Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:07

Hoi!
Nadat wij beneden onze badkamer helemaal aangepakt hebben is nu boven aan de beurt. Spullen zijn besteld, vloertegels hadden we nog over en bevallen prima dus die gaan we ook gebruiken. Ik zou graag op de wand willen stucen en iets van roze/zalm/terra tegels willen maar kan nog niet vinden wat ik in mijn hoofd heb. Toevallig hier iemand die zoiets heeft/tegen is gekomen?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:09

ElSea schreef:
Niello schreef:
We twijfelen of we de badkamerwand buiten de douche willen tegelen of stucen. Muur moet iig wit en waterdicht worden. Hebben jullie ervaring met stucen in de badkamer?

Yes mijn badkamer is grotendeels gestuct en wc ook. Goede waterafstotende en waterafschrobbare verf gekocht en het ziet er nog steeds heel goed uit. Makkelijk schoon te houden. Er staan wel foto's in mijn berichten :)

Hier ook! Dit gaan we in de andere badkamer ook doen.

Afbeelding

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:25

Marieke1495 schreef:
Hoi!
Nadat wij beneden onze badkamer helemaal aangepakt hebben is nu boven aan de beurt. Spullen zijn besteld, vloertegels hadden we nog over en bevallen prima dus die gaan we ook gebruiken. Ik zou graag op de wand willen stucen en iets van roze/zalm/terra tegels willen maar kan nog niet vinden wat ik in mijn hoofd heb. Toevallig hier iemand die zoiets heeft/tegen is gekomen?

Jawel. Wat voor stijl zoek je/ Grote tegels? Hexagon? Marmer look?

Afbeelding

Foto is van Tegelsinhuis, niet bestellen daar, zijn nogal beunhazen. Maar voor het idee.

Afbeelding
https://bsxl.nl/pub/media/catalog/produ ... 20-2_3.jpg

https://sanitairkamer.nl/dtg-baldo-wand ... hAQAvD_BwE

Of meer:
https://tegelmegashop.nl/media/catalog/ ... 30x30.webp

Afbeelding

Edit: Wij hebben dus zo'n marmeren wand. Niet in deze kleur, maar in een bruintint. Dat lijkt op zo'n voorbeeldplaatje superdruk, maar in werkelijkheid valt dat onwijs mee.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:37

Earth schreef:
Marieke1495 schreef:
Hoi!

Jawel. Wat voor stijl zoek je/ Grote tegels? Hexagon? Marmer look?

[ Afbeelding ]

Foto is van Tegelsinhuis, niet bestellen daar, zijn nogal beunhazen. Maar voor het idee.

[ Afbeelding ]
https://bsxl.nl/pub/media/catalog/produ ... 20-2_3.jpg

https://sanitairkamer.nl/dtg-baldo-wand ... hAQAvD_BwE

Of meer:
https://tegelmegashop.nl/media/catalog/ ... 30x30.webp

[ Afbeelding ]

Edit: Wij hebben dus zo'n marmeren wand. Niet in deze kleur, maar in een bruintint. Dat lijkt op zo'n voorbeeldplaatje superdruk, maar in werkelijkheid valt dat onwijs mee.

Ja dat was inderdaad weinig informatie. :+
Ik ben gek van hexagon, maar dan de grotere versie, die wij beneden ook hebben. Ook 'gewone' vierkant/rechthoek tegels vind ik mooi. :) Vind visgraad ook erg mooi, maar dat wordt te druk vrees ik voor het oppervlak waar het om gaat. Met marmer heb ik hélemaal niets :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:39

Haha duidelijk. En neig je meer naar roze of meer naar terra cotta? Dat is nogal een verschil :P

Of er precies tussenin :P
Afbeelding

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:52

Earth schreef:
Haha duidelijk. En neig je meer naar roze of meer naar terra cotta? Dat is nogal een verschil :P

Of er precies tussenin :P
[ Afbeelding ]

Ik ga dan inderdaad meer voor de zalm/licht roze kant. Die hexagon die je plaatste vind ik erg mooi! :)

Afbeelding
Zoiets.

