Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:36

Wij zitten echt in een rot situatie. Hadden onze woning tegen een enorm bod verkocht, kopers bleken de financiering niet rond te krijgen en onze woning moet opnieuw de verkoop in.

We zijn er ziek van want de tijd is heel anders dan afgelopen april.
Ik word ook echt bang gemaakt door social media, zie op Funda ook dat huizen continu opnieuw aangeboden worden.
‘Gelukkig’ zitten wij in een lager segment (415.000 - halfuurtje van Amsterdam) maar toch… ik slaap er nogal slecht van.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:41

Jeetje bloem, dat is inderdaad niet leuk. Ik kan me voorstellen dat je daar wakker van ligt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:32

Wat erg Bloem! Kan de makelaar geen andere gegadigden benaderen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:41

Ja zou zeggen laat hem de oude kijkers opbellen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:42

Jeetje... Van april tot bijna juli denk je het verkocht te hebben en dan gaat het niet door. Dat lijkt me heel moeilijk. Sterkte en succes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:00

Zat er zo lang tussen voorlopige koop en deadline financiering dan? Of hebben ze boete moeten betalen?
Wat vervelend zeg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:06

He get wat een ellendige situatie Bloem. Veel sterkte en hopelijk komt t goed!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:17

Poe, dat is inderdaad een fikse tegenvaller.

Hier in maart verkocht en aanstaande vrijdag overdracht, dus precies in gunstige periode verkocht ook. Zou er niet aan moeten denken dat dat niet door zou gaan, zelfs niet met de boete.

Vandaag even de laatste spullen uit het oude huis halen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 10:29

Maandag zijn er inderdaad 2 bezichtigingen van mensen die op de wachtlijst stonden.
Makelaar heeft kandidaten gebeld die ook een bod hebben uitgebracht maar helaas.
We wachten deze mensen af (de makelaar heeft het zo gebracht dat zij het dus kunnen kopen voor de markt uit) en anders wordt hij dezelfde dag weer aangemeld op Funda.

Ik kan er niet teveel over zeggen ivm juridisch ding maar we hebben 2x uitstel gegeven en blijkbaar kun je in NL dus vrij gemakkelijk onder een koopcontract (wel onder voorbehoud van financiering) uitkomen.

In dit geval trekken wij aan het kortste einde.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 18:15

Wat ontzettend jammer Bloem24, zeker nadat je 2 x hebt verlengd…je huis ligt mooi centraal, komt hopelijk snel weer een nieuwe koper. De tijd is nu idd wel wat anders geworden. Gelukkig meteen alweer 2 kijkers! Ik ga duimen. Heeft het nog gevolgen voor jou mbt volgende huis?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:25

Hoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee en hoop nu eindelijk mee te kunnen praten. Ik hoop volgende week mijn contract te tekenen en dan kunnen mijn vriend en ik eindelijk onze zoektocht beginnen!

Nu zoeken wij iets tussen zijn werk en die van mij in. Hij zou 45-50min kunnen rijden en ik max 30min i.v.m. mijn type werk. Nu vraag ik mij af of er een manier is om op Funda als het ware twee zoekgebieden in te stellen vanuit onze beiden werklocaties en dan in één opslag te kunnen zien wat daartussen zit. Want nu kan ik enkel zoeken op een x km straal rondom stad x. Maar 9/10 keer is het toch de verkeerde kant op van waar we zoeken.

Heeft iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:02

emilyslaluna schreef:
Hoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee en hoop nu eindelijk mee te kunnen praten. Ik hoop volgende week mijn contract te tekenen en dan kunnen mijn vriend en ik eindelijk onze zoektocht beginnen!

Nu zoeken wij iets tussen zijn werk en die van mij in. Hij zou 45-50min kunnen rijden en ik max 30min i.v.m. mijn type werk. Nu vraag ik mij af of er een manier is om op Funda als het ware twee zoekgebieden in te stellen vanuit onze beiden werklocaties en dan in één opslag te kunnen zien wat daartussen zit. Want nu kan ik enkel zoeken op een x km straal rondom stad x. Maar 9/10 keer is het toch de verkeerde kant op van waar we zoeken.

Heeft iemand tips?

Wij hadden iets soortgelijks! Spannnendd....

