Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:17

Als ik mijn geld krijg betaal ik de vaste lasten. (dit zijn er maar weinig) Dan haal ik het boodschappengeld + 25 euro extra af. En de rest gaat naar de spaarrekening. Als ik dan iets leuks of extra's wil doen haal ik dat er weer af. Verder gaat al mijn kleingeld en wat over is van het weekgeld in een potje. Soms spaar ik dat wel een maand of 2 op. En ga er dan iets leuks van doen. Maar soms pak ik er ook wel 2 of 3 euro uit als ik op school een "luxe" broodje van wil eten :P Eigenlijk is het meer een gemakspotje dan een spaarpotje.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:40

Sparen gaat hier op het moment erg lastig. Ben er zowiezo niet zo goed in :o
Hoop dat als ik straks een baan heb weer wat kan sparen.

saroanda

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:19

Ht geld wat hier binnenkomt van de klusjes daar sparen we van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:20

La_Rouge schreef:
Als ik mijn geld krijg betaal ik de vaste lasten. (dit zijn er maar weinig) Dan haal ik het boodschappengeld + 25 euro extra af. En de rest gaat naar de spaarrekening. Als ik dan iets leuks of extra's wil doen haal ik dat er weer af. Verder gaat al mijn kleingeld en wat over is van het weekgeld in een potje. Soms spaar ik dat wel een maand of 2 op. En ga er dan iets leuks van doen. Maar soms pak ik er ook wel 2 of 3 euro uit als ik op school een "luxe" broodje van wil eten :P Eigenlijk is het meer een gemakspotje dan een spaarpotje.

Dit doe ik ook zo :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:50

Wij sparen ook,
voor onze dochter hebben we een lopende rekening,daar krijgt ze geld op gestort wat ze voor haar verjaardag krijgt.
En we hebben voor haar een spaarrekening waar iedere maand een vast bedrag heen gaat.
Wij hebben ook een spaarpotje....helaas is die na een hele dure reperatie van de auto bijna leeg gehaald :( beetje balen...

Met pasen doen wij verder niets bijzonders.
Zondag gaan wij een variant doen op de High Tea....nml de High Milk :+
En maandag hebben we zoals gewoonlijk weer de stuyvesantrit van de miniclub in Drenthe, dit keer bij zorgvlied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:51

Met pasen zijn we bij de familie dus dat worden 2 goedkope dagen.Wel haal ik nog ff een kleinigheidje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:58

Ik moet 1e paasdag werken en 2e paasdag sta ik met een stand op het Zwerfdieren Festival, dus wij doen geen gekke dure dingen met Pasen!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:09

Wij hebben samen een betaalrekening, daar komen alle inkomsten op binnen. Het bedrag dat we nodig hebben voor de vaste lasten en andere uitgaven blijft daarop staan. De rest van het geld gaat direct naar een spaarrekening. Als er aan de het einde van de maand nog geld over is gaat dat ook naar de spaarrekening.

Hier ook niks geks met Pasen - we zijn gewoon samen thuis en hebben geen bijzondere plannen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:06

Onze loon wordt gestord op de gesamenlijke rekening. Daar worden eerst de rekeningen van betaald, ook zetten we elke week (krijgen wekelijks) een bedrag aan de kant voor de huur. Dan boodschappen geld en voor de dieren, en dan nog alle bei '' zakgeld '' haha, en de rest op de spaarrekening.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:42

Welke waterkoker heb jij gekocht dan, Chantal? Ze hadden er meerdere, dus wie weet zijn die anderen beter. Of ik had pech, dat kan natuurlijk ook.
Ik baalde trouwens ook al van die tegoedbon, maar ondertussen is ie al wel op. :') Ze hebben genoeg handige spullen bij de Action die ik wel kon gebruiken, dus dat tientje was er zo weer doorheen gejaagd.

Zaterdag en zondag ben ik bij mijn ouders, maar ik verwacht niet dat er veel speciaals op het menu zal staan. Spijsstol waarschijnlijk, maar verder... Voor mezelf heb ik niets anders dan anders in huis gehaald. Alleen een fles sinaasappelsap, maar dat waren de kosten niet (99 cent waarvan 25 cent statiegeld). Als ik mensen over de vloer had gehad, was het een ander verhaal geweest, maar dat geldt ook wanneer ik buiten de feestdagen om visite krijg.

Volgende week trouwens weer route 99 bij de AH! Althans, dat maak ik op uit de vele aanbiedingen van 99 cent die op de website staan. Zitten eindelijk weer wat leuke aanbiedingen tussen. Alleen is mijn vriesvak niet groot genoeg om flink diepvriesgroenten in te slaan. :(

Sparen zit er momenteel helaas niet in, maar ik probeer het geld dat ik op mijn spaarrekening heb staan wel zoveel mogelijk ongemoeid te laten. Soms ontkom ik er niet aan om mijn reserves aan te spreken, maar zolang ik rondkom van het geld dat ik op mijn lopende rekening heb staan, blijft het mooi staan. Eigenlijk moet ik hoognodig een bijbaantje zoeken, maar weet niet zo goed wat... :o

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:12

Hier 1 betaalrekening en 1 spaarrekening waar gemiddeld 250 euro per maand op gaat. Als ik meer kan missen, gaat ook dat naar de spaarrekening. Daarnaast hebben mijn beide kinderen (en straks de derde ook) hun eigen spaarrekening waar ik maandelijks een bedrag op stort.

