Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:25

Spannend. Heb je een link naar het huis?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:13

tjiftjaf schreef:
Het huis staat ver genoeg van de weg af. Ik denk niet dat dat de reden is dat het huis maar niet verkocht wordt. Er moet volgens mij wat anders zijn.

Vind hem erg dicht op de weg liggen nog. Laatst bij een huis gekeken dat nog verder van de weg af lag en werd gek van de herrie. Was voor ons een nog go.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:24

Nymeria schreef:
Gave stek! Gezien de vraagprijs woon ik in een heel andere regio, wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk :')

Nou, inderdaad. Voor dat geld heb je hier met een beetje mazzel net een middenwoning :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:27

Nadir schreef:
Nymeria schreef:
Gave stek! Gezien de vraagprijs woon ik in een heel andere regio, wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk :')

Nou, inderdaad. Voor dat geld heb je hier met een beetje mazzel net een middenwoning :')

Ik wil heel graag de stad uit, maar dan woon ik toch liever in die middenwoning dan in deze uithoek :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:43

manzano schreef:
tjiftjaf schreef:
Het huis staat ver genoeg van de weg af. Ik denk niet dat dat de reden is dat het huis maar niet verkocht wordt. Er moet volgens mij wat anders zijn.

Vind hem erg dicht op de weg liggen nog. Laatst bij een huis gekeken dat nog verder van de weg af lag en werd gek van de herrie. Was voor ons een nog go.

Ligt er natuurlijk maar net aan hoe druk de weg zelf is. Ik ken deze regio niet heel goed, maar ik kan me niet voorstellen dat dit een super drukke weg is. Daarnaast wen je erg aan geluid. Mijn man moest juist heel erg wennen dat hij 's nachts de snelweg niet meer hoorde bij het in slaap vallen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:47

tjiftjaf schreef:
Iemand al eens bij dit huis wezen kijken?
https://www.funda.nl/koop/bellingwolde/ ... derweg-13/
Ik verbaas mij er echt over dat het nog niet is verkocht. Deze woning heeft genoeg mogelijkheden voor wat paarden te houden en de prijs is niet erg hoog.
Er is door de makelaar al 2 keer een openhuizendag geweest en ook veel kijkers. Ik ken het huis van langsrijden maar verbaas mij dat het nog steeds niet is verkocht.
Wat zou er met het huis mis zijn dat niemand het koopt?

Niet bekeken maar voor ons ook niet interessant. te weinig land. Kan je wel vertellen normaal drukke weg. Veel verkeer van en naar Duitsland. Vrij doods stuk verder. Ver van alles. Er zit wel een supermarkt een stukje verderop in het dorp, maar voor de rest moet je echt bij alles je auto pakken. En ik gok ook dat juist dat paarden houden en die 6000 m2 een stuk minder groot publiek trekt. De meeste hier in de omgeving die paarden hebben willen toch meer land.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:50

Oh ja ken het ook niet, maar las net ergens dat er veel verkeer was.
Langs snelweg vond ik ook wel relaxt. N-weg echt vreselijk. Woon nu aan doorgaande straat in dorp en heb na 9 jaar nog steeds last van.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:52

Maar bij dit huis zijn veel kijkers geweest. Ik heb ook willen kijken maar kon niet op de open huizendagen die de makelaar had georganiseerd. Dus ik had pech want kon geen individuele bezichtiging krijgen. De makelaar had verwacht dat het snel verkocht zou worden. De kijkers stonden wel in de rij dus deze kijkers hadden zeker interesse maar dus niet geboden. En dat vind ik vreemd. Ik ben inmiddels niet meer op zoek maar vraag mij wel af wat er mis is met dit huis dat alle kijkers afhaken.

Ik ken de weg wel maar vind het niet overdreven druk.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:55

Rina, wat heb jij gekocht?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:57

tjiftjaf schreef:
Maar bij dit huis zijn veel kijkers geweest. Ik heb ook willen kijken maar kon niet op de open huizendagen die de makelaar had georganiseerd. Dus ik had pech want kon geen individuele bezichtiging krijgen. De makelaar had verwacht dat het snel verkocht zou worden. De kijkers stonden wel in de rij dus deze kijkers hadden zeker interesse maar dus niet geboden. En dat vind ik vreemd. Ik ben inmiddels niet meer op zoek maar vraag mij wel af wat er mis is met dit huis dat alle kijkers afhaken.

Ik ken de weg wel maar vind het niet overdreven druk.

Tja je weet het toch niet. Ik was laatst bij dat huis aan die drukke weg. Stond al 6 jaar te koop. Veel kijkers.Vond het echt een prima huis. Wel wat werk aan, maar dat zag je duidelijk op Funda en was de prijs ook naar. Wij zijn ook afgehaakt op die weg eigenlijk.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:00

Welke regio zoek je Manzano?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 00:04

tjiftjaf schreef:
Rina, wat heb jij gekocht?

