[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:30

_MelloW_ schreef:
25% ongeveer. :o
En geaccepteerd.
En van de vp in het begin ongeveer 75%.

Zo dat is veel 25%, ik ben daar ook erg benieuwd naar. Maar goed dat is natuurlijk niet in alle gevallen dat de verkopende partij ermee instemt. Maar goed dan heb ik wel een idee waar we ergens kunnen beginnen met bieden, mochten we iets leuks tegenkomen. (wat niet meevalt)

Luigi

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:46

Bij ons is van de koper de woonvestingsvergunning rond :). Nu nog de financiering, taxateur en dan is het definitief en zijn we per 6 januari dakloos :P. Een nieuw huis vinden valt nog niet mee helaas.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:55

Lisette1990 schreef:
_MelloW_ schreef:
25% ongeveer. :o
En geaccepteerd.
En van de vp in het begin ongeveer 75%.

Zo dat is veel 25%, ik ben daar ook erg benieuwd naar. Maar goed dat is natuurlijk niet in alle gevallen dat de verkopende partij ermee instemt. Maar goed dan heb ik wel een idee waar we ergens kunnen beginnen met bieden, mochten we iets leuks tegenkomen. (wat niet meevalt)

Dit is inderdaad een extreem geval.
De originele vp hadden wij niet kunnen lenen, maar omdat het al 5 jaar te koop stond hebben wij de gok genomen om te gaan kijken en ons bod aan de deur gedaan, de makelaar eerlijk veteld dat wij niet meer konden dan dit maar wel serieus geinteresseerd waren. Het is dus de samenloop van omstandigheden geweest dat het doorgaat.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 13:09

75% zit je zo op als het al 5 jaar te koop staat. Prijzen zijn 20% gezakt was net op het nieuws. Wij hebben het voor 69% gekocht van de oorspronkelijke vraagprijs. :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:01

Nou het gaat hem niet worden.. :(
Halverwege vroeg de bouwkundige of ik wilde stoppen :P

@Sonja, onwijs bedankt voor de tip! Ik heb er zo verschrikkelijk veel van geleerd!

Bye bye centjes voor de bouwkundige en taxateur :wave:
Maar mijzelf een bodemloze put bespaard.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:08

Jammer selka, veel mis?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:15

Ja inderdaad jammer! Zo'n beetje alles was mis. De ruimtes die gerenoveerd waren, waren dusdanig slecht onder handen genomen (alles door mensen zelf gedaan) dat je ook die weer kon strippen. Vocht in de muren was om te huilen, badkamers niet afgekit waardoor bij ieder gebruik water in de muren en vloeren stroomden. Veel kozijnen en deuren waren rot. Het dak stond nog net niet op instorten, waardoor vochtplekken ook weer door de nieuwe plafonds en muren kwamen.

De bouwkundige zei: ik vind het een eng huis en je ziet het geld wat je hier in stopt nooit meer terug.

Het budget wat ik in mijn hoofd had moest verdubbeld worden en dan nog kon je wellicht over een X aantal jaar weer opnieuw moeten beginnen wegens de verborgen gebreken zoals de oude gevel waar ze een nieuwe steen overheen hadden gezet maar die hoogstwaarschijnlijk vol vocht zit. Het dak wat ze op random plaatsen hadden verstevigd maar nog steeds van buiten af doorzakte.. Ook hadden ze totaal geen rekening gehouden met bouwnormen en dus waren er heel veel zaken in overtreding.

Wat ben ik blij met mijn keuze eerst taxeren en keuren, dan pas nadenken over een bod!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 14:34

Nou idd zeg.

Wij hebben geen keuring laten doen, maar dit huis is echt nog de originele bouw en mijn vriend zit in de bouw waardoor hij veel dingen ziet. Gelukkig dat je die keuring hebt laten doen. Scheelt je een hele hoop ellende. Ze kunnen het dus beter als bouwkavel te koop zetten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:14

You're welcome Selka :j
wat balen dat het huis zo veel slechter was dan het leek, maar ik ben blij om te horen dat je blij was met de tip en dat het je uiteindelijk wel een bodemloze put heeft bespaard...

maar hij is goed he :P ik heb de keren dat ik met hem door een huis ben gelopen ook zo ontzettend veel wijzer geworden,
ik vind het een eng huis en je ziet het geld wat je hier in stopt nooit meer terug. als hij dat zegt is het idd een gevalletje "in de auto stappen en wegwezen en vooral niet meer omkijken"
voordeel is gewoon dat hij ontzettend veel praktijkervaring heeft, hij ziet ook de truukjes en de pogingen tot een mooi front optrekken op welk gebied dan ook bij een huis , maar hij weet het ook nog eens heel goed uit te leggen :j
bij een volgend huis is hij weer de eerste die ik bel (weet hij zelf ook )

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:19

Nee precies MelloW maar wij zien helaas niks zelf en zijn echt twee mensen met linkerhanden haha.

