Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElSea schreef:Niello schreef:We twijfelen of we de badkamerwand buiten de douche willen tegelen of stucen. Muur moet iig wit en waterdicht worden. Hebben jullie ervaring met stucen in de badkamer?
Yes mijn badkamer is grotendeels gestuct en wc ook. Goede waterafstotende en waterafschrobbare verf gekocht en het ziet er nog steeds heel goed uit. Makkelijk schoon te houden. Er staan wel foto's in mijn berichten
Marieke1495 schreef:Hoi!
Nadat wij beneden onze badkamer helemaal aangepakt hebben is nu boven aan de beurt. Spullen zijn besteld, vloertegels hadden we nog over en bevallen prima dus die gaan we ook gebruiken. Ik zou graag op de wand willen stucen en iets van roze/zalm/terra tegels willen maar kan nog niet vinden wat ik in mijn hoofd heb. Toevallig hier iemand die zoiets heeft/tegen is gekomen?
Earth schreef:Marieke1495 schreef:Hoi!
Nadat wij beneden onze badkamer helemaal aangepakt hebben is nu boven aan de beurt. Spullen zijn besteld, vloertegels hadden we nog over en bevallen prima dus die gaan we ook gebruiken. Ik zou graag op de wand willen stucen en iets van roze/zalm/terra tegels willen maar kan nog niet vinden wat ik in mijn hoofd heb. Toevallig hier iemand die zoiets heeft/tegen is gekomen?
Jawel. Wat voor stijl zoek je/ Grote tegels? Hexagon? Marmer look?
[ Afbeelding ]
Foto is van Tegelsinhuis, niet bestellen daar, zijn nogal beunhazen. Maar voor het idee.
[ Afbeelding ]
https://bsxl.nl/pub/media/catalog/produ ... 20-2_3.jpg
https://sanitairkamer.nl/dtg-baldo-wand ... hAQAvD_BwE
Of meer:
https://tegelmegashop.nl/media/catalog/ ... 30x30.webp
[ Afbeelding ]
Edit: Wij hebben dus zo'n marmeren wand. Niet in deze kleur, maar in een bruintint. Dat lijkt op zo'n voorbeeldplaatje superdruk, maar in werkelijkheid valt dat onwijs mee.
Earth schreef:Haha duidelijk. En neig je meer naar roze of meer naar terra cotta? Dat is nogal een verschil
Of er precies tussenin![]()
[ Afbeelding ]
Marieke1495 schreef:Hoi!
Roodvos schreef:Marieke1495 schreef:Hoi!
Maak anders even een afspraak bij Julius van der Werf, die hebben een showroom in Sneek:
https://www.juliusvanderwerf.nl/
MarjanB schreef:Ff provisorisch getekend
Als de muur draag muur is, dan wc apart en hal iets door trekken naar bovenste slaapkamer. In onderste slaapkamer het stukje er bij pakken.
[ [url=m/E1FGGt.jpg]Afbeelding[/url] ]
MarjanB schreef:Oh als die muur 3.73 is dan heb je wel zat ruimte. Denk dat als je 60cm aan weerszijden van het bed hebt dat ruim genoeg moet zijn? Dan houd je nog genoeg ruimte over
Denise_Storm schreef:[ [url=m/uczkJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]
De grootste slaapkamer in 2en delen. En dan de badkamer verplaatsen naar de slaapkamer rechtsonder? Dan kan je van de huidige badkamer een inloopkast maken? Je kan ook nog overwegen om in de huidige badkamer het toilet apart te doen en dan een stukje bij de nieuwe badkamer betrekken en daar je wastafels in maken. Snap je wat ik bedoel? Haha
[ [url=m/LBj9pl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dan kan er denk een bad onder het raam en een muurtje of scherm naast voor een inloopdouche.
Earth schreef:Dat laatste is geen gek idee. En wat betreft het bad, denk buiten de lijnenBij Kopen zonder kijken hebben ze ook 2 keer een bad in een andere ruimte geplaatst. 1 keer in de kleedkamer, 1 keer in de hoofdslaapkamer. Dat vind ik zo gek nog niet. Zo zou het bijv ook op zolder kunnen.
Denise_Storm schreef:Earth schreef:Dat laatste is geen gek idee. En wat betreft het bad, denk buiten de lijnenBij Kopen zonder kijken hebben ze ook 2 keer een bad in een andere ruimte geplaatst. 1 keer in de kleedkamer, 1 keer in de hoofdslaapkamer. Dat vind ik zo gek nog niet. Zo zou het bijv ook op zolder kunnen.
Dit wilde ik ook opperen ja. Bij het laatste seizoen hebben ze dat inderdaad ook gedaan, aan de badkamermuur in de slaapkamer een bad geplaatst. Dat was ook goed te doen qua leidingen enzo.
Dus dan zou ik nog zoiets overwegen:
[ [url=m/lq7cOs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik weet niet hoeveel slaapkamers je nodig hebt, maar anders kan het ook in die slaapkamer rechtsonder.