Wij, niet ik hoor. Mijn naam staat alleen op het koopcontract omdat wederhelft dat wilde. Ik had het liever apart gehouden, maar ok. We hebben in die richting gezocht. Ook daar 1 bekeken waar ik helemaal weg van was (aan de Tijdensweg) mocht niet zo wezen, en uiteindelijk beland in een heel ander deel van nog net Groningen. Wij gaan, als het nou niet nog een keer fout loopt vanwege de Corona en de Duitsers die de grens dicht willen gooien, verhuizen naar Mussel.
Ik had het idd hier nog niet gedeeld, of eigenlijk nog nergens :o maar dit is em geworden. Wil een beetje TLC, maar de basis is goed. En ja 8000 m2 is niet veel meer dan die 6 van die in Bellingwolde, maar wij hebben 300 meter verderop een perceel land van iets meer dan 1 Ha erbij gekocht :D

https://www.funda.nl/koop/mussel/huis-8 ... elweg-145/

Als alles goed gaat, en de Duitsers de grens open laten, gaan we 16 april tekenen bij de notaris en krijgen we de sleutel. En dan wordt het door 2 man een complete boerderij verhuizen naar NL := Mijn spieren schreeuwen nu al :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 00:47

Ik ga maandag verhuizen, en ik lig dus hardstikke wakker. Net nog 45 minuten dingen in dozen staan stoppen, zo stil mogelijk en in het donker, want m'n vriend slaapt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:19

tjiftjaf schreef:
Iemand al eens bij dit huis wezen kijken?
https://www.funda.nl/koop/bellingwolde/ ... derweg-13/
Ik verbaas mij er echt over dat het nog niet is verkocht. Deze woning heeft genoeg mogelijkheden voor wat paarden te houden en de prijs is niet erg hoog.
Er is door de makelaar al 2 keer een openhuizendag geweest en ook veel kijkers. Ik ken het huis van langsrijden maar verbaas mij dat het nog steeds niet is verkocht.
Wat zou er met het huis mis zijn dat niemand het koopt?

Ik vind het vooral een heel sfeerloos huis, dit is er een waar ik aan voorbij zou lopen, zelfs als ik in die regio en prijs zocht.
Van buiten vind ik het ronduit lelijk, ook al is het van binnen heel netjes.
Ik wil toch graag blij worden van een huis, dat zou ik hiervan nooit worden ben ik bang :')

Rina, heel erg leuk wat jullie gekocht hebben, is nog het nodige werk aan, maar dat zou ik ook eerder hebben gekocht als dat in Bellingwolde.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:38

manzano schreef:
Ik wil heel graag de stad uit, maar dan woon ik toch liever in die middenwoning dan in deze uithoek :=

Ik weet niet waar je ongeveer zoekt? Maar ik woon in een dorp :+ (wel in t midden van t land)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:49

tjiftjaf kun je niet proberen alsnog een individuele bezichtiging te krijgen?
Dat met dat snel verkocht is in ieder geval niet gelukt en zo zag ik ook pas en huis waar eerst toch echt bijstond dat het kijkdagen had en de prijs een vanaf prijs was en dat is nu ook weg uit de tekst.

Soms is er bij een pand ook iets wat niet meegefotografeerd is wat echt een ramp is of soms is er gewoon ook helemaal niks mis met een huis maar past het de kijkers net niet en jou misschien net wel.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:52

Rina, Leuk huis met potentie. Moet nog wel geklust worden maar voordeel is dat je het helemaal naar je eigen smaak kunt doen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:54

Hobbyhorse schreef:
tjiftjaf kun je niet proberen alsnog een individuele bezichtiging te krijgen?
Dat met dat snel verkocht is in ieder geval niet gelukt en zo zag ik ook pas en huis waar eerst toch echt bijstond dat het kijkdagen had en de prijs een vanaf prijs was en dat is nu ook weg uit de tekst.

Soms is er bij een pand ook iets wat niet meegefotografeerd is wat echt een ramp is of soms is er gewoon ook helemaal niks mis met een huis maar past het de kijkers net niet en jou misschien net wel.

Nee, ik ben niet meer op zoek naar een woning. ;)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:55

oh nog veel beter haha ! Fijn voor je hoor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:57

Super spannend Vjestagirl!!

Haha ik zoek buiten de bebouwde kom Nadir. Maar dus niet in Groningen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:18

Ik zou me ook niet laten afschrikken door lang te koop. Iedereen zoekt wat anders. Het huis dat ik gekocht heb stond anderhalf jaar te koop. Amper kijkers die een 2e bezichtiging deden en op al die tijd maar 1 bod gehad (ver onder de vraagprijs). Voor ons was het gewoon exact wat we zochten. (Enkel zichten wij eigenlijk instapklaar en moet dit volledig verbouwd worden, maar dit was dan ook 100.000 onder het budget dat we in ons hoofd hadden. Dus daarvoor kunnen we wel wat verbouwen).

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:03

We hebben ons finaal bod vanmorgen laten weten.
Nu is het nagels bijten en afwachten tot we iets horen. := Zó spannend dit!

Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie het verlossende woord kregen?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:06

Spannend steentje :D Duimen maar! Uiteindelijk bod met of zonder ontbindende voorwaarden gedaan?

Wij kregen meestal de dag nadat alle biedingen binnen waren / moesten zijn, reactie op ons bod. En soms wat eerder (de dag zelf), soms wat later.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:26

Spannend steentje, ik duim mee voor je! Hier alleen geboden op huizen die een eindtijd hadden voor het bieden en dan hoorde je het altijd dezelfde dag nog (meestal bijna binnen een uur na sluitingstijd).

Ons huis is zaterdag op Funda gekomen en er zijn nu 11 bezichtigingen gepland voor deze week. Geen idee of dat veel is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:22

Steentje schreef:
We hebben ons finaal bod vanmorgen laten weten.
Nu is het nagels bijten en afwachten tot we iets horen. := Zó spannend dit!

Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie het verlossende woord kregen?

Een kwartiertje ofzo.
Onze aankoopmakelaar belde verkoper of de verkopend makelaar en het was rond. :D