Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:41

Toch even delen (en moet er zelf nog even aan wennen aan de kleur :') )

Afgelopen februari begonnen met het renoveren van de trap. En de hal kon daarna niet achterblijven.

How it started:

Afbeelding

How it's going:

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:03

Gaaf hoor Winged! <3 Zijn die overzettreden niet onwijs duur of valt dat mee?

Ik wil hier ook nog even ons Besta dressoir delen! Ik had hier toen om foto's gevraagd en was eigenlijk meteen al om. Deze hangt nu twee weken ongeveer en inmiddels ook helemaal afgehangen en het is echt prachtig <3 We vonden het zelfs zo mooi dat we zaterdag ook nog 3 meter aan tv meubel hebben gehaald uit dezelfde serie :o

Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:04

Mijn trap moest volledig gerenoveerd worden, treden waren scheef etc. Geen enkele trede is ook van dezelfde grote. Dus ik heb het laten doen en ja, da's vrij prijzig. Was 2400 euro kwijt :oo Maar nu zit hij er wel weer goed in en als het goed is gaat hij nu wel weer echt jaren mee. Vorige bewoner had honden in huis en de geur was volledig in de stof getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:03

Sheran schreef:
Kaaaren schreef:
Heb je marktplaats al in de gaten gehouden? Misschien kan je daar al een kant-en-klare goede kast vinden, of basis. Ook veel van die billy's staan op marktplaats.

Bedankt voor de tips! Marktplaats is altijd de eerste plek waar ik kijk :D
Pax heb ik ook gehad, hele fijne kasten! Maar de blokjes zijn wel erg klein voor de hele muur. Het is een forse afstand. Of hebben ze ook niet-vierkante? Ben ook benieuwd naar die uitschuifbare planken, zal eens zoeken! Enige eis qua tafel is dat ik eraan kan werken en met 1 ander aan kan eten.

Denk dat je in de war bent met Kallax :D Pax zijn geen vakjes :D ? En zijn er in verschillende breedtes. En je kan er naar eigen inzicht planken inhangen en deuren voor plaatsen. Met glas, zonder glas. Wij hebben, om budget- en verhuistechnische redenen 4 kasten van 50 cm breed van MP gehaald. Hadden allemaal verschillende deuren van MP die ik dus dezelfde kleur heb geverfd als de muur.

We zitten midden in een verhuizing dus het is een grote troep, en de kasten zijn niet verankerd aan de muur waardoor ze niet zo strak tegen elkaar aan staan (we hadden al verhuisplannen toen we zo kochten). Dus deze foto is niet voor het strakke interieur. Maar je krijgt een idee.

Afbeelding

Omdat ze hoog zijn, kan een handige klusjesman ze ook nog tot het plafond door laten lopen (door ze op een plateautje te zetten of een lijst aan de bovenkant te maken). En dan kan je vrij goedkoop een kastenwand maken, wat eigenlijk de wens was hier.

IMANDRA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:11

Oh tof wel Menino! Vind die verschillende deurtjes zo wel stylish :j. Leuke kleur ook.

Hebben jullie toevallig nog tips voor goede kledingkasten voor op de slaapkamer? Op zoek naar iets met wat degelijkere kwaliteit dus mag best wat meer kosten, maar weet niet zo goed waar ik moet gaan zoeken/kijken (hadden voorheen Ikea PAX, op zich nog wel een optie maar wil eerst verder kijken). Mix van hanggedeelte, lades en planken zou top zijn :j.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 10:41

Mijn vader heeft 20 jaar terug een hele muur tot kast gemaakt door planken en hangdingen te bevestigen en daar voor dan van die spiegel schuifdeuren geplaatst.
Ideaal!
Bij mij zit ie wel aan een muur die voor mij vrij waardeloos was in mijn kamer.

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:12

Heb je een foto van die spiegelschuifdeuren? :)

En ja, ik was inderdaad in de war met Kallax :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:15

Zijn er hier geen beginnende stylisten die bokkers zouden willen helpen?
Ik kan wel wat hulp gebruiken na mijn verhuizing.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 12:57

Sheran schreef:

En ja, ik was inderdaad in de war met Kallax :P

Zal ik als ik thuis ben wel even maken :j (nu nog aan het werk)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:36

Sheran schreef:

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 14:39

Mooi ruimtelijk zo!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 15:48

Ja zo lijkt een kleine kamer ook meteen iets ruimer.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:20

Voor de bokkers die willen weten hoe ik woon.......

