Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:48

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:49

Ik vind het wel een leuk huis, maar volgens mij is er gewoon 1 slaapkamer zonder raam en dat vind ik voor een huis wat gebouwd is onder architectuur eigenlijk niet kunnen.

Die in Amsterdam in de buurt van de Hortus is ook geen geld i.v.m. de rest van het aanbod in de stad.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:57

Kaka schreef:
Die in Amsterdam in de buurt van de Hortus is ook geen geld i.v.m. de rest van het aanbod in de stad.

Dat klopt en het is echt een fijne buurt. Het betreffende pand ligt niet aan een doorgaande weg, dat scheelt enorm.

Veronica2

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:59

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:16

Cayenne schreef:
Dit is een apart huis zeg! Ik ben er nog niet achter of ik het mooi of spuuglelijk vind :P
https://www.funda.nl/koop/hengelo-ge/hu ... ekseweg-7/

Dit is denk ik een ontwerp dat bedoeld is om energieneutraal te zijn (koude noordkant geen ramen, warme zuidkant veel ramen, en eigenlijk moet je zoiets tegen een berg/heuvel aanbouwen. Je ziet dergelijke ontwerpen nog al eens in de UK. Als je ooit Grand Designs gekeken hebt: daar kwamen dit soort woningen wel eens langs op een wat grotere schaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:18

Die in Hengelo lijkt me wel heerlijk omdat je vanaf weg geen inkijk hebt. Maar die muren zou ik verder af (laten) werken. Ik vind die onbewerkte platen echt lelijk.

In Amsterdam blijf ik me verbazen over de kosten. Bizar. En idd vaak super onpraktische huizen, zeker die laatste zo raar qua indeling.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:26

Pipodipo schreef:
Deze makelaar verdient een minnetje achter zijn naam: https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... singel-37/
Bovendien is het een raar huis en word je in die buurt knettergeschift van de toeristen.

Best mooi huis toch, en mooi dakterras!
Waarom moet die makelaar een minnetje achter zn naam?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:41

miccamaaike schreef:
Pipodipo schreef:
Deze makelaar verdient een minnetje achter zijn naam: https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... singel-37/
Bovendien is het een raar huis en word je in die buurt knettergeschift van de toeristen.

Best mooi huis toch, en mooi dakterras!
Waarom moet die makelaar een minnetje achter zn naam?

Omdat het Singel en de Singelgracht twee verschillende dingen zijn en dat scheelt toch een ton in de prijs. Voor eventuele kopers is het leuk om te weten dat je op de brug over het Singel naar de Haarlemmerstraat een goed harinkje kan kopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:46

Ibbel schreef:
Cayenne schreef:
Dit is een apart huis zeg! Ik ben er nog niet achter of ik het mooi of spuuglelijk vind :P

Dit is denk ik een ontwerp dat bedoeld is om energieneutraal te zijn (koude noordkant geen ramen, warme zuidkant veel ramen, en eigenlijk moet je zoiets tegen een berg/heuvel aanbouwen. Je ziet dergelijke ontwerpen nog al eens in de UK. Als je ooit Grand Designs gekeken hebt: daar kwamen dit soort woningen wel eens langs op een wat grotere schaal.

Grand Designs is een heerlijk programma! Net als Escape to the Country <3
Die cottages zouden echt iets voor mij zijn :D

Wb de makelaar in Amsterdam dacht ik dat Pipo de schreeuwerige tekst bedoelde.

Voormalige Bosschool te koop in Holten. Daar moet je wel aan verspijkeren maar ik vind het echt enorme potentie hebben <3
https://www.funda.nl/koop/holten/huis-8 ... terweg-44/ Alleen zit je wel vlak aan een N-weg en ik weet niet of je daar veel last van hebt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:50

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:55

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:03

Pipodipo schreef:
Maar bedden onder schuine daken, wanneer stoppen ze daar eens mee??

In Barneveld en omgeving stoppen ze daar pas mee als anticonceptie/geboortebeperking mag van de dominee. Voorlopig niet dus :+

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:06

Cayenne schreef:
Citaat:
Voormalige Bosschool te koop in Holten. Daar moet je wel aan verspijkeren maar ik vind het echt enorme potentie hebben <3
https://www.funda.nl/koop/holten/huis-8 ... terweg-44/ Alleen zit je wel vlak aan een N-weg en ik weet niet of je daar veel last van hebt.

