Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:17

Hee wat een leuk nuttig topic!

Wat ik eet verschilt per week, afhankelijk van wat ik van de voedselbank krijg :)
Meestal eet ik 1x in de week bij mijn vader daarnaast.

Voor aankomende week heb ik nog Bamigroenten en een bloemkool liggen.
Denk dat de bloemkool tot volgende week blijft liggen, of die geef ik aan mijn moeder, want daar ben ik zelf niet gek op :o
Meestal kook ik dat soort gerechten voor 2 of 3 keer, en vries de rest dan in.
Ik heb namelijk een 1 persoons huishouden.
Daarnaast koop ik in de supermarkt eigenlijk alles van euroshopper, dat is vaak nog goedkoper dan Aldi of Lidl.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 19-09-12 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:18

Bloemkool eet ik alleen in een curry... Is dat een optie voor jou? Dan proef je namelijk de bloemkool amper :=

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:19

Ik begin echt een verstokte single te worden (of nouja iig iemand die alleen woont). Heb geen zin om eten te maken vanavond. Ik eet dus een kopje soep (heb nog zelfgemaakte kippensoep ingevroren liggen) met een stokbroodje. Smeerseltje erop. Toetje een paar stukjes fruit en hoppa. Doordeweeks altijd makkelijke hap hoor. Vind het zo troosteloos dat voor jezelf koken.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:19

Als in Indiaase curry? :)*

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:20

Sansje schreef:
Ik begin echt een verstokte single te worden (of nouja iig iemand die alleen woont). Heb geen zin om eten te maken vanavond. Ik eet dus een kopje soep (heb nog zelfgemaakte kippensoep ingevroren liggen) met een stokbroodje. Smeerseltje erop. Toetje een paar stukjes fruit en hoppa. Doordeweeks altijd makkelijke hap hoor. Vind het zo troosteloos dat voor jezelf koken.

Herkenning :')
Vind het ook vreselijk inderdaad.
Daarom kook ik ook maar een paar x per week.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:21

Barbalala :j
Sans :') Ik kook echt altijd best uitgebreid en gezond voor mijzelf... Iemand anders doet het niet en anders word ik binnen no-time een formaat zeekoe :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:23

Hahaha zeekoe?! :')

Ik merk wel dat als ik een week slecht eet of met weinig vitamines, ik gelijk een slechte huid krijg.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:26

Formaat zeekoe. :')
Ik ben na mijn zwangerschap de nodige kilo's aangekomen waar ik graag weer vanaf wil, maar krijg het niet voor elkaar. :\ eet nu overdag kha en s avonds gewoon wat ik kook, maar wel kleinere porties.
Handige sites trouwens !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:29

Sansje schreef:
Vind het zo troosteloos dat voor jezelf koken.

Ik kookte echt nooit toen ik alleen woonde :o

Ik ben ook niet zo gek op bloemkool, maar gisteren heeft mijn vriend het wel heel lekker gemaakt. Een soort stamppot, die uiteindelijk de oven in ging met kaas erover.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:34

Stomme vraag hoor, maar pak je dan verse basilicum? :+ Of gedroogde?
Zal het eens zelf maken! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:38

Verse! Ik heb altijd een pot staan op de vensterbank. Dat doe ik ook door de zelfgemaakte pastasaus :9

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:38

Hier even een stille meelezer :)

Goed idee om weekmenu's te maken. Ik gooi toch vaak weg merk ik..
Boodschappen bestaan hier (naast huishoudelijke artikelen en toiletpapier etc) uit biologische melk, karnemelk en Turkse yoghurt, verse jus, roggebrood en héél veel groenten en fruit. Dat laatste moet ik wat beter plannen.
Vlees haal ik altijd bij de slager, maar eigenlijk zoveel mogelijk in de aanbieding (woensdag gehaktdag dat soort dingen), brood maak ik zelf.

Even nagedacht over een menu voor de rest van de week:
Vanavond: boboti
Morgen: euhm, uiteten (afscheid van mijn collega's)
vrijdag: zuurkoolschotel uit de oven
Zaterdag: vis met salade en turks brood
Zondag: Dam tot Dam loop - dus ik denk ergens wat eten.

Goh, niet echt een lekkere voorbeeld week.
Ik ga proberen om lijstjes te maken met wat ik nodig heb :j

We zijn overigens met z'n tweeën thuis.
Mootje, toen jij laatst een weekend bij ons was - waren we vrij luxe bezig :D

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:41

Niet overdrijven hoor Moo... je hebt een prima figuur!!

Ik eet wel gezond, maar makkelijk. Gisteren dus zo'n makkelijke salade, maar wel vers. Nu dan een soepje, maar wel goed gevuld en zelf gemaakt... Maar maak dus steeds dingetjes die heel snel klaar zijn of die ik meerdere dagen kan gebruiken/invriezen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:41

Wij hebben 2 weken geleden een whiteboard in de keuken gehangen en schrijven op wat we eten, bv maandag AGV, dinsdag pasta, etc. etc.