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De een vindt het rommelig, ikzelf vindt van niet!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:51

Niks aan doen dan :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 17:32

Ik had toch zo iets achterlijks bij de woonwinkel waar we ons interieur hebben laten stylen...

Ze hebben magazijn uitverkoop. Alles wat teveel in het magazijn staat wordt in de sale verkocht. Dit zijn artikelen die ook nog gewoon in de winkel verkocht worden.
We hadden bij de sale mooie lampen zien staan voor achter de bank. Afgeprijsd van €169,95 voor €75,00.

Helaas was het er nog maar 1 lamp in de sale en konden we in de winkel een tweede bijkopen voor de gewone prijs.

Ik vind daar al wat van, maar we wilden er graag twee en dus toch nog maar een tweede in de winkel gekocht. Kon niet voor de aanbiedingsprijs en er was er maar een in de sale over dus we hadden geen keuze. Maar toch een mooie korting dus tevreden. We hadden de auto vol en konden de lampen niet meenemen, dat zouden we later deze week doen.

Thuis nog eens naar de site gegaan voor een ander item waar de sale op stond. Stonden er nog 3 lampen online voor €75,00.
Ik heb er een besteld en die is vandaag bezorg. Vind het echt heel bijzonder dat er gezegd wordt dat alles wat in de hal staat van de sale verkocht kan worden en dat ze niets uit de voorraad halen. Blijkbaar doen ze dat dus wel.

Ben blij dat ik de andere lampen nog niet opgehaald heb, morgen ga ik de lamp uit de sale ophalen, en de lamp van €169,95, daar wil ik het geld van geretourneerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 14:54

PSvanLot schreef:
Ik had toch zo iets achterlijks bij de woonwinkel waar we ons interieur hebben laten stylen...

Ze hebben magazijn uitverkoop. Alles wat teveel in het magazijn staat wordt in de sale verkocht. Dit zijn artikelen die ook nog gewoon in de winkel verkocht worden.
We hadden bij de sale mooie lampen zien staan voor achter de bank. Afgeprijsd van €169,95 voor €75,00.

Helaas was het er nog maar 1 lamp in de sale en konden we in de winkel een tweede bijkopen voor de gewone prijs.

Ik vind daar al wat van, maar we wilden er graag twee en dus toch nog maar een tweede in de winkel gekocht. Kon niet voor de aanbiedingsprijs en er was er maar een in de sale over dus we hadden geen keuze. Maar toch een mooie korting dus tevreden. We hadden de auto vol en konden de lampen niet meenemen, dat zouden we later deze week doen.

Thuis nog eens naar de site gegaan voor een ander item waar de sale op stond. Stonden er nog 3 lampen online voor €75,00.
Ik heb er een besteld en die is vandaag bezorg. Vind het echt heel bijzonder dat er gezegd wordt dat alles wat in de hal staat van de sale verkocht kan worden en dat ze niets uit de voorraad halen. Blijkbaar doen ze dat dus wel.

Ben blij dat ik de andere lampen nog niet opgehaald heb, morgen ga ik de lamp uit de sale ophalen, en de lamp van €169,95, daar wil ik het geld van geretourneerd.

Verschrikkelijk. Winkelen is leuk en inspirerend. Maar je wordt genaaid waar je bij staat. Je kunt beter alles online kopen. Ben nu helemaal into de veilingsite ala troostwijk en bva auctions. Daar heb je echt leuke dingen voor weinig :D Precies niets wat we nodig hebben momenteel, maar het houdt me lekker bezig :D

Ik kan nog wat inspiratie gebruiken.
In onze nieuwe huis zit een prima badkamer. Extreem degelijk. Niets fancy. Kitwerk moet wel vervangen worden want dat is viezig. We wilden het zelf een goedkope touch-up geven,

Huidige situatie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We dachten erover om mss de vloertegels te verven of een tegellaag overheen te doen. En het bad en doucherand te betegelen met zoiets:

Afbeelding

Alleen geen idee of het dan te "chunky" wordt. Tegels eruit slopen vinden we wat teveel gedoe.

Jullie ideeen of meningen :D ?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 15:38

Zijn die veilingsites een beetje te doen voor een particulier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:00

PSvanLot schreef:
Zijn die veilingsites een beetje te doen voor een particulier?

