Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:37

Menino schreef:
Verschrikkelijk. Winkelen is leuk en inspirerend. Maar je wordt genaaid waar je bij staat. Je kunt beter alles online kopen. Ben nu helemaal into de veilingsite ala troostwijk en bva auctions. Daar heb je echt leuke dingen voor weinig :D Precies niets wat we nodig hebben momenteel, maar het houdt me lekker bezig :D

Ik kan nog wat inspiratie gebruiken.
In onze nieuwe huis zit een prima badkamer. Extreem degelijk. Niets fancy. Kitwerk moet wel vervangen worden want dat is viezig. We wilden het zelf een goedkope touch-up geven,

Huidige situatie:

[ [url=m/ula8Dl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B4Klds.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rPadaS.jpg]Afbeelding[/url] ]

We dachten erover om mss de vloertegels te verven of een tegellaag overheen te doen. En het bad en doucherand te betegelen met zoiets:

[ Afbeelding ]

Alleen geen idee of het dan te "chunky" wordt. Tegels eruit slopen vinden we wat teveel gedoe.

Jullie ideeen of meningen :D ?

Ik begrijp precies wat je bedoeld. Prima badkamer maar elke keer als je staat te douchen krijg je de behoefte te verbouwen. Persoonlijk zou ik mezelf (proberen) te beheersen en op een moment dat het je financieel beter uitkomt de badkamer op de schop te doen. De touch-up die jij in gedachten hebt is meer werk en duurder dan je denkt. En je loopt het risico in een ketting reactie te komen waardoor uiteindelijk de hele badkamer toch nog gedaan wordt.

gonniee

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:45

Nieuwe kit gaat al een verschil geven denk ik inderdaad en aankleding met mandjes, geurstokjes, handdoeken, planten etc wellicht ook. Niet dat je het vol moet stouwen, maar wat meer aankleding in een rustige tint haalt het witte er wellicht ook al deels af. Misschien een rieten matje of een mat die eigenlijk voor buiten bedoeld is? Die heb je tegenwoordig in zoveel mooie motieven. En dan hoef je niet aan een fluffy oldschool badmat ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 12:01

Als alternatieve vloerbedekking is het misschien ook een idee om eens te zoeken op spagettimat. Dit is een kunststof vloerbedekking wat zacht/warm masserend aanvoelt aan blote voeten en is in een hoop kleuren verkrijgbaar. Het is volkomen bestand tegen vocht en kan ook simpel even verwijderd worden om de tegels er onder schoon te maken.

Ik heb het ook in mijn douche liggen en ben er erg tevreden over.

Afbeelding
https://entreematshop.vloermatten.com/i ... 0x1000.jpg

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:09

Ik kom hier even binnenvallen. Wij zijn bezig met een renovatie van ons recent aangekochte huis. We hebben hier nieuwe kozijnen in laten plaatsen waar draai/kiepramen in zitten. Hartstikke blij mee, maar nu we opzoek zijn naar raamkleding is het een drama... We willen de ramen echt open kunnen doen met de raambekleding dicht / naar beneden.

Heeft iemand hier dé gouden tip voor fijne raambekleding voor draai/kiepramen? Het liefst rolgordijnen of jaloezieën...

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:26

Je kan kijken bij de kwantum, heb daar jaren terug in ons oude huis plissegordijnen voor een draaikiep raam gehad, en dat hangt nog steeds bij de nieuwe bewoners. Pas alleen wel op met katten, ik had speciale rekjes voor het raam zodat ze er niet tussen konden komen, die van mij waren namelijk gek op gordijnkettingslopen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:29

AnnevM schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Wij zijn bezig met een renovatie van ons recent aangekochte huis. We hebben hier nieuwe kozijnen in laten plaatsen waar draai/kiepramen in zitten. Hartstikke blij mee, maar nu we opzoek zijn naar raamkleding is het een drama... We willen de ramen echt open kunnen doen met de raambekleding dicht / naar beneden.

