welke virusscanner etc ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: welke virusscanner etc ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:41

Yep, volgens hem zit ik idd achter de firewall van mijn router en de windows firewall (dubbel dus).
Dit zou voor jou ook de beste optie kunnen zijn Ja

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 11:44

Euh wacht even.
Firewall acter je router ??? Zegt me weer niets.

Ik heb wel de firewall van Windows, is die alleen genoeg ? Volgens Snader is ZoneAlarm beter ....

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:07

Cayenne schreef:
Yep, volgens hem zit ik idd achter de firewall van mijn router en de windows firewall (dubbel dus).

Als er een firewall op de router zit, dan is dat mooi meegenomen. Met de Windows Firewall heb ik niet veel, want deze is slecht beveiligd, blokkeert standaard alleen inkomende verbindingen en laat onnodige poorten open staan.

ZoneAlarm is naar mijn mening veel degelijker. De standaard instellingen zijn prima, maar een bijdehante gebruiker bepaalt zelf welke inkomende/uitgaande verbindingen hij/zij toestaat. Lachen
Laatst bijgewerkt door Snader op 10-11-08 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:09

Nou heeft mijn broertje wel mijn windows firewall aangepast geloof ik.
De router heeft idd een firewall, maar ik moet terzijnertijd toch eens aan een nieuwe router aan denken. (Deze is al een aantal jaar oud).

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:11

Cayenne schreef:
Nou heeft mijn broertje wel mijn windows firewall aangepast geloof ik.

Met de instellingen kan je een hoop goed maken, maar het wordt nooit geweldig. De firewall is niet erg gebruiksvriendelijk om in te stellen, soms zelfs belachelijk onhandig. Maar dat is mijn mening. Lachen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 19:22

Net ZoneAlarm geinstalleerd en er gelijk weer afgehaald ..... Mijn computer werd langzaam en ik kwam niet meer op internet ( er kwam gelijk een alarm )....

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:31

Ik zou toch gaan voor een virusscan die je moet kopen.. Ik heb een vriend in de ICT en die gratis antivirussen zijn toch een fractie later met updates e.d.
Misschien niet erg zou je denken, maar juist bij die nieuwe en razendsnelle virussen zou je het toch willen hebben... Bovendien pikken ze vrijwel altijd meer geheugen in dan een "betaalde" omdat de bedrijven waar ze van komen vaak minder tot geen geld hieraan verdienen en dus kunnen investeren.

Ik heb zelf eerst NOD32 gehad, beviel me uitstekend, maar zit nu op Kaspersky. Kan je 2 (*mijn ervaring: meerdere) pc's mee beveiligen en werkt perfect..!! Wanneer ik nog aan het downloaden ben en het is niet koosjer, krijg ik direct een melding en kan ik alles stopzetten en verwijderen, maar als het wel goed is, gewoon door laten gaan als veilig Lachen Ik heb er misschien 30 euro voor neergeteld, voor meerdere pc's dus en is goedkoper dan een monteurtje en scheelt je een herinstall van je pc! Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:56

Ik zit volledig achter mcafee, de betaalde volledige versie en heb nooit ergens last van Lachen voor spyware heb ik nog avg en spybot en met die combinatie gaat het me prima af Lachen

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 07:29

Maris schreef:
Net ZoneAlarm geinstalleerd en er gelijk weer afgehaald ..... Mijn computer werd langzaam en ik kwam niet meer op internet ( er kwam gelijk een alarm )....

Als je niet meer op internet kan, dan ligt de fout hoogstwaarschijnlijk bij jou en niet bij het programma. Lachen Heb je het programma na de installatie de mogelijkheid gegeven om uit te zoeken welke verbindingen er toegestaan moeten worden?

Zelf heb ik het zo ingesteld dat ik (bijna) overal een melding van krijg, dan beslis ik of deze toegestaan mogen worden of niet.

J_V_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 02:16

Maris schreef:
Hoi,

Mijn abonnement op virusscanner van mijn nieuwe computer verloopt overmorgen.
En nu ? Ik heb net AVG geladen = een gratis anti virus programma. Is dat genoeg of heb ik nog meer nodig ? Firewall ? Spyware opruimer ???

Groetjes,

Maris

avg raad ik je even op dit moment af deze kan namelijk de helepc op tilt brengen.
atans de laaste versie doet dat deze ziet bepaalde windows bestanden aan als een virus.
en zijn valse positieven.

tegen spyware kan je deze gebruiken.

1 spywareblaster dit is een spyware blokeerder gratis
2 spybot search & destroy gratis
3 superantispyware gratis

werkt goed op zp wel Vista als windows Xp