Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:27

Wat een leuke vaasjes Marlies.
Ik vind pianomuziek ook fantastisch. De stemmer is er nu. Zelfs hij vindt het een goede marktplaatsvondst (85 eurootjes).

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:03

Wanneer ik moet leren voor een toets of examen leer ik altijd met pianomuziek op. De vaasje zijn super leuk!

Hier zijn ze een muur in de woonkamer en een muur de slaapkamer opnieuw wezen stucen. Ik mag het niet zeggen, maar ik ben best wel teleurgesteld. De muren zijn zo kwetsbaar en gevoelig. Maar goed, komt vast wel goed....

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:07

Leuk de piano!

Even een vraagje:

Afbeelding

Ik vind deze tafel heel mooi, maar op de website waar ik hem tegen kwam is het voor ons helaas niet de juiste maat.

Iemand enig idee waar ik zo'n exemplaar kan vinden? Kom er met de zoekterm op Google niet echt uit..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:36

Welke maat zoek je?

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:29

2 meter :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:38

2 meter bij 90 cm? Dat kan een lange zoektocht worden, wij zochten een tafel voor mij om aan te studeren, ik wilde hem 2 meter bij 90 cm, die waren er bijna niet of niet mooi. Ze worden al snel 1 meter of breder.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:46

Ja of 2 bij 1 kan ook inderdaad. ;)

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:54

Ik kwam net ongeveer zo een soort tafel tegen in het boekje van de Leen Bakker. Misschien eens een optie om daar te gaan kijken, zal wel ander kwaliteit zijn maar ik vind hem wel mooi. :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:55

Gisteren scheen het avondrood precies naar binnen ..

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:08

Dat is een mooie sfeerfoto :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:14

Je kunt ook even op de website van de troubadour kijken, meen me te herinneren dat zij zo’n soort tafel hadden staan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:52

Lees hier af en toe mee voor inspiratie, maar wil nu toch ook weer iets delen.

Voor diegenen die een warme, maar toch neutrale kleur voor op de muren zoeken misschien een tip!

De kleur heet klei en is een mengkleur van Praxis, een soort taupe die warmte geeft maar de kamer niet donker maakt. Hij verzacht eigenlijk de contrasten in je interieur en zorgt voor een rustig geheel.
Kan me wel voorstellen dat het voor sommige iets te roze-achtig is :=

Voor:

Afbeelding
Afbeelding

Na:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:58

Mooi, veel warmer zo :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:40

_Nancy_ schreef:
Leuk de piano!

Even een vraagje:

[ [url=m/aPteU1.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind deze tafel heel mooi, maar op de website waar ik hem tegen kwam is het voor ons helaas niet de juiste maat.

Iemand enig idee waar ik zo'n exemplaar kan vinden? Kom er met de zoekterm op Google niet echt uit..

Zen in Wijchen misschien?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:41

Heel mooi eekhoornerik, veel warmer zo

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 14:23

Thanks! Het stomme is dat ik het altijd koud had in huis.
Maar nu staat de verwarming een graadje lager, psychologisch effect waarschijnlijk maar vind het wel frappant :j

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 23:10

_Nancy_ schreef:
Leuk de piano!

Even een vraagje:

Niet precies hetzelfde. Maar ik vond deze gelijkaardige tafels van 2 meter op de website van Weba, maar dat is enkel in België denk ik.
https://www.weba.be/nl/eetkamer/tafels/eettafels/tafel-cascade-200x100cm-130302-188.html
https://www.weba.be/nl/eetkamer/tafels/eettafels/tafel-canyon-200x95cm-130382-016.html

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:30

_Nancy_ schreef:
Leuk de piano!

Even een vraagje:

Ik heb die van mij op maat laten maken bij een houtbedrijf. Niet in deze kleur maar je kunt een hoop met oude balken en verschillende soorten lak. Misschien is dat een idee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:41

Die tafel zou ik idd ook zelf maken. Oude balken kun je op veel plekken zo kopen en die poten ook. Scheelt je een kapitaal :)

Ik heb ook mijn woonkamer weer de halfjaarlijkse make-over gegeven :)
Hier een kleine impressie van de nieuwe woonkamer van links naar rechts :D

Poes heeft dit keer een lichtgrijs bontje en het tafeltje krijgt nog een houten blad... (dienblad van de Action)

Afbeelding

Modern hangplankje aan de muur (iets aangepast, want het origineel vond ik te breed) en de bamboebekers heb ik iets aflopend ingekort. De lampvoet is gemaakt van een wc-borstelhouder van bamboe :) (alles Action)

Afbeelding

Bank met nieuwe kleed en tafeltjes. Het ene tafeltje is gemaakt van een bamboe-draaiplateau (Action) vastgemaakt aan een omgekeerde plantenstandaard van metaal (Kwantum).

