HTC Telefoons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CuteApplePie

Re: HTC Telefoons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:26

Iemand ervaring met de HTC Wildfire S?
Ik wil deze misschien gaan kopen, maar ik wil graag eerst de ervaring van andere mensen weten! :)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:44

Als het goed is krijg ik m van de week binnen. Ben ook benieuwd :j

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:49

iemand ook problemen gehad met de sd kaart? dat hij die niet meer leest?

x_spekkie_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:52

DreamStable schreef:
Iemand ervaring met de HTC Wildfire S?
Ik wil deze misschien gaan kopen, maar ik wil graag eerst de ervaring van andere mensen weten! :)

Een kopietje van mijn post uit een ander topic:

Ik heb ook de keuze tussen deze twee telefoons gemaakt. Mijn keuze is toen gevallen op de HTC Wildfire S en ik ben er erg tevreden mee. Ik kan nu natuurlijk niet spreken voor de Galaxy Ace, dat lijkt mij ook een prima toestel.

Ik ben naar een winkel geweest waar ik de telefoons kon vasthouden en uittesten, zodat ik ze kon vergelijken op gebruikersvriendelijkheid. Mijn voorkeur ging toen uit naar de HTC. Waarom? Hij is kleiner en past makkelijker in mijn broekzak. Hij is gaver qua uiterlijk (blijf een vrouw hè!) en hij is paars ;) Bovendien werkt hij gewoon fijn.

Ik dacht dat de Wildfire S meer intern geheugen had... heeft ie ook, maar niet voor apps! Je hebt maar 150MB intern geheugen voor apps. Dat vind ik erg weinig. Helemaal omdat veel apps niet vanaf je SD-kaart draaien en je ze dus op je telefoon moet opslaan. Voorbeeld: AngryBirds is 18MB, waarvan maar 1 MB op de SD-kaart is opgeslagen en hij 17MB op het telefoongeheugen heeft staan. Maar goed, nu heb ik er nog geen last van, omdat ik niet megaveel (grote) apps op mijn telefoon heb staan (27 apps heb ik nu, die 100MB ruimte innemen). Voor een basisgebruiker voldoet hij dus prima.

Qua batterij vind ik hem zelf fijner dan verwacht. Ik heb standaard alles uit staan (wifi, internet via dataverbinding, gps, bluetooth, automatisch synchroniseren) en sluit regelmatig alle apps af met een task killer. Op deze manier doe ik wel drie dagen met een batterij. Moet ik wel zeggen dat ik dan niet veel internet gebruik of extreem lang bel. Als ik dat wel doe moet ik hem na 1 of 2 dagen opladen.

Het enige minpunt is het toetsenbord. Omdat het scherm klein is, is het toetsenbord ook kleiner en zo zit ik vaak net op de verkeerde toets. Het helpt een heel stuk door de telefoon te kantelen, waardoor je een breder toetsenbord krijgt. Dit minpunt weegt voor mij niet op tegen het pluspunt van het kleine formaat van de telefoon waardoor hij in mijn broekzak past.

Mijn advies: kijk in de winkel naar de toestellen zelf en probeer ze uit. Kijk wat jij fijn vindt. Laat je adviseren door een verkoper met betrekking tot jouw eisen, of doe dit zelf met behulp van specificaties van de telefoon die je op internet kan vinden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:13

Kaygee schreef:
magic_lover schreef:
Domme vraag misschien hoor. Maar sinds gister staat er telkens zo'n soort van satellietje bovenaan te knipperen op mijn telefoon, waar is dat voor?
Hij is er ineens gekomen zonder dat ik wat gedaan heb.
heb de gps al uit gezet dacht dat dat het was, maar hij gaat nog niet weg :?
heb een Desire S.

Bedoel je dit symbool? Dan staat namelijk je WiFi aan, dan zoekt je telefoon naar beschikbare Wifi locaties.

http://www.psdgraphics.com/wp-content/u ... s-icon.jpg

nee deze (rechtsboven)
http://help.orange.co.uk/orangeuk/com.i ... ge=5107959
staat hierbij dus GPS is aan, maar die staat uit op mijn telefoon.. toch blijft dat ding in beeld knipperen :? heb hem al opnieuw aan en uit gezet (de GPS) en de telefoon zelf, maar helpt niks.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:48

