Startersauto; welke ga IK kiezen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:16

Ik heb als eerste autootje een peugeot 107 gehad. Was een heerlijk scheurmonster, liet me nooit in de steek. Ik heb er echt veel plezier van gehad!

Toch heb ik hem "omgerolen" voor een echte PK (mijn pony), nooit geen spijt van gehad ;)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:22

Wij zijn momenteel aan het kijken voor een vervanger van mijn nu kapotte Opel Zafira, en dat mag een klein boodschappenwagentje worden.

We hebben bekeken:
Kia Picanto (7jr garantie, incl airco/centrale deurvergrendeling en elektrische ramen) wordt € 10.400. Reed niet geweldig, last van wind en doet vrij plastic aan.
Ford Ka (nieuwe model, incl airco/centr deurvergr en elektrische ramen) wordt nu € 10.700. Reed leuk, ziet er sportief uit, voelt en is ook wel stabieler dan de Picanto.
Toyota Aygo (incl alles hierboven genoemd) is € 11.200. Niet gereden, binnenkant vonden wij niet mooi en is 3 cilinder ipv 4.
Peugeot 107 (incl alles) is € 10.300. Niet gereden, is dezelfde auto als de Aygo eigenlijk (dus ook 3 cilinder en binnenkant niet naar onze smaak).
Fiat Panda (incl alles) is € 9.520 en reed fijn. Wegenbelasting vrij.
De Twingo, C1 en Alto moeten we nog gaan bekijken.
Ik heb overigens per auto ook nog wel info op een rijtje over vermogen, verbruik en bijvoorbeeld wegenbelasting, mochten mensen geïnteresseerd zijn.
Genoemde prijzen zijn uiteraard de aan ons genoemde prijzen, dus dat kan per dealer wellicht nog afwijken. Incl metallic lak en rijklaar maken.

SnelleSas

Re: Startersauto; welke ga IK kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:42

De C1 is hetzelfde qua motor en interieur als de Aygo en Peugeot 107, dus als die eerder al voor je afvielen kun je die overslaan :-)

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:47

Kia Picanto, nee zou ik niet doen. Het is inderdaad plastic autotje. En rijd ook totaal niet fijn vond ik.

Ik zou gaan voor de peugot 107, maar dat komt gewoon omdat ik die het aller mooiste vind:P

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 08:50

SnelleSas schreef:
De C1 is hetzelfde qua motor en interieur als de Aygo en Peugeot 107, dus als die eerder al voor je afvielen kun je die overslaan :-)

Dat las ik inderdaad, dus ik denk inderdaad dat die het niet gaat worden. Hoewel ik die er aan de buitenkant wel leuk uit vind zien.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 15:17

Ik ga zaterdag kijken voor een Picanto, en waarschijnlijk ook even langs de Ford dealer.