Laptop kopen, hebben jullie tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: Laptop kopen, hebben jullie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:48

Ik heb zelf een Dell laptop, ben er heel erg tevreden mee. Had hem gekocht na een rondvraag waarin veel mensen Dell aanraadden. Ga ook goed na wat je erbij krijgt. Zo heeft de mijne een reserve harde schijf waar windows op staat.

Als alles in de soep loopt, kun je altijd nog met een paar keer klikken alles zo terugbrengen zoals het was toen hij net uit de fabriek kwam. Dat vind ik een heel fijn idee.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:51

hyppolyte schreef:
acer is ook vrij redelijk (goede prijs/kwaliteitverhouding),

Acer is prut. Gaat vaak snel kapot en de klantenservice is echt ruk.

Om het maar eens te zeggen zoals het is.

HP zou ik echt voor gaan. Duurder, maar niet te vergelijken met die zut van Acer.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:51

arno8 schreef:
Ik heb zelf een Dell laptop, ben er heel erg tevreden mee. Had hem gekocht na een rondvraag waarin veel mensen Dell aanraadden. Ga ook goed na wat je erbij krijgt. Zo heeft de mijne een reserve harde schijf waar windows op staat.

Als alles in de soep loopt, kun je altijd nog met een paar keer klikken alles zo terugbrengen zoals het was toen hij net uit de fabriek kwam. Dat vind ik een heel fijn idee.

Dat zit er bij die van mij ook in.

Heb het zelf niet zo met Dell maar dat kwam vooral door de desktop pc's die je absoluut niet kon upgraden, als hij te traag werd moest je gelijk een heel systeem kopen. Mijn vriend heeft wel een Dell laptop voor ze werk en dat werkt prima denk ik. Stevig istie zeker want hij heeft een motorongeluk overleefd, heeft 200 meter over het asvalt geschoven met 80 km per uur en had alleen maar krassen op de deksel(ligt natuurlijk helemaal aan hoe het gebeurt is, hij had ook in 1000 stukjes kunnen klappen natuurlijk).

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:52

Ik heb net een nieuwe sony vaio laptop met windows 7, súpertevreden. De kast is erg stevig inderdaad, dat was wat de 'winkelmeneer' ook echt aanraadde. Heel goed materiaal, erg stevig, krassen zie je niet. Heel fijn toetsenbord, alle knopjes zitten apart van elkaar dus ook geen eten tussen je toetsen. Ik ben dus supertevreden, ook over het gebruik verder. +:)+

Als je nog wat wilt weten kan je een pb sturen! :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 01:03

[quote="corinepgek"] Ook mooi verzekeringsmogelijkheid voor 11 euro per maand voor als je m in bad laat vallen of van de trap af laat stuiteren ofzo, wordt netjes gemaakt of vervangen dan.

Orginele prijs 599 euro. Hier ging sowiezo 25 euro vanaf omdat de update voor windows 7 25 euro kost, netjes geregeld dus. quote]

prijs + verzekering: In 2 jaar heb je dan meer dan 1000 betaald voor dit apparaat.
Idd kan je dan een 2e apparaat 'krijgen'.... :P
Verzekeringen/onderhoudscontracten zijn al snel duurder dan het apparaat zelf.
Mijn advies: even goed rekenen en risico's afwegen voor je zoiets afsluit.

Krielkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 01:12

Acer heeft naar mijn zin net iets teveel 'productiefoutjes'...
Zoals boven beschreven: begin NOOIT aan een Packard Hell. Ze zijn goedkoop, maar daar krijg je dan ook geen kwaliteit voor.
Dell heb ik persoonlijk goede ervaringen mee (tel er zo een stuk of 5 in mijn familie), degelijk, gaan lang mee, niet al te duur, maar heb ondertussen van andere mensen ook weer andere geluiden gehoord...
Zelf heb ik een Compaq (is van HP), en daar heb ik erg veel plezier van! Ouders hebben Toshiba, lijkt ook prima, maar die hebben ze nog maar net dus kan ik weinig van zeggen...
Apple is imo gegarandeerd kwaliteit, maar ligt ook voor veel mensen nogal boven het budget...

