[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:08

La_Lune schreef:
Ik kijk echt uit naar de na-foto’s, ik ga hier zo goed op, :')

Dit!! *\o/*

Wat wordt het mooi zeg, echt heel gaaf!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 12:42

Haha en dat vind ik dan weer leuk om te lezen :D :D

-O- Tegenvallertje... Dat moment dat de muur achterblijft op je verfroller in plaats van de verf op de muur :')
Afbeelding

Natuurlijk zo lang geweest dat het geheel zó enorm lek was.. niet heel raar dit dat er wat schimmel onder de oorspronkelijke verflaag zitten. Maar na alles met plamuurmes, harde bezem én metaalborstel bewerken om het helemaal schoon zo schoon mogelijk te krijgen, had ik dit toch niet verwacht. Béétje jammer. Gelukkig bleek het voornamelijk de hoek linksboven te zijn en loopt de trap straks naar rechts en kan ik er dus nog wel bij. Voor nu laat ik het dus maar even en op een later moment even verder de verf afkrabben in die hoek, de schimmel behandelen en dan opnieuw grondverf en muurverf. Oh well :')

Als geheel is het verschil nu al positief heel groot :D
Afbeelding

Vooral als je dan de hoek ziet van "oud" en "nieuw" naast elkaar. En dan heb ik die hoek ook zelfs de meeste mestplakaten er al afgestoken en is dit minst mooie "na" kant door die slechte laag er onder.
Afbeelding

Aan het einde van de dag ga ik dan de tweede laag over de rest doen. En dan maar duimen dat de donkere vlekken er niet teveel weer doorheen komen :+ . Maar zelfs dan ziet het er sowieso weer heel wat frisser uit dan het deed!

Prairy

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:29

Ja dat is altijd een beetje jammer :')

Maar wat erop zit, ziet er goed uit!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:32

Frist goed op zo *\o/*

En, wie denk je dat de eerste eerste drol tegen de muur gaat smeren....? :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:57

MarliesR schreef:
Aan het einde van de dag ga ik dan de tweede laag over de rest doen. En dan maar duimen dat de donkere vlekken er niet teveel weer doorheen komen :+ . Maar zelfs dan ziet het er sowieso weer heel wat frisser uit dan het deed!

Waarom denk je dat ze het onderste deel altijd zwart maken....

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 14:38

pmarena schreef:
Frist goed op zo *\o/*

Haha hier komen de paarden niet, dus als iemand hier een drol tegen de muur gaat smeren ga ik mijn bezoek toch wel even heel raar aankijken :+ :+ :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 17:09

Je mag het normaal na 5 uur weer oververven, maar de buitenlaag was gewoon nog nat, droogt natuurlijk voor geen meter met dit natte weer :') . Acht de kans toch ook klein dat ze morgen daadwerkelijk al de trap gaan plaatsen, dus hopelijk kan ik de muur morgen dan nog een tweede laag geven. Maar we gaan het zien. Eerste laag zit er in elk geval op zullen we maar zeggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:24

MarliesR schreef:
pmarena schreef:
Frist goed op zo *\o/*

Haha hier komen de paarden niet, dus als iemand hier een drol tegen de muur gaat smeren ga ik mijn bezoek toch wel even heel raar aankijken :+ :+ :+

Whahaha _O-

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:42

Ik ven bijgelezen, wat een mooie updates.
En wat een verschil dat dak!! Zo mooi wordt het.

Wij moeten ook ooit ons dak gaan doen, maar zie er een beetje tegen op.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 12:10

Lizz schreef:
Ik ven bijgelezen, wat een mooie updates.
En wat een verschil dat dak!! Zo mooi wordt het.

Wij moeten ook ooit ons dak gaan doen, maar zie er een beetje tegen op.

Dankje! Wij zijn er ook erg blij mee. Niet in de laatste plaats omdat we nu tenminste lekvrij de winter in gaan haha!

