Kosten auto per maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frank

Re: Kosten auto per maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:07

Nissan Terrano uit '05.
Wegenbelasting is 470,- per drie maanden.
Allrisk verzekering is 82,- per maand.
En er gaat per week voor zo'n 100,- aan diesel in.

Kosten aan onderhoud zijn variabel. Nieuwe bandjes rondom kosten zo'n 500,-.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:11

Vorige auto:
Renault Clio 1998 1.2 met gastank
Verzekering: 20 euro (op naam van vader)
Wegenbelasting: 21 euro
Benzine / Gas: 100 euro
Onderhoud: ong. 50 euro maand
Dus bij elkaar: 191 euro per maand

Nu: Seat Leon 1.9 TDI uit 2001
Verzekering: 38 euro (op eigen naam)
Wegenbelasting: 98 euro
Diesel: 150 euro
Onderhoud: ong. 125 euro maand
Dus bij elkaar: 411 euro per maand

Hmmm, Auto's zijn echt duur, maar helaas noodzakelijk voor werk en hobby! En dan neem ik de afschrijving nog niet eens mee. Voor de Clio zou dit nog eens 70 euro per maand zijn geweest!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:16

Toen ik 21 was, kocht ik mijn eerste dinkytoy.
Daewoo Matiz uit 2000. Gewicht 791 kg.

Verzekering WA+ per maand: 60 euro (o jaar no-claim).
Wegenbelasting: 60 euro per kwartaal.

Ondertussen heb ik dat ding alweer 2 jaar, betaal nu nog maar 35 euro verzekering (2 jaar no-claim) en wegenbelasting 66 euro geloof ik.

Benzinekosten zijn een tank van ongeveer 40 euro per maand. Rij er nooit mee :+, is alleen voor de heb en voor handigheidjes, daarom heb ik ook zo'n lompe auto :D. Grootste kostenpot voor mijn auto zijn de bekeuringen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:30

suuszzzz schreef:
Ja dat is ook weer zo! Het is ook niet de bedoeling dat ik er ontzettend ver mee ga rijden. Op en neer naar de paarden en verder als ik hem een keer nodig heb.

zou je dan wel een auto gaan kopen?
Naar de paarden kun je ook met een brommer/fiets en als je toch niet ver gaat voldoet die brommer ook wel en anders misschien auto van je ouders lenen?
Kleine zuinige autootjes zijn duur, als je 20 bent is de verzekering ook duur, zonde van het geld..... of je moet er genoeg van hebben? :)

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 15:10

Ik fiets ook vrijwel altijd hoor. Maar heb 2 x per week les en dat is te ver en ik moet teveel zooi meennemen om te fietsen. Dus dan ga ik altijd met de auto. Maar aangezien de winter er weer aankomt gaat mijn mams ook niet altijd met de fiets naar dr werk. Maar inderdaad wel zonde en veel geld om daar een auto voor te kopen!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:16

Ik heb een renault twingo van 15 jaar en 785 kg. Ben beginnende bestuurder(19) en betaal 77,81 per maand aan verzekering, wegenbelasting is 18,- per maand.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:20

Een paar jaar geleden had ik nog een Peugeot 106
Was een ouwetje hoor volgens mij uit 1993 maar zag er nog goed uit.
De wegenbelasting was 35,- per kwartaal, dus niet per maand ;)
Lekker goedkoop dus.
De verzekering WA + had ik volgens mij, 20,- per maand...
En natuurlijk de brandstof...maar dat hangt natuurlijk af van hoeveel je rijd...maar mijn 106'je was erg zuinig.
Het is inderdaad handig elke maand een bedrag apart te leggen voor de APK keuring en eventuele reparaties etc..
Op zich had ik het redelijk goedkoop met mijn autotje.
En geld opzij leggen voor bekeuringen mmm dat heb je zelf in de hand natuurlijk, het is dus niet nodig.
En daarmee houd je ook een hoop geld in de knip.
Maar ik las ergens dat het bij jou om kleine afstanden gaat?
Kun je dan niet beter een bromfiets aanschaffen?
Veeeeeel goedkoper en op het weer kun je je kleden, alleen met gladheid tjsa dat komt zo vaak niet voor om het daarvoor te laten...
Het zou je een hoop centjes besparen ;)
Je kunt er meer op meenemen dan een fiets...buddyseat en eventueel een topkoffertje of een rugzak?
Maar echt hoor, je bespaard daarmee zoveel geld uit die je misschien liever aan andere dingen uit zou willen geven?

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:07

Ik heb een peugeot 206 Diesel uit 2002
4 schadevrije jaren, 23 jaar, onbeperkt kilometers en all risk verzekerd. 76 euri per maand, 188 euro belasting per kwartaal.
Alleen gezien het aantal kilometers dat ik maak (35000 tot 40000 per jaar) en het verbruik van gemiddeld 1:23 kom ik toch erg goedkoop uit.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:19

Hmm ik denk dat ik het toch nog even uitstel haha. Als het goed is nog 2 jaar studeren en daarna komt die auto er wel.
@ fl0wer: een brommer/scooter gaat hem zeker niet worden. :p Vind die dingen echt vreselijk en ik denk dat mijn ouders nog liever hebben dat ik een auto koop dan een scooter.. volgens mijn moeder kan ik niet eens fietsen, laat staan op zo'n ding rijden haha.