Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:42

Ik heb van de woningbouw gekocht ja :j (een rijtjeshuis)
Alleen in het ene rijtje zijn wat meer mensen verhuisd en/of hebben hun huurhuis gekocht dan in het andere rijtje.

Ik heb trouwens geen drugsverslaafden in het rijtje.

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:11

Ik zit ook in een gemengd nieuwbouwcomplex :j Beide buren van mij hebben trouwens wel gekocht.
Het is wel grappig, want het zorgt voor een mix van (nagenoeg alleen) jonge tweeverdieners en oudere stellen die tegen hun pensioen aanlopen. De huurprijzen zijn trouwens wel achterlijk. Zij betalen bijna 2x mijn hypotheek _O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:32

Bij ons ook gemengd. Mijn buren zijn huurders.

In mijn appartement was 60% koper, 40% huurder. Als een huurder wegging werd het verkocht.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:07

Bij ons alleen huur, maar zo duur dat alleen fatsoenlijke mensen er kunnen wonen... Op mijn bovenburen na dan :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:42

Bij ons zijn het lage huren/ sociale woningen.

De huurders in mijn rijtje zijn:
1 buitenlands gezin met 5 schreeuwende kinderen en de vader is Spaans, die schreeuwt het hardst, liefst uit het raam, als de kinderen buiten zijn,
1 alleenstaande moeder met een stel trapstamp-pubers die van zolder naar beneden, uit het raam, vanaf het balkon, enz. converseren met elkaar,
1 alleenstaande moeder die continu ruzie schijnt te hebben met de psychisch gestoorde kluizenaarsbuurman aan de andere kant
1 jonge jongen die er allemaal tussenin zit in een koophuis

En wij :+

Ik had nog zo gezocht naar niet al te veel schotels op het dak, nee, klopt, er staat er maar eentje :=

In mijn vorige huis was het niet veel beter, maar die mensen schreeuwden niet zo. Daar kwam alleen de politie af en toe aan te pas :')
Een schizofrene buurman, een oude mevrouw die al plantjesknippend in de tuin voorbijgangers uitschold :') en een drugspand.
Laatst bijgewerkt door Nic op 24-10-12 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:44

Goh...gezellig... :')

Nic

Ehm ja, het heeft zo zijn charmes 8)7

Kentaro

nicolletje, wat ontzettend balen zeg!! Krijg al de kriebels als ik het alleen maar lees... En dan dachten jullie een fijn plekje gevonden te hebben...

Bij ons is alles koop. Nieuwbouw. Allemaal jonge stellen/gezinnetjes. Direct naast ons staat nog te koop, dus is uiteraard nog even spannend wat daar komt :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:46

De buurmeisjes van 1 en 2 zijn ook nog vriendinnen dus dat gaat ook van balkon 1 naar tuin 2 soms.

edit

Ja het zijn een beetje... ik weet niet of aso op zijn plek is, maar ' volks' zal ik maar zeggen.
In mijn vorige buurtje vond ik dat echt heel leuk, dat rare, maar die maakten gewoon geen herrie, want: geen kinderen.
Laatst bijgewerkt door Nic op 24-10-12 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:49

Brr, moet er niet aan denken. Mijn bovenbuuv kwekt te graag (nu moet ik écht weg hoor, sorry!), maar is verder een heel lief mens. De rest zie ik nooit..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:55

Heftig, Nicolletje :\ Dat komt je woonplezier zeker niet ten goede...

Ik zit in het 'buitengebied' (het is hier niet zo groot, ben met 3 straten in de Albert Heijn) in een koophuis. Wel bij een spoorlijn. Daar moet een ander misschien wel wat aan wennen. Voor ik hier woonde, had ik hier de paarden al 11 jaar lopen, dus de trein merk ik niet meer. Verder wel alle ruimte en rust.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:59

Spoor wen je idd aan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:19

Die discussie heb ik nog steeds met mijn vriend.
Ik zeg ook: ik woon liever bij het spoor in een buitengebied dan in een woonwijk met dit. Hij denkt van niet.

Ik heb jaren aan een drukke weg gewoond, soms wel irritant want als je het raam open zet hoor de de auto's. Ik woonde precies tussen een rotonde en drempel dus gaven ze voor mijn deur flink gas, ook al was het een 30-km zone.

Ik denk dat het ook een beetje komt omdat de kinderen gillen (hoog geluid) en ook dat boem-boem van de trap en deuren is een ander geluid dan voorbij zoevende auto's en treinen.

