Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:23

Stoel, schoenenbankje of strijkplank. _O- Ik moet het van mezelf eigenlijk ophangen als het nog heel fris is of anders gewoon in de wasmand gooien, want anders maak ik een berg. Of meerdere bergen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:38

Voor t-shirtjes die nog een dag kunnen heb ik buiten de kledingkast een rekje-aan-de-deur met 3 hangertjes, de rijbroek gaat in een speciale bak in een kallaxkast en de spijkerbroeken gewoon opgevouwen op mijn aankleedbankje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:20

Het rek bij de trap :') de balustrade zeg maar in het trapgat

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:26

Ik heb een extra wasmand met paarden /sport kleding. En een stoel om netjes-kleding nog een ronde mee te laten gaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:31

Shirtjes, hemdjes, truien, ondergoed, sokken, bloesjes enz trek ik nooit opnieuw aan.
Ik zweet heel snel. Het enige wat ik opnieuw aan doe is een spijkerbroek. Die ligt vaak op de stoel of hangt in mijn badkamer

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:22

Floko schreef:
Hoe bewaren jullie je kleding die je later weer aan wilt doen? Dus sportkleding, nette kleding, werkkleding, paardrijkleding etc.

Wij hadden in ons vorige huis een hele handige overloop, dus gooide alles over de trapleuning/railing..

Nu hebben wij een hele grote kast en mijn broeken hang ik op een rek in de kast en mijn truien leg ik weer gevouwen terug in de kast, maar draag ze meestal 1 of 2 keer en dan is de was. Geldt ook voor t-shirts en vesten en blouses hang ik weer netjes op. Wanneer ik geen zin heb om op te ruimen gooi ik het gelijk in de wasmand. _O-

Wij zijn nu te opgeruimd. :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:44

Ik: de badrand, mijn man: de slaapkamervloer naast zijn kant van het bed, de kinderen: op de grond in hun slaapkamer, op de grond in de badkamer, op de grond in de hal :roll: ;')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:22

Op de grond ergens in de slaapkamer.. nog geen plek voor gemaakt. Werkt prima :')

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 11:37

Ik heb zo'n open houten badkamer rekje/kastje waar ik op sommige een box heb staan, daar gooi ik kleren gesorteerd in (truien, broeken, speciale kleren die niet opgehangen hoeven worden, vesten enzo) Maar meestal gaat alles vrij snel in de was :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:21

Hi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij/ons kunnen helpen en dat ik hier om tips mag vragen. Ons huis is inmiddels helemaal verbouwd en bewoonbaar, maar het vlot niet met de inrichting van de slaapkamer. De kleur die we hebben gekozen staat totaal niet mooi en het lijkt net een babykamer -O- (Beetje dezelfde kleur als de achtergrond van bokt pagina's haha). Het was de bedoeling dat het een mooie sfeervolle, rustige slaapkamer zou worden, maar het voelt nu echt als een bij elkaar geraapt zooitje met babykamer muren. :=

We hebben een lichtgrijze boxspring, een witte kledingkast en een eikenhouten vloer. Wat zouden jullie met de muren doen? De slaapkamer is wel normaal qua formaat, 3x6 ongeveer met een dakkapel en een klein stukje schuin dak naast de dakkapel.
We hebben nog geen nachtkastjes, maar het idee is om die van dezelfde lijn als de kledingkast te nemen.
Dit is een beetje in plaatjes wat we hebben staan:
Afbeelding

Hopelijk heeft iemand leuke kleursuggesties of behang of iets mag ook (liever verf). En lampen tips zijn ook welkom want er hangt nu een stomme grijze vilten lamp en dat helpt ook niet echt mee.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:44

Frummels schreef:
Hi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij/ons kunnen helpen en dat ik hier om tips mag vragen. Ons huis is inmiddels helemaal verbouwd en bewoonbaar, maar het vlot niet met de inrichting van de slaapkamer. De kleur die we hebben gekozen staat totaal niet mooi en het lijkt net een babykamer -O- (Beetje dezelfde kleur als de achtergrond van bokt pagina's haha). Het was de bedoeling dat het een mooie sfeervolle, rustige slaapkamer zou worden, maar het voelt nu echt als een bij elkaar geraapt zooitje met babykamer muren. :=

We hebben een lichtgrijze boxspring, een witte kledingkast en een eikenhouten vloer. Wat zouden jullie met de muren doen? De slaapkamer is wel normaal qua formaat, 3x6 ongeveer met een dakkapel en een klein stukje schuin dak naast de dakkapel.
We hebben nog geen nachtkastjes, maar het idee is om die van dezelfde lijn als de kledingkast te nemen.
[ [url=m/RBSNcW.png]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk heeft iemand leuke kleursuggesties of behang of iets mag ook (liever verf). En lampen tips zijn ook welkom want er hangt nu een stomme grijze vilten lamp en dat helpt ook niet echt mee.

