Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:19

hier geen probleem met vervormen oid :n, we hebben
de Idemo kan wel in de droger, althans, gaat hier gewoon goed en bij vrienden ook al jaren :j de duurdere zou ik nog wel wassen, maar niet in de droger durven doen denk ik

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 09:30

Ik heb de letterbak weer even opnieuw ingedeeld:
Afbeelding
:D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 09:32

Thnx voor de stofzuiger verhalen :) we hebben even flink gezocht op inet en besloten om voor de bosch pro animal te gaan.

De dyson animal heeft extra cyclonen en is dus extra sterk, maar we zijn beide langer dan 175 en inderdaad de korte zuigstang is dan wel echt een nadeel.

de miele was ook een optie, echter gaven ze bij de winkel aan dat de filters bij regelmatig gebruik iedere 2 maanden a 12 euro vervangen moesten worden. Dan is hij over 2 jaar net zo duur als de dyson..

de bosch is de enige met zak maar wel direct de enige met lekkere lange zuigstang en 15 meter snoer.. daarnaast heeft hij net zoveel vermogen als de dyson, en zijn de filters gewoon af te wassen.

we gaan de bosch dus maar eens proberen. Vooral omdat op internet stond dat de prijs, kwaliteit van deze stofzuiger meer in verhouding was dan bijv de dyson.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 09:34

_Noah schreef:
x_spekkie_x schreef:
Je kunt daar mooi een (groot) dienblad op zetten of een letterbak! :)

[ Afbeelding ]

Weer super creatief, en ehm.. ik neem aan dat die eieren niet meer eetbaar zijn? :')

Geen idee, denk het niet :D Ik heb de letterbak van Welke geplukt, het is helaas niet mijn eigen creatie :o

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:35

Wat leuk gedaan die letterbak :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:45

Fijn _PSM_ :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:37

Spekkie ziet er heel leuk uit die letterbak. Oh haha, vond het best leuk staan die eitjes!

Wij hebben 2 miele stofzuigers, met anti allergie filter, ook voor huisdieren. Boven 1 en beneden 1, scheelt een hoop gesjouw!

Tja tegenwoordig op de max zitten met hypotheek is nog best te doen. Je krijgt bijna niks meer, vergeleken met 6 jaar terug. Hoeveel zou je willen verbouwen? Ik moet zeggen, die kosten lopen er snel op. In ons nieuwe huis waarvan de badkamer en keuken al goed waren, hebben we aardig wat kosten gemaakt. In een koop huis wil je het natuurlijk allemaal netjes afwerken :). Even uitrekenen met hulp van nibud of je makkelijk rond komt met maximale hypotheek.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:27

Dit is duidelijke taal! :=
(van welke, maar ik kende hem al van pinterest)

Afbeelding

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:09

Wij hebben al veel stofzuigers versleten, gelukkig hadden we er nog een paar reserve voor de verbouwing :=
(met bouwstof gaan ze snel stuk)
Nu hebben we voor straks als alles af is een eco-stofzuiger maar ik weet niet meer welke.

Wij hebben stiekem voor de verbouwing (die nog stééds niet af is -O- ) wel veel geld uitgegeven. We konden niets lenen voor de verbouwing zelf dus alles is uit eigen zak, en dat tikt flink aan.
Zakje schroefjes hier, zakje cement daar, wat buisjes en draadjes en nieuwe stopcontacten, een nieuw setje deurklinken, wat voorstrijk op de muur... Zijn allemaal kleine dingen maar toch :$ :$

Ik heb via zo'n tijdschriftenbon een paar nummers van Ariade @ home gekregen, er staan wel leuke dingen in, misschien maak ik wat foto's in het nieuwe topic.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:52

Wat een leuke tips staan hier!

Ik heb een vraag over een eettafel. Mijn vriend en ik willen een 6 persoons eettafel maar konden die nog niet echt vinden. Onlangs zijn we echter tegen een eettafel opgelopen van 1.40 x.1.40 en 1.10 hoog. Het is een zogenoemde 'bar eettafel' (jawel, alsof je aan een bar zit ;) ). Heeft iemand hier ervaring mee?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:04

Elsemieke schreef:
Wat een leuke tips staan hier!

Ik heb een vraag over een eettafel. Mijn vriend en ik willen een 6 persoons eettafel maar konden die nog niet echt vinden. Onlangs zijn we echter tegen een eettafel opgelopen van 1.40 x.1.40 en 1.10 hoog. Het is een zogenoemde 'bar eettafel' (jawel, alsof je aan een bar zit ;) ). Heeft iemand hier ervaring mee?

Persoonlijk zou het mijn keuze nooit zijn. Vaak zitten daar geen lekkere stoelen bij en ik wil graag lekker kunnen zitten aan een eettafel. Om de krant te lezen, natafelen, spelletje doen, wat te werken. Daarnaast mag ik graag koken voor vrienden, ik zie mezelf geen meer-gangendiner serveren aan een bar.

Als extra vind ik het wel grappig, dus meer voor de snelle hap / ontbijt of als tuinset.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:20

Ik vind het heel gezellig, maar oude omaatjes of moeders kan je er niet lang aan laten zitten nee.
Het geeft een beetje een cafe-gevoel als je met vrienden zit.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:29

110 is redelijk normale hoogte denk ik toch? 140 x 140 lijkt me ook niet praktisch met meerdere eters..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:38

*valt binnen*

Ik ga ook zo'n bar ding kopen, opzich heb je wel mooie comfortabele krukken erbij als je even zoekt. Met een goede rugleuning en armleuningen enzo.