Heeft iemand hier dé gouden tip voor fijne raambekleding voor draai/kiepramen? Het liefst rolgordijnen of jaloezieën...

Wij laten de raamdecoratie -behalve gordijnen- direct op het kozijn zetten. Dan 'draaien' die mee zodra je ze open doet. De gordijnen doen we niet in de dag, maar vanaf het plafond en volledig het 'raamgat' bedekkend :j

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 19:33

Bedankt voor de fijne reacties! :)

IMANDRA, hebben jullie dan ook kunststof kozijnen? Hoe laten jullie deze raambekleding op het kozijn monteren? Als je een site of voorbeeldje ervan zou hebben heeeeel graag, ben echt het spoor bijster inmiddels :') Zie wel verschillende plakoplossingen, magneetstrips en steuntjes, echter wil ik dit dan ook op de ramen/glas die > 180 cm breed zijn, en die breedte wordt dan veelal niet geleverd voor dit soort systemen… Vind het lelijk om een plakstrip op een draaiend kozijn te doen, en dan ernaast het rolgordijn aan het plafond te monteren voor het ‘vaste glas’.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:18

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:30

Afbeelding
Afbeelding

Mijn camera doet het niet goed, dus vandaar die rare gloed. Maar ik heb ook sinds 2 weken kunststof kozijnen op een heel groot raam. Ik heb plissé dat met magneten op het kozijn geplakt zitten. Ideaal om weg te halen en te zemen. Mijn vensterbanken moeten overigens nog geplaatst worden, niet dat jullie denken dat het zo klaar is :D

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:41

Needje, dankjewel voor het meedenken! Ziet er goed uit maar is me net iets te opvallend haha.

x_Elise, gaaf zo! Dit lijkt mij ook wel een goede oplossing; fijn om te zien dat dit ook gewoon kan op het bredere glas! Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt / welke dat zijn?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:54

Oooh dat is wel mooi! Wij zijn al halfjaar in discussie over de raambekleding. Willen niet hetzelfde. Maar denk dat mijn man dit wel een mooie oplossing gaat vinden!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:00

Afbeelding
Dit is trouwens in de badkamer, zijn metalen jaloezieën. Dit kan niet op zo’n groot oppervlak zoals bij mijn andere ramen. Daarbij ben ik een perfectionist en zouden de lijnen nooit gelijk kunnen lopen tussen het vaste raam en het kiep/kantel gedeelte.
Merk zou ik zo even moeten kijken. Ik heb alles in 1x laten plaatsen. Er komen nog natuurstenen vensterbanken onder, die konden achteraf pas ingemeten worden.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:12

Ziet er goed uit! Thanks voor het delen :)

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:24

Keje is het merk :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 21:55

AnnevM schreef:
Bedankt voor de fijne reacties! :)

IMANDRA, hebben jullie dan ook kunststof kozijnen? Hoe laten jullie deze raambekleding op het kozijn monteren? Als je een site of voorbeeldje ervan zou hebben heeeeel graag, ben echt het spoor bijster inmiddels :') Zie wel verschillende plakoplossingen, magneetstrips en steuntjes, echter wil ik dit dan ook op de ramen/glas die > 180 cm breed zijn, en die breedte wordt dan veelal niet geleverd voor dit soort systemen… Vind het lelijk om een plakstrip op een draaiend kozijn te doen, en dan ernaast het rolgordijn aan het plafond te monteren voor het ‘vaste glas’.

