Laptop; Wat is jullie ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Re: Laptop; Wat is jullie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:48

Ik heb een Asus (typenummer even niet bij de hand). Super tevreden, maar na een 2-3 jaar gaat je accu steeds minder lang mee. Maar dat is bij bijna alle laptops zo, de accu slijt gewoon en tja dan gaat ie minder lang mee als in het begin.
Ik zou persoonlijk voor een niet al te groot scherm gaan, aangezien je je laptop mee wilt slepen naar school en de eerste week vind je het nog niet zo erg dat je laptop 'zwaar' is, de tweede week begin je je eraan te ergeren en de derde week heb je spijt dat je niet voor een kleiner scherm hebt gekozen (spreek uit ervaring, hahaha)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:11

Ik heb een Apple iBook G4 14" (is al een oudje, maar doet het nog steeds) en een Haier Windows XP geval.

Beide werken nog steeds (dat Windows-barrel vind ik niks) en in principe, voor school, werk, stage is het erg makkelijk, maar ik geef de voorkeur aan een gewone desktop computer. Groter scherm (werkt makkelijker) en vaak net iets beter qua geheugen etc.

Als desktop computer heb ik een 24" iMac (ook Apple).

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:41

Ik heb een packard bell, die koste 400 euro.
15,4inch scherm, en aardig war geheugen en is egt alles behalve langzaam. :)
Ben er tot nu toe erg tevreden mee.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:47

Ik lees ook even mee. Wil ook graag een laptop aanschaffen, maar ook wel graag één die betaalbaar is, makkelijk mee te nemen, er een beetje hip uitziet, snel is, veel GB heeft en ga zo maar door...
Dus een een stipje :) .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:50

Ik heb een Acer Extensa 5210.
Echt een hele fijne laptop. Lekker groot beeld en fijne grootte toetsenbord.
Heb hem nu 1,5 jaar. Nog nooit iets aan gehad. Alleen de stekker was stuk, maar die kon zo vervangen worden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:53

Ik heb een Packard Bell, hij kostte 750 euro. Het is niet echt een spectaculaire laptop ofzo, maar ik ben er heel erg tevreden mee :j
Hij doet waar ik hem voor nodig heb: internetten en school werk :)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:43

Ik heb een Toshiba S.
Ik heb er verder erg tevreden over, maar er is 1 nadeel, en dat ligt gewoon aan mijn eigen laptop, dat was een fabrieksfout, de koeler is niet goed. Dus hij moet terug naar Toshiba, maar verder heb ik er niets over te klagen :+

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:21

Ik heb eenb Acer Extensa 5230. :D
15, 4''.
Ik heb hem bij wehkamp besteld voor 349 euro. :D
En hij is snel, goed, en accu gaat 2 2,5 uur mee.' :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:46

Ik heb een MacBook 13". Heb hem nu meer dan een jaar en ben er heel tevreden mee :j Hij start op 20 seconden op, heeft echt nog nooit iets gedaan wat ik niet wou (blokkeren of doorslaan :+ ). Overgang Windows - Apple/Mac was bij mij snel gemaakt want ik vind Apple gewoon stukken makkelijker werken.

En stiekem ben ik ook blij met mijn 13 inchjes. De mijne kan zo mee in mijn tas of rugzak voor colleges, terwijl ik dagelijks medestudenten zie worstelen met hun reusachtige laptoptassen voor 17" }>

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:58

Ik heb een Sony Vaio

Heel leuke laptop, Afbeelding

Ik ben altijd al iemand geweest die ook graag een mooie laptop heeft met goeie inhoud.
Dus zonder twijfel dacht ik aan een Vaio.

Kost wel wat duurder, maar heb hem met studentenkorting gekocht, en aangezien ik dag en nacht op mijn pc zit
kan ik beter meer geld uitgeven aan een goede laptop.

