je zegt je wilt laminaat? ben je dwijlfreak? sop fanatiek!? niet doen dan dan is binne korste keren je laminaat stuk.
en wat je vriend betreft opzoute ermee je gaat toch geen vloerbedekkign nemen als jij er last van heb.
daarnaast zeg maar dat als echt persee moet hij met borstel en zeep aan gang kan om alle vlekke eruit te halen........
ik weet uit ervaring tiss echt een crime
ingvdh
Geplaatst: 15-10-10 10:37
ik heb laminaat en dweil echt niet vaak, regelmatig de stofzuiger erover en het is weer schoon. Mijn laminaat was destijds het goedkoopste van het goedkoopste en ziet er nog steeds goed uit! Er zit hier en daar wel iets van een beschadiging, maar dat is meer van zware dingen die gevallen zijn en een steentje onder de tafelpoot die verschoven is. Op de loopvlakken ziet het er echt nog als nieuw uit. Ik heb het nu ruim 12 jaar liggen.
Ik vind laminaat een goedkope en onderhoudsvrije vloer, als je niet al te veel geld hebt en het is voor korte duur zou dit zeker mijn voorkeur hebben. Tapijtje bij de bank voor vriendlief en klaar.
We zijn er nu wel uit dat het in ieder geval geen tapijt wordt De optie van zeil hebben we overwogen, maar de ondervloer is lang niet vlak genoeg om zeil overheen te leggen, dus dat is niks helaas. Dus het wordt laminaat! Nou nog ff kijken wat voor en welke prijsklasse, het moet ongeveer 10 jaar liggen hadden we bedacht...
siskeh
Geplaatst: 15-10-10 11:27
Ikea heeft ook wel aardig mooi klik laminaat. Als je er 10 jaar mee wil doen zou ik iig niet het aller goedkoopste nemen!
Oww en trouwens:kliklaminaat blijft warmer als tegels Als de vloerverwarming aan staat is het wel warmer, maar zomerdag wil jij de verwarming wsl niet aan hebben, en is je vloer dus wel koud Als de verwarming niet al te ver onder de vloer is kan je het koude er nog wel makkelijker uit krijgen, dus dat is wel iets om op te letten.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 15-10-10 15:34
Heb je al eens aan een siergrind vloer gedacht. Die heb je in alle soorten en maten, met echt grind en plastic grind en in alle denkbare kleuren en groottes dat wat warmer aanvoelt aan de voeten. Deze vloeren zijn in open en als vloeistofdichte variant te krijgen. Die laatste is gewoon dweil en schrobbaar. Is niet glad voelt ook niet echt koud aan de voeten aan. En kan ook als er vloerverwarming is geplaatst worden Het heeft alleen als nadeel dat sokken wel sneller slijten.
Iepke
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-10 15:57
Nee, niet aan gedacht, ook nog nooit gezien geloof ik! Zal eens ff zoeken.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 15-10-10 16:05
Wij hebben zoiets (niet ons huis wel dezelfde vloer). We hebben bewust gekozen voor de naturel ongeverfde echte grindvloer met een korrel van +- 6 mm. In ons vorige huis hadden we het ook met vloerverwarming. nu heben we een helaas ongeisoleerde vloer maar voelt het niet koud aan. Wel is hij nu volledig vloeistof dicht. In het vorige huis was hij half dicht gemaakt.
Bij veel autoshowrooms hebben ze het ook in echt of 'plastic' grind.
Supermooie vloer hebben jullie! MIsschien dat dit een optie is voor later
D_nies
Geplaatst: 19-11-10 15:47
Wij hebben ook een grindvloer en zijn er ook heel erg blij mee! Ideaal als je allergisch bent en kan ook i.c.m. vloerverwarming. Wij hebben gekozen voor een landelijke / warme kleur. Vaak zie je grindvloeren in grijze / koele tinten, maar je hebt ook hele mooie terra tinten die ontzettend mooi zijn! Vind zelf de koelere kleuren erg kil overkomen, maar zoveel mensen..zoveel wensen.
Mocht je nu toch twijfelen tussen hout en een grindvloer, kijk wel goed uit welke leverancier je kiest. Wij hebben gekozen voor Unica grind en zijn echt heel erg tevreden. Maar helaas ken ik ook mensen die voor een goedkopere vloer elders hadden gekozen en na een paar jaar met de problemen zitten. Veel succes nog met je keuze!