Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 08:29

Onze keuken was ook net iets boven de 10.000.

Hedi lekker dat ze weer begonnen zijn!

Hier helaas een wat latere oplevering zou eerst oktober zijn maar wordt nu al op zijn vroegst november.
Gaat wat minder hard door andere projecten die ze hebben :( .

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:12

Bij ons zijn ze aan het dak begonnen

Afbeelding

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:32

Ze bouwen lekker door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:40

ik dacht dat ik veel kwijt was voor de keuken :')
Was zelf 4500,- kwijt :o

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:07

Keuken vallen bijna altijd wel duurder uit dan begroot, denk ik. Gelukkig kon het bij ons wel qua budget.

Goede berichten na de bouwvak! Lekker hard weer aan de slag dus!

Bij ons is het weer een beetje onzeker geworden, ons huis zou eigenlijk deze maand geplaatst worden, maar begreep nu van een andere buurtbewoner dat ze vertraging hebben met het eerste rijtje huizen wat er nu staat, dus nu is de vraag of onze ook vertraging heeft of dat ze wel gewoon onze gaan plaatsen en dus 2 rijtjes tegelijkertijd gaan afwerken.
Al meerdere keren over gemaild/gebeld, maar krijgen niet echt een antwoord.

Ah natasja heeft hetzelfde probleem, wij zouden half november oplevering hebben, maar nu is dus de vraag of dat zo blijft of dat het een maand later word.
Daar zou ik wel flink van balen, dat zou betekenen dat we pas in januari 2017 erin kunnen ;( ...

Bij sjeempie en hedi zit de vaart er gelukkig wel goed in! Fijn zeg!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:24

De prijsvechters kunnen ons niet echt iets vergelijkbaars bieden wat de keuken betreft. Het is het allemaal net niet. Dus we gaan denk ik toch gewoon voor de aangesloten keukenzaak.

Zometeen een individueel gesprek met de bouwer, ben echt heel benieuwd :D
Hopelijk deze week de hypotheek ook rond, vorige week was hij door de eerste persoon al goedgekeurd maar er moest nog een 2e akkoord geven. De notaris is al op de hoogte en heeft de benodigde stukken vrijdag al gehad dus als het meezit kunnen we vrijdag naar de notaris en is het allemaal echt definitief!

Heb ook te horen gekregen dat voor de blokken a en b in week 38 de eerste paal de grond in zal gaan, wij horen bij blok C en daar beginnen ze een maand of 3 later mee. Maar er gaat vanalles gebeuren binnenkort dus dat is alweer een stap dichterbij!!

:D

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:47

Sjeempie: Spannend! Leuke foto :D en dan nog de binnenkant afwerken, dat lijkt altijd zo lang te duren haha.

Liesje89: Was bij ons ook zo, wij hebben uiteindelijk ook gekozen voor de keukenboer die in het project zat, ook omdat dat weer makkelijk was ivm communicatie met de aannemer. En spannend met de hypotheek! Wij hebben er ruim 2 maanden over gedaan.. duurde echt heel lang. Maar gelukkig alles geregeld nu!

Ons huis heeft inmiddels een beginnend randje voor de binnenmuren! Kavel nr 1 heeft zelfs de binnenmuren al tot de 1e verdieping! Wij zijn de 6e in de rij dus ik denk dat die van ons eind deze week omhoog schiet ^^

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:49

En we hebben bij toeval gisteren een vloer voor de begane grond gekocht!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:02

Oh bij jullie begint het echt al wat te worden! Lijkt me zo fijn om te horen wanneer ze ook daadwerkelijk gaan starten of wanneer ze iets gaan doen!

Wij hebben eigenlijk sinds het tekenen van het contract niets meer gehoord, maar het is in de tussentijd ook bouwvak geweest.
Hopelijk horen we snel iets, de makelaar was afgelopen week niet bereikbaar.
Zou mooi zijn als er deze maand weer een hoop verkocht is zodat het een beetje opschiet :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:39

_Hedi; wij hebben op 4 mei het voorlopig koopcontract getekend en 21 juni de hypotheek offerte. Dus wij zijn er al dik 2 maanden mee in de weer. Ons dossier is ook redelijk complex maar ik ben het he-le-maal zat. De hypotheekadviseur heeft belvrees volgens mij, we moeten de updates echt uit hem trekken en er continue zelf achteraan bellen. Hypotheekverstrekker loopt 3 maanden achter maar elke keer als er iemand naar onze stukken moest kijken dan was diegene die het behandelde 'toevallig' die dag vrij. Niet zo gek dat je dan ver achter loopt... Af en toe komt het stoom uit m'n oren haha. We verwachten uiterlijk morgen een telefoontje, maar daar zullen we morgen om 16.00 wel weer zelf over moeten bellen naar de adviseur denk ik. Doodmoe ben ik er van :')