Succes met je keuze! :)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 01:16

Of een goede inboedelverzekering afsluiten, daar zit het vaak ook bij in, ook buitenshuis, dan kom je ook op 11 euro uit, maar dan is je hele inboedel ook meeverzekerd :+.

Citaat:
Acer is prut. Gaat vaak snel kapot en de klantenservice is echt ruk.
Om het maar eens te zeggen zoals het is.
HP zou ik echt voor gaan. Duurder, maar niet te vergelijken met die zut van Acer.

Zo is het bij jou 1 keer geweest, ik heb zelf 2 acer laptops en die functioneren allebei helemaal prima, bij bedrijven is alles vaak of Acer, of Dell, of Compaq (die laatste steeds minder). Ik heb een aantal vrienden die systeembeheerder zijn en die hebben ook allemaal acer laptopjes thuis staan, dus slecht zijn ze zeer zeker niet. Ik weet niet wat er bij jou kapot ging, maar dat is echt niet de regel hoor :n.

Bij packard bell bijvoorbeeld wel, dat zijn echt rampenplannen, daar heb ik nog nooit iets positiefs over gehoord.

Toshiba is inderdaad ook wel goed, maar vaak duur, maar in de aanbieding heb je dan een mazzeltje.

Wat het ook is, elke computer heeft altijd wel wat, ze zullen altijd vastlopen, en er zal altijd wel iets niet gaan zoals het hoort, ongeacht welk merk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 01:18

hyppolyte schreef:
Zo is het bij jou 1 keer geweest, ik heb zelf 2 acer laptops en die functioneren allebei helemaal prima, bij bedrijven is alles vaak of Acer, of Dell, of Compaq (die laatste steeds minder). Ik heb een aantal vrienden die systeembeheerder zijn en die hebben ook allemaal acer laptopjes thuis staan, dus slecht zijn ze zeer zeker niet. Ik weet niet wat er bij jou kapot ging, maar dat is echt niet de regel hoor :n.

Moet je nagaan, ik heb er niet eens 1 gehad... maar een aantal familieleden wel. Geen aanraders die acers...

En weet je wat het stomme altijd is? Je hoort er nooit iets over, totdat je er zelf wat mee hebt.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 01:37

Veel problemen worden ook veroorzaakt door het gebruik, dat kan het ook zijn natuurlijk ;).

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:04

senna21 schreef:
prijs + verzekering: In 2 jaar heb je dan meer dan 1000 betaald voor dit apparaat.
Idd kan je dan een 2e apparaat 'krijgen'.... :P
Verzekeringen/onderhoudscontracten zijn al snel duurder dan het apparaat zelf.
Mijn advies: even goed rekenen en risico's afwegen voor je zoiets afsluit.

De verzekering zat er standaard bij omdat de eerste 2 maanden gratis waren, heb alleen 7,50 poliskosten hoeven betalen. Verder kan ik het iedere maand opzeggen, gewoon per telefoon. Dus ik denk dat ik de verzekering een jaartje aanhoud ofzo, ligt een beetje aan hoe het loopt. Ik merk verder niet zo heel veel van de kosten gelukkig omdat alles via mijn zakelijke rekening gaat. Hoe meer ik uitgeef hoe minder belasting ik hoef te betalen :P.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:01

Wij hebben zelf een heleboel acers thuis, groot fan ervan. Mijn nieuwe computer wordt als het even lukt weer een acer. Als er keuze is uit twee of meer dan wil ik voor een acer of een hp tot wel 50 euro meer neerleggen, puur omdat ik gewoon vindt dat dat de beste computers zijn. Daarna komt samsung en compaq. Zelf heb ik een hekel aan Dell en aan Packard Bell moet je al helemaal niet beginnen.

Krielkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:12

hyppolyte schreef:
Veel problemen worden ook veroorzaakt door het gebruik, dat kan het ook zijn natuurlijk ;).

:') zó waar!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:18

hyppolyte schreef:

Een kapot beeldscherm? Als je er altijd voorzichtig mee bent geweest?
En in een ander geval: een defect moederbord?

