Zou de politie hier iets aan doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Re: Zou de politie hier iets aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 22:46

Jeaulijn schreef:
Als je echt serieus bedreigd wordt is het wel wat voor de politie denk ik, maar ik weet niet of ze kunnen helpen. Maar dan ben je er in ieder geval geweest, misschien ben je niet de enige.

Weet je wel om wie het gaat? Je gaf aan dat die 2 mensen de webcam aandeden?

Idd.

Nee ken ze niet.
Denk ik.
Moest ik erachter komen, zijn ze nog niet klaar met mij.
Je ziet hun gezicht ook niet op de cam, je ziet alleen hun geslachtsdelen..
Eerst was het alleen een jongen, en nu is het soms een meisje.. en soms beide. Scheve mond

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:50

Ziek.

Ik zou in ieder geval bij de politie langsgaan, dan kan je het jezelf niet verwijten dat je het niet hebt geprobeerd.

Succes ermee!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 22:51

Proberen kan idd altijd.
Mocht het erger worden, heb iig al een keer eerder aangifte gedaan, dat is altijd veel beter. Lachen

Dankjewel!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:56

huh maar als ze bij opties staan kan je ze toch ook verwijderen? Kan je misschien een screenshot maken als je aangemeld ben?

Echt ziek dit sorry! Dat je iemands msn gaat hacken en dingen zeggen snap ik niet helemaal. Maar dat je dan ook nog dingen gaat laten zien ben je echt ziek in je hoofd!

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:00

Echt vervelend dit (nog zacht uitgedrukt)

Ik ben bang dat je er niet veel aan kunt doen. Ik hoorde laatst van iemand dat een beetje computernerd heel snel een goed hackprogramma heeft.

Maar ik zou zeker naar de politie gaan, want geslachtsdelen laten zien via de cam is echt ziek !!!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 23:01

lovey_ou schreef:
huh maar als ze bij opties staan kan je ze toch ook verwijderen? Kan je misschien een screenshot maken als je aangemeld ben?

Echt ziek dit sorry! Dat je iemands msn gaat hacken en dingen zeggen snap ik niet helemaal. Maar dat je dan ook nog dingen gaat laten zien ben je echt ziek in je hoofd!

Van wat wil je een printscreen?
Ben een beetje in de war. Tong uitsteken

Idd.
En beetje doen alsof ze mij zijn, dat vind ik nog veel erger. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:30

verdoe je tijd maar niet bij de politie die doen hier niets aan.
Jij moet je ww bewaken desnoods veranderen, daar ben je zelf
verantwoordelijk voor.
Je kan er een hele middag gaan zitten hoor, maar ze zullen er evrderniets mee doen,
want het is civiel recht zoals dat met een mooi woord heet.
Jij zit op MSNm je kan dat email adres ook weggooien en een ander opstarten, dan pas ben je goed bezig.
Of bwaken van je geheime vraag of ww, als jij door blijft werken op jou oude MSN zal dit zo blijven.

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:38

denk dat het niet alleen je hotmail is, maar je hele pc.... misschien een goede firewall, en virusscan, en poortbewaker? het enige wat je kan doen, en dan gebeurd er nog geen zak, is je provider ervan op de hoogte brengen.... de politie doet er niets mee! mocht het wel je hotmail alleen zijn, wat me sterk lijkt, zou ik gmail,yahoo mail, whatever mail gaan aanmaken, en gewoon op een papiertje je ww opschrijven, NIET een of andere zin voor herrinering maken! maar nogmaals als het zo snel zo vaak gebeurd dan is het je hele pc vrees ik.... zoek eens in je system 32 naar een keylogger, zou kunnen...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:44

het eerste wat in me opkomt is... kan je je emailadres/account niet gewoon verwijderen? kan jij er niet op maar ook niemand niet..? weet niet of da tkan?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 09:05

Chiqa schreef:
verdoe je tijd maar niet bij de politie die doen hier niets aan.
Jij moet je ww bewaken desnoods veranderen, daar ben je zelf
verantwoordelijk voor.
Je kan er een hele middag gaan zitten hoor, maar ze zullen er evrderniets mee doen,
want het is civiel recht zoals dat met een mooi woord heet.
Jij zit op MSNm je kan dat email adres ook weggooien en een ander opstarten, dan pas ben je goed bezig.
Of bwaken van je geheime vraag of ww, als jij door blijft werken op jou oude MSN zal dit zo blijven.

Volgensmij heb jij ook niet echt goed gelezen wat ik getypt heb in de beginpost.
Is tegenwoordig ook wel erg moeilijk he dat lezen?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 09:06

ChantalSmook schreef:
het eerste wat in me opkomt is... kan je je emailadres/account niet gewoon verwijderen? kan jij er niet op maar ook niemand niet..? weet niet of da tkan?