We hebben vanmorgen de eerste opties doorgegeven, hoop extra stopcontacten erbij, buitenkranen, extra groep voor de droger en nog veul meer. En eindelijk de goede tekening (die we hadden was gespiegeld..) Incl uitbouw en dakkapel. Even inscannen dan kunnen we gaan kliederen en de meubeltjes intekenen enzo, hou er van :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:44

Lees nog wel mee maar ben niet meer heel actief met posten. Onze keuken was >17000. Leuk hoor al die huizen die er voorbij komen. Merk wel dat er een heleboel wensen zijn die ik heb maar dat het budget niet toereikend is

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:03

Wat een geld allemaal voor de keukens. Onze keuken was maar 1200 euro, inclusief bezorgen, exclusief plaatsen.
Wij hebben een 2e hands gehaald van duitse2dehandsskeukens.be
Ding ziet er uit als nieuw, was helemaal onze smaak en past super bij het huis, krijgen er alleen maar complimenten over.

Voor de volgende keuken sparen we gewoon rustig en dat wordt wel een nieuwe. Maar wouden het geld liever aan andere zaken kwijt.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:33

Oh dat probleem met keukens herken ik! Na lang zoeken kwam ik bij een meubelmaker die een eikenhouten keuken heeft getimmerd voor mij. Apparatuur los op internet besteld. Scheelde best veel en heb nu een mooie massieve keuken

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:00

Liesje89: Ooh herkenbaar!! Nog heel even volhouden haha. Hopelijk is het bij jullie ook snel geregeld.

Josien: spannend!! Weet je ook nog niet wanneer ze 'ongeveer' zouden moeten beginnen?

MarliesV: Dat is handig! Ik ken die website helemaal niet.

renate5: gaaf! Foto?

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:59

Afbeelding
Hierbij een foto toen de keuken net is geplaatst.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:09

Gaaf die vintage look!!
Wij hebben ook een eiland uitgezocht.

Mijn vriend en ik hebben gisteren een tas met lekkers en een kaartje achtergelaten op de bouwplaats, hopelijk vinden de bouwvakkers het leuk!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:58

Dank je wel!

Dat kunnen ze vast waarderen :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:18

Hedi: Ze willen eind dit jaar beginnen, maar eerst moet 70% verkocht zijn en het een en ander gesloopt etc.
Dus ik gok op ergens rond de jaarwisseling.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:42

Josien: spannend hoor, ik ben zelf al super ongeduldig nu :D dus jij zult het nog 10x erger hebben haha. Er was net 70% verkocht toen wij het kochten, dus ze zouden toen al snel gaan beginnen ^^ mazzeltje

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:41

Verstandig liesje om dan voor de aangesloten keukenzaak te gaan, hopelijk komen jullie daar wel tot een mooie keuken!

Oh die hel met de hypotheek, ik weet het nog goed.... Wat een drama verhaal was dat zeg, echt zoveel stress gekost!

Hedi, ze gaan vlot! Hopelijk staan deze week de binnenmuren al!
Wat voor vloer is het geworden?

Josie, dat lange wachten he.... Hopelijk horen jullie nu snel iets, nu de bouwvak voorbij is!

Liesje, ook al zo'n drama verhaal met hypotheken.. Wij zijn er ook bijna 5 mnd mee bezig geweest, gelukkig kon dat, maar echt prettig is het niet :x (understatement van het jaar) ...
Nog het telefoontje gehad of moest je zelf weer bellen?

De bouwtekeningen zijn leuk om mee te kliederen. Mijn vader had er 1 op schaal gemaakt en ook de meubeltjes, dus konden zo al beetje gaan bekijken hoe we willen gaan zitten etc...

Extra stopcontacten en extra groep op de meterkast en buitenkraantje, hebben wij ook allemaal! goede keuzes!

MarlieV, dat is een mooie deal qua keuken! en dan kan je inderdaad nog even verder sparen.

Mooie keuken renate! ook mooi met de vloer erbij, wij hebben ook zwarte vloer, dus kan mooi zien hoe het eruit komt te zien :D

Hedi, wat attent van jullie! ben benieuwd wat ze ervan vonden.

Hier nog 1 die super ongeduldig is....
Gisteren beetje verdrietig, waarschijnlijk word huis pas januari/februari opgeleverd ipv november |( ..
Maar vandaag weer bericht dat de oplevering nu gepland staat voor week 51 (week van kerst) *\o/* , dus toch eerder, al is het niet veel...
Duurt nog steeds langer, maar klinkt beter als eind januari...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:06

Moest uiteraard weer zelf bellen :') Helaas nog steeds geen verlossend woord gehad, morgen maar weer even bellen.. Ik ben er zo vreselijk klaar mee!

Vandaag wel de badkamer samengesteld, kwam ook nog weer op 5000 extra maar dan is hij wel gelijk naar wens. Tegels lopen weer via een andere zaak en daar hebben we nog geen afspraak gemaakt. Morgen ook maar even doen.
Ik ben wel blij met de badkamer, mooie inloopdouche met rainshower en brede afvoergoot, scheidingsmuur met nisje. Andere radiator, wastafelmeubel met andere kraan, spiegelkast met een extra stopcontact erin en een toilet (wat dat was optioneel.. onzin) met soft close bril.

