laptop kopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Finstar1991

Re: laptop kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:15

En hp ;)
Maar das meer voor de gamers :D
En ja, voor een grote laptop zou je een tas moeten aanschaffen. Maarja.
Standaart grote is 15,4 inch.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:26

Willy_UrsB schreef:
En hp ;)
Maar das meer voor de gamers :D
En ja, voor een grote laptop zou je een tas moeten aanschaffen. Maarja.
Standaart grote is 15,4 inch.

HP stond in het artikel volledig onderaan in het lijstje... Niet goed gescoord dus. Het artikel ging trouwens over 'betrouwbaarheid' van laptops, waarbij er gekeken werd naar het aantal laptops dat binnen de drie jaar stukken had..

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:36

Ik kijk niet naar artikelen :D
Maar mijn eigen ervaring :)
Een laptop is zo betrouwbaar als je hem maakt

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:10

Willy_UrsB schreef:
Ik kijk niet naar artikelen :D
Maar mijn eigen ervaring :)
Een laptop is zo betrouwbaar als je hem maakt

Vreemde logica, vermits een artikel gebaseerd is op 100'en (zoniet duizenden) exemplaren, en jij uitgaat van 1 (ja, misschien zelfs 2 of 3) exemplaar.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:18

Artikelen zijn vaak niet eens waar..
Als hp's niet goed zullen zijn, zouden ze ook niet zo vaak gebruikt worden.
Maar daar gaat het nou niet om he

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:26

ik ben ruim tevreden met mijn HP :)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:36

Jij en nog meer andere.
Maar ik sla door in men hp gedoe :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:42

tantjeuh schreef:
Willy_UrsB schreef:
Voor de dingen die ze ermee wil doen zal ik geen apple gaan kopen.
Erg duur vind ik het allemaal.

Inderdaad, voor hetgeen TS een laptop nodig heeft is écht geen apple nodig. Gewoon een simpele laptop, zonder al te veel prul. TS heeft helemaal geen supersnelle processor nodig, niet superveel geheugen nodig,...
Ik heb mijn laptop ook enkel nodig voor tekstverwerking & internet, heb dan ook een simpel ding gekocht, voor 400€ (Dell), voldoet prima. Zorg er gewoon voor dat je een deftig merk koop (zwaar afgeraden door mijn zus, de informaticus: packard bell & acer). Aangeraden (volgens haar, en volgens krantenartikel over betrouwbaarheid laptops):
- Asus
- Toshiba
- Sony
- Apple
- Dell

Het gaat mij bij de Apple laptops trouwens ook meer om het besturingssysteem dan om de hardware. De hardware van apple is wel goed en mooi maar het is vooral windows waardoor ik liever een macbook zou kopen ook als dat op eenzelfde computer zou zijn als ik nu heb.

Sony viao laptops zijn trouwens ook heel fijn (mijn moeder heeft er een) en volgens mij ook beschikbaar in een kleinere lichtere versie. Ik vind het trouwens knap dat jij zo ziet dat de TS niks nodig heeft mijn schoolwerk had ik echt niet kunnen doen op een Eee pc, wel op een simpele dell of asus misschien. Is ook maar net wat je wilt als je nu een wat duurdere koopt is hij wel wat minder snel verouderd. (mijn desktop computer was duur toen ik hem kocht maar was wel veel langer enigzins op to date te houden dan mijn laptop was.)

Zou als ik op dit moment een laptop zou kopen (en een mac toch niet haalbaar zou zijn)zou ik trouwens wel kiezen voor een computer met windows 7 schijnt al een stuk beter te zijn dan vista kwa vermogen vreten vooral.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:59

ik hoor veel goeds over windows 7 inderdaad.
ik heb toevallig 2 laptops, maar als ik (leuk praten achteraf) destijds de wijsheid had gehad die ik nu heb had ik waarschijnlijk voor een 13 of 14 inch gegaan, omdat die en makkelijker mee te nemen is en je ziet er nog steeds wat op.

maar wat is TS er mee van plan?
gaat ze de laptop ook regelmatig meenemen of is het puur voor thuis? voor thuis maakt t niet uit hoe groot (of klein) een laptop is, maar als ze de laptop regelmatig naar school wil nemen is een kleinere handiger.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:53

Ik heb windows 7 er ook al op, tevreden :)
Ze verkopen nu ook al laptops met windows 7 :)
Op zich valt het met grotere laptops wel mee, ik heb een 17,3 inch, van ong 3.5 kilo, mijn vorige laptop (15,4 inch) was ong een kilo lichter, maar ik neem deze liever mee :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:57

Willy_UrsB schreef:
Ik heb windows 7 er ook al op, tevreden :)
Ze verkopen nu ook al laptops met windows 7 :)
Op zich valt het met grotere laptops wel mee, ik heb een 17,3 inch, van ong 3.5 kilo, mijn vorige laptop (15,4 inch) was ong een kilo lichter, maar ik neem deze liever mee :)

Verschilt misschien per persoon en misschien nog belangrijker per reismethode. Ik vond mijn 15.4" altijd een ramp om mee te nemen maarja ik ging wel altijd met de (overvolle) trein, als hij een keer in de auto mee mocht vond ik het dan weer geen enkel probleem. Ik vind 3.5 kilo ook best veel om mee te slepen, ook in een goede rugzak.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:59

liedje89 schreef:
Verschilt misschien per persoon en misschien nog belangrijker per reismethode. Ik vond mijn 15.4" altijd een ramp om mee te nemen maarja ik ging wel altijd met de (overvolle) trein, als hij een keer in de auto mee mocht vond ik het dan weer geen enkel probleem. Ik vind 3.5 kilo ook best veel om mee te slepen, ook in een goede rugzak.

Ik merk er niet veel van dat hij er in zit.
Maar dat is meestal ook het enigste wat er in mijn tas zit :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 15:15

Willy_UrsB schreef:
liedje89 schreef:

Ik merk er niet veel van dat hij er in zit.
Maar dat is meestal ook het enigste wat er in mijn tas zit :+

Dat scheelt een hoop als er ver niks in zit. Ik moest ook bijna altijd nog boeken meenemen wat heb ik vaak gewenst dat die laptop kleiner was zeg :P . Ga bij mijn volgende nog wel even kijken of ik geen kleine laptop met redelijke mogenlijkheden kan vinden, maar ik hoop dat die van mij eerst nog een jaartje mee gaat.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:18

nou als er boeken bij in zitten val ik achterover :P

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 16:49

ik liep dus regelmatig met een rugtas met laptop en boeken, ff 12 kg op m'n rug... ben nu toch wel blij dat ik ipv die grote laptop een kleintje heb voor op school :=
alsk echt veel moet doen op school neem ik die grote wel mee, maar alleen als t dus echt moet.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:46

Heb mijn laptop + tas en lader op de weegschaal gezet, was iets van 5 kilo

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:58

ik heb er ook m'n schoolboeken inzitten, flesje drinken, muis etc etc, en ik kom dan op 10-12 kg, dat is niet leuk meer slepen :=

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:10

Ik heb een Acer 1360, is echt een super laptop!

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 13:41

ik heb afgelopen vrijdag een laptop gekocht bij de makro packard bell easynote lj71 ofzo koste 500 euro 17 inc is wel wat aan de grote kant maar ach jaa.