[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:20

Brainless schreef:
Waarom niet richting Friesland? :P

zou ook nog kunnen grensgevalletje bijvoorbeeld ;)

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:21

Wij zoeken iets vrijstaands met land en ruimte voor stallen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:32

bantu schreef:

hmz chips, zeker weten geen leuke eengezinswoning? :P hahaha
gelijk heb je hoor, dat is ook de reden dat wij weg gaan.

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:37

Pashon schreef:
bantu schreef:

hmz chips, zeker weten geen leuke eengezinswoning? :P hahaha
gelijk heb je hoor, dat is ook de reden dat wij weg gaan.

Hmm nee helaas die zoeken we niet.Waar wonen jullie?Hoelang al te koop?

Pashon

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:39

Nieuw Amsterdam (bij Emmen Drenthe) staat nu 2,5 week in de verkoop en zaterdag hebben we de eerste kijkers.

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:41

Ooh spannend Pashon.Jullie willen wel daar in de buurt blijven?Wat zoeken jullie precies?Of al wat op oog?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:42

bantu schreef:
Ooh spannend Pashon.Jullie willen wel daar in de buurt blijven?Wat zoeken jullie precies?Of al wat op oog?

wij gaan naar Duitsland, we hebben wat op het oog waar we vanmiddag gaan kijken over de laatste gang van zaken. maar we zijn ondertussen ook met iets anders bezig en dan gaat dit huis voorbij en gaan we veel groter.
Het huis waar we heen gaan (we hebben al een optie op dat huis voor een half jaar) is vrijstaand heeft land in overvloed maar nog geen stallen of iets

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:44

Mae: leuk interieur! De kleur/stijl staat mij wel aan. Ik weet alleen niet of ik mijn meubulair wel bij de Ikea zou kopen. Ik heb nu in mijn slaapkamer ook wat spullen (bureaustoel, kledingkast, computerbureau) maar na een paar jaar moet dat echt wel vervangen worden. Bij de kledingkast zakte op een gegeven moment de bodem door de laatjes heen. En op één of andere manier is de deur ook wat ingezakt waardoor die niet helemaal goed meer dicht wil. En de bureaustoel ging na een tijdje ook kapot.

Brainles: gefeliciteerd! Maar jullie hadden dus al een huis gekocht terwijl jullie eigen nog te koop stond? Is wel een best risico dat je neemt. Maar volgens mij komt het wel goed :)

Wij zijn gisteren nog bij een nieuwbouwproject wezen kijken. Op zich zag het er allemaal leuk uit maar we weten toch niet helemaal of het voor ons financiëel haalbaar is. De v.o.n. prijs valt wel mee en er is waarschijnlijk ook subsidie maar vervolgens moet natuurlijk ALLES nog gedaan worden (badkamer, toilet, keuken, vloer, tuin enz.)
Misschien is het toch verstandiger voor ons om met een bestaande woning te beginnen.

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:45

Ooh spannend duitsland!Hebben wij ook nog over nagedacht maar wordt het voor ons toch niet?Waar in duitsland precies?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:46

bantu schreef:
Ooh spannend duitsland!Hebben wij ook nog over nagedacht maar wordt het voor ons toch niet?Waar in duitsland precies?

wij gaan eigenlijk maar een paar km verderop. we wonen nu al vlakbij de grens.
Wij houden het bij Emlichheim/ Laar zeg maar bij Schoonebeek en Coevorden de grens over.

Waarom word het voor jullie niet?

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:52

Pashon schreef:
bantu schreef:

wij gaan eigenlijk maar een paar km verderop. we wonen nu al vlakbij de grens.
Wij houden het bij Emlichheim/ Laar zeg maar bij Schoonebeek en Coevorden de grens over.

Waarom word het voor jullie niet?

