Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:17

Hier zakte de temperatuur zaterdag al onder de 16,5 in huis. Dat vond ik wel frisjes :=

fjordjes

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:19

Verbaas me echt hoe het zo snel zakt bij sommige, hier is het nog steeds 22 graden in huis.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:26

Wij hebben een huis uit 1840, maar hebben het geluk dat we veel ramen hebben en de zon vrijwel de hele dag op het huis schijnt. We hebben de verwarming nog niet aan gehad, maar het is op dit moment 23 graden in de woonkamer en 21,9 graden op mijn kantoortje.

Ik heb even uitgerekend, maar als we net zo veel gas zouden verbruiken als februari dit jaar zou dat ons dat alleen al bijna €500 per maand kosten :wow:

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:27

Ik heb mijn LPG kacheltje vrijdag ook weer uit de garage gehaald, met een uurtje branden heb ik het gelijk 2 tot 3 graden warmer in huis. Ik kan 50 tot 60 uur aan hebben (op de lage stand) voordat ik de 20 liter tank moet vullen.

20 liter LPG is hier in de buurt ongeveer €17,40
Dus gemiddeld €0,31 per uur dat die brand en dat is goedkoper dan de CV aanzetten.

CV staat bij mij in huis standaard op 16 graden, wanneer ik thuis kom doe ik meteen de LPG kachel aan en tegen de tijd dat ik ga eten is het prima te doen in de woonkamer.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:35

Hier begon gisteren het zonnetje lekker te schijnen, warmde snel op, dus uiteindelijk de verwarming niet aan gehad.

Tis nu nog 19,5°c in de woonkamer, tijd dus om de fleecedeken te vervangen voor een dekbed.

Zal niet lang meer duren voordat de verwarming helaas weer aan moet hier.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:39

Halleluja, ik heb zojuist voor het eerst de airco even aangezet, gister was het 15,5 graden in huis, maar moest de hele dag werken, dus kachel uit gelaten, toen ik thuis kwam 's avonds laat 18 graden, opgewarmd door de zon, nouja voor dat uurtje op de bank elektrische deken gebruikt, ging prima.
Vanmorgen weer 16 graden, oké de zon schijnt iets, maar hoefde alleen vanmorgen te werken, fysiek zwaar, dus nu moe en koud op de bank, dus hop, airco uittesten. Hij heeft 1 uur aan gestaan, mooi direct vanaf de zonnenpanelen aangezien de zon schijnt, en het is nu 20,5 in huis :D Oké ik vind het nog steeds koud, maar hier gaan we niet over klagen, prima zo. Zat net lekker onder de warme luchtstroom van de airco en dat was heerlijk, maar dat moet ik gewoon niet meer doen denk ik, want was echt heel warm, dus nu die uit is lijkt het daardoor gewoon heel koud.
Maargoed, de 3.5kw airco heeft het hier dus ruim 4 graden opgewarmd in een uur, hiermee kan de CV waarschijnlijk voorlopig nog wel even uit blijven. Alleen even kijken wat ik met de ruimtes beneden doe, misschien toch een elektrisch kachel om de ergste kou uit de slaapkamer en badkamer te houden als ik er zijn moet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:49

Ik ben wel benieuwd hoe dat zit met het prijsplafond als je beter af bent met je huidige contract, ik heb nog bijna 4,5 jaar een vast contract en ga er zeker op achteruit met de nieuwe regeling.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 20-09-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:56

Wanneer je nog een vast voordeliger contract hebt veranderd er toch niets.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:57

Zou het niet voor iedereen gelden?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:59

Het is een plafond toch, dus als je het plafond niet raakt, dan is er nix aan de hand toch?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:05

fokfanaat schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit met het prijsplavond als je beter af bent met je huidige contract, ik heb nog bijna 4,5 jaar een vast contract en ga er zeker op achteruit met de nieuwe regeling.

Hier wij net zo, als ik de screenshots van eerder met de prijzen van januari zie, zitten wij daar ook onder

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:18

Sanet schreef:
Het is een plafond toch, dus als je het plafond niet raakt, dan is er nix aan de hand toch?

Maar plafond in verbruik toch, en daar kom ik wel aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:24

Plafond in prijs , zit je er boven betaal je de geldende prijs maar voor mensen met een vast contract tegen nog lagere prijzen geldt het niet. Pas wanneer je over moet schakelen bij aflopend contract krijg je de eerste hoeveelheid stroom en gas tegen vooraf vastgestelde prijzen. En voor mensen die nu al met een variabel contract zitten en meer betalen geldt het ook.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:27

Dat zou heel fijn zijn.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:48

BigOne schreef:
Plafond in prijs , zit je er boven betaal je de geldende prijs maar voor mensen met een vast contract tegen nog lagere prijzen geldt het niet. Pas wanneer je over moet schakelen bij aflopend contract krijg je de eerste hoeveelheid stroom en gas tegen vooraf vastgestelde prijzen. En voor mensen die nu al met een variabel contract zitten en meer betalen geldt het ook.