De schuilstal is van binnen gebruiksklaar *\o/* *\o/*

Echt heel blij mee!
Afbeelding

Matten komen net niet helemaal tot de rand, maar dat vind ik niet zo spannend. Ga zo even paar palen bij halen (had er al voor klaar staan, maar die heb ik dit weekend ergens anders al gebruikt). Die moeten DNA nog op maat gezaagd en geplaatst. En dan kan ik alle stroom gaan doortrekken zodat ze er daadwerkelijk in kunnen *\o/*. Denk dat de afronding dan morgenochtend wordt, maar kijk zo wel even hoe ver ik kom.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:29

Dat wordt wel heel netjes. En met dat hout heel mooi zo.

Hoe breed heb je de openingen?

Onze schuilstal was tijdelijk en we kijken naar wat we voor definitief gaan doen, maar ben er nog niet uit. We hebben hem deels al uit elkaar klaarliggen.

Ga je daar een camera in hangen? Dat je ze kan bekijken wat ze doen?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:48

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 17:23

Uit mijn hoofd zijn de doorgangen 1.50m. Bij eindeloos budget had ik de doorgang wel zonder dat tussenstuk gewild en dan een ruim afdak er nog weer voor. Maar ja, dat geld he :+ . Ben er zo echter al echt ontzettend blij mee! En misschien dat ik nog wel een keer iets van een afdak ga regelen.

Een camera wil ik op termijn zeker, ook op alle plekken in de track. Maar dat is wel echt meer een lange termijn iets. Geld kan je helaas nou maar 1x uitgeven...

Het was even een dag flink aanpoten zo al met al, maar kijk <3
Vooral mijn merrie is helemaal in haar nopjes :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Als het weer nog een stuk slechter wordt ga ik er weer EquiBedding in doen. En de rest van het jaar dan gewoon kale matten zo :D . De gootjes onder de matten heb ik opgevuld met straatzand zodat de matten zo recht mogelijk liggen. Gaat heel prima zo!

En ik wil straks weer het stro in de schuilstal. Maar voor het wennen nu eerst maar gewoon even zo.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:49

Luxe plekje aan het worden zo.

Haal wel liever een houder voor de liksteen, zout en metaal gaan niet samen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:26

Ahh ziet er echt super uit zeg! Je merrie kijkt inderdaad helemaal blij :') En ik vind dat jonkie ook echt een leuk ding!!! :))

K*utgeld... _-:( :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 00:35

Ja, je moet eerst doen wat kan en dat het bruikbaar is natuurlijk. Wij hebben onze schuilstal voor nood gemaakt en willen nog veranderen etc, maar ze redden zich goed en dat geeft ons weer wat tijd.

Ik kijk wel naar camera's, maar dan moeten we waarschijnlijk ook wat aanpassingen doen en ik moet dan een nieuwe telefoon :(

Heerlijk zoals ze staan!!! En kaal is prima als ze nog buiten droog kunnen liggen. Hier maken ze van stro of vlas een grote wc. Maar ze plassen en mesten ook op het steen en de matten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:55

Heeft ook wel weer zijn voordeel juist met die 2 doorgangen, geeft toch een beetje meer beschutting. Ziet er fijn uit zo voor de knollies +:)+ Je ziet wel meteen hoeveel rotzooi ze inlopen hè.

Hier bevalt houtkorrel het beste in de oude schuilstal, waar ze nog wel eens een dutje willen doen in de wintertijd. In de nieuwe schuilstal heb ik alleen die dikke rubberen matten, daar wil ik toch liever niet dat ze gaan liggen en al helemaal liever niet dat ze dat als WC gebruiken. Daar moeten ze gewoon kunnen schuilen, eten en drinken en ik wil zonder te soppen naar het zadel / voerkamertje kunnen lopen :=

Dus daar geen strooisel. Als ze zouden willen zouden ze ook best kunnen liggen maar dat doen ze toch liever in die oude schuilstal die net een stukje verder in de wei staat.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:05