Is het een optie om via de kaart te zoeken ipv een lijst? Als je iedere dag kijkt zie je vanzelf welke je al hebt aangeklikt en welke er dus bijgekomen zijn. Zo deed ik dat iig, want wij zochten ook specifiek tussen Tilburg en Breda. Maar niet de andere kant op zegmaar.

Veel succes iig *\o/*

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:22

Je kan dan toch ook een plaats tussen die twee plekken kiezen met x km eromheen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:07

pantarhei schreef:
Je kan dan toch ook een plaats tussen die twee plekken kiezen met x km eromheen

Dit inderdaad. Ik heb hem ook niet op mijn woonplaats ingesteld, want ik krijg heel veel zooi uit de verkeerde hoek. Dus ik heb een centraal punt gekozen 15 minuten zuidelijk van mijn werk, en dan een minuut of 15 rijden daaromheen.

Moet nog binnen een bepaalde straal wonen, maar wil perse niet noordelijker dan dat ik nu woon.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 00:05

Wij hebben diverse dorpen uitgekozen uit het zoekgebied (een stuk of 10-15) en in de zoekbalk ingetikt en dan met een straal van 2 of 5 km ofzo.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 07:16

Bloem24 wat verschrikkelijk, je verwacht zoiets niet, zeker niet met dik overbieden.
Je weet toch vooraf wat je financieel kan lenen.
Echt klote zo'n situatie... hoop dat het alsnog snel verkocht is.
Maar gezien de locatie en prijsklasse zal dat wel.

Ik had een straal gezet van 50 km rond Eindhoven.
Kreeg dus sowieso voor mij onbekende regio's.
Gelukkig de leukste getroffen _/-\o_ <3
Heel veel te beleven hier (toeristisch gebied), alles in de buurt en hier in de straat super leuke en fijne buren.
Gisteren feest gehad van mijn straat.
Echt gezellig... iedereen helpt elkaar ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:39

Wat balen Bloem.. maar die regio komt het vast goed. Zo slecht is de markt ook opeens niet geworden.

Hier weer dik overboden _O- We gaan nog bieden op een andere woning, maar gezien de staat ervan gaat men daar vast ook dik over de VP heen. En tja dat kunnen wij niet heel erg :+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:20

Je weet t nooit.. wie niet waagt…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:24

Daarom doen we gewoon weer een poging :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:26

Balen idinn.
Maar idd de huizenmarkt kan best wat afkoelen maar het woningtekort is niet binnen nu en een maand opgelost dus de vraag blijft heus wel

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:55

Een paar pagina’s terug schreef ik over de problemen mbt het huis waarop we hebben geboden. Na een goed gesprek met de verkoper zijn we weer terug in onderhandeling, maar wij willen geen contact meer met zijn makelaar en dat begreep verkoper maar al te goed. En de klacht bij de NVM blijft ook gehandhaafd, maar dat gaat over de handelswijze en niet over dit pand. We hebben ook tegen de verkoper gezegd dat we een klacht indienden en hij kon zich dat goed voorstellen.
Nou, nu hopen dat ons huis binnen de gestelde termijn wordt verkocht zodat we dit definitief kunnen aankopen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:51

Wat fijn dat jullie weer in gesprek zijn! Zou toch wel erg zuur zijn geweest als er door zo’n rare handelswijze van een makelaar jullie droomhuis aan je voorbij gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:32

chevax schreef:
Een paar pagina’s terug schreef ik over de problemen mbt het huis waarop we hebben geboden. Na een goed gesprek met de verkoper zijn we weer terug in onderhandeling, maar wij willen geen contact meer met zijn makelaar en dat begreep verkoper maar al te goed. En de klacht bij de NVM blijft ook gehandhaafd, maar dat gaat over de handelswijze en niet over dit pand. We hebben ook tegen de verkoper gezegd dat we een klacht indienden en hij kon zich dat goed voorstellen.
Nou, nu hopen dat ons huis binnen de gestelde termijn wordt verkocht zodat we dit definitief kunnen aankopen.

Fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:06

Wij gaan morgen ergens kijken. Kansloze missie want huis zit al vrij bovenkant budget en wordt vast met een ton overboden. Maar als je het niet probeert lukt het sowieso niet.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:06

Succes zonnebloem!