Maar... Het gaat om een groot oppervlak, en ben bang dat het snel te druk wordt met deze maat. Ik heb net even gemeten, ik ga liever voor een maat rond de 34 cm.

Wij hebben in de WC 17 cm, dat vind ik prachtig, op zon klein oppervlak in ieder geval. :)

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:01

Ja ik denk ook dat dat wel druk wordt. Maar die maat is denk ik wel lastig te vinden. Maar niet onmogelijk. Als je het aandurft, je kunt kijken op https://tile.expert/nl Dan koop je rechtstreeks bij de fabriek zeg maar. https://tile.expert/nl/tile/tonalite/exanuance/f/roze
Deze is trouwens wel heel rustig. Ik heb samples van deze tegel (wel in andere kleur) en is een goede kwaliteit. Heel mat met een lichte kleurschakeling. Dan wordt het al minder druk dan het voorbeeld wat jij geeft met verschillende kleurschakelingen per tegel.
https://tile.expert/nl/tile/ape/macba/f/roze Dez is wel erg roze :P Maar wel groot. Maar de terracotta daarvan is ook mooi!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:19

Marieke1495 schreef:
Hoi!

Maak anders even een afspraak bij Julius van der Werf, die hebben een showroom in Sneek:
https://www.juliusvanderwerf.nl/

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:58

Roodvos schreef:
Marieke1495 schreef:
Hoi!

Maak anders even een afspraak bij Julius van der Werf, die hebben een showroom in Sneek:
https://www.juliusvanderwerf.nl/

Yes dat gaan we inderdaad na de vakantie in ieder geval doen. Onze andere tegels komen daar ook vandaan. :)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 00:12

Ik lees al een tijdje mee, vindt het super leuk om alle metamorfoses te zien! Zelf hebben we in 2019 de badkamer nog verbouwd maar gezien nu de aankoop van een nieuwe woning mogen we weer :D

Het eerste waar we eigenlijk tegen aanlopen, wat is de beste indeling? Ik wil sowieso 2 wasbakken en daarvoor moet de badkamer waarschijnlijk groter worden. Sowieso een douche en mocht het lukken ook een bad (maar denk dat dat niet gaat lukken).

Maar ja, hoe, wat, welke muur verplaatsen etc? Wie wil meedenken en heeft misschien de oplossing waar we zelf nog niet aan hebben gedacht? :)

Afbeelding
De muur tussen badkamer en grote slaapkamer is mogelijk een draagmuur.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 06:56

Ff provisorisch getekend

Als de muur draag muur is, dan wc apart en hal iets door trekken naar bovenste slaapkamer. In onderste slaapkamer het stukje er bij pakken.

Afbeelding

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:42

MarjanB schreef:
Ff provisorisch getekend

Als de muur draag muur is, dan wc apart en hal iets door trekken naar bovenste slaapkamer. In onderste slaapkamer het stukje er bij pakken.

[ [url=m/E1FGGt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel! Die optie hadden we nog niet aan gedacht. Is ook een goede inderdaad, ik dacht aan die kant kunnen we niks doen door die draagmuur maar je kan natuurlijk wel een extra muur erbij zetten :)* Vraag me alleen af of die dan breed genoeg kan worden. Aan die kant van de slaapkamer komt wel het bed namelijk (180 cm)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:58

Oh als die muur 3.73 is dan heb je wel zat ruimte. Denk dat als je 60cm aan weerszijden van het bed hebt dat ruim genoeg moet zijn? Dan houd je nog genoeg ruimte over

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:36

Afbeelding

De grootste slaapkamer in 2en delen. En dan de badkamer verplaatsen naar de slaapkamer rechtsonder? Dan kan je van de huidige badkamer een inloopkast maken? Je kan ook nog overwegen om in de huidige badkamer het toilet apart te doen en dan een stukje bij de nieuwe badkamer betrekken en daar je wastafels in maken. Snap je wat ik bedoel? Haha