Voor vragen mag je altijd pb-en!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:12

Ik heb een Acer Aspire 5520 G ( http://www.notebookoutlet.ca/productimages/_5520-2.jpg ) en daar ben ik heel tevreden over.
Als je je laptop vaak mee moet nemen voor school zou ik trouwens geen 17" nemen, behalve dat ze groot zijn, zijn ze natuurlijk ook een stukje zwaarder dan een andere laptop. De mijne is 15.4" geloof ik, en deze maat vind ik ideaal. Bij een minilaptop heb je vaak een onderbroken toetsenbord, wat weer onhandig is, dus kleiner moet ook niet. Maar deze is makkelijk mee te nemen en je kunt er alles mee :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:07

ik heb een Acer Aspire 3680. bevalt prima :) heb hem al 3 jaar en hij doet het nog steeds :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:20

Dell Inspiron 1501. Erg happy mee, accu gaat ong. 3 uur mee (lichte belasting, filmpjes, etc. korter) Werkt fijn, maar ik heb hem thuis op de bank en dan is gewicht wat minder belangrijk. Kocht hem met Vista, maar heb er meteen Kubuntu opgezet. En dat werkt voor mij super, maar ik heb geen heel speciale eisen of windowsprogramma's die ik moet draaien.

Als je er mee moet gaan sjouwen is gewicht een heel belangrijke factor bij je keuze. 2e factor is inderdaad hoeveel capaciteit je battterij heeft, al zal je op school ook wel stroom kunnen krijgen. Omdat jij er 1 voor werk/school wil en er dus mee wil reizen kan je het best ook even bij de zakelijke versies kijken. Daar gaan de batterijen vaak wat langer mee, gewicht is lager en de machine zelf is vaak wat steviger van constructie.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:29

Ik heb nu een Asus EEE PC 1000 HE, oftewel een mini-notebook met 10" scherm oid. Ik vind het echt een super fijne laptop! Accu gaat zo'n 8 uur mee met normaal internet - msn gebruik en hij is erg fijn om mee te nemen, weegt ongeveer 1,5 kg.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:43

Ook ik ben aan het orienteren in laptop-land.
Ik wil een 15.? inch scherm. Ik zal er vaak Photoshop op gebruiken en internet. Ideeen?

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:46

dell inspiron 1720,
na 2 jaar hou ik nog steeds van deze laptop, hij kostte €1300,
maar hij is degelijk en wordt niet buitengewoon sloom zoals vele anderen!
ik heb een 17 inch, oké, het weegt veel, maar het is bijzonder praktisch in gebruik,
zeker voor mij met mijn foto's/fotoprogramma's!
en tassen vind je wel hoor, al is het in het zwart...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:14

ik zou zeker niet voor een 15 inch scherm gaan icm photoshop! Dan kan je beter gaan kijken voor minimaal een 17 inch...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:23

wat raden jullie aan als minimale capaciteit met geheugen en werkgeheugen als je veel op internet zit en veel bezig zal zijn met foto's (dus ook idd photoshop)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:37

AngelofLove schreef:
ik zou zeker niet voor een 15 inch scherm gaan icm photoshop! Dan kan je beter gaan kijken voor minimaal een 17 inch...

Ik heb een groot LCD scherm op mijn bureau, dus heb geen groter scherm nodig. Wil zo weinig mogelijk gewicht. Mijn camera's wegen al veel, dus moet al genoeg sjouwen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:42

frankiej schreef:
manex schreef:
Ik lees ook even mee, want ik ben ook zoekende. Zijn er nog goeie laptops te krijgen waar XP op staat? Ik ben namelijk niet echt goed te spreken over Vista.

xp kun je er zelf op zetten maar het probleem zijn de diverse benodigde drivers. veel fabrikanten maken geen xp drivers meer voor hun nieuwe spul. je kunt bij een goede computerzaak informeren naar wie dat nog wel doet.

Er komt bijna een nieuwe uit, als je nu een laptop koopt kun je het waarschijnlijk overzetten.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:16

gabyfedde schreef:
AngelofLove schreef:

Ik heb een groot LCD scherm op mijn bureau, dus heb geen groter scherm nodig. Wil zo weinig mogelijk gewicht. Mijn camera's wegen al veel, dus moet al genoeg sjouwen.

Tja, waarom zou je dan willen photoshoppen op je laptop? Ik heb juist een mininotebook aangeschaft omdat mijn fotocamerazooi al genoeg weegt. Photoshoppen doe ik wel gewoon op de desktop, is een stuk secuurder werken ook dan op een notebook.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:22

AngelofLove schreef:
Tja, waarom zou je dan willen photoshoppen op je laptop? Ik heb juist een mininotebook aangeschaft omdat mijn fotocamerazooi al genoeg weegt. Photoshoppen doe ik wel gewoon op de desktop, is een stuk secuurder werken ook dan op een notebook.

Mijn desktop begint te verouderen. Ik wil als vervanger een laptop kopen. Uiteraard met losse muis en los toetsenbord.