Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:52

Judith: onze gietvloer word licht grijs, met 2 verschillende tinten door elkaar ^^
Wat een gedoe met jullie hypotheek zeg!
Voor mijn gevoel gaat het zeker hard haha, maar dat is alleen maar fijn!! De planning staat op december/januari mits alles goed gaat en het weer meewerkt.
Wij gaan de aankleding een combinatie geven tussen strak en landelijk :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:16

Oh ja, die hypotheek! Ben blij dat bij ons eindelijk alles rond is... Hoop ik...

Keuken was hier ook >10000.- We zouden aanvankelijk voor een goedkope keuken gaan, maar zoals altijd kwamen we toch tot de conclusie dat een (duurdere) keuken naar onze smaak minder storend zou gaan zijn op de lange termijn. Deze komt overigens wel bij een betere keukenzaak vandaag die bij het project zit aangesloten.

Bij ons is het metselwerk tot de zolderverdieping zo goed als klaar. Dan gaan hopelijk volgende week de bouwblokken gestapeld worden en dan kan het dak erop!
Van de week hebben we keramisch parket uitgezocht en zijn we het zo goed als eens over de kleur laminaat wat boven gaat komen. Binnenkort maar eens verf gaan bekijken en de inrichting van de kamers van onze meisjes. Dan gaat de tijd toch wel hard!

Voor degene die nog in afwachting zijn: hopelijk gaan ze snel met de bouw beginnen!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:02

Bij ons liggen de plafondplaten van de 1e verdieping erop ^^

Afbeelding

Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:04

Noviceh: die conclusie trokken wij ook bij de keuken. Heb je een foto? :)
Zijn ze al met het dak bezig?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:02

Josien hopelijk horen jullie snel iets!

liesje89 wat een gedoe zo. hopelijk wordt er nu eens doorgezet en komt de hypotheek erdoor

renate5 wat een gave keuken! alleen die schouw erboven vind ik persoonlijk wat te veel

judith wat balen dat de oplevering later wordt

Hedi bij jullie zijn ze ook lekker bezig en wat een mooie keuken!

noviceh wat grappig, bij ons hebben ze eerst het dak erop gedaan en nu zijn ze bezig met metselen

11 oktober mogen we binnen kijken *\o/* ik heb er zo veel zin in. ben ook benieuwd hoe lang het dan nog duurt voor de oplevering!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:24

Hopelijk hebben jullie de hypotheek snel rond!
Gelukkig zelf geen problemen daarmee gehad.

Gaat goed bij jullie zo te zien Hedi!

Bij ons helaas niet zulke vooruitgangsfoto's aangezien alles binnen gebeurt. Vorige week heeft de vloerensmeerder de 1e etage gedaan.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:05

Beetje stil hier geweest.

Wij zijn ondertussen aardig blij aan het worden, want 3 oktober word ons huis geplaatst :D , dan gaat het echt beginnen bij ons!

De verwachting qua oplevering is nu een beetje vaag geworden. Plaatsing is namelijk eerder dan gepland, maar oplevering is juist weer later dan verwacht.
Wat dus betekend dat ze er een heel stuk langer over gaan doen dan de bedoeling was... We wachten het maar even af...

Wel vervelend is dat de keukenzaak niet echt fijn wil meedenken.
Oplevering zou in de week voor kerst kunnen zijn. Natuurlijk best een rotweek...

Ze moeten nog inmeten, wij krijgen daar van het bouwbedrijf een vaste dag voor, die zal waarschijnlijk ergens in november zijn.
Nu zit er op de keuken 10! weken levertijd, wat betekend dat ze ruim over eind december heen gaan en we dus pas ergens in februari op onze keuken kunnen rekenen.

Dat zou niet echt heel fijn zijn, want de keuken moet als eerste geplaatst worden voordat er ook daadwerkelijk iets anders gedaan kan worden...
Dat betekend dus voor ons dat we pas op zijn vroegst februari over kunnen :n ...

