[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:54

ginger18 schreef:
3000 euro??? Dat is wel erg veel. Maar die 200 euro dat is dan ook echt voor de bijna goedkoopste gordijnen. Maar ik ga het denk ik toch maar doen, want als ik kant en klare pak, dan moet ik er zowiezo 3 of 4 hebben. En dan sluit het allemaal toch niet zo mooi aan.

wij hebben ze op maat laten maken dus dat is sowieso al duurder, we konden verder geen mooie vinden en als ik ergens mijn zinnen op zet := wat dat betreft ben ik net een klein kind, als ik iets wil dan gebeurd het

KimL86

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:59

Ja die ik wil is ook op maat laten maken. Maar ik ken het. Als ik iets wil moet ik het meestal ook echt hebben. Maar helaas heb ik nu zo'n beperkt budget om in te richten dat ik op dat soort dingen wel moet letten. Maar ik vind die voor 200 ook wel echt mooi gelukkig.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:26

Goedemorgen!

Bedankt voor de complimentjes. Ik ben er zelf ook erg blij mee. Ik had ook nog wel bij een andere gekeken, maar dat zag me er toch uit....laminaat dat helemaal krom lag, een deur die provisorisch is omgebouwd tot schuifdeur en je zo tegen de spijkertjes en plankjes aankijkt, geen plintjes....en dan hadden ze ook nog een gigantische stoomcabine in de badkamer. Alsof er een of andere sacrofaag neergezet was, verschrikkelijk. Dan moet je er weer veel geld tegenaan gooien om het naar je zin te maken.

@Mae: klinkt mooi die kleuren! Ik hou wel van het groenige.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:36

Ja gordijnen enzo zijn vaak duur, wij gaan het overnemen want dat is goedkoper dan geheel nieuw.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:43

fjordjes schreef:
Ja gordijnen enzo zijn vaak duur, wij gaan het overnemen want dat is goedkoper dan geheel nieuw.

als het je smaak is ben je gek dat je het niet doen, laat ze ee keer stomen dan zijn ze weer lekker fris en klaar is kees.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:44

Echt wel, ik heb de gordijnen hier 11 jaar geleden overgenomen. Super kwaliteit, want ik zou ze zo weer overnemen als koper, zo mooi zijn ze nog!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:47

Jeeh wij hebben net ons huis (bijna) verkocht.
Ze laten nog een keuring uitvoeren en volgende week gaan we het voorlopig koopcontract tekenen.
Hopelijk krijgen ze het financieel rond (ik neem aan van wel... ze hebben een aankopendmakelaar in de arm genomen).
Ze willen er als het allemaal goed loopt er in oktober al in....!!!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:49

Brainless schreef:
Ze laten nog een keuring uitvoeren en volgende week gaan we het voorlopig koopcontract tekenen.
Hopelijk krijgen ze het financieel rond (ik neem aan van wel... ze hebben een aankopendmakelaar in de arm genomen).

Dat is geweldig, gefeliciteerd!
hoelang heeft jullie huis te koop gestaan?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:57

Gefeliciteerd!

Jee, oktober al ... Ik zou me even geen raad weten als het zo snel ging, denk ik.

Hoorde gisteren van een vriendin ook al dat ze een huis heeft gekocht en er per 1 november in kan. Hoelang duurt het eigenlijk gemiddeld??

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:59

Dat kun je afspreken, maar 4-6 weken na ondertekenen koopcontract is wel het minimum meestal.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:01

bij ons kunnen ze er binnen een week in, wat als er getekend is al wel. Geloof dat 1 a 2 maand wel het minimum is gezien mensen ook wat anders moeten zoeken.

Brainless

Vanaf april dit jaar. Dus niet zo heel lang. (vergeleken met andere hier).
Wel zijn we aardig gezakt, omdat er nu ineens veel meer huizen te koop zijn komen te staan in onze wijk.
Hoe meer keuze de kopers hebben hoe kleiner de kans dat ze ons huis kiezen.

We hebben nog getwijfeld om zo te zakken, maar vorige week heeft mijn paardje in de kliniek gestaan (met een hoge rekening tot gevolg) en ons spaargeld is nu aardig ingeslonken.
Ook willen de kopers er met 6 a 8 weken in en dat scheelt ook best wel geld. Dus toch maar toegehapt.

MoniqueT

Ja, ik weet dat je dat kunt afspreken, maar ik had het gevoel (weet niet waarom) dat het meestal toch wel een maand of drie is.

Er valt hier nog heel veel op te ruimen, te verkopen en te verhuizen. Wie veel ruimte heeft, heeft veel spullen, zucht ....