Nee, als je een acer koopt zou ik hem in ieder geval aanvullend verzekeren. Want zodra de standaard garantieperiode voorbij is, geeft de klantenservice niet thuis.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:24

hoi, interessant topic!

ben nl. bang dat ik binnenkort ook een nieuwe moet. Mijn huidige labtop begint erge kuren te vertonen (harde schijf draait amper meer). Heb huidige overgekocht van een meisje die hem al 3 jaar had voor 400,00. Ik heb hem nu zelf denk ik 4 jaar. Het is een fujitsu siemens.

Mijn eisen zijn:

kunnen internetten
open office erop
foto's bewaren

Meer niet!

Gewoon simpel en leuk mooi ding voor weinig....

Packard hell heb ik dus al gelezen: niet doen
Ik zie heel veel Dell te koop staan op MP bij een dealer bij mij in de buurt voor weinig geld (275,00 incl. 3 maanden garantie).
Triggy of te vertrouwen?

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:26

Ik heb net gister een laptop gekocht :))!
Een Asus, daar had ik erg veel goede verhalen van gehoord!
Tot nu toe is hij super!

Maar over de lange termijn kan ik nog niet veel zeggen, maar ik hoor dat het wel erg goede laptops zijn!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:28

wil je echt een goede simpele laptop? Koop gewoon een Medion bij de aldi;) of anders ergens anders.. voor 500 euro kun je al een mooie laptop krijgen bij mediamarkt hoor;)

Heb zelf een macbook, maar dat is gewoon heel erg duur, en als je het geld ervoor over hebt is het mooi, maar ik raadt het je niet aan, of je moet zoals ik al heel veel grafisch werk doen, en zeker ervan zijn dat je geen virussen wilt, maar er zijn natuurlijk zat goede anti-virussen voor windows;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:32

Tja ik vind Mac heel erg mooi...maar veel te duur. Als ik het geld had had ik allang de Macbook Air gekocht ;-).

heb deze op MP gezien, hij heeft nog veel meer labtops...waaronder heel veel Dell Latitude (is dat een bepaalde serie?)

http://link.marktplaats.nl/298135491

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:06

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:47

@laetitia, die laptop heeft een harde schijf van 40gb, dat is echt niks, je besturingsprogramma, een paar foto's en filmpjes erop en je harde schijf zit vol. Bovendien zijn ze ook nog eens 2ehands en die 3 maanden garantie is ook BS, je hoort een jaar garantie te hebben.
Ik zou in jouw geval helemaal voor een acer gaan, die zijn vrij goedkoop en voor jouw gebruiksdoeleinden zeer geschikt. Tegenwoordig heb je minimaal 160gb harde schijf op zo'n laptop zitten. Voor 400 euro heb je dan een hele prima laptop :j.
http://www.laptopshop.nl/product/80735/acer-aspire-7535-652g16mn.html

@wendy, dat was een grapje! Maar beeldscherm of moederboard kapot kan altijd gebeuren natuurlijk, maar dat zijn geen dingen die vaak voorkomen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:04

ik ben totaal niet technisch...

Wat voor minimumeisen/systeemdingen moet mijn labtop dan hebben?

Dus minimaal 140gb harde schijf en verder?

Heeft nu wel enigszins haast, labtop is vanochtend dus al gecrashed en doet het nu gelukkig met moeite weer...(kan niet zonder internet en bokt! hoe overleef ik dan de saaie zondagen?)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:06

Ik heb nu een Sony Vayo, al 2 jaar en hij bevalt me nog altijd top.

Ik zou absoluut geen Acer nemen, hoor teveel mensen om me heen waarbij hij stuk gaat net na de garantieperiode van een jaar...

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:14

Hm, ik heb juist goede ervaringen met Acer (jaaaren meegegaan en zelfs een paar maanden Ghana overleefd). Nu ook weer een nieuwe Acer en ben er erg blij mee.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:24

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:25

ik heb ook een acer van de lidl
En hij gaat al meer dan 2 jaar mee en doet het altijd nog goed :o Ben meestal zuinig op me spullen :P
Mini laptop lijkt me lastig

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:29

Mini laptop vinnik niks.
Maar smaken verschillen!