Scooter wil niet meer starten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Scooter wil niet meer starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:06

De mijne doet het standaart niet in de kou, ik pak dan gewoon de auto Haha!.

Daar zou trouwens best nog geld in te verdienen zijn. Scooterdekens... Water en winddicht.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:07

JAAA LOTGENOTEN!!

Ik reed gister naar mn werk...opeens begint ie heel laag te brullen en viel die uit. Kickstarten en toen deed ie het weer 100 meter ofzo Nagelbijten / Gniffelen Daarna wilde hij echt niet meer aan. Dashboard doet het nu ook niet, toeter en knipperlichten niet. Accu leeg?

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:08

Ik dacht eergister ook, goh laat ik mijn scooter maar eens starten. Maar nee hoor.. hij maakt rare geluiden, klonk niet goed Knipoog.

Straks nog maar eens proberen....

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:16

JoT schreef:
Maarre, die mensen die een deken over hun scooter heengooien, gaat dat goed? Ik bedoel, bij mij worden er wel wat onderdelen van mijn scoot behoorlijk warm en om daar dan een deken overheen te doen vind ik wat eng. Gewoon een wollen of een fleecedeken, gaat dat goed? Dan mik ik vanavond op stal gewoon mijn zweetdeken even over mijn scooter heen.

Bij mij wel.
Heb er nu ook een zweetdeken overheen liggen.
Ik kijk altijd nog wel even voor de zekerheid omdat ze bij mij ook heel warm worden.
Tot nu toe gaat alles prima.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:21

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:34

Ik ga even naar de schuur om te kijken of me schatje het al wat warmer heeft en of hij zin heeft om te starten Clown

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:34

Huilen van het lachen

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:40

Me baby heeft geen zin om wakker te worden Bloos rotding Clown

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:41

mijn vriend zij scooter starte vanmorgen ook echt moeilijk. maar dat deed ie vorige week ook al. hij word straks weggebracht en dan gaan ze er naar kijken

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 13:46

die van mij start gelukkig met 1 kickje, maar die staat ook binnen bij de verwarming Clown

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:05

de garage verdient er flink aan, iedereen brengt ze scooter weg, maar het is doodnormaal hoor dat hij moeilijk strart in de zomer, zelfs mijn nieuwe doet dat *LOL*

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:09

Misschien even een andere bougie erin plaatsen? Heb het ook met die van mij gehad en daar moest een nieuwe accu en een nieuwe bougie in Lachen

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:10

In de zomer DQ?! In de winter bedoel je zeker? Tong uitsteken

Ik wil mijn scooter nog wel een keer laten nakijken. Ik heb het idee dat ie iets te eh, hoe zeg je dat, ruim is afgesteld. Als ie eenmaal is gestart dan brult ie als een leeuw, ik moet 'm dan echt tegenhouden anders schiet ie zo onder me vandaan.

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:12

Negra_Lover schreef:
Heeft de kou er ook mee te maken dat ik het gas helemaal niet meer kan bewegen? Tong uitsteken
Zou het bevroren kunnen zijn? Heb al een deken erover gelegd, hij wilt wel gewoon starten maar als je niet kan gas geven heb je er niet zoveel aan Clown

Ja daar heeft die van mij ook last van! En je kunt hem wel stationair laten lopen en dan als het handvat ontdooit is ermee wegrijden, maar bij mij vriest het handvat dan tijdens het rijden vast! (als je een poos dezelfde snelheid rijd) En dat is levensgevaarlijk, dus pas goed op Haha! Ik ben er zelf al behoorlijk hard door gevallen haha.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:14

Vera_noes schreef:
Negra_Lover schreef:
Heeft de kou er ook mee te maken dat ik het gas helemaal niet meer kan bewegen? Tong uitsteken
Zou het bevroren kunnen zijn? Heb al een deken erover gelegd, hij wilt wel gewoon starten maar als je niet kan gas geven heb je er niet zoveel aan Clown

Ja daar heeft die van mij ook last van! En je kunt hem wel stationair laten lopen en dan als het handvat ontdooit is ermee wegrijden, maar bij mij vriest het handvat dan tijdens het rijden vast! (als je een poos dezelfde snelheid rijd) En dat is levensgevaarlijk, dus pas goed op Haha! Ik ben er zelf al behoorlijk hard door gevallen haha.

