And what about Shadow0
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Jibbel schreef:probleem is vaak dat iedereen die gewend is aan microsoft veel te moeilijk denk(dat ben je gewend)
MAc is zo logisch en voor de handliggend dat je in eerste instantie niet zo makkelijk zoekt.
_Inga schreef:Vooral Macpropoganda verhalen van de diehard mac-users doen het niet goed, dat riedeltje ken ik al..
Ik bedoel, ik vertel nu alleen over de verschillen die ik zelf tussen Mac en Windows ervaar, maar de 'Macpropaganda' komt van die verschillen vandaan, dus ik ben bang dat het daar wel enigszinds op gaat lijken 
Dat is eigenlijk al meteen mijn eerste punt: Windows lopen veel en veel vaker vast dan een Mac, bovendien is het probleem als een Mac vasloopt veel kleiner, er loopt namelijk maar één programma vast, i.p.v. de hele computer en hoef je dus niet alles af te sluiten. Wat ook erg opvalt is dat áls er iets vastloopt op een Mac, het 90% van de tijd een 'Windows-programma' is, zoals van het Microsoft Office pakket (ik raad je dan ook aan als je een Mac koopt voor de programma's van Apple zelf te gaan).
), maar het is super overzichtelijk. Sinds ik mijn Mac heb, kan ik veel meer progamma's tegelijkertijd gebruiken zonder de weg kwijt te raken. Als eerste heb je je dock voor de verschillende) programma's (om van programma naar programma te switchen, om programma's te openen etc.). Dan heb je de balk boven je scherm voor de opties binnen dat programma en dan heb je nog de hoeken die je kan instellen zoals je zelf wil. Dat is echt zó handig, vooral de hoek waarmee je, als je er met je muis heen beweegt, alle schermen die je open hebt staan tegelijk in het klein ziet, zodat je heel snel kan kiezen welke je nodig hebt.
) maar aan het feit dat ie minder populair is. De meeste belangrijke programma's die hebben óf een Mac versie, óf er is een Mac-programma met dezelfde functies, maar bij sommige programma's is dat dus niet zo. Dat vind ik zelf dus wel erg vervelend, ik mis Paint/Photofiltre. Oké, ik heb Photoshop Elements (overigens ook in een oudere versie dan die ik heb voor Windows), maar dat als ik echt iets simpels wil doen wil ik niet zitten wachten op het laden van alle brushes en lettertypes etc. Maar goed, wat mij betreft wegen de voordelen hier wel tegenop
Zeker omdat de halve wereld nog Windows heeft en als er dus iets is waarvoor je dat echt nodig hebt je vast wel iemand kan vinden waar je heel even achter de computer mag.
TE5 schreef:Dat is eigenlijk al meteen mijn eerste punt: Windows lopen veel en veel vaker vast dan een Mac, bovendien is het probleem als een Mac vasloopt veel kleiner, er loopt namelijk maar één programma vast, i.p.v. de hele computer en hoef je dus niet alles af te sluiten.
_Inga schreef:Ik heb gewoon mijn eigen laptop met windows erop, dus voor zover daar geen probleem.
Wat ik me dan nu op het moment afvraag en wat mij tot twijfelen brengt is of de processor wel snel genoeg is voor mijn doeleinden.. Want ik laat ook de meeste windows pc's vastlopen doordat ik veel dingen tegelijk aan het doen ben, en razendsnel klik!
.
)