SaskiaKur

Wat leuk dat ik me ook mag aanmelden. :)
Vergeleken met jullie doe ik het heel kleinschalig. :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:03

Het scheelt dat het huis al zo goed als leeg is.
(wij zijn al verhuisd).
De slaapkamers zijn nog intact (hier pasten de meubels niet), maar de kasten zijn allemaal al leeg.
Ook staat er nog wat dingen in de schuur. Maar met 1 zaterdag is het huis helemaal leeg.

snoeppapier

Wij hebben 't half juli gekocht en gaan er per 1 oktober in :)
Puur omdat wij dat toen wilden en het goed uitkwam met de verkopers, die kochten meteen een vrijstaande woning die al leeg stond, zij gaan daar dus per 1 september in :j

De gordijnen en het laminaat blijven bij ons achter, dat scheelt echt enorm :D Het is nog maar 2 jaar oud én helemaal onze smaak, dus beter kan niet :):) Overigens vroegen de verkopers later nog of we de gordijnen uit de slaapkamer écht wilden, want anders namen ze alsnog mee. Ja dus, zijn van die mooie zware zwarte gordijnen, helemaal wat we wilden, dus helaas, die konden ze toch niet meenemen ;)

Goed zeg, Brainless, als het verkocht is! :) Hebben jullie al een andere woning op het oog/gekocht? Want dan is 1 oktober inderdaad best snel :o

snoeppapier

Oh, ik lees het nu dat jullie al verhuisd zijn :) Dat scheelt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:05

Brainless schreef:

Een voorzichtige gefeliciteerd! Hopen dat het rond komt qua financiele kant!
Al zegt een aankoopmakelaar daarin niet zoveel hoor, tegenwoordig werken ook veel op basis van no cure no pay.

Qua overdracht denk ik dat het ook te maken heeft met het feit of mensen zelf al ergens anders wonen en bijvoorbeeld dubbele lasten hebben (ik zou dan nog liever vandaag dan morgen de overdracht hebben)
Bij ons was het tot 2 keer toe binnen 2 maanden toen was ik zo dom om daar in te trappen. De laatste keer heb ik gezegd ik ga niet meer overhaast eruit, nu kwam 28 juni de verlossende overeenkomst qua prijs. Uiteindelijk hadden ze het pas halverwege augustus financieel gezien rond. De overdracht is ergens in november. Waarin ik wel had aangegeven dat eerder eventueel mogelijk was indien ik zelf wat anders heb.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:05

brainless gelijk heb je, jek an blijven zakken maar je moet het uiteindelijk wel rond kunen breien natuurlijk. restschuld endergelijke.

inpakken enzo hoeft natuurlijk niet lang te duren, wij hebben vorige keer alles in 1 dag gedaan qua spullen verhuizen. aan het huis zelf hebben we heel erg veel gedaan dus we hebben eerst een maand alleen maar geklust (en heel veel uitbesteed) en in 1 dag alles over verhuisd. nu zijn we ook nog geen 500 meter verderop gaan wonen maar dat terzijde.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:06

Ja, wij hebben 30 juni de sleutel van dit huis gekregen en na 1 maand verbouwen verhuisd.
We hebben nog wel spullen in de opslag bij mijn schoonouders, maar dat heeft gelukkig geen haast. Eerst maar eens goed weer afwachten, ik heb zo'n hekel om spullen uit te moeten zoeken en te laden en lossen als het prut weer is....

edit: wel is het een uur rijden verderop, dus konden we niet 's avonds nog even gaan klussen.
Dat was wel jammer.

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:09

Mag ik hier ook even binnenkomen vallen?

Wij hebben voor ons huis vanmorgen de eerste kijkers.Nu spannend dus.Wij willen zelf naar andere kant van land aan kijken en hebben al genoeg leuks gezien.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:11

bantu welkom, hoelang heb je je woning al in de verkoop? en wat is de andere kant van het land?

Sorry ben erg nieuwschierig aangelegt en kan je het hemd van het lijf vragen. :o

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:14

Pashon schreef:
bantu welkom, hoelang heb je je woning al in de verkoop? en wat is de andere kant van het land?

Sorry ben erg nieuwschierig aangelegt en kan je het hemd van het lijf vragen. :o

Ons huis staat te koop sinds half juli dus nog maar net eigenlijk.We wonen nu in noord holland en willen richting Groningen/Drenthe

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:15

Waarom niet richting Friesland? :P

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:18

Brainless schreef:
Waarom niet richting Friesland? :P

gewoon bij Drenthe houden bunta :P is veel leuker! ik weet nog een leuk huis voor je! nouja wat voor soort huisje zoek je?