Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:42

Oei, dat vind ik, als kunststudent, dus echt helemaal niks := Maar smaken verschillen gelukkig :D
De linkjes komen bij mij trouwens allemaal op dezelfde pagina uit, iemand anders daar ook last van?
Shantal, ik zou wel zorgen dat het rood in je slaapkamer niet op een muur zit waar je continu naar kijkt, rood is niet echt een rustgevende, kalmerende kleur :P Ben het eens met Kentaro, als je de muur waar het bed tegenaan komt rood doet, denk ik dat een roomwit bed heel mooi is :) Al heb ik persoonlijk ook geen problemen met wit tegen wit (al zou ik het zelf nooit doen, vind het wel prachtig) <3
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:45

Sabina, Dalani kun je alleen bekijken na aanmelding :) Vandaar dat je telkens op dezelfde site uitkomt!
Ik vind alleen die Daisies leuk, maar wel oubollig :o Ik moet zeggen dat Dalani mij over het algemeen tegenvalt qua prijs en wat ze verkopen.
Die slaapkamer is echt ontzettend gaaf!

Ik ben nogsteeds in dubio voor een karpet... Ik wil een (hele) lichte kleur, maar ben bang dat ik er snel weer spijt van krijg.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:51

Ah kijk Mootje, dat wist ik niet. Heb me maar meteen even aangemeld :)) blijf toch nieuwsgierig..
Ik vind karpet persoonlijk ook het mooist als het óf heel licht (lichtgrijs, wit, lichtbruin) is, óf juist heel donker is. Wel lastig idd. Heb je voorbeelden van wat je mooi vindt?
Laatst bijgewerkt door Sabine op 29-06-12 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:19

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:20

Sowieso laagpolig, veel knopen per cm2, geen dessign in kleur of in de hoogte van het karpet.
Kleur weet ik niet zo goed. Woonkamer is spierwit, grijs, roze op de muren, kersenhouten vloer en bronsmetalic vitrage. Denk dus dat alleen een kleur dicht tegen wit aan staat.
Zoiets vind ik mooi: http://www.karpet.nl/dzi/63/zoom_0_1200 ... 10/1_0.jpg
Denk eerlijk gezegd dat ik hem zo ga bestellen :o

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:26

Heb je al een carpet Mo? Bij de WoonXL zijn ze niet zo duur dus dat is wel het proberen waard.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:26

Zou je misschien een keer moeten kijken op de zwarte markt in beverwijk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:28

Nee, nog niet... Zie nog veel meer moois op de site! Ga van het weekend maar eens neuzen.
Dat is toch zo'n IKEA / Jysk winkel? Ik ben wel opgegroeid met een karpet...

Kentaro, Bji het idee gaan mijn nekharen al overeind staan O:)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:29

kijk allemaal eens op http://www.vloerkleedkopen.nl . Nu zeer interessante aanbiedingen (40% en 50% korting bij ophalen)...heb ik mijn vloerkleden ook van, zeer tevreden over. Veel verschillende soort kwaliteiten / kleuren etc. Voor ieder wat wils.
Ik was toen voor een kleed van 200 x 300 rond de 45 euro kwijt! (en dat was zonder aanbieding!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:36

Sky-as, wel goedkoop om uit te proberen, maar ze hebben geen wollen tapijten (ik ben een verwend nest) :o

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:48

niet? oww geen idee, je zou even kunnen bellen (LANG) niet alles staat op de site namelijk..... Tenminste, toen ik een half jaar geleden ging kijken ging ik ook met een ander tapijt naar huis dan waar ik voor ging kijken...
Maar het is het uitproberen waard, zo kun je tenminste mooi iedere 3 jaar een ander kleurtje kiezen voor een leuke prijs

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:50

mootje, ze hebben daar niet alleen maar van schaapjes met shoarma geur hoor..................... _O-

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:54

Is een leuke winkel hoor Mo! Zit hier om de hoek.

Dit schilderijen op de vorige pagina is niet helemaal mijn smaak. Wij hebben vorig jaar onderstaande gekocht en hangt nu al een tijdje boven ons bed. Maar misschien dat deze wel naar de woonkamer verhuist.

