laptop/computer wat kiezen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wat kiezen jullie

laptop
60 (82%)
computer
13 (17%)

Totaal aantal stemmen: 73

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:57

Mijn laptop en ik zijn vergroeid. We zijn hier maar met zijn tweeen, mijn vriendin en ik, en hebben allebei een laptop. Heerlijk, lekker mobiel, zomers mee de tuin in, ding gaat mee op vakantie, en nee t is niet zo'n kleintje maar is wel te doen. Hier in huis staan geen desktops meer, althans niks wat in gebruik is, en ik zou er zelf ook niet meer voor kiezen :n Vind desktops niks meer :o

Alleen zou ik voor mobiel gebruik graag nog een wat kleiner exemplaar hebben met vooral een betere accu want dat is bij mijn grote Acer niet best. Maar helaas ook ik kwam er achter dat klein en bescheiden niet zo samen gaat :N

Maar uh wat jouw situatie betreft, als het geld mag kosten neem een laptop, maar koop niet voor 400 euro een flutnotebook want daar ga je spijt van krijgen :j

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:27

Desktop, met daarnaast een 10" laptop om mee te sjouwen naar school. :)

Maar da's voor mij persoonlijk het makkelijkst. Weet niet hoe hij in jouw situatie gebruikt gaat worden. ;)

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:30

Mijn voorkeur gaat uit naar een 'normale' computer. Ik heb een iMac, werkelijk een heerlijk ding.
Ik heb ook nog wel een laptop, maar alleen maar in geval van nood oid.
Met een laptop vind ik dat je hem te snel pakt (op de bank, ik bed) en voor je het weet zit je úren achter dat ding.
Dat heb ik met een 'gewone' computer minder.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:31

Laptop!! Veel handzamer en ik kan er alles mee, hij is zelfs sneller als de gewone familie comp (haha) die nog veel meer schijfruimte heeft.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:14

Laptop, kun je altijd meenemen. Lekker in de trein een dvd kijken en in de toekomst ook internetverbinding in de trein.

Ik zeg laptop! Ook leuk voor in bed.

adecuada

Re: laptop/computer wat kiezen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:26

Ik heb een computer en een laptop.
Voordeel van laptop vind ik dat het compact is en je hem overal mee naartoe kan nemen.
Nadeel dat ie op moet laden..
Voordeel van een gewone computer vind ik dat er met een stel knappe boxen véél mooier geluid komt dan uit een laptop
(luister altijd muziek achter computer)
En een gewone muis vind ik fijner dan een mousepad van een laptop en een usb muis vind ik weer onhandig om overal mee naartoe te slepen.

Als ik er een weg moest doen, deed ik de laptop weg !

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:33

Ik heb zelf al jaren een laptop. Ik heb nu een week een nieuwe. Zit nu lekker in bed te internetten. Ik neem dat ding overal mee naar toe. Als ik ooit een desktop neem, dan neem ik een Apple waar de computer ingebouwd is in het beeldscherm, dan heb je dus alleen een beeldscherm, toetsenbord en muis. Die dingen zijn echt super mooi.
En dat een goede desktop vaak goedkoper is dan een laptop valt best mee vind ik. Vaak moet je bij een desktop het beeldscherm er nog bij kopen. En die dingen zijn ook niet zo goedkoop.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:50

[LZP] > [TV]

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 01:08

Ohja, Mijn laptop was 450.- met alles dr op.
werkt prima, makkelijk in gebruik, mooie scherpe camera (werkt alleen niet met de nieuwe msn) en heb dr een usb muis bij omdat dat toch iets makkelijker is :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 01:25

Laptop.

Zoals nu, lekker in mn bedje ff Bokken :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:18

Ik kan niet kiezen..

Voor school heb ik een laptop. En hoewel dat ding en ik vergroeid zijn, en ik 'm thuis ook heel erg veel gebruik, kan ik óók niet zonder desktop.. Allereerst omdat ik daar twee schermen op heb staan, waardoor mn werkruimte éven iets groter is dan op m'n laptop, maar daarnaast omdat mijn werkhouding achter m'n desktop ook gewoon veel beter is dan achter m'n laptop..

Laptop zou ik nooit wegdoen, want ik heb 'm sowieso nodig voor school, en hij is ook gewoon heel fijn versjouwbaar..

Ik heb dus niet gekozen, ik vind ze allebei nodig voor wat ik er mee doe :D

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:26

Ik heb een laptop en we zijn de beste vriendjes :') :+: Heb nog wel een hele hele hele oude desktop staan en misschien dat daar ooit nog een nieuwe voor komt. Maar ik vind je bent zo op je plek gebonden dan en met je latop kan je toch overal plaatsnemen. Of het nou hier is of op school of bij iemand anders thuis.. :D

Heb heelveel ruimte erop, kan hem goed beveiligen, 17 " en hij was niet duur. :D

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:32

Ik heb sinds kort een eigen laptop, omdat wij thuis met 3 kids (13, 15 en 16 jaar) een pc moesten delen. Ik was het een beetje zat, dus ben ik gaan sparen en binnen 3 maanden had ik 600 euro bijelkaar. Heb toen een HP Pavillion laptop gekocht, ben er superblij mee en zou er niet meer zonder kunnen!