Dit is wel een drukke N weg. Veel vrachtverkeer.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:11

Ibbel schreef:
Pipodipo schreef:
Maar bedden onder schuine daken, wanneer stoppen ze daar eens mee??

In Barneveld en omgeving stoppen ze daar pas mee als anticonceptie/geboortebeperking mag van de dominee. Voorlopig niet dus :+

_/-\o_ Vandaar ook al die kleine bedjes zeker?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:23

Cayenne schreef:

Wow wat een geld voor een houten huis, die van binnen nog niet eens volledig is afgewerkt ook nog; al dat zichtbare spaanplaat; spuuglelijk en kwa brandveiligheid lijkt me dit ook nog wel een puntje.

Enige echt positieve ( al hoewel ik moet toegeven dat ik de benedenverdieping niet eens zo verkeerd vind, op die lelijke compleet dichte kant na dan) is dat je in 1 minuut bij het bos bent.
Het perceel er naast zal ongetwijfeld in de toekomst ook nog wel een huis komen, dus ben je aan die zijde je vrije uitzicht ook kwijt. Perceel heeft precies de grote voor een huis met redelijk grote tuin, dus dit zal ongetwijfeld een bouwperceel zijn en geen miniweilandje.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:51

Spaanplaat om je huis mee af te werken is een modedingetje. Het is ook niet helemaal mijn ding, maar m.i. ook niet lelijker dan de zgn. Zweedse 'saunahuizen' die ik hier zo nu en dan langs zie komen. Qua brandveiligheid volgens mij ook niet gevaarlijker.

Ik vind hem qua bedrag ook wel meevallen. Een beetje houten huis onder architectuur kost je zo 250k om te bouwen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:17

sorry, maar ik vind dat echt dan een goedkoop uitziend modedingetje; net alsof het geld op was en de afwerking maar in de kliko gegooid moest worden; misschien over een paar jaar als we weer wat gespaard hebben....dat idee

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:18

Oooooh die Bosschool! <3

Die foto vanaf de voorkant in Barneveld... net of het moeder en kind zijn. :')

En hoe ze voor die ene in Amsterdam 1,6 miljoen durven te vragen is me een raadsel. Wat een bende.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:30

https://www.funda.nl/koop/harkstede-gem ... fdweg-145/

Erg mooi huisje zo aan de buitenkant, maar erg gedateerd aan de binnenkant en slecht onderhouden. En ik zie ook geen douche o.i.d. en volgens mij is het van een ouder iemand. Maar ik hoop dat het huisje iemand vind die er veel liefde in stopt, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:37

Wat een potentie, vind hem nu al leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:45

Merexa schreef:
https://www.funda.nl/koop/harkstede-gem ... fdweg-145/

Erg mooi huisje zo aan de buitenkant, maar erg gedateerd aan de binnenkant en slecht onderhouden. En ik zie ook geen douche o.i.d. en volgens mij is het van een ouder iemand. Maar ik hoop dat het huisje iemand vind die er veel liefde in stopt, haha.

Ja, daar moet nog wel wat aan gebeuren! Ik vind het altijd zo kaal aan zo'n kanaal en doorgaande weg. Maar misschien ziet het er in de lente/zomer al gezelliger uit.

https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... -der-a-17/

Pand uit de 13e eeuw :wow: en ook nog eens aan het mooiste stukje van de stad. Energielabel is niet ingevuld, haha :') Zal wel flink stoken zijn! Het ziet er wat donker uit, druk stukje stad en zo'n monumentenstatus maakt het er niet makkelijker op, maar wel bijzonder <3

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:49

De emmer onder de afvoer doet het 'm wel. Slim ook, een badkamer zonder spiegels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:50

Wow <3 zou alleen als de dood voor brand zijn , al dat (droge) hout . Maar heel gaaf

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:53

jaa die is hier ook wel eens voorbij gekomen ja. Super vet om eens rond te kijken maar pwoah ga er maar aan staan.
Eel een beschermd stadsgezicht maar geen rijksmonument nou dat is dus wél betalen en gezeik van de gemeente maar geen aftrekposten bij de belastingopgave. Daar moet je echt verliefd op zijn om er het godsvermogen in, inderdaad energiekosten, en onderhoud aan te besteden. Want reken er maar op dat een verbouwing in zo'n pand effe wat meer kost dan een nieuwe keuken in een betonnen nieuwbouwhuis

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:55