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:01

Kentaro, Ik woonde er 10 minuten vandaan en ga daar niet voor mijn lol heen :n Al die tokkies die daar rondlopen...
Ka, Ik vind het nogsteeds een gaaf schilderij!
WoonXL zit in Barendrecht (10 minuutjes). Ik ben er nog nooit geweest, aanrader dus?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:24

Zulke drukke en kleurige schilderijen zijn niks voor mij, ook wil ik geen gezichten of ogen die me de hele tijd aankijken.

Afbeelding

en

Afbeelding
zijn dan weer heel wat anders. (ook van Dalani)

Maar die kan ik niet betalen.

Als ik iets aan de muur wil hangen als statement dan is dat 1 van mijn eigen foto's.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:29

Nicolle, Ik heb ook eigen foto's aan de muur :j
Verder 3 reproducties van een onbekende schilder over Amsterdam omstreeks 1900, de standaard foto van de bocht Keizersgracht / Reguliersgracht (http://deweersverwachting.nl/img/plaats ... terdam.jpg) een glicee van een Romein met een paard in blauw / wit / goud en dat schilderij met die bloem :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:30

Het lijkt me leuk om bijvoorbeeld het trapgat naar zolder helemaal vol te hangen met paardenfoto's. Heb er heel veel in lijstjes maar nog nooit opgehangen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:35

Heb 2 super mooie schilderijen van olifanten en een leeuwin met jongen, een van 2 zebra's en 1 van koeien. Waar ik ook heel blij mee ben is een grote goudkleurige zon!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:40

Die poes is fantastisch! Erg mooi :j
Ik heb reproducties van schilderijen die ik mooi vind, eigengemaakte foto's en filmposters aan de muur hangen. Als ik in december in ons nieuwe appartement erbij kom wonen zal er een compromis gesloten moeten worden met mijn vriend :P Ik hou van Duitse, Scandinavische en Engelse Romantiek qua schilderkunst, maar mijn vriend is daar niet echt weg van. Verder ben ik helemaal weg van het kleurrijke werk van Tatyana Murova:
Afbeelding

maar ik hou ook van modefoto's en moderne kunst.

Afbeelding
James McNeill Whistler — Nocturne in Black and Gold: The Falling Rocket (1875)

Afbeelding
Caspar David Friedrich - Wanderer Uber Dem Nebelmeer (1818)

Zo'n foto wil ik graag van mijn eigen paard in mijn nieuwe huis:
Afbeelding

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:42

Ow nee, daar hou ik dan helemáál niet van :n (trap volhangen met paarden) maar ik loop sowieso niet te koop met mijn beesten.

Ook omdat ik nog met iemand anders woon.
Maar dan heb ik liever 1 in het oog springend schilderij of foto van een paard.

Sabbine, wat jij plaatst komt meer in de buurt van mijn smaak :j
Dat bovenste vind ik voor een kleurrijk schilderij dan wel weer leuk.

Ik kijk altijd wel op Dalani en sommige dingen zijn ook echt goedkoper. Laatst een heel gave hangstoel gezien die echt bijna de helft was van de originele prijs.
Maar waar laat ik een hángstoel??
Dat Graham & Brown behang is ook 15 ipv 22 euro op de G&B site.
Maar dan denk ik altijd: straks loop ik in de Karwei, ligt precies zo'n rol in de uitverkoopbak....

Of ik zag leuke theedoeken van Hollandse Waaren, maarja dan komt er 3 euro verzendkosten bij. Dat is niet heel veel hoor, maar toen dacht ik laat maar, ik ga zelf wel een keer baar de Bijenkorf of ik vraag het kado.
Omdat het zo snel gaat kan je niet van alles in je mandje gooien in 1 bestelling, dat is wel jammer.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:49

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:54

Gaaf Ka. Veel lichter op deze manier :j
Wat een enorm grote schuur achter in de tuin!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:54

Wat heerlijk!!
Hebben jullie bewust voor een schuifpui gekozen en niet voor openslaande deuren?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:59

Ik zou ook denk ik gaan voor een pui. Openslaande deuren 'moet' je vastzetten aan zo'n lelijk paaltje met een haakje :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:15

Het is inderdaad een flinke verbetering :j
Zit er nou ook een loopdeur in? Vind ik persoonlijk wel handig.

Wij hebben ook gekozen voor openslaande deuren omdat een pui niet bij ons huis paste.

Het liefst had ik met van die latjes gehad

Afbeelding
Maar dat is geen gezicht bij de rest van het huis. Hadden we alles moeten vervangen.