Afbeelding

Dan kan er denk een bad onder het raam en een muurtje of scherm naast voor een inloopdouche.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:02

MarjanB schreef:
Oh als die muur 3.73 is dan heb je wel zat ruimte. Denk dat als je 60cm aan weerszijden van het bed hebt dat ruim genoeg moet zijn? Dan houd je nog genoeg ruimte over

Ja, opzich wel, alleen nog nachtkastjes van 50 cm beide kanten en de muur van het toilet neemt ook nog iets ruimte in. Dus weet niet of het balkon dan nog bereikbaar is. Maar we gaan het eens uittekenen om te kijken hoe we uitkomen, thanks! :)

Denise_Storm schreef:
[ [url=m/uczkJ1.jpg]Afbeelding[/url] ]

De grootste slaapkamer in 2en delen. En dan de badkamer verplaatsen naar de slaapkamer rechtsonder? Dan kan je van de huidige badkamer een inloopkast maken? Je kan ook nog overwegen om in de huidige badkamer het toilet apart te doen en dan een stukje bij de nieuwe badkamer betrekken en daar je wastafels in maken. Snap je wat ik bedoel? Haha

[ [url=m/LBj9pl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan kan er denk een bad onder het raam en een muurtje of scherm naast voor een inloopdouche.

Dankjewel voor het meedenken! De grote slaapkamer was inderdaad ooit origineel 2 kamers, daardoor zitten er 2 deuren. We hebben dat wel overwogen (1 van de buren heeft namelijk inderdaad de indeling zoals in jou eerste tekening), maar de grote slaapkamer is toch ook wel heel fijn. De hond slaap bij ons op de kamer en dan heeft die lekker een ruime slaapplaats daar. Ook heb ik dan nog ruimte voor make-uptafel etc.

Echt moeilijk om een keuze te maken haha, en dan komt daarna de inrichting nog en welke tegels etc :=

Eventueel dacht ik ook nog hieraan:
Afbeelding

De wc wordt dan ongeveer 1m x 1.04m

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:58

Dat laatste is geen gek idee. En wat betreft het bad, denk buiten de lijnen :P Bij Kopen zonder kijken hebben ze ook 2 keer een bad in een andere ruimte geplaatst. 1 keer in de kleedkamer, 1 keer in de hoofdslaapkamer. Dat vind ik zo gek nog niet. Zo zou het bijv ook op zolder kunnen.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:56

Earth schreef:
Dat laatste is geen gek idee. En wat betreft het bad, denk buiten de lijnen :P Bij Kopen zonder kijken hebben ze ook 2 keer een bad in een andere ruimte geplaatst. 1 keer in de kleedkamer, 1 keer in de hoofdslaapkamer. Dat vind ik zo gek nog niet. Zo zou het bijv ook op zolder kunnen.

Dit wilde ik ook opperen ja. Bij het laatste seizoen hebben ze dat inderdaad ook gedaan, aan de badkamermuur in de slaapkamer een bad geplaatst. Dat was ook goed te doen qua leidingen enzo.

Dus dan zou ik nog zoiets overwegen:
Afbeelding

Ik weet niet hoeveel slaapkamers je nodig hebt, maar anders kan het ook in die slaapkamer rechtsonder.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:26

Ik zou t bed misschien ook wel onder de ramen zetten ipv tegen de rechter muur. Maar goed weet niet hoe de situatie is. Houd er van om tegenover de deur te slapen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 01:07

Wij verbouwen al even en zijn inmiddels wat nuchter geworden als er iets groots moet gebeuren. Als ik dus een bepaalde indeling ideaal zou vinden, zou ik het probleem met de draagmuur oplossen en het maken zoals je het graag zou zien.

Zijn er mensen met een whirlpool? Heb je ook een functie dat ze op temperatuur blijven zoals de buiten jacuzzi?
Moet een rondje zaken doen denk ik, maar ben in alle bekende zaken wel geweest en meestal staan er niet veel. En het is pas sinds laatste tijd en veel buiten in de jacuzzi echt gaan spelen.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:36

Denise_Storm schreef:
Earth schreef:

Dit wilde ik ook opperen ja. Bij het laatste seizoen hebben ze dat inderdaad ook gedaan, aan de badkamermuur in de slaapkamer een bad geplaatst. Dat was ook goed te doen qua leidingen enzo.

