Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoSt81

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:11

Dat is nog eens goedkoop salade en sap kopen. Daar kun je zelf niets voor maken. :)

Deze week heb ik voor 16 euro boodschappen gedaan bij de aldi, moet nog naar jan linders maar dat zal niet veel zijn. Moet echt weer eens uit voorraad gaan eten. Is zonde als dat bederft.
(o ja, had ook nog 8 euro nog wat bij de action.. daar moet ik niet teveel komen. Al kan ik daar wel zo'n 5x van eten, had ook douchegel en nog wat snoep.) Hopelijk volgende week weer wat minder. Deze week heb ik wel weer wat voorraad gekocht.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:23

oh handig inderdaad van die salades/sapjes als ze dan ook nog 35% korting sticker hebben naast d ebonus. Nooit zo opgelet!

Net pasta/zalm/spinazie gegeten. Lekker! Eet die combi nooit zo, maar had alles nog liggen. Zo leer ik nog wel eens wat! :P

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:02

Vandaag boodschappen gedaan voor de komende week en alvast wat extra dingetjes omdat we logees krijgen in april.

1.5 kilo bananen
500 gr tomaten
2 bakjes champignons
kilo prei
kilo kiwi
2 kilo sinasappels
2 kilo appels
kilo peren
2.5 kilo aardappelen
2 ons ham
5x 0.5 liter yoghurt
6x 0.5 liter karnemelk
roomkaas met kruiden
pak melk
stukje blauwschimmelkaas
2 bakjes smeerkaas
2 verse gist
'stinkkaasje'
gerookte zalm
2 zakjes gemalen kaas
stuk belegen kaas
Penne Rigate
Miracel Whip
Koffiepads
zure room
4 pakjes koffiemelk
Chai Latte
2 dl slagroom
Bucklingfilet
haring in tomatensaus
passierte tomaten
Brotchips
2x zak chips
Chocominibars
2 pakjes chocolaatjes
6 eieren
Sesam knäckebrot
1 brood
pak schuursponsjes
4 kattenblik
Totaal kwijt: 56,14 (Lidl)

Weekmenu:
vandaag roerbak chinese kool met appel - nasi - pindasaus - miniloempia - gebakken eitje met plakje ham
Donderdag Rode kool - appelmoes - gebakken aardappelen - gebakken champignons
Vrijdag - Kaassoep en Boekweitpannenkoekjes met gerookte zalm en zure room met dille
Zaterdag - kaaskroketjes - verse friet en rauwkost
Zondag - Sperciebonen - rabarber - aardappelen - stukje Vlees(vervanger)
maandag - stamppot prei met roomkaas en gebakken schol
dinsdag - bloemkool met tomatensaus - aardappelen - kaasgehakt
(Vlees - vleesvervanger - groente en vis uit de vriezer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:03

Vandaag weer 3 sapjes gehaald. Even lekker sap drinken deze week hihi
Ik had er idd ook 1 voor 65 ct!

Normaal pak ik eigenlijk altijd de sapjes waar 35% op zit.

Ook even bij de Lidl geweest. Die hebben toch lekkere druiven in de aanbieding!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:47

pimmetje mooi lijstje, erg gezond ook! :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:54

Zag dat iemand de staafmixer van de Lidl gekocht heeft? SilverCrest toevallig? Ik heb die van mij ook bij de Lidl vandaan, maar al een tijd terug gekocht en het bevalt me nog steeds uitstekend. Gebruik 'm vooral voor soepjes, af en toe een smoothie of een sausje. Ontzettend handig ding!

Voor deze week ben ik zo'n 3 euro over mijn budget gegaan, maar dan heb ik tot en met volgende week woensdag avondeten en maandag een lekker sapje bij het ontbijt. Verder heb ik alvast gehakt ingeslagen voor mijn vriendin die over twee weken langskomt en twee pakjes thee gekocht voor de voorraad. Valt alles bij elkaar dus best mee.

Lidl €5,85
- 750g ui
- 200g knoflook
- 6 vrije uitloop eieren
- 250g wilde zalmfilet (diepvries)
- 1,5L sinaasappelsap

AH €3,76
- Liefde & Passie brood
- 720ml appelmoes
- 2x Pickwick thee

Vandaag: penne all'arrabbiata
Vrijdag: erwtenpannenkoekjes met mozzarella
Zaterdag & Zondag: bij mijn ouders
Maandag: zalmfilet, aardappeltjes uit de oven en tuinbonen/erwten
Dinsdag: restje couscous met groenten (diepvries)
Woensdag: restant penne

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:41

Chanen, ik ben het!!! *\o/* *\o/*
Inderdaad die van SilverCrest. Ik ben blij om te horen dat hij goed bevalt. Het is altijd maar een gok.
Ik had elders al gekeken voor een mooie, maar dat loopt al gauw tussen de 50 en 100 euro. 20 euro is nog leuk!