Helemaal met pmarena eens. Met 2 openingen vind ik 1,50 echt prima hoor. Zou verbreden lekker heel laag op een prioriteiten lijst zetten.
Ziet er top uit.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 10:07

tamary schreef:

Oh top, goed dat je het nog eens zegt, want dat is zoiets wat ik al tijden af en toe denk van "ohja, moet ik ook nog eens regelen". Nu gelijk op de bestellijst gezet voor de volgende bestelling :D

xXutopiaXx schreef:
Ahh ziet er echt super uit zeg! Je merrie kijkt inderdaad helemaal blij :') En ik vind dat jonkie ook echt een leuk ding!!! :))

K*utgeld... _-:( :')

Die is ook echt leuk ja! Erg lief en aanhankelijk ding! Ja en dat geld he, zo jammer :')

superpony schreef:
Ja, je moet eerst doen wat kan en dat het bruikbaar is natuurlijk. Wij hebben onze schuilstal voor nood gemaakt en willen nog veranderen etc, maar ze redden zich goed en dat geeft ons weer wat tijd.

Ik kijk wel naar camera's, maar dan moeten we waarschijnlijk ook wat aanpassingen doen en ik moet dan een nieuwe telefoon :(

Heerlijk zoals ze staan!!! En kaal is prima als ze nog buiten droog kunnen liggen. Hier maken ze van stro of vlas een grote wc. Maar ze plassen en mesten ook op het steen en de matten.

Ja precies, had hier natuurlijk ook eerst gewoon de stalgang als schuilplek :+ . Ben hier echt zo blij mee dat ze nu gewoon in de schuilstal kunnen zoals ik hem al had bedacht toen we hier net woonden :D . Mesten deden ze hier af en toe ook wel op de matten maar vind ik niet zo'n ramp. Met deze hamerslagmatten is het heel goed weer op te ruimen. Plassen alleen heel soms mijn merrie bij echt heel erg slecht weer en als ze écht niet naar buiten wil :') . Met bodembedekking met goed weer gebruiken ze het hier ook als wc en slapen ze lekker buiten haha. Daarom wil ik er alleen in de slechtste maanden bodembedekking in. Vind ik anders een beetje erg zonde. Met echt slecht weer slaapt mijn merrie wel heel graag binnen! Voorzie dat Dailey straks lekker vlak voor de stal gaat liggen slapen en Vi binnen haha.

pmarena schreef:
Heeft ook wel weer zijn voordeel juist met die 2 doorgangen, geeft toch een beetje meer beschutting. Ziet er fijn uit zo voor de knollies +:)+ Je ziet wel meteen hoeveel rotzooi ze inlopen hè.

Hier bevalt houtkorrel het beste in de oude schuilstal, waar ze nog wel eens een dutje willen doen in de wintertijd. In de nieuwe schuilstal heb ik alleen die dikke rubberen matten, daar wil ik toch liever niet dat ze gaan liggen en al helemaal liever niet dat ze dat als WC gebruiken. Daar moeten ze gewoon kunnen schuilen, eten en drinken en ik wil zonder te soppen naar het zadel / voerkamertje kunnen lopen :=

Dus daar geen strooisel. Als ze zouden willen zouden ze ook best kunnen liggen maar dat doen ze toch liever in die oude schuilstal die net een stukje verder in de wei staat.

Ja absoluut! Vandaag ook de toevoeging dat ik dan wel ook dat afdak erbij had gewild haha. Maar dit is ook gewoon top zo! En de kosten van zo'n overspannende balk op die afmetingen en aanpassingen wegen ook niet op tegen wat het oplevert. En op termijn wil ik nog een tweede schuilstal tegen de bosrand aan (waar nu dat afgeragde hutje nog staat). Dan is het helemaal top! Daar ga ik ook geen bodembedekking doen, gewoon wat opgehoogd zand zat ik te denken. Of als dat toch te nat wordt (maar denk dat het meevalt daar), stukje ophogen, betegelen en dan ook deze matten er over. Die bevallen erg goed. Ze zijn alleen wel duur.

pol013 schreef:
Helemaal met pmarena eens. Met 2 openingen vind ik 1,50 echt prima hoor. Zou verbreden lekker heel laag op een prioriteiten lijst zetten.
Ziet er top uit.

