Computer start niet meer op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re: Computer start niet meer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:35

Ja highwaykind zoiets was het bij ons...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:35

Klinkt niet als een virus of trojan
Ik zou meer denken aan oververhitting van de (kapotte) voeding of evt het moederbord (al lijkt me dat meer onwaarschijnlijk).
Een pc sluit zichzelf af wanneer hij te warm wordt, dus ik zou toch richting die kant denken. Veilige modus helpt dan ook niet. (PC blijft immers gewoon te warm worden).

user32.dll is een belangrijke file waar je idd niet aan moet komen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-11-08 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:37

Of wat ik dus had. Knipoog

Alles nagekeken, niet verhit, hij was schoon enz. bleek het het internet te zijn. Dus wie draadloos internet heeft, ook even dat nakijken. Knipoog

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:38

Unwritten schreef:
Volgens mij is user32.dll een gewone dll file voor het besturingssysteem windows, hij zit bij mij ook op mn vaste pc Lachen

Ja, daarom ook mijn dilemma. Is het AVG die de fout in gaat en een normale file als virus aanmerkt, of is het *wel* echt een trojan virus dat user32.dll infecteert?
(Mijn zusje heeft hem op haar laptop nu, ik heb gezegd dat ze het nog maar even moet negeren tot ik eruit ben Knipoog )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:39

Maar TS heeft geloof ik een desktop, dus ik weet niet of ze draadloos heeft Knipoog

TS zou evt speedfan kunnen proberen te installeren om te kijken of de temperatuur hoog oploopt, maar als de pc na 15 seconden al afsluit, dan heeft dat ook weinig nut natuurlijk Scheve mond
Overigens zou ik niet teveel blijven proberen om de pc op te starten. Als het idd oververhitting is (kapotte fan) of iets in die geest, dan wordt de rest van je pc ook te heet en gaat ook kapot.
(ervaring mee Schijnheilig temperatuur liep op tot 96 graden en smolt het moederbord Nagelbijten / Gniffelen).
Iemand met ervaring dus even laten kijken Ja
Hopelijk is het iets kleins als een kapotte voeding Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-11-08 18:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:40

Volgens mij is dat een error in AVG, volgens mij is het namelijk vrij link de boel te verwijderen.. misschien andere virusscan erop los laten en kijken wat die zegt? Avast of Avira?

AVG gaat in betrouwbaarheid zegmaar achteruit, omdat ze de gratis versie afstoten at the moment

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:43

NOOIT 2 virusscanners tegelijk installeren Knipoog
En als je AVG het "virus" laat healen of in de vault laat zetten is je user32.dll file dus foetsie.

Vond wel
1. Klik op START --> Klik op UITVOEREN. Typ hier "CMD", druk op < enter >
2. In het volgende zwarte scherm staat een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.
3. ren c:\windows\system32\user32.dll user32.old < enter >
4. copy c:\windows\servicepackfiles\i386\user32.dll c:\windows\system32\user32.dll < enter>
3. Start de computer opnieuw op.

maar die deed het bij zusjelief niet (foutmelding bij punt 4) en er stond op de site waar ik het van had ook dat het niet altijd werkte dus het is maar de vraag of het ding nog doorstart hierna?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:59

Ja, maar ik kan dus niet bij start komen. Tot zover laadt de computer niet Clown Is er nog een andere mogelijkheid?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:06

iefke schreef:
Ik heb gewoon precies hetzelfde. Vanuit het XP scherm blijft het blauw en dan start hij elke keer weer opnieuw op... Kreeg een melding van een Trojanvirus en ik heb met mijn stomme hoofd op ja geklikt...

Hier exact hetzelfde probleem, op laptop... Kreeg inderdaad ook een trojan horse melding van AVG en heb ook op 'ja' geklikt... Nu start 'ie steeds voordat ik eigenlijk in zou kunnen loggen opnieuw op...
Dus ik volg dit even...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:09

Ik denk dat als het echt komt door AVG er maar 1 optie overblijft en dat is toch formatteren en windows er opnieuw opzetten. Geen AVG meer nemen.

En twee virusscanners kan niet heel veel kwaad, ik heb op mn windows laptop altijd AVG en Avira gedraaid, en avira werkte prettiger dan AVG Ja

Nu geen last meer van virussen, ben een Apple gebruiker geworden Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:11

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:17

Ik zou nog even wachten met formatteren, en eerst bovenstaande proberen (= user32.dll terug zetten van de Windows CD of van een update file).

Twee virusscanners tegelijk heeft hier alleen nog maar grote problemen opgeleverd (niet opstarten enzo).

Ben erg blij met mijn Macje, maar er zijn een paar programma's die ik gebruik die niet op een Mac draaien (ook niet met Wine /Crossover etc hoe dat op Mac ook maar heet...)

@iefke - Dat weet ik niet... ik gok van niet omdat je "alleen" de user32.dll vervangt, maar weet niet of je daarmee hele gebruikersaccount (het ding zal wel niet voor niets 'user' heten? ) weghaalt en daarmee toegang tot bestanden?
Als ze op een andere partitie staan blijven ze sowieso wel toegankelijk. (ik formatteer altijd alleen C als ik Windows opnieuw installeer of zo, en alle andere partities blijven dan gewoon hetzelfde.)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:19

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:24

IK heb dat virus ook net gehad! Ik heb alleen gedaan Remove threat as power user en Remove en Windows werkt nog steeds bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:28

Uhuh, maar het is dus geen virus.. het is een fout binnen AVG. Teken dat AVG echt niet meer is wat het ooit was.

Ik heb nu permissie van pa om McAfee aan te schaffen Vork

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:29

Lijkt er ook op dat het alleen de combinatie AVG/WinXP is, hier met Vista nergens last van zelf...?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:30

Hier hetzelfde probleem. Alleen wist ik al van mijn pc dat als hij eenmaal uit ging, hij bijna niet meer aan gaat. Dus hij stond hier dag en nacht aan en dan ging het goed.
Totdat AVG gisteravond een viursmelding gaf......´ja´ geklikt en de pc ging uit om niet meer aan te gaan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:40

Nou, ik heb User32.dll even gescand met AVG en hij schijnt clean te zijn... ná de foutmelding dat het een fout was... Ik had alleen aangevinkt Remove Threat as Power User en aangeklikt Remove Threat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:40

Zusje krijgt het hier ook met vista Knipoog

Tip, als je student bent, op surfspot.nl (HBO Uni) en Slim (MBO) zijn McAfee en Kaspersky erg goed koop Ja

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:45

Bij mij dus niks aan de hand...... of werkt het pas na een bepaalde tijd of zo?? Ziek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 19:58

Nee ik denk dat jij een wijze keus hebt gemaakt met het verwijderen Ja

Ik heb net McAfee aangeschaft, 2 dagen en dan op de deurmat Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:32

Ik heb AVG voorzichtig de zak gegeven en aVast! geinstalleerd!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:55

hier hetzelfde probleem, na een tip via dat andere forum werkt ie weer als vanouds Haha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:08

Klein vraagje: ik heb mijn User32 nog maar mocht het ook bij mij gebeuren, kan ik dan een andere User32 van een andere PC over laten schrijven naar die van mij?