiddelde leerling zo’n 40 rijlessen nodig. Wel heel erg belangrijke lessen, want veiligheid en zekerheid staan natuurlijk voorop.

:wow: :wow:

No thanks voor mij ... waarom zou je eigk hiervoor kiezen als ik vragen mag?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:07

Berdien schreef:
Ik heb overigens niet in Groningen gereden maar in Zwolle.

Zou ook de spoedcursus doen, de intake-meneer achtte me daar wel geschikt voor. Ik raad het niemand aan :n Ja het is leuk als je al een beetje kan sturen en gewoon dat papiertje wil hebben maar het is écht zwaar. Vier uur lang rijden met een pauze tussendoor. En om nou te zeggen dat ik er zo sneller over heb gedaan? Nou nee :=

Dit hebben we de eerste dag ook gedaan, eerst zij 4 uur rijden daarna ik 4 uur.
Volgende dag hebben we 2 uur op, 2 uur af gedaan. Dus om en om en dat was al beter te doen :) aangezien zij zoveel malen slomer was en achter liep, sliep ik de uurtjes dat ik niet reed :+ of las ik een boek :)
Zij is uiteindelijk ook dik gezakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:37

Ik heb alleen maar slechte ervaringen gehad met de ANWB (breda)
Werd als een nummer behandels, idd wat al eerder aangekaart werd, je examen staat al vast. was er ook nog niet aan toe, gezakt. Andere instructeur gekregen want dan zou het wel moeten lukken, weer gezakt. WEER een andere instructeur en weer gezakt. Toen ben ik helemaal ingestort en gestopt.. Dat is nu 5 jaar geleden en ik heb nog steed smijn rijbewijs niet. ben zoo onzeker geworden en heb zo niet leren rijden!

Ben nu weer bezig trouwens en hopelijk mag ik eind Nov. op

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:51

LZP --> HTT

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 14:12

Oke, dankje :)

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:19

Ik rijd ook bij ANWB rijopleiding (in Leiden). Ik heb mijn eerste praktijkexamen achter de rug, maar was niet geslaagd. Wat ik ook jammer vind is dat het prijzig is en dat idd je afrijddatum vast staat...
Die simulatorlessen vind ik overbodig. Het is heel anders dan in de echte auto. Dan kan je beter meteen in de echte auto beginnen.

Met je instructeur moet je gewoon geluk hebben ;)

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:22

Ik heb slechte ervaringen met de anwb in alkmaar(noordhollandnoord).
Inderdaad als nummer behandeld, kwamen afspraken niet na, plande je 9 van de 10 keer in op dagen waarvan je aangegeven had niet te kunnen.
Leuk gebabbeld met de instucteurs, maar daar bleef het ook bij. Twee keer gezakt en toen was ik het zo zat met de planning en het niet nakomen van afspraken dat ik van rijschool veranderd ben.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:51

MRIIIS schreef:
Nou meiden, ik heb vandaag de intest gedaan en hoewel deze me wel beviel (om één keertje te doen tenminste), heb ik toch niet gekozen voor de ANWB. Ik zou minimaal €3000 moeten neerleggen (57 lessen incl. examen) en ze konden me niet eens een garantie geven dat ik de eerste keer zou slagen (en dan zou ik dus nog eens €200 + lesgeld moeten betalen). Dit werd me allemaal een beetje te veel, omdat ik niet in zag waarom deze school beter zou zijn of betere instructeurs zou hebben dan andere, goedkopere scholen. Ik heb dus wel wat aan de intest gehad, maar ik ga toch lessen bij een andere school (die toevallig verderop in m'n straat zit :)) ). Ik heb volgende week een proefles en 22 november ga ik weer verder en ga ik elke dag lessen (indien de proefles bevalt uiteraard) :)
Zo, he dat is een duur grapje.
Ik heb dan niet bij de ANWB gelest, maar gewoon bij een rijschool hier in de buurt.
Ik had een pakket van 34 uur en daarnaast heb ik nog 7 uur daarnaast genomen. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan anders had ik 'm niet in 1x gehaald. Examen + ttt zaten in het pakket. Praktijk in 1x gehaald, theorie in 2x. Gister ben ik geslaagd en heb er uiteindelijk €2146 voor neergeteld. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 10:52

_Irene11_ schreef:
Ik rijd ook bij ANWB rijopleiding (in Leiden). Ik heb mijn eerste praktijkexamen achter de rug, maar was niet geslaagd. Wat ik ook jammer vind is dat het prijzig is en dat idd je afrijddatum vast staat...
Die simulatorlessen vind ik overbodig. Het is heel anders dan in de echte auto. Dan kan je beter meteen in de echte auto beginnen.

Met je instructeur moet je gewoon geluk hebben ;)

Simulatorlessen zijn niet verplicht :) ik heb die namelijk vervangen voor gewone lessen :) veel fijner :)

Ik heb mijn lesdagen gewoon achter elkaar gehad, dus er kon weinig afgezegd worden. Op maandag begonnen, die dinsdag mijn theorie gedaan, en de week erna op vrijdag met vlag en wimpel geslaagd :)

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:52

Evelli schreef:
Simulatorlessen zijn niet verplicht :) ik heb die namelijk vervangen voor gewone lessen :) veel fijner :)

Ohh dat wist ik niet ;)