Wij hebben met die kleuren early dew in de slaapkamer. Mocht groenig niet je ding zijn dan kan je ook kijken naar een blauwgrijze kleur.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:21

Wij hebben Knikker van de Gamma in de slaapkamer, een blauwgrijze kleur. Krijg hem niet helemaal goed op de foto maar heb je een beetje een idee:
Afbeelding

Staan witte kasten(malm) tegenaan, grijseiken vloer en grijze boxspring tegen de andere muur, dus redelijk hetzelfde kleurschema :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:29

MarjanB schreef:
Frummels schreef:
Hi allemaal,

[ [url=m/RBSNcW.png]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben met die kleuren early dew in de slaapkamer. Mocht groenig niet je ding zijn dan kan je ook kijken naar een blauwgrijze kleur.

ED hebben we al in de woonkamer, dus die wil ik liever niet ook in de slaapkamer. Dat vind ik iets teveel van het goede :D
Blauwgrijs lijkt me wel mooi. We hebben donker grijs blauw in de keuken, misschien is dat ook wel wat voor de slaapkamer. Dankje, had ik nog niet aan gedacht.

@air: Normaal ben ik niet zo van grijs, maar misschien met een opvallende lamp ofzo dat ik het wel mooi vind! :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:40

Jongens: voor, achter of naast de wasmand bij voorkeur. Soms als een prop ergens op een stoel of zo. Of op de vloer in de badkamer.
Man: badrand, kledingrek in slaapkamer.
Ik: badrand of kledingrek in slaapkamer.

Mijn winterkleding gaat straks weer boven in de kast en komt de zomerkleding een plank lager te liggen.

Op zolder hangt vaak de was die ik niet in de droger wil hebben.
Manlief legt schone was uit de droger ergens op mijn bureau in de slaapkamer. Dat verhuist van bed naar bureau naar wasmand naar bed naar bureau en zo door. Tot ik het ga vouwen en strijken.

Met andere woorden: zolang die was-/vouw-/strijkkabouters mijn huis niet hebben gevonden is dat het enige dat nooit georganiseerd zal zijn in mijn huis.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:15

@Frummels
Misschien juist een donkere kleur in combinatie met jullie lichte vloer en meubels?
Wij hebben donkergroen in de slaapkamer.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 08:20

Mooi dat donkergroen!

Wij hebben gister de sleutel gekregen en laminaat uitgekozen. Het idee was voor donkerbruin te gaan, eenmaal uit het plastic was het toch echt grijsbruin -O- andere opties overwogen maar besloten om het er vandaag toch in te gaan leggen. Alleen gaat het idee voor de meubels (overwegend zwart) niet meer door, omdat we het niet te zwart/wit/grijs willen maken. Hoe combineren jullie je grijze vloer? Ben benieuwd :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:01

Wij hebben voor boven deze vloer, hier gewoon even snel neergelegd Afbeelding
Op deze kamer zijn inmiddels de muren gedaan:
Afbeelding
(onder het schuine stuk blijft wit) meubels die erin komen zijn wit.

Beneden zijn ze ook bezig met de vloer leggen :) is keramisch parket
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:08

Volgens mij hebben wij precies dezelfde tegels beneden Jes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:12

Afbeelding

Mijn zoektocht naar een nieuwe lamp is intussen beëindigd. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 09:13

Leuk!!
Toen de vertegenwoordiger kwam met samples zei ik gelijk "die wil ik" die man heel verbaasd, heeft de andere samples ook nog een week laten liggen "voor het geval dat" hij had zo'n snelle beslissing nog nooit meegemaakt :=

Janine leuke lamp!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:06

Leuke lamp!
Ik heb ook weer een meubelstuk in huis gehaald: een piano. Mijn jongste zoon gaat namelijk pianoles volgen. Ik heb op marktplaats een leuke beginnerspiano gescoord. Buitenkant moet even goed schoongemaakt worden. De binnenkant is goed. Morgenavond ga ik hem halen.

Afbeelding

Foto is van marktplaats. Lampje krijgen we erbij.

Ik ben net met de jongste bij de Ikea geweest om een krukje te scoren.

Afbeelding

Woensdagochtend komt de pianostemmer die heel toevallig bij ons om de hoek woont.
Hij komt links naast de boekenkast te staan. Dan heb ik weer een hele goede reden om dat grote grijze gevaarte zo langzaamaan de deur uit te werken en iets anders te zoeken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:21

Bedankt voor de tips mbt slaapkamer! :)

Leuk, een piano karijn! Wil ik ook graag in huis - mijn man speelt prachtig - maar helaas geen plek.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:47

Leuk Karijn!
Ik zie hier als alles af is, en ik vind dat er nog plek is in de woonkamer, ook nog wel een piano komen.

Nog een foto van grijze vloeren op de slaapkamer:
Afbeelding
Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:40

Jes, leuk behang!

De piano staat, mijn jongste heeft de hele middag zitten pingelen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:02

Bente, wat gewaagd maar super mooi die kleur op die manier in de slaapkamer!

Karijn, fijn dat de jongste er van geniet. Hopelijk wordt het gepingel straks een leuk deuntje in huis. Vind pianomuziek in huis altijd erg rustgevend en mooi.

Ik heb nieuwe decoratie gekocht voor op de tv kast. In love <3
Afbeelding
Afbeelding

Zag bij thuiskomst dat de ene meer groen en de andere meer blauw is, maar vind het juist wel wat hebben.