Ja Sonja, jij bent mijn held van de dag!! _/-\o_
Hij is inderdaad goed, helemaal niks aangetrokken van de verkopende partij en gewoon rustig door het huis heen en mij bij iedere stap betrekken. Heb heel veel dingen gezien en geleerd. Mijn reactie was ook, als hij zoiets zegt dan moeten we er maar niet aan beginnen :P Nou dat was dus precies bij dit huis, mooi front maar bouwkundig waardeloos en daar zag hij feilloos doorheen. De volgende keer mag hij met mij ook weer mee :) Plus mocht ik moeten verbouwen zou ik het wel fijn vinden hem als begeleider tijdens het bouwen in huis te hebben :) Ik zie dat soort dingen toch niet..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:32

Jeeeeee de advertentie is gewijzigd en er staat verkocht onder voorbehoud!!!! Weer een stapje verder ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:35

doet ie ook ja :j begeleiden bij bouw/renovatie en welk probleem je dan ook maar op wil lossen bij een huis, geloof dat hij de kleinschalige dingetjes (dus een particulier helpen/ondersteunen bij bouwkundige zaken ook wel erg leuk vind om te doen , we mochten ook altijd bellen voor extra info, vragen die we hadden en mochten we tijdens het klussen ergens tegen aan lopen waren we ook welkom..echt tof

dat zijn in ieder geval weer 2 tevreden klanten :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:38

Gefeliciteerd appiesjappie, op naar de laatste stap!

Precies, twee tevreden klant :)
Helaas begint mijn zoektocht nu weer opnieuw, heb helemaal niks meer waar ik wil gaan kijken. Ik wilde dit huis hebben :(

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:06

Dungen schreef:
75% zit je zo op als het al 5 jaar te koop staat. Prijzen zijn 20% gezakt was net op het nieuws. Wij hebben het voor 69% gekocht van de oorspronkelijke vraagprijs. :)

Oke Dungen dan ga je rekenen met de oorspronkelijk verkoopprijs, dus niet met de huidige? Veel huizen zijn al in prijs gezakt de afgelopen jaren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:44

Selka, zo zitten wij ook momenteel... dat huis in Hank waar ik je een link van gepeebeet had blijven we wat twijfels over houden, dus no go ..maar verder staat er niets op de agenda, dus nu maar weer funda, vbo en anderen in de gaten houden en maar zien wat er te koop komt
echt vreselijk irritant.
ja, 1 leuk dijkhuisje, maar daar zit echt te weinig grond bij...balen, want verder is het echt een prachthuisje en ook nog eens met de vp al binnen budget.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:00

Vanuit de laatste prijsverlaging geteld (1 maand voor koop) 91% :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:55

Het huis wat wij gekocht hebben staat nog altijd te koop op funda..
Hoelang duurt het voor dit gewijzigd word?

Selka ,en wat een domper zeg.. met dat huis..
Zeer verstandig dat je een bouwkundige hebt laten komen.
Nu weer rustig verder zoeken?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:59

Zodra je het voorlopig koopcontract hebt getekend hoef je echt niet bang te zijn dat het niet doorgaat,(tenzij de financiering niet rond komt ;-) ) bij ons duurde het 3 weken voordat het gewijzigd werd. En jullie zitten nog in je bedenktijd dus hij word nu sowieso nog niet veranderd.

Jippie, appiesjappie :-)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:07

Zeker balen Sonja! Grond vind ik ook belangrijk! Hopelijk komt er snel weer iets op jullie pad!
Ben inderdaad blij met deze volgorde jolliegirl, helaas weer op het gemakje verder zoeken inderdaad.
Je zou denken dat met onze wensen en budget er wel iets te vinden is 1 uur van Rotterdam..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:12

Heb je al in Capelle a.d IJssel gekeken?
Daar woon ik momenteel, en hier staat ook vaak wel leuks te koop! :)

Nee, dat het niet doorgaat ben ik niet bang voor.
bedoel, we hebben getekend en moeten nu verder voor die financiering.
T is te hopen dat we dat rond krijgen, daar spant het om nu!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:16

Jolliegirl schreef:
Heb je al in Capelle a.d IJssel gekeken?
Daar woon ik momenteel, en hier staat ook vaak wel leuks te koop! :)

Nee, dat het niet doorgaat ben ik niet bang voor.
bedoel, we hebben getekend en moeten nu verder voor die financiering.
T is te hopen dat we dat rond krijgen, daar spant het om nu!

Oke, dacht dat je dat bedoelde, ligt een beetje aan de makelaar wanneer de wijziging online word gezet. ;-)
Zo stond ons huis al als verkocht langs de weg, familie en vrienden ontsteld want we hadden het nog niet verteld, jammer genoeg was er nog niks te vertellen want wij hadden de financiering nog niet rond.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:14

Bah zeg Selka, balen! Maar goed uiteindelijk natuurlijk wel veel beter :).

Jollie, makelaars laten het ook langer te koop staan soms, want dan kunnen ze wanneer iemand alsnog interesse toont verwijzen naar een soortgelijk pand wat ze in de verkoop hebben.

Hmm een openingsbod van 20% onder de vraagprijs bij een huis wat 3.5 jaar te koop staat is dus zo gek nog niet :).

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:19

Ligt eraan, als de bewoners er zelf nog wonen dan zal het anders zijn dan wanneer ze al een ander huis hebben, maar bieden kan altijd. ;-) als het afgewezen word dan willen ze dus niet echt zakken, als ze een tegenbod doen valt er dus te onderhandelen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:22

Ze zijn overleden. Staat sinds 2 februari 2010 te koop. Toen bijna 6 ton, nu voor 3.5 ton :).

Als ze het bod afwijzen, kunnen wij toch ook altijd nog een bod doen? Eerst maar eens even met een kundig persoon nog eens gaan kijken.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:09

Inderdaad, dat kan.
Ze zijn al heel veel gezakt blijkbaar, misschien wil de familie er graag vanaf. Ik zou zeggen, als alles goed lijkt, gewoon een bod uitbrengen.