Vanavond eten we spaghetti, morgen rijst met kip, sperziebonen en boemboe, vrijdag erwtensoep met kruidenstokbroodjes. Zaterdag weer boodschappen doen voor de hele week.
Dit scheelt inderdaad enorm in het weggooien (daar was ik erg makkelijk mee, maar was ook elke week € 80,- - € 110,- kwijt aan boodschappen).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:46

Thanks Sans :*
:wave: Noor! Het was inderdaad een luxe weekend vorige week!

Ik ga zaterdag maar eens een keer naar de Lidl om te kijken wat ik daarvan vind. Ik ben er zeker 4 jaar niet meer geweest!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:46

Daar komen wij ook wel aan.... Zonde hè.
Edit: bij ons zit de Aldi naast de Deen, toch maar eens eerst een rondje daar doen (hoewel ik weet dat ik dan weer met een fles Prosecco thuis kom hahaha)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:57

Wow dat zijn wel bedragen... Ik zit wekelijks op de 25 a 30 euro... Best netjes toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:00

Dat is wel netjes Sans! Zeker als je bedenkt dat jij heleboel 'normale' producten niet mag!
Ik heb meestal voor 30 euro boodschappen, dan een tientje voor de lunch op het werk en nog een keer naar de toko voor een tientje.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:05

Bloemkool uit de over lijkt me nog wel lekker ja, met een kaassausje :j Heb alleen geen oven :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:07

Ik heb een duur vriendje :+ (Vlees van de slager, brood van de bakker (nu dus zelf maken), groenten van de groentenboer :roll: ). Hij wordt er wel wat makkelijker in / ik vertel niet waar het vandaan komt haha. Maar vlees van de slager ben ik inmiddels ook aan gewend :o Maar het moet toch goedkoper kunnen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:09

De laatste weken hebben we nu voor +/- 60 a 70 euro boodschappen per week gedaan, incl. hondenvoer en voer voor 3 katten (de andere 6 katten eten wat anders), verzorgingsartikelen haal ik altijd bij Action.
Wij zijn overigens met z'n 3en; 2 volwassen en 1 kind. De luiers tikken ook altijd flink aan (kan niet wachten tot meneer zindelijk is).
In de boodschappen zit ook mijn brood + beleg + noodles + tussendoor (mueslireep en fruit) + evt. drinken voor naar het werk.

BarbaLala, heb je een magnetron? :)

_Noor, zo'n zeikerd van een kerel heb ik dus ook. Meneer blieft alleen filet americain, VERSE eiersalade, yorkham/beenham en grand cru van de kaasboer op brood. Ik ben ook tevreden met likkepot, smeerkaas, pindakaas of de goedkoopste selleriesalade onderuit de koeling.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:19

Die van mij wil grilworst van de ene keurslager en rosbief van de andere keurslager. In een ander winkelcentrum in een ander stadje ja. DE GROETEN. Dat weiger ik pertinent! :D
Bij mijn boodschappen zitten inderdaad ook mijn lunch voor naar werk (meestal salade), tussendoortjes etc. Frisdrank kopen we nooit, wijn euh wel. ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:23

Noor dan zouden ze bij mij ook vette pech hebben hoor!

Bij mij komt alles van 2 en soms 3 supermarkten en thats it! Maar goed ik ben alleen en ben wel wat gewend kwa smakelijkloosheid. :D

Kwa drinken ben ik wel heel makkelijk. Drink altijd water, heel soms thee of aanmaak, verder niks. Dus dat is altijd lekker goedkoop.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:25

Mootje schreef:
Dat is wel netjes Sans! Zeker als je bedenkt dat jij heleboel 'normale' producten niet mag!
Ik heb meestal voor 30 euro boodschappen, dan een tientje voor de lunch op het werk en nog een keer naar de toko voor een tientje.

Het scheelt als je bedenkt dat paps slager is ;)... dat helpt. Ik mag een heleboel kant en klaar dingen idd niet. Maar dat maakt het niet duurder. Alleen wanneer ik eens een keer vervangers gebruik voor lactosegebeuren dan is het wat meer aan de prijs.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:25

Ik ga meestal naar 1 supermarkt, ga het echt niet redden om naar verschillende supermarkten te gaan. De laatste 2x ben ik naar de Jumbo gegaan, maar bevalt me toch niet zó goed. Ik vind de C1000 bij ons om de hoek erg prettig, maar volgens mij wordt dat met de tijd ook Jumbo *ff wennen dus*

Mijn vriend vindt de grillworst van de markt zo lekker, dus ALS ik daar dan toch moet zijn, dan neem ik het wel mee. Maar ik rij er niet speciaal naartoe (zo'n hele worst is binnen een dag op).

Komt een van jullie weleens bij Bossers Vlees? http://www.bossersvlees.nl/reclame.asp