Afbeelding

Ondiepe rekjes (Action) aan de muur en het blokkentafeltje/krukje. Achter de bank staat het bijbehorende blokkenlampje nu beiden met een donkergrijs geverfde kap.

Afbeelding
Afbeelding

Alles is bewust erg minimalistisch gehouden wat versterkt wordt door het grote kleed en de kleine lichte tafeltjes.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:39

Wat gaaf allemaal Dubbeldun! Heb je dat allemaal zelf bedacht en gemaakt?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:50

Jij bent écht creatief!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:31

Alle tafeltjes en lampen zijn zelf gemaakt of vermaakt :) op dat kleine tafeltje met het lichtgrijze blad na. Ik denk er over om die nog lichtgrijze dip-dye poten te geven.

Ik krijg zulke leuke reacties op de bamboevoetlamp. Niemand wil geloven dat dat een wc-borstelhouder is geweest :D (nieuw uiteraard :D )
https://www.action.com/nl-be/p/toiletborstel6/

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:10

Grmbl...Ik heb First World Problems … :\

Het begon met een klein half jaar geleden dat ik een nieuwe bank wilde.
Zoals jullie misschien nog wel weten, liep dat wat "uit de hand" met een volledige schilderbeurt en een her-inrichting van de woonkamer :')
Onlangs is de bank geleverd :+: en ik toog met een kussenhoes van de bank naar de K.wan.tum om te kijken voor gordijnen; het laatste project dat nog moest.
Affijn, stofje op het oog daar en opdracht gegeven tot inmeten -want onze woonkamer is heel hoog en dus best lastig om zelf te doen.
Ondertussen bleek echter al dat, door de hoogte van de woonkamer, stofkeuze nr 1 niet kon -O-
Dus keuze nr 2 gemaakt; dat was wel een stof die ze meer dan 300 cm hoog konden maken.

Gisteren is de "inmeetmeneer" geweest en met de officiële meetgegevens toog ik vandaag vol goede zin naar de winkel om de gordijnen te gaan laten maken.
Is stofje nr2 (tijdelijk?) niet meer leverbaar :x En de stoffen die wél in de hoogte gemaakt worden, zijn maar heel beperkt, plus ik had het kussensloop nu natuurlijk niet bij me.
Plus het idee is/was dat ik een dúnne/soepele stof wilde omdat het kamerbreed/hoog best een oppervlakte is en ik wil niet van die enorme zware/grote/dikke lappen stof in de hoeken hebben hangen als de gordijnen open zijn. 8)7
Zucht... dus nu moet ik óf toch een keuze maken uit de K.wan.tum-stoffen en ze lekker handig daar laten maken + ophangen (incl gordijnrails monteren), óf ik moet ergens anders stof regelen en iemand die het maakt en zélf de rails aan mijn torenhoge betonnen plafond krijgen... ^)

Nu heb ik twee vragen aan jullie:
1) Wélke kleur gordijnen zouden jullie kiezen bij dit interieur?
2) Hebben jullie ervaring met gróte oppervlaktes gordijn i.c.m. de soort stof? (HxB 3m64 x 5m46)

Afbeelding
( https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/1335 ... er-merken# )
Afbeelding

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:41

De kleur van de gordijnen hangt af van smaak. En wil je inbetweens? Lichtdicht of juist linnen? De meeste verduisterende gordijnen zijn niet zwaar.

Kijk eens bij voordeelgordijnen of curtaincy.

Ik heb gordijnen van Leen Bakker en Voordeelgordijnen. Beide ben ik tevreden over.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 06-04-19 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:01

Wesco schreef:
De kleur van de gordijnen hangt af van smaak. En wil je inbetweens? Lichtdicht of juist linnen? De meeste verduisterende gordijnen zijn niet zwaar.

Het liefst inbetweens/vitrage/linnen :)