Lante schreef:
Wat mij irriteert is dat hij met sms'en van 'moet' 'Moët' maakt en van 'tot' maakt ie automatisch 'TOT' e.d. Verder vind ik het veruit de beste foon die ik ooit heb gehad. :D

Dat is echt irritant ja! En bij mij wordt via ook VIA. Als je lang drukt op een woord kan je het verwijderen, maar deze komen gewoon terug..
Ik heb nu een tijdje swift key dat werkt wel heel goed.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:49

Als je dat één keer aanpast (dus typen en dan geeft hij suggesties, dan het woord aantikken wat je wilt hebben), dan onthoudt 'ie dat. Maar dan moet je niet gewoon doortypen want dan blijft hij dat doen inderdaad.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:30

Ik mis ineens Maps en Navigatie in mn Apps, kan ook niet meer in Market terecht, vraagt ie steeds opnieuw inloggen, maar met YouTube-account? En dan nog een vaag, bijna onleesbaar woord wat je na moet typen???
Iemand een idee hoe dit kan?

Ow, en vorig jaar december tellie laten vallen, camera kapot, maar rest deed t nog perfect! Tellie moet opgestuurd worden, heel gedoe, dus lekekr zo laten doen.
Maarnu doet camera het ineens weer! :? Hartstikke fijn hoor :j maar zooo vaag....! :=

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:31

imd schreef:
Als je dat één keer aanpast (dus typen en dan geeft hij suggesties, dan het woord aantikken wat je wilt hebben), dan onthoudt 'ie dat. Maar dan moet je niet gewoon doortypen want dan blijft hij dat doen inderdaad.

Inderdaad, of even, als je ziet dat ie een anderw oord pakt, op backspace drukken, dan pakt ie het woord wat je zelf had getypt en slaat het vervolgens ook op in het woordenboek ;)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:06

Maar TOT en VIA blijven steeds terugkomen..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:17

TOT ja.. zo irritant... :x

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:29

Hmm, hij mij doet ie t na een keer corrigeren goed hoor. Anders even aanpassen in t woordenboek zelf?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:40

Lang leve de Desire Z, waarbij je die woordenboek toestanden helemaal niet nodig hebt :D

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 00:50

Precies, maar er is niemand die problemen na de update van Gingerbread met de Z? Ik heb dat hij regelmatig (zeker een aantal keer per dag) sense opnieuw start.. Apps lopen even vast en dan herstart dat dus weer even.. Erg frustrerend. Voor die tijd liep 'ie als een zonnetje.. -O-

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:05

Nee, daar heb ik geen last van Karin. Wat vreemd :?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:09

Ja, ik baal er ook echt van.. Zeker omdat het echt duidelijk na die update was.. Ik ga van het weekend maar eens een backup van het apparaatje maken. Ik heb het toestel sowieso verzekerd.. Dus het lijkt me dat ze daar wel iets mee moeten kunnen doen..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:01

Mijn SD kaart herkent die op de een op andere dag plotseling niet meer... heel vervelend... >;)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:07

Wietsje92 schreef:
Dus gegevensverbinding staat aangevinkt.. Misschien even contact opnemen met de provider, mijn schoonzus kon ook niet op mobiel internet, en moest een andere simkaart hebben ofzo..

Mijn vader heeft inderdaad de provider even gebeld en nu doet het internet het, gelukkig hoefde hij geen andere simkaart. :) Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Celinee_ op 21-09-11 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:08

SD kaart formateren in een andere telefoon helpt. Heb t zelfde probleem gehad, bij mijn HTC Desire HD Telefoon gaf meldingen dat SD kaart kapot was, bij collegaatje in zijn telefoon back up van het ding gemaakt, geformateerd, zooi er terug op gezet en nooit meer een melding gehad!

Succes!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:13

nouja hij geeft niet aan dat die kapot is, maar dat die er niet in zit, wat die dus wel zit :+ en ik kan hem niet formateren..

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:41

Weet iemand toevallig hoe het kan dat ik geen mms kan ontvangen, hij komt wel binnen als multimediabericht maar dan voor de rest niets. En als ik bij berichtendetails kijk geen die ook 0 KB aan??

Edit.. Heb een htc desire Z trouwens :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:52

Welke provider heb je Deeday?

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:53

Telfort.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:54

Ik heb dat vaak met pdf bijlagen in mails. Die wil ik dan downloaden, maar hij staat dan idd op 0kb, en het statusbalkje staan allemaal schuine strepen in.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:55