Nu had ik zelf bedacht om na plaatsing van het huis zo snel mogelijk met de uitvoerder op de bouwplaats te gaan praten, wanneer het mogelijk zou zijn om te komen inmeten, zonder dat dat georganiseerd word door het bouwbedrijf.
Dan zou het een stuk eerder kunnen plaatsvinden en hebben we misschien kans dat we toch ergens in januari kunnen gaan beginnen met klussen.

Weet iemand of dat wel vaker zo gebeurd?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:09

Ik snap niet helemaal hoe de bouw bij jullie gepland is omdat het dus echt mega snel gaat bij jullie. Van de keuken klopt wel denk ik. Wij hebben 11 oktober een kijkdag in het huis en vanaf dan kan de keuken ook ingemeten worden. Bij ons willen ze dat dan ook zo snel mogelijk omdat er een levertijd zit op de keuken, Deze wordt dan ook halverwege december geleverd. Dat is iig de planning. Maar wij doen wel bijvoorbeeld de vloer er eerst in en bij ons moet de badkamer nog na de oplevering geplaatst worden en dat duurt ook wel een week of twee. zo'n keuken staat er in een dag in.

Maar ik kan mij dus voorstellen dat de keukenzaak moeilijk doet over inmeten in november en plaatsen in december. Hoe heeft de aannemer dit voor zich gezien dan?

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:21

De aannemer interesseert dat niks, die plaatst het huis en dan moet je het daarna zelf uitzoeken wanneer en hoe die keuken erin komt.

Het gehele huis inclusief trap, badkamer in zijn geheel betegeld, toilet ook betegeld, alle leidingen, vloerverwarming, kozijnen, tussenmuren, deuren etc word in 1 dag geplaatst. Dat gebeurd dus volgende week maandag.

Dan hebben ze nog ongeveer 6 weken nodig om het huis helemaal af te maken: buitenkant metselen, blokken met elkaar verbinden bij de koppelstukken, plafonds spuiten, ketel plaatsen en afwerken.

Bij het eerste rijtje loopt dit laatste flink uit, waardoor wij denken dat ze bij ons die 6 weken ook niet gaan halen. Wij gaan dus nu even voor het gemak uit van 10 weken.
Dan zit je dus van begin oktober tot begin december.

Ergens in die tussentijd zal er een inmeet dag komen, maar omdat de levertijd keuken dus al 10 weken is, word het allemaal super krap qua tijd.

Daarom wou ik buiten die vaste dag om werken en ze bijvoorbeeld volgende week woensdag al laten inmeten, zodat die daarna meteen besteld kan worden en de leverdatum zo kort mogelijk op opleverdatum zit.

Maar ik heb dus geen idee of dat mogelijk is...
Zal er wel even een mailtje over sturen naar de consulent, kijken wat zij daarover te zeggen heeft...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 01:47

Wauw, dat is toch ook prefab Judith? Ik zie het bij een nieuwbouwproject vlakbij ons huis, ineens staat daar een heel rijtje woningen! Op keukens zit inderdaad nog een aardig levertijd. Kon je dat niet gelijk combineren dat het in de fabriek al ingemeten kon worden? Wel balen zeg!

Hoe bevalt het de nieuwbouweigenaren die inmiddels al helemaal gesetteld zijn? Nog druk bezig?

Gaaf om binnen te mogen kijken Sjeempie! Daar kan ik echt niet op wachten!

Dat schiet bij jullie ook al op Hedi! Komt er mooi uit te zien, lekker veel ramen.

Inmiddels zijn ze bij ons aardig opgeschoten. Het dak is er vorige week op gegaan en ook de 2 trappen zijn geplaatst. Er lag een grote berg met zand wat voor het huis was afgegraven in de tuin, die hebben ze ook weg gehaald. Nu kunnen we mooi zien hoe groot de tuin werkelijk is.
De vloer voor de begane grond gaan we binnenkort bestellen, die mogen we tijdelijk bij de winkel in het magazijn opslaan tot we zover zijn. Aankomende maand gaan we rond de tafel voor de laatste dingen voor de keuken. Na de oplevering willen we de begane grond leefbaar hebben en de eerste verdieping klaar (daar slapen ook de kinderen). De rest gaan we pas doen als we over zijn. Dan kunnen we ter plekke gaan nadenken over de kleuren van de muren, gordijnen, plintjes enzenz... Heerlijk om er zo naar uit te kijken! Hier nog 2 fotootjes:

Voorkant nog zonder dak
Afbeelding

Hier wordt ons dak op het huis gehesen
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:03

Wauw, wat zijn jullie al ver zeg!
Hopelijk wij volgend jaar ook!