Dan kan ik van het weekend ook even mijn zelfgemaakte pesto maken en de broccoli soep. Alle tijd van de wereld ;)

150 euro voor 2 paarden smid, baal zaagsel en wat andere losse dingen................. -O-
Heel zuinig aan doen.

Tanken is ook duur en die van mij zuipt als een AA lid dus morgen weer tanken........ }:0

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:14

*tikt Dimple aan* Tikkie! Jij bent 'm! (Sorry, kon het niet laten. :') )
Vind het ook altijd weer een gok hoor, maar deze heeft goed uitgepakt. Heb ook eens een waterkoker bij de Action gekocht, kostte maar een tientje, maar die is weer retour gegaan. Het ding sloeg telkens af voordat het water ook maar aan de kook was. Onding... Voor sommige zaken kun je maar het best in één keer iets meer geld uitgeven, omdat het op de lange termijn uiteindelijk goedkoper is. Al moet je er dan natuurlijk wel net het geld voor hebben.

Oei, dat was weer een flinke uitgave. Voor mij wordt de maand april ook behoorlijk prijzig. Contributie van de beroepsorganisatie moet betaald worden, konijn moet geënt, twee uitjes gepland staan, vriendin komt een weekendje langs, moeder is jarig... Hopelijk lukt het me dus om op de boodschappen wel weer te besparen. Scheelt wel dat ik 'gratis' reis met de fiets en trein (abbo). Zou er niet aan moeten denken om in deze tijd een auto te moeten onderhouden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:20

Hier ook net iets van de Action teruggebracht. Onding. Krijg je een waardebon -O- -O-

Ik stuur vriendlief om de schappies dit weekend. Nu is hij aan de beurt. :D

Ik vind het erg vervelend dat UWV elke week betaald. Liever 1x per maand. Dan kan ik eerst de vaste lasten er af halen en dan moet ik rondkomen met wat er over is. Nu is het elke x schipperen. Ben niet zo goed met geld.............

Jullie veel paasinkoopen gedaan?? Extra kosten??

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:22

Chanen, mijn waterkoker is ook van de action. Dat ding werkt prima(Al heb ik hem pas sinds oktober in gebruik :') ) . Maar je hebt gelijk, voor de langere termijn kun je beter wat meer investeren.
Ik heb nu veel goedkoop gekocht omdat ik alles in een keer moest komen toen ik op mezelf ging en wil dan dingen langzaamaan gaan vervangen maar zal dan ook wat duurdere dingen kopen.

Dimple dat zijn nderdaad vervelende uitgaven.
Ik ben inderdaad ook blij dat ik geen auto heb! Het is zo duur, als het regent dan vloek ik flink :') Maar ht scheelt veel geld, dus ben blij als het wat mooier weer is!

Ik baal ook steeds van die onverwachte rekeningen (naheffingen voor afval bijvoorbeeld, teveel aan zorgtoeslag wat ik ontvangen heb enzo.. )

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:24

Ik heb niet veel paasinkopen gedaan. Vorig weekend paasbrunch bij mijn broer gehad met een hoop lekkere dingen. Ik moet werken komende 4 dagen. Zaterdag avond eet ik lekker mee op het werk en ik heb 1e paasdag een vroege en 2e paasdag een late dienst. Hoop stiekem dat er dan ook wat extra's met clienten gedaan word en anders word het gewoon een boterhammetje en een diepvriesmaaltje :P
Verder heb ik paaseitjes, een paasbrood(2,- bij de AH waar ik al 2 weken mee doe :P ) en lekker brood met een eitje maar verder niet veel speciaals.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:27

Nou dan hoop ik maar dat ze wat lekkers voor je hebben op het werk.

Mijn vriend kreeg van zijn werk (2 locaties) Paasspul mee. Met kerst eet ik nog chocolade......mén wat veel zeg!!

Ik had bij de Lidl zo'n kant en klaar bakje met aardappels (gratin) en wilde bospaddestoelen gehaald. Even in de oven en klaar. Was lekker zeg!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:32

Ik doe niks aan pasen. Vind dat echt onzin := :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:33

Gewoon een goed excuus om lekker een paar dagen niks te doen en lekker te eten. Hebben we geen Pasen voor nodig, maar de vrije dagen zijn wel handig :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:34

@dimple : vaste lasten delen door 4, dan heb je al meer inzicht in wat je per week opzij moet zetten. 2e rekening openen en daar een deel! van wat je over hebt automatisch naar overmaken voor je boodschappen, etc. Vaste lasten gaan meestal via automatische incasso, dus daar een andere rekening voor openen is hoop rompslomp.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:36

Ja de ene extra vrije dag is leuk.
Het hele vreetgebeuren wat steeds meer lijkt te ontstaan snap ik echt niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:39

Wij gaan brunchen met Pasen. Iemand lekkere tips?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:52