Nee precies, ik ben ook heel tevreden zo! Die uitgave zou ook niet opwegen tegen wat het oplevert. En dan zou je ook sowieso wat extra's moeten uitbouwen om het weer extra beschut te krijgen. Dat was ook alleen in het geval "stel geld had geen rol gespeeld".

--

Vannacht zijn ze er helemaal niet meer in geweest, ondankbare knollies :')
(Had een beetje gerstestro langs de randjes gestrooid, makkelijke check om te zien of ze er nog in waren geweest, maar lag nog precies zoals het was haha).

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:17

MarliesR schreef:
tamary schreef:

Oh top, goed dat je het nog eens zegt, want dat is zoiets wat ik al tijden af en toe denk van "ohja, moet ik ook nog eens regelen". Nu gelijk op de bestellijst gezet voor de volgende bestelling :D

Wel een roze he? :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 10:27

Voor nu het touwtje iets langer laten dat het zout niet op de trailies hangt?
Zo doe ik dat eigenlijk altijd :D

De stal is mooi geworden zo!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:00

Ik volg dit topic echt voor de satisfying before and after foto’s. Echt fantastisch +:)+

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:03

Even snel off-topic -> Wat is het probleem met metaal en de liksteen/zout?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:43

manou_diablo schreef:
Even snel off-topic -> Wat is het probleem met metaal en de liksteen/zout?

Metaal oxideert/roest door zout

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 19:44

Ir111 schreef:

Wel een roze he? :D[/quote]

:D :') :D

Ik overweeg om eentje te halen die je bovenop een paal kan zetten. Heb namelijk ook wat dingen gekocht om op aan paal te schroeven als krabpaal. Dan wordt het mooi een dubbelfunctiepaal :D

Ethelate schreef:
Voor nu het touwtje iets langer laten dat het zout niet op de trailies hangt?
Zo doe ik dat eigenlijk altijd :D

De stal is mooi geworden zo!

Dat had ik inderdaad eerder in de stalgang op die manier. Maar dan is de lus dus ook groter, en met nu een jaarling met wat kleinere hoefjes erbij zag ik al gebeuren dat er dan een voet in zou komen.. Leer mij paarden kennen :')

Heb hem voor nu maar gewoon even op de grond gelegd.

De drie paardjes samen gaat echt heel erg goed <3
Afbeelding

En het voernet tussen de palen heb ik nu dus toch maar die witte bak onder gezet. Echt mooi is het niet (understatement), maar voor nu en deze winter wel functioneel.
Afbeelding

En nog een hele toffe wending is dat we onverwachts toch eerder dan verwacht een trekkertje hebben gevonden *\o/* . We hadden een kleine erfenis gehad waar we graag wat tastbaars mee wilden doen. En liepen nu onverwacht tegen eentje aan voor een net budget die er goed uitzag (met fronthef en 25PK). Hij is vandaag afgeleverd, zoooo fijn <3 . Nog niet het budget om er van alles bij te kopen, maar er is al wel een manegevlakker besteld. Altijd jammer dat je dan toch weer met een levertijd zit :+ . Ben benieuwd of ik daarmee mijn "rijbak" weer wat minder groen kan krijgen :j. Als het afdoende is wil ik even kijken of ik een frees kan huren voor een weekend (weet in elk geval 1 bedrijf hier 45min vandaan die aan verhuur doet).

En hoop er dan volgend jaar ook een klepelmaaier bij te kunnen kopen en iets om de track los te kunnen trekken (iets van een cultivator of woelpoot). En we willen (als het even kan al wel op iets kortere termijn) er iets van een simpel kiepbaar aanhangertje bij voor uitmestrondes :D