Mijne zit nu al vanaf zondag avond vast gevroren dan Huilen Mag ik dus zo lopend naar me werk Duivel Grafding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:21

Ik heb er met mijn 'nieuwe' scooter (nog) geen last van. Hiervoor had ik een Benelli, die moest wel droog staan anders startte hij niet. Dus die stond standaard onder een partytent. Die is nu overleden dus ik heb 2 weken geleden een Yamaha Neo's gekocht, een 2e handsje. Die start nog wel goed (staat nu onder de partytent). Deze heeft handmatige shoke, dus die zet ik open, doe het hek open, helm op, handschoenen aan.. daarna kan ik gewoon starten met de electrische start. Ik het ergste geval moet ik 1 a 2x kicken.
Hij heeft rond de kerst 5 dagen stilgestaan en gisteren startte hij zomaar Tong uitsteken

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:23

Ja zondagochtend had ik hem ook mee naar de paarden. En toen was die onderweg ook weer vastgevroren, maar gelukkig merkte ik het optijd. (hij staat bij ons ook in de schuur dus vandaar dattie voor de tijd niet vast was gevroren) Nu staatie ook sinds zondag bij de paarden haha, hopen dat het maar weer snel dooi wordt! Hamer

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:34

JoT schreef:
In de zomer DQ?! In de winter bedoel je zeker? Tong uitsteken

Ik wil mijn scooter nog wel een keer laten nakijken. Ik heb het idee dat ie iets te eh, hoe zeg je dat, ruim is afgesteld. Als ie eenmaal is gestart dan brult ie als een leeuw, ik moet 'm dan echt tegenhouden anders schiet ie zo onder me vandaan.

sorry ik slaap nog Zij zijn groot en ik is klein! Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:37

het is te mooi om binnen te blijven dus ik ga hem toch proberen te ontdooien, hij staat wel in t zonnetje Haha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:41

Het is best lekker in het zonnetje, dus dat moet lukken denk ik Knipoog

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:43

Mijne valt ook standaard uit.
Maar ik moet hem 6 x ofzo of soms wel 10x opnieuw opstarten.
En dan gas tie even " als hij nog op standaard staat" en dan gelijk uitvallen en dan zo opnieuw blijven opstarten tot ik kan gaan rijden, en soms spring ik er snel op dan ga ik wel ff heel sloom en neemt tie soms gas terug, stop ik ff 2 tellen met gassen en dan gas ik weer, dus ga ik naar voren voel ik hem terug gaan naar voren en weer terug gaan haha. maarja uiteindelijk ben ik wel waar ik wil zijn, en hoef teminste niet te fietsen!
overgens met me tomossie Tong uitsteken

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:40

mijne staat ook binnen onder een paar gordijnen, is eigenlijk tegen de krassen maar houdt hem ook wel warm dnek ik.

choke?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 08:58

Was even een twijfelgevalletje vanmorgen, doet ie het of doet iet het niet. Meestal doet ie het wel na een keertje kicken, maar vanochtend leek het alsof scooterbeest echt niet wakker wilde worden. Even gewacht, nog een keer geprobeerd en daarna nog een keer en gelukkig bleef ie toen wel aan. Pfffff... Nagelbijten / Gniffelen

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:46

Het gas zit nog steeds muurvast, ik ga nu geloven dat het niet eraan ligt dat het vastgevroren zou zijn want hij zit al 4 dagen vast nu Boos! Kan dus weer lopen naar me werk en de zaak bellen dat ze me scooter voor de zoveelste keer mogen ophalen Huilen

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:20

Ik denk dat hij toch we vastgevroren is hoor. Maar als de temperatuur niet boven nul komt heeft het ook geen kans om te ontdooien hé