Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
elnienjo schreef:En met welke prijs wordt gerekend? Met wat je zelf afgelopen januari betaalde of wat de prijs toen was bij een nieuw contract?
elnienjo schreef:En met welke prijs wordt gerekend? Met wat je zelf afgelopen januari betaalde of wat de prijs toen was bij een nieuw contract?
secricible schreef:Een sigaar uit eigen doos is het het sowieso niet. Je krijgt sowieso korting op dat eerste deel.
Als je er heel veel boven verbruikt dan betaal je daar nog wel meer voor, maar zonder die maatregel was je dan nog veel duurder uitgeweest.
Ik vraag me af wat voor woning jij hebt elnienjo, als je in je eentje zoveel meer gas verbruikt dan dit...
BigOne schreef:[ [url=m/07et6k.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Soh2Lr.png]Afbeelding[/url] ]
Prijzen van diverse maatschappijen op 1 januari
Jobbeltje schreef:BigOne schreef:[ [url=m/07et6k.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Soh2Lr.png]Afbeelding[/url] ]
Prijzen van diverse maatschappijen op 1 januari
Dat zijn de prijzen voor de modelcontracten. Als niet overstappende klant met variabel contract hebben wij nooit zoveel betaald voor een m3 of een kWh. Lijkt me niet dat ze naar die prijzen kijken, want dan is het voor heel veel mensen juist een verhoging….
Cynthia82 schreef:Zo, ik ga morgen een stevig gesprek voeren met Greenchoice. Mijn verbruik was €30,- per maand tot mijn contract afgelopen 23 augustus afliep. Toen hebben ze me ingeschat op €132,-. Ik heb hem toen op €80,- laten staan (dat betaalde ik vorig jaar ook, ondanks de schattig van €30,-). En vandaag hebben ze, zonder mailtje of wat dan ook, mijn termijnbedrag in de app aangepast naar €182,-!!
Dat is dus 6x zo hoog!
Ik ga ze morgen even vragen op welke tarieven ze dat gebaseerd hebben en waarom ik geen mail heb ontvangen van nieuwe tarieven of een nieuw termijnbedrag.
Ik kan het bedrag wel verlagen, maar tot €132,- en dat ga ik niet betalen (er komen airco’s en zonnepanelen).
Ben benieuwd of ze akkoord gaan met een lager bedrag dan die €132,-. Zo niet, storneer ik elke maand die €132,- en maak ik zelf €80,- over.
Wordt vervolgd
secricible schreef:Het is nooit een verhoging want het wordt een plafond. Zit je er onder gebeurt er dus niks en betaal je wat je daarvoor ook betaalde.
Dat gezegd hebbende lijkt rekenen met die bedragen me ook bijzonder.
Cer schreef:Is dat dan alleen voor particulieren?
En tot 1 jan 2023 betaal je toch de nu geldende prijs? Vanaf 1 jan 2023 (en over 2023) de prijzen zoals in dat artikel genoemd?
(ik raak al in de war omdat mijn jaarrekeningen van juni tot juni gaan...)
Cer schreef:Is dat dan alleen voor particulieren?