En herrie- buren komen een soort van in je persoonlijke ruimte om het maar te noemen (de achtertuin waar jij net lekker wil zitten en vervolgens opgescheept zit met een ander zijn conversatie)
Ook denk ik dat ik het leuker zou vinden in het buitengebied, vrijstaand. Bij ons heb je Schiphol, dat maakt soms ook flink herrie.
Vind ik minder erg bij de paarden (daar vliegen ze echt soms laag) dan in mijn opgepropte achtertuintje.

Ook schijnt de voorspelbaarheid mee te werken. Als je weet dat zo en zo laat nou eenmaal een trein voorbijkomt kan je er beter aan wennen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:48

trein wen je zeker aan (schreeuwende en stampende kinderen nooit... }:0 )
zo ook een kerktoren :+ Wij hebben er een schitterend uitzicht op. Maar dat ding gaat om het heel en het half het aantal uren (dus zegmaar half 12 en 12 uur beide 12 keer :P ) en om het kwartier 1x. Hoorde ik in het begin toen ik in bed lag ook (gaat gewoon door 's nachts :D ) Nu helemaal niet meer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:57

Nou de drukke weg word ik nog steeds gestoord van. Dat vind ik echt een vreselijk minpunt aan ons huis.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:59

ons volgende huis wordt hopelijk:
vrijstaand
grote tuin
geen drukke weg/trein/tram/metro langs het huis
buren op grote afstand
wel in de randstad

*droomt nog even verder van het winnen van de staatsloterij*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:13

Ik heb aan een drukke rondweg (wel 50 km/uur) gewoond, tegenover het carrilion :') en woon nu met uitzicht op de A20 en de A4, maar wel volop groen ertussen... Ik heb liever ook wat 'voorspelbaar' geluid dan krijsende kinderen. Alhoewel, er is de afgelopen 2 jaar een babyboom geweest bij ons in het complex dus ik vrees het ergste O:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:18

Krijsende kinderen en continu blaffende honden vind ik wel het ergste :P

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:31

Echt balen Nicole, zo zonde!
Ook niet iets wat je zo even kan oplossen..

Bij ons is ook alles over het algemeen koop met her en der wat huurders :j
Dan kan je nog ontzettend veel last van je buren hebben hoor.. *spreekt uit ervaring* *gelukkig is het huis verkocht*

Denk dat een spoor ook 'beter' is :j

Schiphol hebben wij af en toe last van, maar ik merk het niet zo (niet anders gewend ook)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:32

Het ligt eraan welke baan de vliegtuigen gebruiken, de ene keer hebben we ze wat meer dan de andere keer, maar wat je zegt, wil dat geen last noemen!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:34

geef mij maar liever krijsende kinderen dan het stel criminelen wat hier in de straat huist.
ik woon hier nu drie jaar maar weet sinds een tijdje pas dat we meerdere criminelen hier hebben wonen...
ze stoppen hier gewoon alles onder een hoedje...

dus mijn volgende huis (blijft een droom) wordt zonder buren en ook zo ver mogelijk weg uit de buurt van criminelen...oja voor ik het vergeet met veel groen :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:36

Snelweg ed zijn een continu geluid. Daar kan je aan wennen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:37

Nou ja als je het pas net weet had je er ook geen last van ;)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:48

ben wel blij dat hij weg moet drugs crimineel....vond wel dat er altijd heel veel vage figuren liepen en reden door de straat ...maar nu na een aantal invallen en voorvallen moet hij eindelijk wieberen...
toch wel een fijner idee eentje minder....zeker als je een kleine hummel hebt rond lopen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:09

Tsjonge wat hebben hier stiekem nog veel mensen last van geluidsoverlast zeg!

Mijn bovenbuurman twee dagen niet gehoord, geloof dat hij weg was. Was lekker rustig. Nu hoor ik hem al gelijk, gepraat en stommel. Snap dat het gehorige huizen zijn maar zo gehorig dat je dat hoort? Vraag me namelijk af of hij een fatsoenlijke ondervloer is. Dat is namelijk verplicht werd in mijn intake gesprek verteld, anders moet je alles eruit trekken als ze erachter komen. Maar weet niet of dat zou helpen met praatgeluiden? Morgen in ieder geval even naar de woningbouw. Is mijn eerste hele avond thuis dus hoop dat het geluid niet erger word dan dit, dan kan ik tenminste gewoon lekker rustig exp. robinson kijken :=

Kan me voorstellen dat je voorspelbare geluiden makkelijker kan filteren, verschillende toonhoogtees zoals schreeuwende kinderen, muziek e.d. is ook lastiger te filteren.