Volgens de nieuwsbrief is meer dan de helft verkocht, maar hoe veel dat dan is?
Afgelopen zaterdag al wel bij een keukenzaak geweest. Heel erg interessant.

Pfoe, ik kan me voorstellen dat het lastig is met levering van keuken etc.
Hopelijk kun je eerder al het een en ander opmeten.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:23

Judith wat lastig dat de aannemer zou moeilijk doet over het inmeten van de keuken.
Je wil natuurlijk zo snel mogelijk van je huis kunnen genieten en dan wel met keuken.
Bij ons was gelukkig een belletje genoeg om in te mogen meten op een dag naar keuze.

Noviceh leuk het hoogste punt gefeliciteerd!

Bij ons weet ik nog niet hoe het gaat lopen willen voor het einde van het jaar erin en hebben daarom besloten maar wat uit te besteden. Ook omdat als je het laat doen het waarschijnlijk mooier (en sneller) wordt dan als ik het zelf zou doen :+ .

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:12

Judith ik zou dan inderdaad een poging wagen om de keuken eerder in te laten meten.

Noviceh jullie gaan ook lekker snel. Mooi hoor!

Natasja wij besteden ook heel veel uit maar dat is meer omdat wij allebei 2 linker handen hebben en veel dingen willen die we zelf waarschijnlijk niet kunnen :') het enige wat wij zo ongeveer zelf gaan doen is boven en op zolder het laminaat leggen en de plafonds witten als dat nodig is

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:22

Judith, kan je niet gewoon om je aannemer heen? Zelf even de bouwplaats oplopen en vragen naar de leider en daar mee afstemmen? Mijn ervaring is dat die vaak wat meewerkender zijn dan je contactpersoon bij de aannemer.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:38

Sjeempie wij doen alleen de zolder, garage en tuin zelf waarschijnlijk. Liefst zo min mogelijk zelf als het maar in het budget past ;)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:28

Natasja wij zorgen wel voor de koffie toch :)) haha

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 18:12

@ noviceh, dit is zeker prefab ja :D , "extreme" vorm zelfs omdat werkelijk alles al in de fabriek erin word gezet :P . Ze hoeven echt alleen nog maar de buitenkant te metselen als het staat!

We zijn 1 dag in de fabriek geweest, toen mochten we helaas niet inmeten (onder het mom van, niet alle huizen staan klaar of zijn even ver in het proces), maar we hebben op die dag zelf toch echt alle onderdelen verspreid over de fabriek zien staan van ons.

Wat gaaf dat het dak erop zit zeg *\o/* ! Gaat hard dan opeens he!
Hier ook het plan om de benedenverdieping en de slaapkamer klaar te maken en de rest pas als we erin zitten. Sowieso hebben we de zolder voorlopig nog niet nodig, dus die blijft leeg.

@ josien, lekker duidelijk he... " iets meer dan de helft".. zo'n vage aanduiding :( .. Ik hoop echt dat ze al richting de 70% gaan!

@natasja, ja we willen er echt zo snel mogelijk in ja! We staan te springen om erin te mogen, kunnen niet meer wachten :D ..
Wij laten daardoor ook veel dingen doen, ook omdat we het zelf niet kunnen en omdat het sneller er mooier gebeurd als je het uitbesteed.

Thnx voor alle adviezen, we hebben inmiddels begrepen van andere buurtbewoners dat het handiger en sneller is om de contactpersoon te omzeilen en direct met de uitvoerder op de bouwplaats te praten om een afspraak in te plannen, dat gaat dus ook zeker gebeuren volgende week :j :D .

Wij laten de benedenvloer leggen (tegels), keuken plaatsen, wanden met renovliesbehang behangen en schilderen boven en beneden.
Zelf moeten we boven laminaat leggen en wat dingen ophangen, thats it...