Ik vraag me nu af of het ook voor dynamisch geldt of dat ik nu een variabel contract moet afsluiten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:49

fokfanaat schreef:
Dat zou heel fijn zijn.

Idd!
Ik heb nog een jaar te gaan op een 3 jarig contract, zelfs met de prijzen van het plafond zou ik echt heel veel meer gaan betalen dan nu.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:07

Liezel1 schreef:
fokfanaat schreef:
Dat zou heel fijn zijn.

Idd!
Ik heb nog een jaar te gaan op een 3 jarig contract, zelfs met de prijzen van het plafond zou ik echt heel veel meer gaan betalen dan nu.

Het verschil is dat je niet nóg meer gaat betalen. Dus in plaats van 3,50 per m3 gas betaal je 1,20m3 aan gas. Dat scheelt nogal.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:27

[url]Schatting kabinet: prijsplafond energie levert gemiddeld huishouden 2280 euro per jaar op - https://nos.nl/l/2445305[/url]

Verlaging energiebelasting gaat er alleen wél af. Mooi Klote! Want met een vast contract profiteerde ik daar óók van. Dus mijn energierekening gaat juist duurder worden als de belasting weer omhoog gaat -:(-

Ze hadden beter én én kunnen doen, zodat iedereen wat aan de maatregelen heeft én niet alleen de mensen met een variabel contract.

Scheelt hier toch behoorlijk wél of geen belastingkorting.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:30

mvdende schreef:
[url]Schatting kabinet: prijsplafond energie levert gemiddeld huishouden 2280 euro per jaar op - https://nos.nl/l/2445305[/url]

Verlaging energiebelasting gaat er alleen wél af. Mooi Klote! Want met een vast contract profiteerde ik daar óók van. Dus mijn energierekening gaat juist duurder worden als de belasting weer omhoog gaat -:(-

Ze hadden beter én én kunnen doen, zodat iedereen wat aan de maatregelen heeft én niet alleen de mensen met een variabel contract.

Scheelt hier toch behoorlijk wél of geen belastingkorting.

Je krijgt wel de energietoeslag, terwijl je niet meer kwijt bent. Wat is het probleem? Je wil gratis wonen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:40

Echt he......ik snap sommigen echt niet meer

Ben blij voor degenen die eindelijk er profijt van hebben

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:50

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Blijf op discussie reageren en niet tegen elkaar persoonlijk gericht
Laatst bijgewerkt door ynskek op 21-09-22 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:51

Dat heeft niks met profijt hebben te maken. De belasting lager heb ik ook voordeel van
Echter heb ik net geen recht op de 1300 euro en door mijn relatief lage verbruik van stroom maar hoger gas waar ik weinig aan kan doen profiteer ik niet echt heel ruim.van de aangekondigde prijs plafonds. Wat ik heb gerekend zou de prijskorting de verhoogde belasting opheffen en ga ik per saldo meer betalen per maand dadelijk ipv minder door de verhoogde belasting ;(

Purny en daarboven jullie spelen naar op de man -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 20-09-22 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:53

Ik dacht dat jij ging emigreren?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:54

Half wel maar ik blijf in nl ook stroom en gas betalen deels daarna en voor het zover is moet ik wel alles nog steeds ophoesten.

Dus de maatregelen zijn ook van mij nog steeds van toepassing.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:58

Energietoeslag of niet. Ik baal gewoon dat ik straks méér geld kwijt ben aan energie ipv minder zoals de overheid liep te verkondigen.

En het is niet alleen de energie die verschrikkelijk duur geworden is... óók de boodschappen zijn mega duur geworden! De zorgverzekering gaat straks weer behoorlijk omhoog. Diervoer is schreeuwend duur. Om over de benzineprijs nog maar niet te spreken. En parkeerkosten rijzen óók de pan uit. Morgen "even" middagje Erasmus, €4,26 per uur. Dat zijn géén leuke prijzen meer...

Kortom, elke cent die er extra binnen komt is gewoon hard welkom. En als de belasting korting er dan af gaat, kost mij dat gewoon wéér een klap geld. Ergens houdt het wel op met wat je nog kan betalen als alles zo duur wordt.