We hebben wel hout, dat zal nog wel verschil maken… rolgordijnen worden gewoon echt op de raam geplaatst met rails waarmee ze dicht gaan. Lamellen hangen gewoon aan de bovenkant van de raam ipv in de dag :j. Volgens mij gewoon ‘echt’ gemonteerd dus niet met magneet of plak. Wij doen het via Ambiance, deels ook omdat we ze smart willen! Misschien hebben zij voorbeelden op de site?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 07:43

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:51

x_Elise schreef:
[ [url=m/eEaSph.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zJDmck.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn camera doet het niet goed, dus vandaar die rare gloed. Maar ik heb ook sinds 2 weken kunststof kozijnen op een heel groot raam. Ik heb plissé dat met magneten op het kozijn geplakt zitten. Ideaal om weg te halen en te zemen. Mijn vensterbanken moeten overigens nog geplaatst worden, niet dat jullie denken dat het zo klaar is :D

Soort van industriële look :D

Wel mooi. Wij hebben ook rolgordijnen direct op de kozijnen. Die zijn dan wel van hout maar voor kunststof zijn er ook opties.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:55

karijn schreef:
x_Elise schreef:
[ [url=m/eEaSph.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zJDmck.jpg]Afbeelding[/url] ]

Soort van industriële look :D

Wel mooi. Wij hebben ook rolgordijnen direct op de kozijnen. Die zijn dan wel van hout maar voor kunststof zijn er ook opties.

Ja want bij (onze) nieuwbouw hebben ze er geen rekening mee gehouden dat mensen graag dat soort raamdecoratie in de dag willen hebben, bóven het raam.. de 3cm ruimte die we daar hebben is daar niet genoeg voor :))

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:27

Wie heeft er een ronde eettafel? En wat vind je er van?
Ik roep al jaren dat ik een ronde eettafel wil. Elke keer uitgesteld tot na de verbouwing, maar daarop wachten duurt me intussen te lang. Dus dan maar vóór de verbouwing een andere eettafel.
Nu hoor ik van een aantal mensen dat ze een ronde eettafel toch niet zo praktisch vinden, oa in de ruimte. En je raadt het, nu ga ik twijfelen :o . Dus ik dacht ik ga naar meer ervaringen vragen.
Wat ik in gedachten heb: een ronde tafel met middenpoot van 130 tot max 140 cm. We hebben 6 eetkamerstoelen zonder armleuning. We hebben beperkt ruimte vandaar dat ik twijfel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:31

Ja het ligt eraan waarvoor je hem gaat gebruiken. Voor een kleine ruimte is een ronde eettafel top. Maar als je er ook gaat laptoppen, knutselen en dat soort ongein heb je wel minder ruimte natuurlijk. Hoewel een wat grotere ronde eettafel dat ook wel weer oplost.

Al met al weinig te klagen gehad over de ronde eettafels die wij gehad hebben. Maar nu we een wat ruimere woonkamer hebben kijk ik wel uit naar een lekker ruime eettafel waaraan ik kan studeren en tekenen :j . Maar voor alleen eten: no problem at all.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:39

Het is bij ons de bedoeling echt als eettafel en "borrelen" met vrienden. Incidenteel dat 1 van de kinderen er misschien huiswerk aan zal maken.
De plaats waar hij zou moeten staan is trouwens 3.20 bij 4 meter. Maar het smalste stuk heeft een een doorloop.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:42

Ik heb een ronde en ik vind het wel fijn. Is een 130 en heb 5 stoelen. Kunnen wel prima 6 aan.Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:50

@winged: je zult er idd prima met 6 personen/stoelen aan kunnen zitten, maar als je de stoelen ver onder de tafel wilt schuiven bij niet gebruik kun je er geen 6 kwijt. Je ziet nu al dat de 5 stoelen met de zittingen tegen elkaar aan komen. Dus het benodigde grondoppervlak zal dan flink toenemen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:13

En een ovale tafel?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:15

Zijn er mensen met zwart stalen deuren en nog een witte board deur in dezelfde ruimte? Is dit een rare combinatie of juist geen probleem?
Ik zou graag een stalen deur hebben naar de hal, maar heb in de woonkamer ook een witte board deur naar de warmtepomp. Je hebt ook staal met mat glas, maar ook dan heb je 2 verschillende deuren dus is dat dan zoveel mooier als één staal en 1 witte deur?
Ze zitten vrij dicht bij elkaar, links de kast, rechts naar de gang. (En in de gang nog een toiletdeur waar ik ook over twijfel..)
Afbeelding