Al onze nieuwe meubels zijn al besteld en staan in de verschillende magazijnen op ons te wachten! 1 belletje en het word allemaal bezorgd :D !

Zo hopen we er het snelste in te kunnen.

Mijn vader is met pensioen, dus heb al gezegd " jij krijgt de eerste maand de sleutel :P ", mag jij alle klusjesmannen binnen laten en ze begeleiden/koffie geven (ik mag in december geen vrij op het werk), zo kunnen alle werkzaamheden toch doorgaan en kunnen we er snel in.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:09

Kan het inmeten niet gebeuren in een woning van een eerder gebouwd blok (als dat er is)? Bij ons is er op zolder ook een dakkapel ingemeten voor 1 van onze buren. Ons dak zat er net wat eerder op :P

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:21

Mintgroen schreef:
Kan het inmeten niet gebeuren in een woning van een eerder gebouwd blok (als dat er is)? Bij ons is er op zolder ook een dakkapel ingemeten voor 1 van onze buren. Ons dak zat er net wat eerder op :P

Nee, helaas kan dat niet omdat ieder huis weer anders is en het rijtje huizen wat er nu staat is sowieso van een ander type (je hebt: zwaluw, kievit en wulp...). De zwaluw staat er nu, wij zijn Wulp en Kievit zijn de appartementen.

Wel jammer, anders was dat ook een mooie optie geweest.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:20

Even een vraagje voor degene die al in hun nieuwbouwhuis zitten. Hoeveel keer hebben jullie binnen kunnen kijken voor de oplevering?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:43

Enigenlijk zo vaak als we wilde maar wel in overleg met de opzichter. Heb 2 of 3 officiële kijkdagen gehad.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:45

Sjeempie schreef:
Even een vraagje voor degene die al in hun nieuwbouwhuis zitten. Hoeveel keer hebben jullie binnen kunnen kijken voor de oplevering?

Wij hebben 1 dag in de fabriek gehad, zag je het gehele proces in werking en mocht je (als je bouwnummer er tussen stond), alvast op 1 van de elementen klimmen, maar dat is dan nog niet te herkennen als 1 deel van de woonkamer bijvoorbeeld.

Tijdens de bouw zullen er volgens mij 2 officiele kijk momenten zijn.

Net als wat lucifertje zegt, denk dat als je vaker wilt kijken, je dat moet regelen met de opzichter op de bouwplaats zelf.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:50

Oké bedankt. Nee het gaat mij er meer om dat wij dus binnenkort een kijkdag hebben maar dat de vraag is of het niet veel eerder opgeleverd wordt. Volgens ons lopen ze namelijk aardig voor op schema.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 03:30

Eindelijk gaat mijn man ook wat uit handen geven *\o/* De keuken wordt geplaatst en de plavuizen op de begane grond (+/- 70m2) worden gelegd. Waarschijnlijk hebben we een maand de tijd om over te gaan, dus het is fijn om dan het belangrijkste klaar te hebben. Wij gaan zelf behangen, muren schilderen en de laminaatvloer op de eerste verdieping leggen.
Wij gaan op zolder slapen, dat blijft voorlopig een grote, open, ongezellige ruimte. Uiteindelijk moet daar alles afgetimmerd worden (tot de nok), een washok komen, muur voor de slaapkamer, berghok en grote inloopkast. Dan nog de aankleding... Ook onze tuin wordt nog een heel groot project. Ik heb m al helemaal uitgetekend, maar dat is een hoop werk en kost heeeeel veeeel geld. Waarschijnlijk gaan we dat in gedeeltes doen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:34

Zo, ein-de-lijk hebben we finaal akkoord van de hypotheekverstrekker :oo Op 1 dag na 5 maanden geduld moeten hebben maar het is rond! Wat een stress heeft dat gekost zeg.

Vanavond maar een flesje bubbels open trekken :')

De hypotheekadviseur ging vandaag gelijk alles doorsturen naar de notaris dus hopelijk ein deze week of begin volgende week tekenen.

Badkamer- en keukenofferte zijn ook getekend, het gaat ergens op lijken :D