Daar de grens over hebben wij ook gekeken idd.Maar het lijkt me toch erg lastig met de kids enzo.Ook vind ik zelf het emigreren ook al ben je zo nl idee geen goed gevoel geven.Al heb je daar voor een mega leuke prijs is heel moois!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:53

Mijn vriend en ik hebben er ook over nagedacht om vlak over de grens in Duitsland te gaan wonen.
Ik werk nu in Groningen en dan wilden we bijv. in Leer of Weener gaan wonen. Maar dan moet ik wel een aardig stukje extra rijden iedere dag naar m'n werk.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:55

de kids mogen gewoon naar een nederlandse school hoor. verder is het merendeel wat daar woont nederlands.

wij wonen vlakbij en kennen het daar dus dat is anders, maar wij hebben niet het idee erbij dat we naar duitsland gaan.

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:56

Nee denk idd als je op de grens al woont dat de stap dan een stuk kleiner is.Wij hadden gekeken in Uelsen en Laar.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:59

esther, kan begrijpen dat je twijfelt wat verstandiger is bij het kopen van een eerste woning, bij een nieuwbouwproject komen er inderdaad nog meer zaken kwa inrichting bij kijken.

Brainless, alvast een voorzichtige gefeliciteerd! hopelijk krijgen ze de financiering rond :D .

Vriend en ik hebben a.s. woensdag de 2e bezichtiging :D , tot die tijd zorgt de makelaar dat niemand anders de woning kan bezichtigen :) .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:07

Friesland wil je als niet fries niet graag tussen zitten is mijn ervaring :Y)

Grappig dat duitsland hier voorbij komt. Duitsland ben ik ook een tijd mee bezig geweest maar uiteindelijk het plan laten varen omdat ik het toch lastig vind met school van mijn kleine meisje. Die hebben daar hele andere schooltijden dan we ze hier kennen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:07

@Mistral
Ik heb het hier anders best naar mijn zin!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:12

Gelukkig :D maar ik heb minder goede ervaringen

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:17

Mijn paard is een fries mischien helpt dat nog wat hahaha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:18

MISTRAL94 schreef:
Gelukkig :D maar ik heb minder goede ervaringen

Ik kom van de Veluwe en heb begrepen (uit een ander topic) dat wij ook niet de makkelijkste zijn.... mss dat het daarom zo goed klikt :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:19

Nou ik denk dat dat het is Brainless :')

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:44

Pebblesther schreef:
Mae: leuk interieur! De kleur/stijl staat mij wel aan. Ik weet alleen niet of ik mijn meubulair wel bij de Ikea zou kopen. Ik heb nu in mijn slaapkamer ook wat spullen (bureaustoel, kledingkast, computerbureau) maar na een paar jaar moet dat echt wel vervangen worden. Bij de kledingkast zakte op een gegeven moment de bodem door de laatjes heen. En op één of andere manier is de deur ook wat ingezakt waardoor die niet helemaal goed meer dicht wil. En de bureaustoel ging na een tijdje ook kapot.

Onze meubeltjes zijn ook niet van Ikea hoor :D
Van Leen Bakker, niet dat dat nu zoveel zegt hoor, verwacht ik ook niet járen mee te doen :P
Maar vonden dit gewoon heel mooi, het was heel leuk betaalbaar en we zijn gauw ergens op uitgekeken, dus dan is dit heerlijk om mee te beginnen :j

Wel balen van de spullen zeg, altijd zonde!
En inderdaad geen gek idee om dan naar een bestaande woning te gaan kijken, een helemaal kaal huis inrichten kost natuurlijk gewoon écht een hoop :j

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:53

Ik zou me hier ook graag melden. *loopt netjes rond en schudt een ieder de hand*

Wij hebben ons huis nu een maandje te koop staan (Flevoland) en gaan verhuizen naar Zuid Limburg.
We hadden onlangs de eerste kijkers, die oprecht geinteresseerd waren maar helaas tijdens de 3 dagen bedenktijd te horen kregen dat de mensen die hun appartement zouden kopen toch afhaakten.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:10

Oh dat is balen Nathalie, dat het daardoor voor jullie ook misloopt :\ Wel een flinke verhuizing, van Flevoland naar Zuid-Limburg, hoe dat zo? :)

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:18

Ooh dat is balen Nathalie. Nu maar hopen dat er snel weer een kijker/koper komt.
Vanwaar gaan jullie naar zuid limburg?