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... uk_alberta

Ik heb op zoiets proef gezeten bij de leen bakker, in mijn beleving waren de rugleuning en armleuningen iets hoger (kan degene die ik had gezien niet terug vinden :+ ), en zat super comfi :j ... Punt is natuurlijk wel dat als je een hoog barretje hebt, je je benen niet op de grond kan zetten en wel makkelijker, oncomfortabel, onderuit zakt, dus voor de hele lange en diepgaande gesprekken is het mss minder... :P Maar volgens mij valt het best mee :j

Vind het zelf heel leuk en sfeervol :j !

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:42

Wij hebben ook een vierkante eettafel, maar ik zou er zelf niet snel voor kiezen (deze heeft vriendlief aangeschaft voor mijn aanwezigheid :+ ). Als wij met zijn 4en eten zitten over het algemeen 2 man aan een zijde en dan nog 1 aan elk 'hoofd'. Dus je bezet de halve tafel. Hij staat bij ons met één kant tegen de muur.
Als hij ook nog relatief hoog is, wordt hij dan niet heel erg aanwezig? Of heb je een redelijk grote ruimte waar hij in komt te staan?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:53

Wij hebben altijd gegeten aan een bar tafel.
Ding was ideaal, wil zelf nu ook weer een bar :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:11

Wij hebben er ook voor gekeken, maar uiteindelijk toch voor een 'normale' eethoek gekozen. Wij vroegen ons ook sterk af of dat hoge zitten lekker zou zitten bij langer zitten?!!
Wij keken toen voor een 160. Liefst uitschuifbaar. Maar die waren er weinig. We hebben nu een van 190 en die bevalt gewoon super! Heb er een dienblad met spulletjes op staan en die hoeven we nooit weg te halen als we gaan eten, plek zat :D Heerlijke stoelen erbij gekozen en we zitten er echt veel vaker dan dat ik had gedacht!

Kreeg vandaag (op de Libelle zomerweek :)) nog een kaartje van een site met erg leuke spullen!
www.harten8.com

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:24

Heerlijk zeg als je zo een grote eethoek neer kan zetten.
Ik mag blij wezen met mijn uitklapbare tafel waar we met zijn 2en aan kunnen zitten :)
Moet hem alleen nog creme schilderen,maar twijfel nog of ik het bovenblad ook met krijtverf ga doen net als de rest van me meubels.

Wil eerst zo snel mogelijk mijn muren gaan verven, ben er nu wel al iets meer uit hihih wil alles wit en 1 muur in een leem/ bruin soort.
Maar vraag me alleen nog beetje af hoe wit zal staan bij creme meubels :(
Heb hier wel me deur in creme en kozijn wit.

Vandaag wel een nieuwe 3 luik gekocht (waar voorheen de grijze hingen) met een roos staat een stuk beter als de muur geverft is hihih

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:35

Wij gaan morgenavond een eengezinswoning bekijken :):)
2 a 3 jaar oud en er zit eigenlijk dezelfde keuken in als we nu hebben hihi, ook de badkamer lijkt erg op onze huidige. Ik denk dat dezelfde aannemer ofzo erin gezeten heeft. (het is ook vrije sector huur)

We moeten alleen een volledige maand overlappen en dat kost toch wel erg veel centjes.... je huur 2x betalen is echt niet grappig... het is dus te hopen dat het huis echt wel heel netjes achtergelaten word en we er geen geld in hoeven steken, want van die extra huur zouden we een hoop kunnen doen.....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:38

Dat vond ik ook zo'n ontzettend gemis in ons vorige huis!! We hadden een erg kleine eettafel en aten steeds vaker op de bank :o

Wij hebben ook leem op 1 muur! (vind de kleur echt te vergelijken met klei!) De andere muren zijn wit. De deuren zijn een beetje creme en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel mooi vind.... :o Maar je hebt natuurlijk creme en creme! Kun je er niet iets van een witte plaat achter houden, om te kijken hoe je het vindt?!

Marley, wat spannend!!! Wij hebben 2 maanden dubbele lasten gehad en dat had echt niet langer moeten duren...... Maar ik vind het wel fantastisch wat we er uiteindelijk voor terug hebben gekregen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:45

MamaMiesje schreef:
Ik heb de letterbak weer even opnieuw ingedeeld:
[ Afbeelding ]
:D

Dit vind ik echt heel tof gedaan trouwens! Vet :P

Weet iemand waar je zulke kussentjes, met zo'n print (mogen ook andere beesten zijn. Maar een beetje zo zwart/witachtig) kan kopen? :P (krijg hem niet als afbeelding)
http://www.hm.com/nl/product/08952?article=08952-A

Vind deze echt heel leuk *\o/* Maar heb geen zin om verzendkosten te moeten dokken :P

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:48

Gewoon bij de HM in de winkel?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:49

Ja twijfel nog wel een beetje of het idd echt mooi word, want wil nu wel eens klaar zijn met de muren verven hihih.
Een witte plaat is wel een idee ,maar heb er geen :(
Zo op het oog zie je niet zo dat het creme is totdat je er echt iets wit bij houd.
Maar de muren wil ik ook niet ziekenhuis spierwit maar meer gebroken. grrr wat blijft het lastig zit alweer een half jaar te twijfelen.

Leuk nieuw huisje kijken, maar idd die dubbelen kosten word je niet vrolijk van.
En sowieso vrije sector vind ik riskant.

Zijn de kussens niet in de winkel zelf te koop?
En of bij Leen Bakker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:57

x_Anne_x schreef:
Gewoon bij de HM in de winkel?

Ze hebben alleen een woongedeelte in Amsterdam volgens mij, dat gaat me een beetje ver voor 2 kussensloopjes :P
Leen bakker ook niet ! Maar thanks voor het meedenken

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:59

O geen idee, kom nooit bij de hm :')

Maar misschien idd leenbakker of kwantum ofzo. Action?