Ja dat kan wel, maar dan ben ik bang dat hij op mijn goede msn gaat zitten.
Dan heb ik nog liever dat ie fijn op mn oude msn blijft rotzooien..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:25

Ik zou ook eens kijken naar wat Rashja zegt, of er toevallig geen vreemd e-mailadres staat bij je 'alternatief e-mailadres'.
En aangezien je niet snapt wat ze bedoelt zal ik proberen om het nogmaals uit te leggen.
Als je je hebt ingelogd, zie je rechts in de bovenhoek onder je naam (waaronder afmelden staat) staan: 'Opties' (met een pijltje naar beneden ernaast). Daar klik je op en dan klik je op 'meer opties'. Dan klik je onder de hoofdtitel 'Account beheren' op 'Je persoonlijke gegevens bekijken en bewerken'. Je krijgt een blad voor je met te zien wanneer je je hebt geregistreerd, wat je e-mailadres is etc. Het tweede titeltje is 'Wachtwoordgegevens'. Als derde puntje staat er 'Alternatief e-mailadres'. Kijk even of er daar een adres is ingevuld en als het een vreemd e-mailadres dat je niet kent (of een dat niet van jou is) moet je het onmiddelijk veranderen.

Als dat niet het geval is, is er misschien nog een andere optie. Moet je even terug naar het 'hoofdmenu' en onder 'Account beheren' even kijken en klikken op 'E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen' en even kijken of daar geen vreemd e-mailadres is ingevuld.

En als je echt bedreigd/gestalkt wordt zal de politie hier wel iets aan doen, maar voor een simpele e-mailhacking, neen, dat denk ik niet. Maar aangezien je zegt dat je bedreigd wordt zou ik niet aarzelen en toch maar eens naar de politie stappen hoor. Lachen

Wel een zielig gedrag van die kinderen zeg. Bah. Scheve mond

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:49

[LZP] --> [TV]

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:07

TS als je gehackt wordt via je pc zullen ze echt niet alleen klieren via msn. Daarnaast hebben ze dan alsnog je WW nodig om er in te komen.
Dan kun je wel zeggen dat mensen niet goed lezen wat betreft je WW veranderen maar ik lees ook nog steeds nergens dat je hebt gecheckt of er een 2e mailadres bij staat.

Je kunt naar de politie gaan maar daar verdoe je alleen maar je tijd mee, doen toch niets Lachen

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:10

fiekhe schreef:
Ik zou ook eens kijken naar wat Rashja zegt, of er toevallig geen vreemd e-mailadres staat bij je 'alternatief e-mailadres'.
En aangezien je niet snapt wat ze bedoelt zal ik proberen om het nogmaals uit te leggen.
Als je je hebt ingelogd, zie je rechts in de bovenhoek onder je naam (waaronder afmelden staat) staan: 'Opties' (met een pijltje naar beneden ernaast). Daar klik je op en dan klik je op 'meer opties'. Dan klik je onder de hoofdtitel 'Account beheren' op 'Je persoonlijke gegevens bekijken en bewerken'. Je krijgt een blad voor je met te zien wanneer je je hebt geregistreerd, wat je e-mailadres is etc. Het tweede titeltje is 'Wachtwoordgegevens'. Als derde puntje staat er 'Alternatief e-mailadres'. Kijk even of er daar een adres is ingevuld en als het een vreemd e-mailadres dat je niet kent (of een dat niet van jou is) moet je het onmiddelijk veranderen.

Als dat niet het geval is, is er misschien nog een andere optie. Moet je even terug naar het 'hoofdmenu' en onder 'Account beheren' even kijken en klikken op 'E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen' en even kijken of daar geen vreemd e-mailadres is ingevuld.

En als je echt bedreigd/gestalkt wordt zal de politie hier wel iets aan doen, maar voor een simpele e-mailhacking, neen, dat denk ik niet. Maar aangezien je zegt dat je bedreigd wordt zou ik niet aarzelen en toch maar eens naar de politie stappen hoor. Lachen

Wel een zielig gedrag van die kinderen zeg. Bah. Scheve mond

Ik snap nu wel de verwarring van de TS. Ik ging hier ook maar eens naar kijken en kon het écht niet vinden.
Ik heb de nieuwe Msn en ook de live uitvoering bij mn mail. Dan vind ik het bij mijn mail.
Rechtsbovenaan onder je (normale) naam staat een pijltje, daar op klikken en dan naar jouw accounts weergeven. Dan naar wachtwoorden en pincodes. Daar zie je een rijtje met je wachtwoord, geheime vraag, alternatief e-mail adres en nummer en pincode van mobiele telefoon, door te klikken of alternatief e-mail adres kan je die veranderen mocht er een vreemd adres staan.