Ik gebruik maar 1 spaarrekening en bepaal per keer waar ik voor spaar. Als ik dat heb bereikt, begin ik weer opnieuw met sparen voor het volgende doel.

Trouwens.. alweer pagina 100! Word tijd voor het volgende topic!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:28

Hema heeft ook relatief goede waterkokers voor 10E.

Ik spaar 10% van m'n netto-inkomen, ik geloof dat dat ook wordt aangeraden.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:24

Chanen, ik heb deze waterkoker. Voor dat geld mag hij na een jaar of 2 wel vervangen worden :P
Afbeelding

EN route '99, zijn dat ook leuke aanbiedingen? Ik kan me die niet zo goed herinneren.

Iederee spaart net wat anders zie ik, ook afhankelijk natuurlijk van gezinssamenstelling en extra's zoals beesten/auto etc.

Net toch nog ff naar de liddle geweest. Zag eenr eceptje staan met kip uit de oven. Zag er zo lekker uit. Toch ook nog maar wat lekkere dingetjes meegenomen voor de komend dagen :') Blikje tonijn, noorse gerookte zalm, wat zoute dingetjes en nog at voor vanavond dus. Wel de aardappelen en de kikkerwten uit de voorraad op en wat over is kan voor volgende week de vriezer in.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:29

Ik ben wel blij met de aankomende aanbiedingen van de ah.
Vooral de diepvries groente en het brood :)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:35

Wij sparen ook elke maand, ik stort het bedrag dat "over" blijft elke maand naar mijn spaarrekening.. Manlief doet hetzelfde..

Pasen is wordt bij familie gevierd.. lekker goedkoop dus.. Al vieren we hier ook verjaardagen, dus moet morgen nog wat kadootjes gaan kopen..

Ben al een paar dagen uit de voorraad aan het eten nu.. gaat goed.. Moeten na het weekend wel weer boodschappen halen..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:39

vonneke schreef:
Hier hebben we het volgende.

Ieder 1 eigen rekening waar we ons loon op krijgen
1 gezamenlijke rekening waar we iedere maand geld op storten hier doen we eigenlijk alles van, vaste lasten, uitjes, kleding etc
1 spaarrekening van ons beide voor allerlei zaken. Maar komen we eigenlijk nooit aan, iedere maand minimaal 250
1 spaarrekening voor vakanties. Gaat iedere maand gemiddeld 150 heen
Beide kids een spaarrekening waar vast bedrag per maand heen gaat

Zou gek worden als ik niet kon sparen!

Was al bang dat wij de enige waren met zoveel rekening LOL :D Wij hebben dan geen extra spaarrekening voor vakantie maar de rest wat jij hebt hebben wij ook. Als ik dat wel eens zeg tegen vriendinnen kijken ze heel raar. Wij hebben het ook nog eens bij verschillende banken (beetje risicospreiding in deze tijden).

Het was hier bij de AH druk joh vanmiddag. Niet normaal. Personeel liep te zweten en te zuchten dat het wel kerst leek.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:10

Vandaag ga ik burrito's maken (van dee Wereldgerechten) maar we zijn maar met ons tweeen dus we krijgen niet alle burritos op. Hoe kun je dat nou het beste bewaren? Kun je de overgebleven burritos invriezen (zonder groente) of bereid je ze alvast en zet je ze een dagje in de koelkast voor de lunch voor de volgende dag? Hoe doen jullie dat?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:20

Krijg je die niet op met z'n tween? Wij altijd gemakkelijk :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:26

We hebben er een flink groentepakketje bij en ik ben ziek nu, dus ik vrees van niet :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:39

de wraps los kan je 2-3-4 dagen in de koelkast bewaren
In de vriezer een maand ongeveer.
Als alles er al op zit kan je het ongeveer een dag bewaren, met 2 dagen is het niet heel lekker meer.

Wereld gerechten hebben we hier 1,5 doos voor 2 personen _O-
Ook met flink groente pakket en/of salade erbij

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:56

De tortilla's gaan toch beter naar binnen dan de wraps, huisgenoot heeft er 3 op en ik 2, maar ik neem straks die laatste nog wel denk ik, en dan zijn ze ook op :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:00

Waar zien jullie de nieuwe AH( 99 cent?) aanbuedingen dan? Ik zie het niet op de site...

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:16

Op de Appie app kun je ze al zien ;)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:21

Owh dan kijk ik zeker scheel?

Edit gevonden!!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:25

Deze meelezer kijkt ook scheel denk ik, waar in de Appie App moet ik dat kunnen vinden? Ik zie ze alleen tot en met maandag nog gewoon in de app staan?