Bladerdeeg hapjes met geitenkaas :) ?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:52

Eitjes? Gevuld, gekookt, gebakken... en lekkere zoete broodjes, suikerbrood, gewoon brood dat je zelf kan beleggen... sorry, ik heb niet zoveel ideeen, ik heb alleen nog maar paasontbijtjes gehad, maar toen was ik een klein meisje en gingen we van tevoren de eieren beschilderen :)

Nu doen we niks aan Pasen... we zaten vroeger altijd op Ameland en dan verstopten mijn ouders paaseitjes in de duinen. Nu leer ik tentamens. Wat is hier misgegaan -O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:53

Dimple schreef:
Gewoon een goed excuus om lekker een paar dagen niks te doen en lekker te eten. Hebben we geen Pasen voor nodig, maar de vrije dagen zijn wel handig :D

Of juist lekker te gaan werken tegen feest dagtarief :):)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:56

Wij eten altijd graag lekker hoor MZ. Niks bijzonders met Pasen. Ben altijd een vreetmonster :P

Worstenbroodjes? (knakworst in bladerdeeg?) Kan ook met lekkere kaas of roomkaas gemengd met zalm. Even in de over, heerlijk!

Lidl heeft goed vleeswaren liggen!

Tamary, die had ik inderdaad net ook bedacht om te doen. Ik heb 2 rekeningen en wil dan de helft van wat UWV stort automatisch overmaken. Maar daar moet ik nu even een start mee gaan maken. Volgend week lukt dat al niet omdat stalgeld er dan af moet (hoppa, geld in 1x weg :') ) Dus daarna moet ik ermee gaan starten. Dus bedankt voor je tip! Ik hoop dat het gaat werken :o

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:02

Ik doe met pasen ook niet veel speciaals.
Ga zaterdag bij een vriendinnetje logeren, die heeft housewarming/verjaardag. Dus dan een extra uitgave aan een kadotje.
Aankomende week weinig boodschappen nodig. Hooguit wat verse groente en fruit. Wil onder de 10 euro blijven.
Verbaas me steeds meer, dat ik met zo klein budget (heb op het moment 25 euro per week) zoveel lekkere dingen kan eten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:09

Hoe 'sparen' jullie sowieso? Ik las in een artikel dat je in een 1 p. huishouden al ong. 3500,- spaargeld moet hebben voor het geval dat er zaken kapot gaan, onverwachte rekeningen of zonder baan komt te zitten.

Ik ben misschien wat overdreven maar ben sinds januari gestart met 2 extra spaarrekeningen. Ik voelde me namelijk schuldig als ik iets voor mezelf kocht omdat ik geen overzicht had met het geld en nu kan ik wat gerichter sparen voor dingen. Moet nog even een balans vinden met wat ik wil sparen/uitgeven.

Heb mijn lopende rekeningen. Hier komt mijn salaris op, gaan mijn vaste laste af en doe ik boodschappen e.d. van. Als ik mijn salaris binnen heb zet ik ook meteen eerst geld op mijn spaarrekeningen (iig 50,- op elk maar afhankelijk van mijn inkomsten is dat meer).
Spaarrekening 1 is voor leuke dingen(kleding, dagjes uit, vakantie).
Spaarrekening 2 is voor praktische dingen zodat ik altijd wat achter de hand heb(Nieuwe koelkast/wasmachine/nieuwe eettafelset e.d.)
Spaarrekening 3 is voor 'later'. Mijn oom en tante maken bijvoorbeeld nu een wereldreis nu ze met pensioen zijn. Aangezien het vooruitzcith van een pensioen een drama is hier ook maar meegestart. Wil deze als ik wat breder zit vast zetten maar in deze crisis tijd vind ik het nogal een risico en wil ik bij mijn geld kunnen maar hier blijf ik voor af.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:12

Ik maak elke maand geld over naar mijn spaarrekening :). Ik heb 1 lopende en 1 spaarrekening. Leuke uitjes e.d. betaal ik ook van mijn lopende rekening. Als ik maandelijks net min geld binnen heb trek ik meteen de vaste lasten ervan af, dan heb ik de rest 'over'. Op mijn lopende rekening zorg ik altijd wel dat ik een buffer van zo'n 100 euro heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:16

Hier hebben we het volgende.

Ieder 1 eigen rekening waar we ons loon op krijgen
1 gezamenlijke rekening waar we iedere maand geld op storten hier doen we eigenlijk alles van, vaste lasten, uitjes, kleding etc
1 spaarrekening van ons beide voor allerlei zaken. Maar komen we eigenlijk nooit aan, iedere maand minimaal 250
1 spaarrekening voor vakanties. Gaat iedere maand gemiddeld 150 heen
Beide kids een spaarrekening waar vast bedrag per maand heen gaat

Zou gek worden als ik niet kon sparen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-03-13 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt