Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:04

Grit haal ik altijd bij C1000, de eigen merk zakken (2 per week).

Ik heb deze week 1 dag 'eten over'. Afgelopen dinsdag heb ik onverwacht niet thuis gegeten (maar allemaal lekkere dingen op het werk, foei), zoonlief at bij opa en oma en vriendlief at een restje van maandag.
Dus dan eten we morgen zuurkool met ui, spek en worst ipv bliksoep :)

Straks alvast even kijken wat de aanbiedingen bij de C1000 zijn :)

Mijn vriend gebruikte altijd Gilette of Wilkinson mesjes (duur!!) en ik gebruikte eigen merk van Kruidvat voor vrouwen.
Tegenwoordig haal ik alles bij de Action en eigenlijk werkt het prima. Ik heb vriendlief nog niet horen klagen.

nr_1, dit is een leuke site: http://www.robsbudgetmenus.nl/

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:13

Quellian: bedankt!heb even gekeken maar is een handige site! heb me direct aangemeld voor de weekmenu's
Wat wij aankomende week dus van za t/m vrijdag eten is dit:

za: rijst met gewokte groente
zo: soep met stokbrood
ma: spagettie
di: gekookte aardappelen met wortel en kip (kip heb ik nog in de vriezer)
wo: stampot boerenkool met speklapje
do: kipsiam
vr: ovenschotel

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:50

Ik bezuinig ook niet op het kattenvoer.
Ik heb 1 suikerpatientje erbij zitten en het dieet voer was op dus gewoon andere gehaald en
hij is er gewoon ziek van.
Die andere 2 eten er dan ook van mee. Ja het is zo

Dus ook maar weer ruim 60 euro uitgegeven aan 2 zakken dieetvoer.
(en een enting en een vitaminespuit en consult) kon weer bij de DA 146 euro aftikken
En omdat de vitamine spuit niet met een enting goed zijn werk doet mag hij over 3 weken terug om te enten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:55

Ik bezuinig wel op kattenvoer, ik heb zelf geen kat (helaas) maar knuffel geregeld even met de katten van de buren :Y) !

De afgelopen maand ben ik 94,59 aan boodschappen kwijt geweest voor mijn eenpersoonshuishouden :) .

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:22

Das netjes Eef_Bam! Is dat incl schoonmaak, persoonlijke verzorging enzo?
Ik ga binnenkort van baan wisselen, ook weer een bezuiniging maar dan op brandstof :D . Eigenlijk kan de auto er wel uit maar ja, beetje lastig paard verplaatsen zeg maar :o . En ben ook wel gesteld op comfort op de weg 8-)

Das ook een goeie bespaartip van die kat ;)

Mando, kun je via internet niet hetzelfde voer aankomen? Hoeft niet altijd van hetzelfde merk te zijn wil het werken... (wat heb je voor dieetvoer?)

Ik vind trouwens de weekmenus die voorbij komen wel goed voor als ik weer toos-inspiratieloos ben :P

nr_1

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:29

Eef_bam dat is idd heel erg netjes!

Onze katten aten eerst ook hills voer, maar ben overgestapt op felix. hier doen ze het ook heel erg goed op en beide katten zijn niet ziek oid (geen speciaal voer nodig). ik vertikte het dat de katten nog duurder eten hadden dan wij zelf. ze doen nu ongeveer 2 weken met 4 kg, betaal 14 euro per zak.. maar heb het idee of katten vanuit de buurt snachts ook wel eens een brokje mee pikken.

Wij hebben ook 2 auto's :o maar dat komt omdat mijn vriend zijn werk 30 km verder op is en met de auto moet en ik ook een auto nodig heb ivm paard en mijn zoontje van 4 maanden kan nog niet op de fiets. als ik moet lopen ben ik dus erg beperkt, met de auto kan ik nog ergens naar toe.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:35

In principe is dat zonder verzorgingsproducten, ik reken dat normaal niet mee maar heb ook maar weinig nodig in mijn eentje, heb daarvan de afgelopen maand ook niets gekocht bedenk ik me, op een paar scheermesje met een cadeaubon die ik had gehad na (wel de dure venus, die zijn echt ontzettend fijn en gaan ontzettend lang mee), zo alleen gaat trouwens alles echt bizar lang mee *\o/* .

Ik heb ook veel aan de tips die hier voorbij komen, misschien een lekkere en goedkope tip: Spekjes en spruitjes wokken, is echt heerlijk samen, ik gebruik dan nog teriyaki woksaus erbij, eigen experimentje want daar worden de spruitjes zoeter van. voor 1,78 heb je 500 gram spruiten (0,89) en 300 gram magere spekreepjes(0,89) bij de aldi, (optioneel nog woksaus voor 99 cent waar je uiteraard vaker mee doet) is voor mij goed voor 3 porties, of twee voor mensen die grotere porties eten.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:40

Hebben ze die teriyaki woksaus ook bij de Aldi dan, Eef? Koop hem nu altijd bij de Plus van Conimex voor 1.25. Het klinkt wel lekker! Eet je dat gewoon met aardappels of waarmee eet je dat?

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:41

davinia: volgens mij wel.. die hebben ze hier (in leeuwarden) wel

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:42

Ik kom eigenlijk nooit bij de Aldi, ga altijd naar de Lidl. Maar mijn moeder komt wel altijd bij de Aldi, dus laat ik die het gewoon mee nemen :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:51

Davinia: Die hebben ze gewoon bij de Aldi, tenmisnte hier in de Bilt en het is geen hele grote, ze hebben meerdere soorten woksauzen maar dit is de enige die ik nog geprobeerd heb en vind hem erg lekker, ze hebben er o.a. een met knoflook, ik weet nog niet of ik die durf te proberen :P .
Ik eet er verder niets bij, vind het vrij machtig en ik ben niet zo'n grote eter, bovendien hou ik niet van gekookte aardappelen, maar dat maakte mijn moeder er wel altijd bij.

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:53

eef_bam: ik heb ze bijna allemaal geprobeerd en zijn allemaal wel lekker hoor!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:53

als ik in mijn eentje ben (zeldzaam) kan ik als maaltijd prima een zak spruiten wegwerken...7 minuutjes koken, een klein klontje boter er bij als ze afgegoten zijn en smullen maar
(vroeger haatte ik spruiten :+ )

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:56

Eef, dank je :) Dit zijn nog eens leuke recepten :)) Zit nu een weeklijstje te maken voor 2 weken, maar vind het best lastig!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:58

Ik heb dus spruiten liggen voor vanavond. Normaal kook ik ze altijd en doe ik er spekjes, boter en nootmuskaat over. Maar wokken lijkt me ook heel lekker!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:07

Nr 1, mag ik vragen hoeveel katten je hebt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:10

Nr_1, maar dan betaal je nog vrij veel voor je brokken, vind ik :j
Wij kopen het per 15kg (eens per 1,5 maand) en betalen dan 40 euro. Dit zijn kwalitatief betere brokjes dan Felix.

Spruiten wokken, hmmm... zou het daardoor beter worden? :P
Moeten ze ervoor nog even aangekookt worden?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:13

Ik bespaar ook zeker niet op de katten! Heb er 2. Ze eten onbeperkt brokjes van Royal Canin 36. Daar doen ze ruim een maand mee (zak van 2kg voor 30 euro). Daarnaast krijgen ze 1x per dag samen een half zakje natvoer van Royal Canin kitten en die kost 10 euro. Daar doen ze 24 dagen mee.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:15

Quellian schreef:
Nr_1, maar dan betaal je nog vrij veel voor je brokken, vind ik :j
Wij kopen het per 15kg (eens per 1,5 maand) en betalen dan 40 euro. Dit zijn kwalitatief betere brokjes dan Felix.

Spruiten wokken, hmmm... zou het daardoor beter worden? :P
Moeten ze ervoor nog even aangekookt worden?

Tenzij ze 4 katten heeft :)* dan kom je wel uit op 2 kilo in de week. Als ze minder katten heeft zou ik overstappen op een kwaliteitsvoeding, daar eten ze vele malen minder van. Felix zit zo weinig voedbaars in dat ze er wel meer van moeten eten....

Meer zeg ik niet, discussie is al genoeg "gevoerd".

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:15

Volgens mij ben je met 'duurdere' brokken niet duurder uit maar juist goedkoper. Plus dat het beter is, heb je er ook minder van nodig en daarom is het per saldo net zo duur of zelfs goedkoper.
Ik bespaar dan ook niet echt op kattevoer (wel grote zakken maar ook een goed merk).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:17

Oh ik dacht dat Nr_1 er 2 had, dat heb ik dan verkeerd begrepen :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:20

Quellian schreef:
Oh ik dacht dat Nr_1 er 2 had, dat heb ik dan verkeerd begrepen :)

Ik weet niet hoeveel katten ze heeft. Als ze er idd. 2 heeft dan eten ze veeeeeels te veel. 2 kilo voer per week is genoeg voor 4 katten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:26

Ze heeft 2 katten als ik het goed heb gelezen in eerder berichten dus dan is het volgens mij ook niet bepaald goedkoper zo!

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:30

ik heb idd 2 katten, daarom heb ik ook het vermoeden dat er meer katten uit de buurt mee eten. ik betaalde toen ik nog hills voerde 60euro voor 6 kg. dus daarom leek felix 14 euro voor 4 kg mij voordeliger? :+ maar als iemand mij kan wijs maken dat dat niet zo is graag :P

edit: heb net gekeken op de site van zooplus daar kan ik 20 kg voor 100 euro bestellen zonder vk. per kg dus 5 euro. ben ik per kg 1,5 euro duurder uit.. maar zouden ze er ook echt minder van eten?
Laatst bijgewerkt door nr_1 op 01-11-12 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:38

nr_1, je hebt het merk carocat, is kwalitatief een erg okay voer
ik had een poes met voedingsovergevoeligheden waardoor ze zich helemaal kaal krabbelde en waste
en met die carocat (40 euro voor 15 kg= 2,66 de kilo) was dat direct over
kwalitatief en kwa ingrediënten is ie beter dan felix en betaalbaar :)
alleen wel langs een dierenwinkel om het te halen