Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
fokfanaat schreef:Ik ben wel benieuwd hoe dat zit met het prijsplavond als je beter af bent met je huidige contract, ik heb nog bijna 4,5 jaar een vast contract en ga er zeker op achteruit met de nieuwe regeling.
BigOne schreef:Plafond in prijs , zit je er boven betaal je de geldende prijs maar voor mensen met een vast contract tegen nog lagere prijzen geldt het niet. Pas wanneer je over moet schakelen bij aflopend contract krijg je de eerste hoeveelheid stroom en gas tegen vooraf vastgestelde prijzen. En voor mensen die nu al met een variabel contract zitten en meer betalen geldt het ook.
Liezel1 schreef:fokfanaat schreef:Dat zou heel fijn zijn.
Idd!
Ik heb nog een jaar te gaan op een 3 jarig contract, zelfs met de prijzen van het plafond zou ik echt heel veel meer gaan betalen dan nu.
mvdende schreef:[url]Schatting kabinet: prijsplafond energie levert gemiddeld huishouden 2280 euro per jaar op - https://nos.nl/l/2445305[/url]
Verlaging energiebelasting gaat er alleen wél af. Mooi Klote! Want met een vast contract profiteerde ik daar óók van. Dus mijn energierekening gaat juist duurder worden als de belasting weer omhoog gaat![]()
Ze hadden beter én én kunnen doen, zodat iedereen wat aan de maatregelen heeft én niet alleen de mensen met een variabel contract.
Scheelt hier toch behoorlijk wél of geen belastingkorting.