Dus dan zou ik nog zoiets overwegen:
[ [url=m/lq7cOs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet hoeveel slaapkamers je nodig hebt, maar anders kan het ook in die slaapkamer rechtsonder.

Ja de slaapkamer opofferen twijfelen we ook nog over, zijn nu nog met z’n 2en en hebben ook nog een grote zolder. Maar goed wel kinderwens dus weet niet of dat verstandig is. Zoals jouw tekening is denk ik de beste optie, gaan eens met aannemer overleggen hoe dat zit mocht het een draagmuur zijn. Wat superpony zegt is namelijk ook wel weer waar. We verwachten zeker wel 30 jaar in dit huis te zitten dus het beste is om het helemaal naar wens te maken, draagmuur of niet :)

In floorplanner even uitgetekend en lijkt te gaan qua maten (al moet het nog wel goed ingemeten worden, hebben de sleutel nog niet).

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt iedereen, super fijn wat nieuwe ideetjes! Soms staar je er zo lang naar dat je het niet meer ziet haha.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:36

Ik heb een vraagje, wij hebben onze badkamer bijna helemaal gesloopt, ik heb in de corona tijd al allemaal spullen gekocht, alleen nog geen douchegoot, ik dacht dat stelt niks voor. Nu zijn we even langs een zaak gegaan, want we staan op het punt daarvoor een gat te moeten maken, of plek waar die moet komen, dus nu moet ik hier wel even mee opschieten.

Mijn vraag, wij willen een zwarte en de verkoper zij dat dit er snel afgaat behalve als je een neemt die gepoedercoat is, deze kost dan 650 euro. Zijn er mensen met ervaring hiermee ??? Ik heb alles in het zwart. Anders word het een zilvere en dan doe ik er een tegel in, maar dan nog zie je dat zilvere randje natuurlijk.

Ik dacht, stel als ik een zwarte koop, dan koop ik er gelijk een extra losse plaat bij dat als die op den duur beschadigd door bijv er iets op te laten vallen ik in reserve heb. Voor 650 euro kan ik een heleboel reserve kopen zeg maar , indien dit mogelijk is.

Dus wie heeft wat in het zwart en is er positief en/of negatief over. Alle ervaringen zijn welkom. Graag merk of linkje erbij als dat kan :-)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:55

Ik heb een zwarte douchegoot. Het rooster zelf is nog helemaal zwart, het binnenste niet meer. Daar vlogen de stukken vanaf. Het randje begint nu een heel klein beetje, maar zelf vind ik het niet storend. Hij is wel afgewerkt met zwarte kit, dus bijna niet zichtbaar. Mijn douchegoot was geloof ik nog geen 100 euro. Als het rooster ook begint dan koop ik wel weer een ander roostertje hoor. Bij mij ligt het er nu bijna 2 jaar in (oktober)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 23:40

Ik denk dat het heel er verschilt wat de kwaliteit is. Bij onze overburen zijn de meeste zwarte onderdelen binnen een paar maanden al beschadigd, en dan hebben ze niet eens te hard schoon gemaakt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 02:03

Ik durfde zwart niet aan, maar gekeken naar kranen met PVD coating. Dan zouden ze langer mooi blijven, maar zijn gemiddeld wel 3x zo duur.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:45

Langzamerhand begint het hier ook te kriebelen om de badkamer aan te pakken. Ivm de doorlopende tegelvloer zou het dan ideaal zijn om ook meteen de keuken, losse toilet en gang te doen.

Iemand hier een positieve ervaring met een zaak die badkamers, keukens & vloeren doet in de regio tussen Amersfoort - Zwolle - Enschede - Arnhem? Ik hoop de rest van mijn leven in dit huis te blijven wonen, dus het hoeft niet budget.