Heel lijstje zo, die 5000 viel ons erg mee, dat is incl montage en allemaal gewoon goed kwalteitsspul.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:47

Judith: ze gaan zeker vlot :D zie foto's onderaan! Het is een gietvloer geworden, iets duurder dan we in gedachte hadden maar wel een hele goede kwaliteit. Dus daar kunnen we dan toch weer jaren mee vooruit ^^ dus dat word komende week droog brood eten hahaha!
5 maanden met de hypotheek? Zat je dan niet met een boete omdat de deadline verstreek? Daar zaten wij tegenaan te hikken in ieder geval.

Ik denk dat ze de snoep lekker vonden, het hek was nog steeds open en er lagen her en der snoeppapiertjes _O-

Liesje: ik voel je pijn hahah

Hier foto's van gisteravond!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was een standaard keuken bij onze keuken boer, maar de keuken die wij hebben uitgezocht lijkt hier veel op :D

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:11

Wow die is echt heel erg leuk!!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:55

Oh Liesje dat is wel vervelend! Onze makelaar blijkt op vakantie te zijn, vandaar dat we haar niet kunnen bereiken voor info. Wel inmiddels een afspraak bij de keukenboer gepland. Die belden wel ineens.
Zou dat dat betekenen dat ze over niet al te lange tijd beginnen met bouwen :D ?
*hoopt*

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 11:49

Ah liesje, wat ontzettend vervelend zeg... Hopelijk volgende week wel het verlossende woord.
Badkamer klinkt goed, mooi luxe en inderdaad wat een onzin he, dat de toilet optioneel is.... Wel echt supr handig hoor, boven ook een wc!

Hedi, mooi een gietvloer! Wat voor kleur? Mijn schoonouders hebben het ook in hun nieuwbouwhuis, een lichtgrijze, bij bepaald licht een beetje bruinig ogend..

@ Hedi: Ja, wij besloten in mei vorig jaar om voor het project te gaan. Dus alles geregeld bij de makelaar wat we op dat moment konden regelen en konden hypotheek aan gaan vragen.

Vervolgens liep dat helemaal verkeerd ( o.a. aanvraag kwijt geraakt, 1 juli zat ons ook in de weg qua vermindering wat je kon lenen, van het kastje naar de muur gestuurd over wie er fout zat, 6x opnieuw een aanvraag ingevuld, telkens bij een andere bank, omdat ze allemaal andere voorwaarden hadden, vaak het te lenen bedrag bij moeten laten stellen).

" Gelukkig" voor ons ging de verkoop van het project in het begin niet zo hard, dus werd het telkens opgeschort en hadden we dus nog tijd en ruimte om die hypotheek goed te krijgen.

Wij hadden onze zaken goed op orde, konden elke keer snel alles aanleveren wat er nodig was, maar het ging telkens fout bij de bank: " aanvraag fout, stempel vergeten, storing in het systeem, niet goed gekeurd, zelfs een discussie over het tijdstip waarop de aanvraag ingeleverd was etc etc etc..."
We hebben eind december definitief voor de hypotheek getekend, dus dat heeft echt heel lang geduurd.

Heel heel veel stress van gehad -:(- !
Dus liesje, ik voel je pijn maar al te goed! Ik hoop echt heeeeel erg dat het bij jullie niet zo lang hoeft te duren.

Hedi, wat ontzettend gaaf dat je er al in gestaan hebt! Lijkt bij jullie nu wel echt veel harder te gaan dan bij ons (nogal logisch, gezien er bij ons niks gebeurd :roll: )...
Wanneer word het opgeleverd?

Mooie keuken, strak! Word de rest van de woning ook strak aangekleed?

Josien, ik hoop het echt heeeeeel erg voor jullie, maar wi je niet ontmoedigen, wij zijn ook al een jaar geleden bij de badkamer zaak geweest en ze bouwen nog steeds niks bij ons (tenminste, niet op de bouwplaats, in de fabriek word er genoeg gebouwd wat van ons is) :o ...
Maar hoop natuurlijk dat dat bij jullie anders loopt!

Wij zijn donderdag avond bij een informatieavond geweest bij een interieurwinkel, wat speciaal voor ons project was, om te kijken wat ze hadden te vertellen over gordijnen, raambekleding, vloeren, etc etc...

Hebben 4 offertes aangevraagd: laminaat boven, renovlies hele huis, rolgordijn keuken, en inbetween gordijnen voor achterkant huis.
Ben benieuwd wat de prijzen zijn.

Het is een familiebedrijf, hebben hun eigen atelier, waardoor de communicatielijnen kort blijven en ze snel kunnen leveren en de eigenaar zelf komt bij je in huis om alles in te meten en te monteren, hij woont bij ons om de hoek zo meteen, dus als het niet goed is, weet ik hem te vinden ~~}> ...