Nouja, ik heb net mijn eerste veiling gewonnen. Een schapenvachtje, dus dat is niet heel indrukwekkend :') Voor 25 euro met lang haar en extra groot, dus wel goedkoop :D

Staat ook veel chinese troep op (mn BVA), dus dat moet je er uit filteren en er komen veel kosten bovenop. Veel dingen zijn ook ophalen dus dan moet je de plaats ook nog in de gaten houden. Maar al met al wel ook echt hele goede deals.

Zo schrok ik me net in de bouwmarkt rot van de prijs van deurklinken -dacht dat die dingen 5 euro waren, alle klinken in ons nieuwe huis zijn echt antiek - en staat er nu een veiling open van 1 of andere de het zelf zaak die van zijn zooi af moet, met 36 deurklinken voor 10 euro :') Kun je meteen je hele huis voorzien voor de prijs van 1 deurklink bij de bouwmarkt :+ 't is alleen anderhalf uur rijden en dat is me wat te enthousiast :+ .

Mijn vader was aannemen/bouwvakker en verhuurde ook een aantal huisje. Hij haalde er ook veel van die veilingsites af om te renoveren :j Maar die was dus precies geen particulier :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:04

Voor kleine goedkope dingen niet, want de veiligkosten zijn niet mis en als je het niet gaat ophalen komen er ook nog verzendkosten bij. Bij Auctions.bv refereren ze aan de adviesprijs, terwijl die in veel winkels/online vaak al véél lager ligt.

@menino: vloer verven zou ik niet doen. Blijft niet lang mooi (slijtage) en kan ook glad worden.
Die keitjes zijn leuk, maar lijkt me vreselijk met schoonhouden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:05

Ik zal eens kijken op de site binnenkort!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 16:05

DubbelFun schreef:
Niks aan doen dan :D

Doe ik ook niet! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:26

DubbelFun schreef:
Voor kleine goedkope dingen niet, want de veiligkosten zijn niet mis en als je het niet gaat ophalen komen er ook nog verzendkosten bij. Bij Auctions.bv refereren ze aan de adviesprijs, terwijl die in veel winkels/online vaak al véél lager ligt.

@menino: vloer verven zou ik niet doen. Blijft niet lang mooi (slijtage) en kan ook glad worden.
Die keitjes zijn leuk, maar lijkt me vreselijk met schoonhouden.

klopt. Het zijn wel percentages. Dus juist bij goedkopere kavels vallen de bijkomende kosten best mee vind ik. Tegenwoordig staat het, i.t.t. vroeger *kuch kuch* ook wel duidelijk vermeld wat de extra kosten zijn. Ik geloof dat je er nog iets van 35% bij op mag tellen.

Vloer heb je een goed punt. Schoonmaken van keitjes lijkt me zelf niet per se een probleem als je het gewoon gelijkmatig voegt. Maar een gladde tegel is ook nog een optie. Wil gewoon een beetje van het alles wit-wit af :D En de vloer vind ik ook niet per se mooi. Dus dacht ookal aan dunne PVC stroken ofzo, maar weet gewoon niet zo goed wat goedkoop de opties zijn zonder alteveel slopen. :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 17:36

Needje schreef:
Mijn vader heeft 20 jaar terug een hele muur tot kast gemaakt door planken en hangdingen te bevestigen en daar voor dan van die spiegel schuifdeuren geplaatst.
Ideaal!
Bij mij zit ie wel aan een muur die voor mij vrij waardeloos was in mijn kamer.

[ [url=m/RygCLt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit heb ik ook. Heerlijk veel opbergruimte

Afbeelding

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:19

Je hebt inderdaad ook van die overzettegels voor in de badkamer. Liesbeth Rasker heeft daar vorig jaar in haar stories heel veel over gedeeld: https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h ... MyMTA2M2Y=

Misschien een idee om even te checken. Deel een staat ook in het rijtje van uitgelichte stories.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:30

Wij hebben onze vloertegels van BVA gehaald. Wel teveel, hebben nog behoorlijk veel over en te koop maar dan nog was het voordeliger dan via een tegelhandel
Afbeelding

Marktplaats in de gaten houden loont denk ik ook. Zullen vast meer mensen zijn die een te grote partij opkopen en dan de restant weer verkopen.