Wat betreft geheugen, hij heeft 250 gb harde schijf & 3 gb werkgeheugen, dat is zelfs genoeg voor de zwaardere 3D-spellen (is mij verteld), en aangezien ik dat niet eens doe, is het meer dan genoeg.

Btw, hij heeft een 15,6 inch breedbeeldscherm, echt groot genoeg!

edit: Familie van mij heeft een 20 inch beeldscherm (voor de computer dan), dat is echt gewoon eng, zooo groot! :oo

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:36

een normale huis pc hier.

Laptop zie ik meer als extraatje erbij maar niet als de enige pc die ik zou willen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:52

Hmm ik heb een laptop en een computer.. maar zit meer op de computer dan op de laptop.

Laptop kijk ik me half scheel op, je kan er moeilijk op typen als je gewoon op de bank ofzo zit.. hij moet steeds aan de kabel omdat hij anders na een uur uit valt..ook muziek ermee af spelen is niet zo geweldig :(:)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:09

Fijn me adapter is verrot ik heb nog 40 min internet :( dat word vechten om de laptop van me ouders.
Van de week maar even een nieuwe halen en dat terwijl net me laptop gemaakt is en dan krijg je dit weer. |(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:25

Heb nu nog een desktop maar méééén wat wil IK graag een lappie! Gezellig in de woonkamer bokken ipv boven!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:35

Ik heb een laptop en kan niet meer zonder.
Het fijne is dat als je op de bank zit, je niet op hoeft te staan om eventjes je mail te checken. Ik sleep dat ding ook overal naartoe.
De mijne (HP) heeft wel superveel geheugen ed maar ik gebruik hem voor mijn studies. Voor het mooie geluid heb ik boxen gekocht a 15euro en een externe harde schijf voor het extra geheugen.
Thuis hebben we 2 vaste computers en 4 laptops (ieder 1tje) dus we hebben wel een gezellige thuissituatie soms
-> alle vier op de laptop, + oma met de hare als er iets aan kapot is + een hond die zich ook nog op de bank probeert te proppen om dan zijn kop op een lappie te leggen (ik denk dat hij het lekker warm vind ofzo)

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:12

help...........

Het beeldscherm van mijn desktop is afgelopen weekend doorgebrand. Dus het wordt of een ander scherm of een andere computer, want eigenlijk wil ik liever een laptop, maar.......

ik zie door de bomen het bos niet meer.... ik betaal natuurlijk het liefst zo min mogelijk maar ja...... Wat doe ik zo al op mijn computer, wat foto's/foto's bewerken/spelletjes/beetje internetten en beetje mailen en ik gebruik regelmatig PowerPoint voor het maken van presentaties.

Ik heb thuis nog geen draadloos internet, maar het kabeltje voor de verbinden ligt naast de bank dus....

Wie kan mij adviseren???

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:50

Ik heb beide, en als de laptop op is komt er ook weer een nieuwe omdat ik hem nodig heb (veel onderweg etc). Maar als ik moet kiezen dan wordt het een gewone desktop.
Waarom een desktop?
- Goedkoper dan laptop
- Onderdelen vervangen van een desktop is goedkoper dan onderdelen vervangen bij een laptop
- Desktops hebben over het algemeen een langere levensduur

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:15

Een laptop :D Kan overal mee naar toe, bij lekker weer zit ik heerlijkin de tuin met dat ding, hij kan mee naar school en hij is een stuk beter dan mijn computer. Ik ben echt blij met mijn laptop en zou nooit meer een pc willen :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:18

Ik heb een laptop, ik moet er ook verplicht een hebben voor school dus dat scheelt alweer. Maar ik zit nooit achter de computer, maar de laptop kan mee op de bank, in bed, in de trein, op school, enz. Lekker handig!
Hij is wel een stuk duurder dan een gewone computer, dat hou je wel en ze zijn veel moeilijker te repareren.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:26

Lang leve de laptop! Sinds de kerst heb ik een Macbook en ik vind het ideaal. Nu hebben we ook nog een gewone pc (ook Apple), dus gebruik ik beide wel (de gewone staat er tenslotte altijd en is zo aan). Het voordeel van een gewone Apple is dat je niet zo'n enorme kast hebt die na een jaar gaat brommen omdat de ventilator stoffig is plus dat hij het echt altijd doet, geen virussen enzo. Misschien dat we, als de gewone vervangen moet worden over een jaar of wat, er nog een laptop bijnemen, dan heb je alleen nog een printer die je ergens kwijt moet en verder niets. (combi met extern geheugen)